20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #675 på: 04. Feb. 2009, 15:57 »
Her er hele listen til Dagbladet.
Og jeg har store problemer med å forstå hvorfor de trekker frem Zoggies overgang. Det som virkelig er en merkelig overgang er Given til City. For småpenger. Men Newcatle blir vel regnet for en tulleklubb, mens O' Store Man City med O store Robinho i stallen blir vel sett på som et storlag, og Given har de aldri hørt om, og da er vel kanskje ikke overgangen så merkelig.

Uansett er jeg fullstendig enig i Db-journalistens oppsummering hva angår Zog/Kinnear.

Det er ikke spilleren som er det store problemet her. Det er manageren. Men på nøyaktig samme måte som det var med Souness, så går manageren fri, mens spillerne, som forlater et synkende skip, blir sett ned på. Og kalt for alt mulig rart.
Jermaine Jenas har ikke mange tilhengere i Newcastle, det samme med Craig Bellamy. Men hva gjorde de egentlig galt, når vi tar i betraktning at manageren het Graeme Souness, og som i likhet med Dennis Wise, kan starte en opphetet krangel med sin egen brystvorte.

Det er på tide å skjønne at manageren som regel alltid er problemet, når tilsynelatende greie og snille spillere for alt i verden vil bort, vekk, hjem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 04. Feb. 2009, 16:07 »
Her er hele listen til Dagbladet.
Og jeg har store problemer med å forstå hvorfor de trekker frem Zoggies overgang. Det som virkelig er en merkelig overgang er Given til City. For småpenger. Men Newcatle blir vel regnet for en tulleklubb, mens O' Store Man City med O store Robinho i stallen blir vel sett på som et storlag, og Given har de aldri hørt om, og da er vel kanskje ikke overgangen så merkelig.

Uansett er jeg fullstendig enig i Db-journalistens oppsummering hva angår Zog/Kinnear.

Det er ikke spilleren som er det store problemet her. Det er manageren. Men på nøyaktig samme måte som det var med Souness, så går manageren fri, mens spillerne, som forlater et synkende skip, blir sett ned på. Og kalt for alt mulig rart.
Jermaine Jenas har ikke mange tilhengere i Newcastle, det samme med Craig Bellamy. Men hva gjorde de egentlig galt, når vi tar i betraktning at manageren het Graeme Souness, og som i likhet med Dennis Wise, kan starte en opphetet krangel med sin egen brystvorte.

Det er på tide å skjønne at manageren som regel alltid er problemet, når tilsynelatende greie og snille spillere for alt i verden vil bort, vekk, hjem.

Hahaha må jo le når du omtalar Bellamy og Zoggy som snille spelarar som kun vil heim til mor, og er like uskuldige som Rødhette ;D

Imponerande å påstå at spelarar som er problembarn under kvar j**** manager dei spelar under kun er uskuldige og det er kun manageren sin feil. Det er totalt utelukka at spelaren kan ha dårlege haldningar, er bortskjemt osv.

Ingen spelarar går foran klubben.

Verte me kvitt Wise og Kinnear snart og no, så har me verkleg begynt opprenskinga. Og godt er det. Er jo lov å håpa.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 04. Feb. 2009, 16:16 »
Greit nok, Zog og Bellars er ikke mors beste barn. Og det er ikke ALLTID managerens feil. Men hvis manageren heter Joe Kinnear eller Graeme Souness. Eller for den del, Ruud Gullit. Ja, da er det managerens feil.
Ingen normalt intelligente personer hadde vel ment at Shearer var den store stygge ulven, om han hadde forlatt skuta under Gullits regjeringstid?

Og selv om Bellamy ikke oppførte seg helt eksemplarisk, så var det Souness som var hovedproblemet, og vi ble bare dårligere av å selge Bellamy. Shearer ble dårligere også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 04. Feb. 2009, 16:31 »
Ingen normalt intelligente personer hadde vel ment at Shearer var den store stygge ulven, om han hadde forlatt skuta under Gullits regjeringstid?

En fin regel er at alle saker har mer enn en side. Shearer er nok ikke den enkleste personen å samarbeide med heller, noe vi merket da Sir Bobby benket han noen ytterst få ganger, blant annet i Oslo mot Vålerenga.; Shearer skapte jo et helvette bare fordi han ble benket i en kamp, det samme gjorde han etter en ligacupkamp!! Fotballspillere har ofte et altfor stort ego, og Shearer var overhodet ikke noe unntak. Men Gullit var en skikkelig særing, så jeg skal være med på at han sannsynligvis var hovedproblemet. Men det her har verken du eller jeg noe grunnlag til å uttale oss om..

Greit nok, Zog og Bellars er ikke mors beste barn. Og det er ikke ALLTID managerens feil. Men hvis manageren heter Joe Kinnear eller Graeme Souness. Eller for den del, Ruud Gullit. Ja, da er det managerens feil.

Hehehe...går du på medisiner om dagen eller?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #679 på: 04. Feb. 2009, 16:59 »
Blir nok litt vel bombastiske påstander her ja :P
Men det er vel ikke til å stikke under en stol at ting hadde vært veldig annerledes dersom vi hadde hatt en skikkelig manager, men grunnen til at vi ikke har det er jo at kun Kinnear vil(le) jobbe under godeste Ashley.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 04. Feb. 2009, 17:26 »
Jeg synes ikke Kinnear har gjort det så dårlig at han ikke fortjener videre sjangse. Hvis vi ikke har noen store navn klar til å ta over og skape noe stort i Newcaslte så ser jeg ikke vitsen i å bytte til en annen middelmådig manager. Kinnear er middels god. Hvis vi kan erstatte med Pure Class, så er det ingen tvil om at alle vil være med på det, men det er ikke lett å finne sånne managere...

Vi har tynn stall, vi har en dårlig sesong og generellt mye usikkerhet rundt klubben.

Ashley blir. Klubben har forsterket med brae spillere i de transfer vinduene vi har hatt etter vi tok opp Ashleys model, Big Sam vinudet er det eneste vinduet som virkelig var dårlig i mine øyne. Vi har ikke forsterket med nok spillere! Og det begynner jeg å klandre Wise for. Det er litt som Joakim har skrevet her inne om Hoftun... Han klarer ikke å komme til enighet med verken nye spillere eller klubber. Og da må nesten hans jobb vurderes...

For Newcastle har vært veldig aktiv i begge transfer vinduene, og alt koker bort i suppe...

Når det kommer til Ashley sin jobb så er det klart at han har gjort en ekstremt dårlig jobb, MEN hvis vi faktisk ser litt i nuet, og ser på hva som skjer nå om dagen så virker det som om han har lært av sine feil!

I match day programmet i Liverpool kampen skrev jo Ashley en tale om året som hadde vært og året som kommer. Der sier jo han at han kommer til å bli i klubben, og innrømmer vell en del feil som har skjedd, en av de tingene som han har lovet oss er at klubben vil bli mer åpen. Det har den blitt! Vi har hatt et ekstremt informativt januar vindu. Det er hele tiden informasjon som kommer ut ifra ledelse og spillere. Og da vinner Ashley tilbake noe av tilliten.

Vi har 1 problem etter dette Januar vinudet. Vi klarer ikke å få tak i spillere. Det er en mann som står ansvarlig for dette, og det er Wise! Han har fått 2 sjangser... han lyktes ikke på noen av dem! Han er den vi kan klandre for at vi er i den posisjonen vi er i. Det er lett å være etterpå klok å si at han skulle vært fjernet allerede i sommer når Keegan gikk, men jeg er ikke sikker på at våre problemer hadde blitt løst med at managern krever "absolute power."

Men det er en annen diskusjon. oppsumeringen må bli. Kinnear må bli hvis vi ikke har en manager som virkelig kan ta oss noen plass, enten en uprøvd Shearer eller en mann som virkelig vet hva han snakker om sånn som Robson var. Ashley har vist at han nå kommer tilbake som leder i klubben, og han har gjort det bra i år 2009. Derfor har han min tillitt intill videre. Wise har ikke gjort jobben sin, han må gå....
Han kom, ble mett og dett var dett....

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #681 på: 04. Feb. 2009, 18:02 »
Joe Kinnear er ubrukelig som manager. Jeg som newcastle supporter er det store "mobbeofferet" blant mine kamerater som holder med andre lag. Ikke fordi newcastle nødvendigvis presterer ræva, men nettopp fordi vi presterer ræva med Kinnear. Han har ikke en dritt å vise til, han ledet en gjeng gale spillere på 90 tallet til noen middels plasseringer. Ikke en dritt mer. Til og med Souness har mer å vise til og da synes jeg det er noe alvorlig galt.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 04. Feb. 2009, 18:47 »
Jeg har ikke grunnlag til å si noe om hva han har levert tidligere.. De fleste managerne i Premier League har ikke mer å vise til en at de har vært middelhavsfarere i mange mange år. Jeg ser ikke vitsen i å ansatte Megson i Bolton eller Roy Keane framfor Kinnear. For dette er like middelse managere. Kinnear er her, han er ikke den beste, men inntill vi har noe ekstremt mye bedre, så er tryghet og stabilitet det viktigste vi kan få.

Fotball er mobbing. Det er jo grunnen til at man holder med et lag. Tottenham supporterne har det tøfft. Wigan supporterne kan endelig rive kjeft. Og ifjord var det Portsmouth som kunne hovere!

At kompisene dine mobber deg for at du liker Newcastle burde jo ikke være noen stopper... det er jo litt av artigheta med fotball. "vi kommer igjenn neste år," "sesongen er ikke over." samme svaret kommer hver gang:D hehe..
Han kom, ble mett og dett var dett....

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #683 på: 04. Feb. 2009, 19:11 »
At kompisene dine mobber deg for at du liker Newcastle burde jo ikke være noen stopper... det er jo litt av artigheta med fotball. "vi kommer igjenn neste år," "sesongen er ikke over." samme svaret kommer hver gang:D hehe..

De mobber meg mest fordi vi har en klovn av en manager. Men for å avslutte vår uenighet så kan jeg si at vil støtte Kinnear og laget selv om vi går i gjennom en svært tøff periode. De i ledelsen vil nok aldri få min støtte, men det er en annen diskusjon.
Og vi kommer igjen neste sesong, og denne sesonger er IKKE over, selv om jeg gjerne skulle ønsket det. (da hadde vi jo holdt oss)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #684 på: 04. Feb. 2009, 19:13 »
Jeg har ikke grunnlag til å si noe om hva han har levert tidligere.. De fleste managerne i Premier League har ikke mer å vise til en at de har vært middelhavsfarere i mange mange år. Jeg ser ikke vitsen i å ansatte Megson i Bolton eller Roy Keane framfor Kinnear. For dette er like middelse managere. Kinnear er her, han er ikke den beste, men inntill vi har noe ekstremt mye bedre, så er tryghet og stabilitet det viktigste vi kan få.

Enig. Er ikke noe vits å sparke Kinnear nå, og ansette Megson/Keane (vet det bare er eksempler). Vi trenger trygghet og stabilitet, frem til en bedre manager dukker opp!

Fotball er mobbing. Det er jo grunnen til at man holder med et lag. Tottenham supporterne har det tøfft. Wigan supporterne kan endelig rive kjeft. Og ifjord var det Portsmouth som kunne hovere!

Wigan kan nok ikke hovere så mye lenger tror jeg :P
De solgte seg kanskje litt nedover på tabellen :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #685 på: 04. Feb. 2009, 19:25 »
Trond Sollied høres ikke så gærnt ut nå? ;D

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 04. Feb. 2009, 19:35 »
Trond Sollied høres ikke så gærnt ut nå? ;D

Først Roar Strand, så Trond Sollied. Er det no flere breddefolk du også har lyst på??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 04. Feb. 2009, 19:50 »
Først og fremst: Det går ikke an å benekte at Gullit, Souness og Kinnear er idioter med stor I, og at det selvfølgelig er deres feil når det blir uenighet med spillere. Given forlot Newcastle på grunn av Ashley, Wise og Kinnear. Ikke fordi Man City er verdens beste fotballklubb. Charles N'Zogbia er en svært talentfull spiller, som dro på grunn av Joe Kinnear. Begge disse tilfellene skyldes at Joe Kinnear er dummere enn et kneippbrød, og at han gjør oss dårligere.

Bellamy og Jenas stakk fordi Souness var verdens største idiot. Dette kan ikke benektes. Dette var ene og alene Souness' feil. Spillerne var ikke mors beste barn, men det er uvesentlig i denne sammenheng.

Jeg ser ingenting galt i at Shearer vil spille hver eneste kamp han kan spille, og at han blir litt snurt over å bli benket. Det skal han få lov til. Sir Bobby visste å kommunisere med spillerne sine, og var en mester til å sørge for at humøret alltid var på topp. Kieron Dyer gjorde noen miniputtfeil noen ganger under Sir Bobby, men han ble ikke kappet hodet av, av den grunn.

Jeg går ikke på medisiner. Dette er fakta faen og kan overhodet ikke bestrides på noen som helst måte. Mener jeg.

Punkt 2: Hva Mike Ashley sier bryr meg midt bak. Han har ikke levd opp til et kløyva ord. Han er en forbanna løgnhals, en gjerrigknark og han er hovedgrunnen til at vi mest trolig rykker ned. Jeg stoler ikke på et eneste ord den mannen sier, og kommer aldri til å gjøre det. Denne mannen må fjernes snarest. At Dennis Wise er en stor tosk visste vi fra før, men Mike Ashley ansatte ham, og ga han tillitt. Mike Ashley er fellesnevneren. Mike Ashley er problemet. Mike Ashley er klubbens kreftsvulst.

Punkt 3: Trond Sollied er riktignok hundretusener av ganger bedre enn Joe Kinnear, men det betyr ikke at han er så god at han bør vurderes som manager for Newcastle United. Jeg er litt redd for at Sollied har stagnert noe. Han har ikke hatt den utviklingen som trener, jeg hadde håpet på.
Selv om jeg er en av få som ikke ønsker Steve Bruce hit, så tar jeg mot han lenge før jeg tar imot Trond Sollied.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #688 på: 04. Feb. 2009, 20:08 »
Punkt 3: Trond Sollied er riktignok hundretusener av ganger bedre enn Joe Kinnear, men det betyr ikke at han er så god at han bør vurderes som manager for Newcastle United. Jeg er litt redd for at Sollied har stagnert noe. Han har ikke hatt den utviklingen som trener, jeg hadde håpet på.
Selv om jeg er en av få som ikke ønsker Steve Bruce hit, så tar jeg mot han lenge før jeg tar imot Trond Sollied.

Stagnert? Tja. Fra 1998-2009.

Ligagull med Rosenborg
3.plass med Gent og cupfinaletap.
2 ligagull, 2 cupgull og 4 supercuptitler med Club Brugge
Ligagull og Cupgull med Olympiakos

I tillegg har han et opprykk og et cupgull med Bodø/Glimt(fra 92-93).

Ligger på 4.plass med Heerenveen akkurat nå, 4 poeng bak sølvplassen til Ajax.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 04. Feb. 2009, 20:18 »
Jeg vet utmerket godt hvordan Sollieds merittliste ser ut. Men det han gjorde for Rosenborg og Glimt har ingen betydning for hva han gjør nå.
Jeg føler ikke han har fått så mye ut av Herenveen som jeg kanskje hadde trodd. Han gjorde en ok jobb med Olympiakos, men ikke mer enn det. Fikk aldri Olympiakos videre fra gruppespillet i CL, og fikk sparken. Vant for lite med Olympiakos til å blidgjøre de høye, greske herrer.