20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #525 på: 22. Des. 2008, 21:16 »
6 strake kamper uten tap og nr 5 på formtabellen bør vel lette litt på humøret??
Det blir bedre. Men det er først nå at 6 kamper på rad uten tap er noe å skryte av.

Når Shola Ameobi gjør valget så latterlig enkelt som han gjorde, så er det ikke vanskelig for Kinnear å være et taktisk geni, som Capello.
Åh, herre!

Det er prov på baller å bytte Enrique med Duff like før slutt, og det var nok dette byttet han tenkte på - ikke Viduka/Ameobi.
Jeg mener byttet Ameobi-Viduka bør nevnes det også. Men ja, å bytte ut Enrique til fordel for Duff er et bra bytte. Men om det ene byttet nødvendigvis var så mye mer kampavgjørende enn det andre, vet jeg ikke. Både Duff og Viduka bør honoreres for vinnermålet.

Ja, jeg vet jeg kvervulerer nå, men det får du bare leve med.

Hva angår hoveddiskusjonen:
Jeg synes det er en god blanding av ferdigheter og psyke som spiller inn. Jeg føler vi er mye mer skjerpet mot de bedre lagene, fordi vi vet at Tottenham, Pompey, Villa m.fl. er i stand til å straffe oss om vi ikke er fullt skjerpet, og gjør ting enkelt, og på våre egne premisser. Mot Stoke, WBA, Fulham, Wigan osv. er vi mindre skjerpet. Vi vet at de ikke er fullt så dyktige. Vi stiller ikke like høye krav til presisjon som mot de andre lagene, og vi ender opp med å få en i trynet, fordi vi ikke har kvalitetene til å gjøre det vanskelig. Som jeg føler vi har en tendens til å prøve på mot de "små" lagene. Vi blir overivrige, og vi blir til syvende og sist runspilt.

Vi mangler den kreative playmakertypen. Det er åpenbart. Og det er åpenbart at straks vi prøver på noe vi ikke har ferdigheter til, så taper vi. Likevel har vi en lei tendens til å prøve på det. Og jeg synes vi gjør det hovedsaklig mot de lagene vi i utgangspunktet skal være bedre enn. Det er dessverre ikke noe nytt problem.

Det er ikke uflaks at vi ikke vinner mot Stoke. Det som er uflaks er at de scorer så sent i kampen, og etter en feilaktig idømt dødball. Men å slippe inn mål på dødball i hektiske sluttminutter er ganske enkelt ikke akseptabelt. Vi kan ikke skyve det under teppet og kalle det uflaks hele forbanna tiden. Vi må strekke hendene i været, innrømme nederlag og være villig til å ofre blod, svette og tårer for å få gjort noe med det. Først da kan vi ta det siste lille steget, som vi i alle år har manglet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 22. Des. 2008, 21:49 »
Er ikke enig her, med deg Frode. Tror ikke Enrique hadde slått alle disse håpløse langpasningene sine dersom han ikke var nødt til det pga at vi ikke la opp til annet spill eller fordi han ikke har fått beskjed om annet.
At Butt er så fæl i pasningsspillet er hovedsaklig en myte, men han er også helt avhengig av at hans medspillere gjør seg spillbare. Jeg syns uten tvil vi har bevist at vi har kvaliteter nok til å spille ball mot de fleste lagene, og det har vi også bevist både under Kinnears sine to siste kamper og under Keegan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #527 på: 22. Des. 2008, 23:13 »
Svulstige uttrykk du slenger rundt deg for tiden Joakim...
Sola har snudd, og vi går mot lysere tider.
God Jul!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 23. Des. 2008, 00:09 »
Er ikke enig her, med deg Frode. Tror ikke Enrique hadde slått alle disse håpløse langpasningene sine dersom han ikke var nødt til det pga at vi ikke la opp til annet spill eller fordi han ikke har fått beskjed om annet.
At Butt er så fæl i pasningsspillet er hovedsaklig en myte, men han er også helt avhengig av at hans medspillere gjør seg spillbare. Jeg syns uten tvil vi har bevist at vi har kvaliteter nok til å spille ball mot de fleste lagene, og det har vi også bevist både under Kinnears sine to siste kamper og under Keegan.

Enig, men det er ikke langpasningene til Enrique som er problemet. Dem skaper ingen farlige situajsoner direkte i alle fall. Problemet er dei blinde passningene inn i midten, uten noe som helst kontakt med den tenkte mottaker. Luker han bort dem, er han rett og slett en klasseback. Ikke mange som matcher han på fart og fysikk av backer i PL !

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 23. Des. 2008, 01:44 »
Der er jeg enig med deg i, men det syns jeg er en tilvenningssak til PL som spesielt Enrique, men også Colo sliter litt med og som fører til unødvendig farlige situasjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 02. Jan. 2009, 11:12 »
Joe Kinnear sikter høyt!! Topp 6 plassering!

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_4732425,00.html

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 02. Jan. 2009, 13:34 »
Då skal vi ha en del flaks for å sei det mildt. Tipper vi endar omtrent der vi er no.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 02. Jan. 2009, 14:55 »
Det er vel det som blir ambisjonene til Mike Ashley også etter vi har kvittet oss med Given, Geremi, Smith, Xisco og Owen i januar og kun fått inn et par spillere på lån.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 02. Jan. 2009, 15:45 »
Klart Kinnear får beskjed om å si at vi satser på topp 6, i et januarvindu hvor newcastle spillere begynner å tvile på klubbens ambisjonene til klubben. Topp 6 kan vi glemme denne sesongen, og neste sesong. Ingenting tilsier at Ashley kommer til å bruke det som kreves av penger for å komme blant de 6 beste.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #534 på: 02. Jan. 2009, 16:36 »
Klart Kinnear får beskjed om å si at vi satser på topp 6, i et januarvindu hvor newcastle spillere begynner å tvile på klubbens ambisjonene til klubben. Topp 6 kan vi glemme denne sesongen, og neste sesong. Ingenting tilsier at Ashley kommer til å bruke det som kreves av penger for å komme blant de 6 beste.

Flott at du vet hvordan laget kommet til å ligge an om nesten 1 1/2 år, hvorfor driver du ikke med gambling når du har så mye innsikt ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 02. Jan. 2009, 16:56 »
Jeg driver litt med gamlbing. Tjente et par tusne på å satse mot newcastle under den dårlige sesongen i fjor. Har også vunnet litt på det i år. Desverre går det ikke an å tippe Manu seier, Chelsea seier og newcastle tap i år, fordi Chelsea og manu spiller for mye uavgjort.

Men helt seriøst så tviler jeg sterkt på 6 plassen de neste 2 årene. Klubben har like dårlig spillermateriale som den har hatt de 2 sist sesongene. Vi har ikke bredde i det hele tatt. Så har vi hatt ekstra mye uro rundt manageren og eieren at det til og med blir uvant for oss. Ashel kjører Arseanl stilen, og da tar det noen sesonger før talentene blomstrer :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 09. Jan. 2009, 02:02 »
http://www.guardian.co.uk/football/2009/jan/08/newcastle-united-joey-barton-joe-kinnear-transfer-bolton-portsmouth

Joey Barton ble som kjent prøvd solgt bak Keegans rygg siste dag av sommervinduet.
Nå starter spekulasjoner om rift mellom Kinnear og vårt stolte, ekstremt fotballdyktige styre. Ashley skal visstnok være veldig lysten på å selge Barton, mens Kinnear forståelig nok svært gjerne vil beholde Barton som han verdsetter høyt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 14. Jan. 2009, 21:11 »
Joke Inhere er da blitt utvist. HAHA.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 14. Jan. 2009, 21:28 »
Er det morsomt? Hadde det ikkje vore betre sluppe meir styr no og fått ro?

Southend - Chelsea 1-0 Det er HAHA

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 14. Jan. 2009, 21:30 »
Det kalles galgenhumor, og det er et nyttig verktøy for supportere av denne klubben.