20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120280 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #510 på: 21. Des. 2008, 23:44 »
Eg trur JK kan gjøre ein fortsatt god jobb til Shearer tar over, for klubben har ikkje godt av å ha noen andre managare før Shearer-spøkelse blir brutt, og han forhåpentligvis er managar til han er 60+!!! Strukturen til Ashley er god å ha nå med tanke på økonomien, og JK er flink til å samarbeide med en DoF, å han snakker jo med ashley, og formidler hans tanker i media, noe som er lurt inntil videre. Om det blir nye eiere til sommeren, gjenstår å se. eg håper uansett at shearer får ta over etter kinnear, og han får frie tøyler, så langt fornuften tilsier selfølgelig, hadde vært fint å fått shearer inn i klubben i ein slags rolle der han kan lære litt mere, før han evt. tar over.
Venter i spenning...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 21. Des. 2008, 23:47 »
Helt klart at vi periodevis har gjort det, men når vi har gått opp i ledelsen har vi i mine øyne alt for ofte ligget for lavt, og slått for masse lange baller istedet for å holde på ballen.

Det kan vel ha noe med ballferdigheten i laget å gjøre!?
Når vi blir presset bakover på banen har vi desverre veldig få alternative måter å spille på på grunn av kvaliteten i laget eller mangelen på den, da må vi ofte gjøre det som er enklest. Vi har ikke spillere som kan stå å trille ball og holde den i laget når vi blir presset, så ballsikre spillere har vi ikke. Av mangel på en offensiv sentral midtbanespiller så blir gapet ofte stort mellom spissene og midtbanen og derfor kommer langpasningene vi ikke liker. Men når den sentrale midtbanen vår er så lite produktive offensivt som det den tidvis er så blir det nok mye langpasninger når laget er under press, selv om det ikke er slik Joe Kinnear vil det.

Vi har ingen Scholes, Gerrard, Lampard, Fabregas, Barry eller for den saks skyld noen i klassen under der igjen som kan føre ballen over store områder hurtig og avlevere presise og farlige pasninger til spissene. Vi har Barton, men han har ikke vist samme klasse som det han gjorde i ManCity.

Eg er enig i det siste du skriver Frode. Vi mangler virkelig en som kan forsere motstanderenes lagdeler, sentralt på midtbanen. Men eg er uenig i at vi ikke kan greie å holde ballen i laget. Se på pompey-kampen: der holdt vi ballen veldig bra, lenge, langt oppe på banen. Vi viser ofte midt i kampene at vi er gode på små firkantspill, serlig i livsfarlige situasjoner da, men  ::) Det handler bare om hva spillerene tenker i en slik presset situasjon det kan vere å holde en ledelse dei siste midnuttene. I stedet for å banke ballen fra seg, uten å flytte laget etter, så må man ha is nok i magen til å spille seg opp på banen, og prøve å holde den derså lenge som mulig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 21. Des. 2008, 23:54 »
Jeg forbyr ledelsen å ansette en caretaker på fast basis enda en gang. Det gikk ad undas med Roeder, og jeg ser ikke en enste god grunn til at det skal gå bedre med Joe Kinnear. En steinaldermanager, som overhodet ikke er fremtiden til denne klubben.

Spillerne vi har er gode nok til å holde på ballen uten å ta unødvendige sjanser, samtidig som de ikke legger seg bakpå. Det har vi vist i flere kamper. Men det er også flere kamper hvor vi blir veldig passive, mister all kontroll på oss selv, på kampen og dermed går det som det går.
Mot WBA var vi heldige og møtte et lag som var fullstendig håpløse fremover på banen, og som forsvarte seg på ren vilje. Og det er den eneste grunnen til at vi vinner den kampen, i motsetning til mot Stoke. Jeg tror ikke det går på de tekniske ferdighetene. Det går vel mer på fysisk form og mental tilstedeværelse. Det virker som at vi ikke tåler å ha en "sikker" ledelse til pause. Når vi vinner så avgjør vi kampen sent. Eller i det minste etter pause. Leder vi 2-0 til pause må det være en mental sperre som sniker seg inn i spillerne, og forteller dem at jobben er gjort.
Og tenker man sånn, er man garantert å få svi for det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 22. Des. 2008, 00:02 »
Synes egentlig det er på tide Shearer prøver å skaffe seg litt trenarerfaring før han kjem tilbake, vil ikkje ha en "Ince" som Newcastle-trener. Skulle jo tru han var en mann som kunne tatt over Blackburn f.eks, en CC-klubb eller noko.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #514 på: 22. Des. 2008, 00:05 »
Nå sier JK at sjølvtilliten er blitt bedre å bedre for kvar kamp. Istedet for å kjempe i nedrykksgjørma, og man MÅ prestere for å komme seg opp - masse press i kvar kamp - er det nå istedet muligheter for å klare ein europaplass, dette gjør nåke med mentaliteten til hele laget. Man kan nå få nåke til, og det er håp. og ikkje ein tung ferd for å overleve slik det var. Friskmelder selfølgelig ikkje laget. men eg prøver å si det er lettere å spille kamper slik situasjonen er nå, kontra det den var for bare noken veke sio.
Venter i spenning...

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #515 på: 22. Des. 2008, 00:10 »
Overraskende at Kinnear faktisk byttet spillere som førte til at vi fikk to poeng i dag, fremfor at han byttet bort to poeng, som f.eks. mot Stoke. Overraskende, men gledelig.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 22. Des. 2008, 00:14 »
Når Shola Ameobi gjør valget så latterlig enkelt som han gjorde, så er det ikke vanskelig for Kinnear å være et taktisk geni, som Capello.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 22. Des. 2008, 00:21 »
Gratulerer med å være årets forumtroll Joakim. Du har gått fra å være en jeg "respekterte" her inne til å bli en klovn.. Ikke en post her de siste to månedene er uten unødvendig svada og svartmaling.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #518 på: 22. Des. 2008, 00:25 »
Synes egentlig det er på tide Shearer prøver å skaffe seg litt trenarerfaring før han kjem tilbake, vil ikkje ha en "Ince" som Newcastle-trener. Skulle jo tru han var en mann som kunne tatt over Blackburn f.eks, en CC-klubb eller noko.

Gareth Southgate hoppet rett inn i jobben som manager for boro, med det laget han har til rådighet synes jeg han har gjort en kjempejobb!! Det kan slå begge veier med en manager uten erfaring! Tror Shearer er rette typen til å mestre en sånn oppgave uten å måtte ta en jobb nede i divisjonene først.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 22. Des. 2008, 00:27 »
Gratulerer med å være årets forumtroll Joakim. Du har gått fra å være en jeg "respekterte" her inne til å bli en klovn.. Ikke en post her de siste to månedene er uten unødvendig svada og svartmaling.

Vel, når det gjelder Newcastle, så har ingenting gjort meg i godt humør de siste tre månedene.
Bortsett fra de få seirene vi har hatt. Men ingenting blir så fort historie som en fotballkamp, sa en gang en veldig klok mann.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 22. Des. 2008, 00:40 »
6 strake kamper uten tap og nr 5 på formtabellen bør vel lette litt på humøret??

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #521 på: 22. Des. 2008, 00:42 »
Mine tanker om situasjonen (link).

Jeg synes det er litt merkelig at noen kan klage på hvordan situasjonen er nå. Det går jo strålende bra. Vi spilte jo tidvis fantastisk god fotball mot Spurs i dag.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 22. Des. 2008, 00:57 »
Når Shola Ameobi gjør valget så latterlig enkelt som han gjorde, så er det ikke vanskelig for Kinnear å være et taktisk geni, som Capello.

Åh, herre!

Det er prov på baller å bytte Enrique med Duff like før slutt, og det var nok dette byttet han tenkte på - ikke Viduka/Ameobi.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 22. Des. 2008, 02:08 »
Helt klart at vi periodevis har gjort det, men når vi har gått opp i ledelsen har vi i mine øyne alt for ofte ligget for lavt, og slått for masse lange baller istedet for å holde på ballen.

Nei, det går hovedsaklig på hvordan innstilling en har inn mot kampene. Vi har såpass med kvaliteter at vi klarer trille ball mot Wigan, WBA, Stoke, Fulham, Pompey og Spurs, det har jeg sagt hele tiden. De to siste kampene har vi møtt ganske sterk motstand, og vi har også blitt presset. Men vi har disse to kampene turt holde ballen i laget fremfor det å la oss tro at det å spille poleball opp mot de på topp løser alt. Og det gir resultater. Ja, vi mangler denne kreative kraften sentralt i midtbanen som slår de avgjørende pasningene hele tiden, det var jo ekstremt synlig i dag da Owen ikke fikk stort å arbeide med. Men vi har fortsatt mer enn nok evner til å trille ball mot en stor del lag i PL. Det gjorde vi etterhvert forrige sesong under Keegan, og det har vi gjort de siste par kampene under Kinnear.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 22. Des. 2008, 18:33 »

Nei, det går hovedsaklig på hvordan innstilling en har inn mot kampene. Vi har såpass med kvaliteter at vi klarer trille ball mot Wigan, WBA, Stoke, Fulham, Pompey og Spurs, det har jeg sagt hele tiden.

Jeg er uenig! Greit at vi har noen spillere som kan holde ballen i laget men den kommer alltid innom en eller annen som vaser den vekk med en dårlig pasning, mottak eller det som verre er, uansett om motstanderen heter WBA eller Chelsea.
Med spillere som Butt, Enrique og Ameobi som de største synderne (men de er langt ifra alene) er det desverre slik at vi ikke er istand til å trille og holde ballen i laget under press, det har disse nevnte spillerne vist gang på gang. Med Butt og Guthrie sentralt har vi også stor mangel på fart, ingen av disse har noe særlig driv med ball i bena og kan fort bli veldig baktunge.
Til syvende og sist har laget i sin helhet enkelte svakheter som noen motstandere vet å utnytte bedre enn andre. Vi kan selvsagt prøve å holde ballen i laget under press, men jeg tviler på at det er en av kvalitetene laget besitter. Da synes jeg vi kan spille mer direkte og utnytte farten til Martins og Owen og vingspillerne.

At vi slipper inn 2 sene mål mot henholdsvis Stoke og Wigan ser jeg ikke på som en taktisk blunder av Kinnear, mer som uflaks. Begge dødballer og det ene et feil idømt frispark som foranledning.