20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883737 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4845 på: 01. Aug. 2015, 23:29 »
44 filmer på en måned? Wow! Jeg ser kanskje 44 filmer i løpet av et år :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4846 på: 02. Aug. 2015, 07:35 »
Hehe. Det blir mye film, ja. Nå har jeg i tillegg vært borte i en uke. Men både jeg og dama elsker å se film, så vi ser en del film og serier sammen i tillegg til at jeg ser veldig mye alene. Er som regel oppe å ser en film tidlig å fridagene mine, også står jeg mer enn gjerne opp sånn at jeg får sett en film før jeg må på jobb. Det føles helt fantastisk. :P

Så det blir mye film. Men det er ikke sånn at jeg lar filmtittingen gå på bekostning av andre ting i livet mitt selv om det kan se sånn ut ut i fra sånne "statistikker". Har mer enn nok tid, og bruker masse tid med/på dama, andre fritidsaktiviteter og åbenbart på jobb. Så det kombineres fint.

Kan legge til at jeg og fire andre hadde med oss 12-13 barn på kino, i tillegg til at det kom 30-35 barn fra en annen skole, og til tross for såpass med barn var det en av de beste kinoforestillingene jeg har vært på noen sinne. Barna, de fleste mellom 6 og 9 år og flere av de med litt av hvert å stri med, hadde så og si null problemer med å sitte i ro i salen, være stille og vise respekt ovenfor de andre i salen. Litt prating var det, men ikke i nærheten så mye som på en vanlig fremvisning med voksne. Rimelig sjokkerende greier hvis du spør meg, og det sier en del om en stor andel kinogåere i Norge.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4847 på: 13. Aug. 2015, 18:17 »

Faen, den her kommer til å bli bra. Forventer en film som er MINST like god som Django Unchained (9,5/10). Tarantino er ikke i stand til å feile, og denne filmen vil bli nok et bevis på det.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4848 på: 16. Aug. 2015, 14:34 »
Gleder meg sykt til the Hateful Eight selv. Godt å se at Tim Roth og Michael Madsen er med.

9
Re-Animator

Hadde nesten glemt den der. Har ikke sett den på mange år, men husker at den var jævlig gøy. Tror jeg må få sett den på nytt.

Så Straigh Outta Compton nå. Har en svakhet for "band biografi" filmer og denne skuffet på ingen måte. Anbefaler alle å ta en titt

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4849 på: 16. Aug. 2015, 22:46 »
Gjør det. Er absolutt verdt det, for filmen er helt kanon!

Gleder meg veldig til SOC, men faen så skuffende at den kun får en dag på kino i norge. Vises på fredag, men da er jeg på Pstereo og ser om rockefoten fremdeles fungerer. Veldig kjipt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4850 på: 26. Aug. 2015, 07:59 »

Jeg gleder meg selvfølgelig, men jeg merker jeg er veldig skeptisk til Samurai Cop 2, for det er tross alt 24 år siden den første kom. Men hvis den bare er 1/10 så bra så har vi jo en skikkelig godbit å kose oss med.

Gleder meg også som bare det til Bone Tomahawk. Enda en western med Kurt Russell, men den byr på noe helt annet enn The Hateful Eight. Western-horror. Blir omtalt som en westernfilm med høy Cannibal Holocaust-faktor. Hres så sinnsykt tøft ut, det.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4851 på: 02. Sep. 2015, 09:31 »
August: 2015

9/10
Five Shaolin Masters
The Magnificent Trio
Housebound
From Beyond the Grave

8/10
The One I Love
Narco Cultura
Santo vs. the Vampire Women
Santo in the Wax Museum
Santo vs. Frankenstein's Daughter
Wyrmwood: Road of the Dead

7/10
Spiritual Kung Fu
Zombeavers
Santo and the Blue Demon vs. the Monsters

6/10
The Way Back
The Godly Beggar
Woman in Gold
Santo vs. Blue Demon in Atlantis

4/10
Compliance
Annabelle

3/10
Wet Hot American Summer

Månedens høydepunkt: Housebound
Månedens drittfilm: Wet Hot American Summer
Månedens overraskelse: The One I Love
Månedens skuffelse: Santo vs. Blue Demon in Atlantis
Månedens gjensyn: Five Shaolin Masters

Månedens høydepunkt er egentlig monstrene i Santo and the Blue Demon vs. the Monsters. Faen, de var kule, ass:

Spoiler (hover to show)

Se på Frankenstein's monster of vampyren, a. Det er så kult, det. Digger at Frankenstein' monster har både skjegg og bart. Heftige greier.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4852 på: 07. Okt. 2015, 18:33 »
September

10/10
Shaolin Martial Arts

9/10
5 Shaolin Masters
Hannie Caulder
Dirty Mary, Crazy Larry
Mystery Road
Clash of the Titans
The Bare-Footed Kid
The Monster Squad
Hardware

8/10
Star Trek
Star Trek Into Darkness
Masters of the Universe
The Warriors
All This Mayhem
Starship Troopers
Manborg
Explorers
The One I Love
The Dead Lands
Rape Squad
Blastfighter
Time Lapse
Late Phases
Starry Eyes
Dust Devil
Maniac (2012)
100 Bloody Acres

7/10
How to Train Your Dragon 2
Patch Town
Hackers
Kung Fu Killer
The Suicide Theory
The Way Way Back
Bounty Killer
Special ID
Cloudy with a Chance of Meatballs 2
Dead Silence
Killer Crocodile

6/10
Escape to Witch Mountain
Stretch
The Way Back

4/10
RoboCop (2014)
Barefoot
Screamtime

Månedens høydepunkt: Shaolin Martial Arts
Månedens middelmådighet: Barefoot
Månedens drittfilm: Screamtime
Månedens overraskelse: Star Trek / Star Trek Into Darkness
Månedens skuffelse: Escape to Witch Mountain
Månedens gjensyn: The Monster Squad
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4853 på: 08. Okt. 2015, 18:04 »
Digger det, boris. Du er rå

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4854 på: 09. Okt. 2015, 09:47 »
Sicario - likte den veldig godt. Førre film som Denis Villeneuve laga var Prisoners og igjen lagar han film med høg kvalitet. Dette er ein thriller som holdt meg fast gjennom heile filmen, sjølv om den har sine svakheitar. Scenografien er fantastisk og det same med lyddesignet. Del Toro, Brolin og Blunt er og skikkeleg gode her. Del Toro er rå. Anbefalast.
« Siste redigering: 09. Okt. 2015, 10:09 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4855 på: 31. Okt. 2015, 10:51 »
Fy faen, Ridley Scott må være den kjipeste fyren i Hollwood om dagen. Har gått fra å skulle lage en Prometheus 2 som ligger enda lengre unna Alien enn den kjipe dritkjipe Prometheus, noe som er greit nok, han må jo bare kjøre sin greie. Da får Neill Blomkamp mer eller mindre grønt lys på sitt Alien-prosjekt som han har lekt med i flere år, og han vinner over Alien-fansen med de meget lekre concept art-bildene han har lekt med over de siste åra. Og helt "ut av det blå" bestemmer Ridley Scott seg for at Prometheus 2 skal hete Alien: Paradise Lost, og ligge litt nærmere Alien enn orginalt planlagt, noe som har ført til at Neill Blomkamps Alien 5 er blitt lagt helt på is. Det er så forbanna kjipt. Er det en som virkelig kunne fått liv i Alien-universet, og det på en bra måte, så er det Neill Blomkamp.
« Siste redigering: 31. Okt. 2015, 10:54 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4856 på: 01. Nov. 2015, 21:04 »
Det har vært oktober, og oktober betyr horror. En horrorfilm om dagen, også avsluttet jeg måneden med samme mesterverk som vanlig.

1. The House at the End of Time
Kul mystery-thriller som lener seg mer mot sci-fi enn horror. Men den falt godt i smak. Ikke veldig orginalt, men den er stemningsfull og kul. Men jeg ble underholdt, jeg. Veldig godt underholdt! 7/10

2. Satan's Little Helper
Fjollete horror-komedie som er hverken stemningfull, gory eller morsom. Bare latterlig, og det verste var forholdet mellom moren og sin tennåringsdatter. De fremsto mer som et par binyskjerrige romkamerater som helst ville knulle hverandre, enn en mor og datter. Veldig bisart opplegg. Ser for meg at denne fort kan få en kult-status med tiden, da. 4/10

3. Friday the 13th (2009)
Krisedårlig remake av en suveren film. Dama som ville se den, og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor da det finnes 11 Friday the 13th-filmer som er milevis bedre. Og det sier sitt. 2/10

4. The Relic
Veldig kul og suspenseful horror med et veldig kult monster og masse stemning. For det meste så blander filmen gode, praktiske effekter med OK CGI, men mot slutten gikk de av en eller annen grunn full retard og kjørte på med ekstremt dårlig CGI. Ville fått et poeng mer om det ikke var for de krisedårlige effektene mot slutten. 7/10

5. Proxy
Merkelig horror/drama som i stor grad føles som en Hitchcock og Martyrs-inspirert film eller noe. Treig, stilfull og rar. Har en scene som virkelig gjør susen. Overdrevent og teit, men akkurat den scenen alene er så kul at denne filmen er verdt en titt. 6/10

6. Hotel Transylvania
Morsom og sjarmerende barne"horror" med veldig kule karakterer og mange herlig referanser og hyllester til eldre horrorfilmer. Den er ganske standard og rett frem, men gjør sine ting veldig bra. Jeg ble i hvertfall sjarmert i senk av denne godbiten. Ser virkelig frem til toeren. 8/10

7. All Cheerleaders Die
12-13 år etter at Chris Sivertson og Lucky McKee debuterte med filmen All Cheerleaders Die, valgte de selv å mekke en remake av nevnte film. Dum som bare det, men underholdende nok. Ødeleges en del av en treig start og provoserende dølle spesialeffekter. 6/10

8. Human Lanterns
Martial arts-horror med folk som Lieh Lo, Tony Liu og Chen Kuan-ta i hovedrollene. Hammer Horror møter Shaw Brothers wuxia på en glimrende måte. Stemningsfull og drømmende horror som treffer meg på alle måter. Det visuelle utrykket fører ofte mine tanker over til Dario Argento og da spesielt Suspiria, og kinematografien og settene ser helt utrolige ut. Jeg er en stor, stor fan av både horror og martial arts, og denne filmen treffer meg fantastisk bra på begge punkter. 10/10

9. Mutant Girls Squad
Gonzo gore galore! Herlig film av Noboru Iguchi, Yoshihiro Nishimura and Tak Sakaguchi. Hvis du er kjent med "new wave of Japanese splatter"-sjangeren så vet du akkurat hva du kan forvente. Galskap, galskap og enda mer galskap. En sånn type film hvor jeg fint kan tolerere ræva CGI, selv om det ville vært enda bedre med mer praktiske effekter, spesielt med tanke på at spesialeffektguden Yoshihiro Nishimura er med her. Men uansett, morom film for folk som kan sette pris på dum, japansk galskap. 7/10

10. The Canal
Psykologisk horror med masser av stemning og et par glimrende prestasjoner av Rupert Evans og unge Calum Heath. Herlig climax, og den lille hyllesten til Ringu var dritfet. Gjorde virkelig susen. 8/10

11. The Editor
En film jeg har gledet meg til sinnsykt lenge, og den skuffet ikke på noen som helst måte. Giallo-komedie fra Astron-6, gjengen som sto bak den kule Father's Day (6/10) og den helt absurd fete Manborg (8/10). De fortsetter til en viss grad i den samme tralten, men det er allikevel noe helt nytt de gir oss her. Filmen er en eneste stor hyllest og parodi til og av giallos, og de gjøre på en utmerket måte. Langt mer seriøst enn før, men like fullt over the top og sinnsyt morsom.Den dubbinga er så fet. Top notch soundtrack au! Et must for fans av giallo. 9/10

12. The Brainiac
Kanonfet, meksikans horror fra 1962 med et herlig fascinerende monster som er like imponerende som det er latterlig. Merkelig monster som gir filmen en slags surealistisk feeling, og den ser veldig bra. Utrolig kule set og meget god stemning. 8/10

13.The Fly (1958)
På mange måter er David Cronenberg overlegen denne filmen, men uansett hvor mange ganger jeg ser den, og uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det ender jeg opp med å sette denne langt over David Cronenbergs film. Den har Vincent Price og Patricia Owens, og det er en herlig camp-faktor over det hele som tar pusten fra meg. Jeg digger det. Monsteret ser helt nydelig ut. 9/10

14. Santo vs. the She-Wolves
Mitt 6-7. møte med lucha libre-guden Santo, og dette er egentlig mer av det samme som før. På en måte i hvertfall. Filmen følger den samme formelen som før, men føles mer som en campy exploitation-film med enda mer ost enn de andre jeg har sett. Hele filmen er som en absurd feberdrøm, og jeg likte det veldig godt. 7/10

15. The Blood on Satan' Claw
Tipp topp folk horror med en briljant Linda Hayden og en enda bedre Patrick Wymark i hovedrollene. Undervurdert og stemningsfull godfilm. 9/10

16. The Wicker Man
Denne godbiten blir sett på som essensen av folk horror sammen med Witchfinder General, og jeg er helt enig. Mystisk, creepy og meget imponeende på alle plan. Hjelper også på at flere av mine favoritter er på rollelista. Christopher Lee, Britt Ekland og Ingrid Pitt er alle gudommelige i mine øyne. Og soundtracket er selvfølgelig helt konge! 10/10

17. Headless
Denne filmen har blitt promotert som en "lost slasher film from 1978", noe som tiltrekker meg selv om jeg vet at det bare er tull og tøys. Og den starter faktisk veldig bra. Får max Last House on Dead End Street og Guinea Pig-feeling (de to første) av det hele, men når dialogen begynner for fult, og skuespillerne prøver å spille, så taper den seg veldig. Prøver litt for hardt å være sjokkerende, og sånt fungerer veldig dårlig i 2015. 5/10

18. Körkarlen
Herlig, mystisk og stemningsfull fantasy-horror fra 1921 med dødskule effekter og meget imponerende regi. Så'n med KTL-soundtracket som i tillegg er veldig, veldig fett. 9/10

19. Sphere
Har alltid ment at denne er litt undervurdert, og jeg mener fremdeles det. Langt bedre enn sitt rykte, men den blir i stor grad ødelagt av en meget svak og døll slutt. En film som fortjener en skikkelig remake med en bedre slutt, for den har et stort potensial. 6/10

20. Grabbers
Herlig horror-komedie på lavt budsjett. Den leverer veldig bra på både horror- og komedie-delen, så da gjør det ingenting at den ikke finnes orginal overhodet. CGIen kunne godt vært droppet helt, men de går aldri helt bananas med den, og de praktiske effektene gjør opp for den uansett. Burde fallei smak hos folk som liker filmer osm The Guard, Hot Fuzz, The WOrld's End, Attack the Block, Tremors, Gremilins og liknende. 8/10

21. Almost Mercy
Veldig skuffende sak som føles 40-45 minutter for lang, noe som er et stort problem da filmen kun er 85 minutter lang. Andre halvdelen er ikke så alt for dårlig, og det blir ganske kult når den tar, av det tar så alt for lang tid før det skjer. 4/10

22. Night of the Demon
(Proto-)folk horror med en herlig Boris Karloff-esque Dana Andrews og en meget imponerende Peggy Cummins. Denne filmen er ikke mindre enn helt, helt perfekt. For en stemning! 10/10

23. The City of the Dead
Et tidlig eksempel på folk horror, og en dødskul og ikke minst undervurdert film. Sinnsykt stemningsfull film med en stor dose Psycho over seg. Christopher Lee er som vanlig helt suveren, den er overdrevent stemningsfull og den ser så bra ut. Filmen er en skikkelig fryd for øyet! 9/10

24. Let Us Prey
Herlig, overnaturlig horror i Assault on Precinct 13-gata med en glirmende Liam Cunningham og en meget imponerende Pollyanna McIntosh i hovedrollene. Meget stemningsfull, blodig og til tider absurd horrorfilm. Som om Assault on Precinct 13, High Plains Drifter og Martyrs fikk en stygg, blodig baby. Vakkert! 9/10

25. Tales from the Darkside: The Movie
En undervurdert perle som får ufortjent mye tyn. Glimrende anthology-horror med tre meget kule kortfilmer, hvor Lot 249 er min favoritt. Digger effektene i filmen au. Dødskule greier. 8/10

26. Cry of the Banshee
Enda en undervurdert perle med en glimrende, og som vanlig teatralsk, Vincent Price i hovedrollen. Stemningsfull folk horror som ofte blir nevnt som en fattigmanns Witchfinder General. Det er visse likheter, men den er ikke en fattigmanns noenting. Glirmende film! 9/10

27. Ravenous
Mørk, kald og stemningsfull horror som tidevis, helt ut av det blå, bikker over i en slags tegneserieaktig komedie, før den fortsetter i den samme tralten som før. Føles rimelig absurd, men det funker som bare det. Gir filmen et litt orginalt preg. 9/10

28. To the Devil a Daughter
Treig og rotete horror med Christopher Lee og Richard Widmark, men den har noe ved seg som jeg ikke greier å mislike. Christopher Lee er konge som alltid og den har en deilig, folk horror-esque okkult stemning. 7/10

29. Last Shift
Jeg sammelignet Let Us Prey med Assault on Precinct 13, og her har vi en film med enda mer til felles med nevnte mesterverk. Kul, stemningsfull horror som føltes som en overnaturlig Assault on Precinct 13 inspirert av the Manson Family. Juliana Harkavy er veldig imponerende i sin rolle. 7/10

30. Goodnight Mommy
Kul film, men den levde overhodet ikke op til mine forventninger. Kult konsept og greier, men det blir liksom aldri mer enn et ålreit thriller-drama. 6/10

31. Halloween
Halloween er tidenes beste slasher og en av tidenes aller beste (horror)filmer, og den blir bare bedre og bedre for hver gang den sees. Alt fra Donald Pleasence og Jamie Lee Curtis til John Carpenters fenomenale soundtrack og Michael Myers som fremstår som både truende og skremmende er perfekt. 10/10

Tipp topp stemning!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4857 på: 09. Des. 2015, 06:49 »
November:

10
The Strange Vice of Mrs. Wardh
The Bird with the Crystal Plumage
A Lizard in a Woman's Skin
The House with Laughing Windows
Don't Torture a Duckling
An American Werewolf in London

9
Man from Reno
Torso
The New York Ripper
Seven Deaths in the Cat's Eye
Murder to the Tune of Seven Black Notes
Deliria
Inferno
Phantasm
The Thing from Another World

8
Manson Family Vacation
Furious Seven
Rollerball (1975)
1990: The Bronx Warriors
2019: After the Fall of New York
Killers
Dawn of the Planet of the Apes
Beasts of No Nation
The Company of Wolves
The Case of the Scorpion's Tail
Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key
All the Colors of the Dark
The Suspicious Death of a Minor
The Case of the Bloody Iris
The Black Belly of the Tarantula
Strip Nude for Your Killer
Four Flies on Grey Velvet

7
Escape from the Bronx
The Avengers: Age of Ultron
Good Guys Wear Black
In Fear
The Battery
Spasmo
Slaughter Hotel
Burial Ground: The Nights of Terror

6
Jurassic World
The Maze Runner
Night at the Museum: Secret of the Tomb
The Scorpion with Two Tails
Giallo in Venice

5
Horrible Bossess 2
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4858 på: 10. Des. 2015, 23:57 »
Bone Tomahawk - Western, litt horror og Kurt Russel. Denne er god. Storkoste meg :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4859 på: 11. Des. 2015, 09:07 »
Så Bone Tomhawk tidligere denne måneden, og den levde utrolig nok opp til mine mildt sagt skyhøye forventninger. Årets film, og ved siden av The Good, the Bad, the Weird er det den beste westernfilmen på 25+ år minst, og en av de 5-6 beste horrorfilmene de siste 25 åra. Helt fantastisk på absolutt alle måter. 10/10

Matthew Fox overrasket stort i filmen au. Var ikke klar over at han var en skuespiller som kunne overbevise noen som helst, men i Bone Tomahawk er han jo helt suveren.
Nei.