20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4830 på: 12. Mai 2015, 13:21 »
Ja, det jo voldsomt til gode tilbakemeldingar den får.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4831 på: 14. Mai 2015, 21:48 »
Mad Max Fury Road - for ein fantastisk film!!! For meg er dette action på sitt besta. Skjønnar godt at denna har fått massevis av terningkast 6 og ligg godt øve 9 på IMDB. (Såg den i 2D)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4832 på: 16. Mai 2015, 12:35 »
Har sett noen flere Marvel-filmer nå, og må innrømme at jeg er blitt positivt overrasket. Ikke sett alt enda, men jobber med saken. Filmene jeg har sett til nå, med rating:

Iron Man (5/10)
The Incredible Hulk (4/10)
Iron Man 2 (3/10)
Thor (6/10)
Captain America: The First Avenger (7/10)
The Avengers (7/10)
Thor: The Dark World (6/10)

Captain America: The First Avenger er overraskende nok den jeg har likt best. Mye dårlig CGI og det drittet der, men jeg synes de greier og få til en fin retro-feeling i filmen. Jeg får faktisk greit med 60- og 70-talls James Bond-feeling av filmene dog i en langt mer moderne drakt, noe jeg synes var kult. Og i motsetning til f.eks Thor-filmene tar den seg bedre tid og gir helten litt mer kjøtt på beina. Thor-filmene er fullt kjør og fjas fra A til Å, det synes jeg ikke Captain America var. Slemmingen lider dog av mye av de samme problemene som i Thor, og da spesielt The Dark World. Bruker ikke nok tid på han og hans motiver. Men ellers falt den godt i smak, og humoren traff meg bedre au.

Har også sett Agent Carter og Daredevil, og begge seriene falt veldig godti smak. 8/10 på begge så langt.

Ser VELDIG frem til The Winter Soldier nå. Hoihoi!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4833 på: 16. Mai 2015, 15:56 »
Gled deg til Mad Max.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4834 på: 16. Mai 2015, 16:52 »
Jeg gjør det.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4835 på: 17. Mai 2015, 23:15 »
Mad Max: Fury Road og ble dødsfornøyd. For en film, ass. Akkurat så over the top, tullete og tøff som jeg hadde forventet. Helt forbanna badass film.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4836 på: 22. Mai 2015, 23:59 »
Mad Max: Fury Road

For ein jævlig deilig film! Berre å lene seg tilbake å nyte det som skjer på skjermen! Fantastiske effekter og visuelt  slående vakker! Charlize er badass! Hardy er badass! Blei sliten av å sjå filmen, men på ein god og tilfredstillende måte.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4837 på: 02. Juni 2015, 09:08 »
Dwayne Johnson in Talks to Star in 'Big Trouble in Little China' Remake

Grusomt, men det er ikke pga. Dwayne Johnson. Men tanken på en remake av tidenes aller, aller, aller beste film. Alle som leker med tanken om å remake tidenes kuleste film fortjener en øks i bakhodet.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4838 på: 11. Juni 2015, 15:12 »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4839 på: 12. Juni 2015, 06:25 »
Jævlig kjipe nyheter, men han har levd et langt og flott liv. Christopher Lee er en gud, og for min del en av de største navnene innen film. Christopher Lee, Boris Karloff og Ray Harryhausen troner den lista ganske geit. For et liv den mannen har hatt, og det er få skuespillere som kan sryte på seg og ha spilt like mange minneverdige roller som Christopher Lee. En skuespiller med en enorm karisma og en tilværestedelse som verden ikke har sett noe lignende til. Det blir ikke bedre enn Christopher Lee!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4840 på: 15. Juni 2015, 19:19 »
6 Reasons Modern Movie CGI Looks Surprisingly Crappy
http://www.cracked.com/blog/6-reasons-expensive-films-end-up-with-crappy-special-effects/

En fin liten sak om hvorfor modern CGI er så jævlig stusselig. Spesielt poeng #4 er så spot on at jeg blir litt trist.

Sitat
And as directors opt for more and more digital sets, suddenly every movie looks like regular people inserted into a computer-generated cartoon, instead of CGI elements dropped into a real world

...

It's not that the original Jurassic Park looks better because the CGI is better, but rather that the original film knew to hide its effects.

Nei.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #4841 på: 17. Juni 2015, 02:03 »
Såg Gascoigne i går. Kjempebra film som tar for seg fotball-karrieren til Paul Gascoigne ilag med morsomme øyeblikk og kommentarer fra folk som Rooney, Lineker og Mourinho. Fokuserer på den fantastiske mannen Paul Gascoigne, og ikkje berre alle skandalene. Anbefales.

Ka syns folk om Jurassic World då? Tenkte å sjå den på kino snart.
Venter i spenning...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4842 på: 17. Juni 2015, 10:51 »
Skal sjå Jurassic World i helga. Er veldig spent, Jurassic Park var den første filmen eg eigde på VHS, og heile franchisen var ein stor del av barndommen min. Ser jo i ettertid at 2 og 3 ikkje er spesielt gode filmer, og særlig 3-eren er svært dårlig. Så håper virkelig at denne lever opp til forventningene mine, og at den finne igjen litt av magien som den første filmen stod for.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4843 på: 21. Juni 2015, 19:29 »
Så Jurassic World nå nettopp. Jeg syns den var helt forferdelig. Hadde lave forventninger etter å ha sett traileren, men trodde det kom til å bli bedre enn det der.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4844 på: 01. Aug. 2015, 23:06 »
Juli 2015:

10
Mad Max: The Road Warrior
Dragon's Claw
Knockabout
Golden Swallow
Drunken Master II
Executioners from Shaolin
Clan of the White Lotus

9
Re-Animator
How to Steal a Million
Goon
Mad Max
Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation!
The Heroic Trio
Duel of the Iron Fist
Soul of the Sword

8
Kung Fu Cannibals
Seven Steps of Kung Fu
Reign of Assassins
Faults
Witness
Shaolin Wooden Men
The Heroic Ones
Monkey Kung Fu