20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 880975 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4725 på: 13. Okt. 2014, 10:46 »
Bronson - Hele filmen oser av Nicolas Winding Refn, og det er en kul film, men det er nok mannens svakeste. Tom Hardy er helt fantastisk i rollen som Charles Bronson / Michael Peterson. Har problemer med å tro at det er samme mann som spiller både Charles Bronson / Michael Peterson i Bronson og Bane i The Dark Knight Returns. Faen for en forskjell. Fra massiv til üverdritt.

Big Ass Spider! - En potensielt fantastisk film ødelagt av dårlig CGI. Hadde denne blitt laget før CGIen kom for fullt, hadde vi mest sannsynelig hatt et aldri så lite mesterverk her. Fantastisk blanding av giant-monster- og buddy cop-film med en fantastisk Lombardo Boyar i en av hovedrollene. Hysterisk!

Journey to the West: Conquering the Demons - Stephen Chow er mest kjent for kultfilmene Kung Fu Hustle og Shaolin Soccer, begge regissert av han, med han i hovedrollen. I Journey to the West: Conquering the Demons derimot lar han andre ta seg av skuespillet, noe som egentlig er litt synd siden han er helt fantastisk, men både Shu Qi og Wen Zhang leverer som noen guder i hovedrollene. Journey to the West: Conquering the Demons er en nytolkning av den klassiske, kinesiske novelen Journey to the West, en bok som er blitt filmatisert rundt 10000000 ganger.

Journey to the West: Conquering the Demons har egentlig det meste og leverer som bare det på actiondelen, komediedelen, eventyrdelen og romantikkdelen. Alt er sinnsykt gjennomført, utenom en ting. CGIen. Jepp, nok en gang blir en potensielt KREMFILM ødelagt av patetisk CGI. Jeg vet ikke om det er gjort med vilje eller ikke, men denne filmen hadde fortjent bedre. Men gode effekter ville dette fort vært en 8, kanskje til og med 9/10, men med den begredlige CGIen står den kun til 7/10. Men det er 2014 og de fleste setter stor pris på dårlig spesialeffekter, og derfor burde denne funke bra for de fleste.

The Quiet Ones - Ha hatt en del gjennsyn med gamle horrorklassikere så langt denne måneden, så nå var det på tide med noe nytt. The Quiet Ones er en overnaturlig horrorfilm fra 2014, og en film som kjører på med mer av det samme som vi fikk med The Conjuring og The Woman in Black, altså filmer som gjør sitt beste for å imitere 70-tallets horrorfilmer. Den er ikke like stemningsfull og effektiv som de to nevnte, men den er fremdeles mer enn severdig og serverer god stemning og noen jævlig bra scener. Dårlig CGI, men for det meste fungerer ting veldig bra. Jared Harris, Erin Richards og Olivia Cooke leverer som bare pokker.

Om du har sett en håndfull horrorfilmer fra 70-tallet, eller imitasjoner, så vil du ikke finne noe nytt her, men setter du pris på en god horrorfilm kan du gjerne pukker opp denne.

Deliver Us from Evil - Scott Derrickson imponerte som bare pokker med første halvdel av Sinister, og til tross for en dårlig og ødeleggende andre halvdel så jeg frem til denne filmen og håpte athan greide og ta med seg det beste fra Sinister over hit. Greide han det? Både ja og nei. Den når aldri første halvdel av Sinister opp til knærne engang, men den forvandler ikke plutselig til en stor spøk, som Siniter gjorde. Blandingen av skitten politithriller og horror fungerer bra, og det er stemningsfullt. Men det er visse elementer som ikke fungerer i det heletatt, og det trekker ned en del.

Spoiler (hover to show)

Men dette er egentlig ikke neo mer enn Ghustbusters i et bra Halloween-kostyme, rettet mot et voksent publikum.

Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4726 på: 13. Okt. 2014, 19:01 »
Submarine

Digger virkelig denne filmen. Liker skuespilet, førsteklasses britisk humor og et soundtrack fra en annen verden av Alex Turner  :wub: Den lille plata er en av tidenes mest behagelige for øret!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4727 på: 14. Okt. 2014, 18:31 »
American Hustle - Jeg skjønner virkelig ikke oppstyret rundt denne filmen. Middelmådig på sitt beste, og der er den svært sjelden. Totalt uinteressante douchebagkaraktere som jeg helst vil at skal dø så fort som mulig, den er alt for lang og Jennifer Lawrence, Amy Adams og Bradley Cooper overspiller så jævlig at jeg blir direkte trist. Jeremy Renner, Louis C.K. og tildels Christian Bale gjør det relativt bra, og regien er forsåvidt god, dog noe uninspirert IMO, men det er det.

Jævlig oppskrytt. Jeg lurer på hvor mye som ble betalt under bordet for at denne ikke bare skulle bli nominert, men også vinne noen priser. Helt forjævlig ufortjent spør dere meg.

Poltergeist - Hadde ikke sett denne på år og dag, så dette var et gledelig gjennsyn. Ikke like creepy og intens som jeg husket, men enda bedre enn hva jeg husket. Bra humor, meget godt skuespill, suverene effekter, en god historie og god stemning. Til tider både ceepy og veldig intens, men det gikk litt opp og ned. Alt i alt jævlig fet!

Det er noe frustrerende klipping i filmen, da. Noen helt merkelige hopp, men alt er såpass bra at jeg greier å overse det.

They're here!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4728 på: 15. Okt. 2014, 12:33 »
The Cat o' Nine Tails - Dario Argento anser denne for å være hans dårligste film, noe som er direkte sjokkerende. The Cat o' Nine Tails er mannens andre film, og selv om den ikke når opp til debuten, The Bird with the Crystal Plumage, så er det ikke akkurat snakk om en dårlig film. Dette er klassisk Argento, det er klassisk giallo og det er et bevis på at Argento, selv i løpet av sine første år som regissør, var et geni, og en av tidenes beste regissører.

The Cat o' Nine Tails er ikke like artsy og stylish som de fleste andre klassikerne hans, men den er stemningsfull, velregissert, velspilt og toppet med et rått soundtrack av Ennio Morricone. Plotet er også meget bra, og faktisk et av de bedre i Argentos filmer. Jævlig fet morder.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4729 på: 23. Okt. 2014, 08:24 »
Fury - premiere i morgon. Var tidleg skeptisk til denne, men har snudd litt no og kjem til å sjå den på kino.
Tross alt stridsvogn-film.
Skjønnar ikkje kvifor ein ikkje lagar ein om eit mannskap i ein Tiger I eller II. Kanskje det finst ein slik film. Nokon som har nokre stridsvogn-filmar dei anbefala?

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4730 på: 24. Okt. 2014, 19:31 »
Ser ut til at den nye Avengersfilmen blir mørkere enn sin forgjenger, noko som eg heilt klart liker. Håper at dei tørr å virkelig ta livet av nokon av heltene, blir litt kjedelig i lengden når ein alltid vet at heltene overlever, sjølv om det er så vidt. Har trua på at James Spader fikser Ultron, ser vertfall bra ut i traileren. Håper at Aaron Taylor Johnson gjør ein bedre jobb enn det han gjorde i Godzilla.

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4731 på: 25. Okt. 2014, 12:20 »
Noen som har noen favoritt-trailere? :P
Tar meg selv av og til i å se traileren til Control og Reservoir Dogs på youtube

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4732 på: 26. Okt. 2014, 22:36 »
Jeg led meg igjennom Man of Steel i dag. Heeeeeeeeeeeeeelt forjævlig kjip. Absolutt alt var überdritt, men effektene tok kaka. Terningkast 1. Fra Dawn of the Dead, 300 og Watchmen til Sucker Punch og Man of Steel på under 10 år. Trist.

På torsdag blir det Nosferatu, eine Symphonie des Grauens og Nosferatu: Phantom der Nacht på kino. Det skal bli fett og endelig få se tidenes beste horrorfilm på kino, og Nosferatu: Phantom der Nacht er rimelig høyt oppe på lista den au. Blir helt topp!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4733 på: 27. Okt. 2014, 22:39 »
Nightcrawler-trailer er ute. Verkar som Gyllenhaal verkeleg sler ut i blomst. Gler meg.
For ein kino-periode før nyttår!
Interstellar
Birdman
Nightcrawler
The Hobbit-BOTFA

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4734 på: 27. Okt. 2014, 22:49 »
Var ikke klar over at Nightcrawler kom på kino her til lands. Men det er jo kult. Da blir det Nosferatu x2, Nightcrawler og The Hobbit på kino før året er over. Helt topp!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4735 på: 28. Okt. 2014, 07:33 »
Nei, det skal eg ikkje sei for sikkert! :-[ Eg finn den faktisk ikkje på filmweb under komande filmar. Meh!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4736 på: 28. Okt. 2014, 09:18 »
Nei, for jeg tror ikke den blir satt opp. I hvertfall ikke enda. Jeg tror det var litt prat på at den kanskje skulle bli satt opp etter jul, men det var veldig usikkert. Det er dessverre ikke en film som kommer til å dra et lass av folk på kino, og da driter selvfølgelig kinoene i den. Synd, for der tor jeg vil har en av årets beste filmer.
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4737 på: 28. Okt. 2014, 10:32 »
Nosferatu x2? Hva? Fortell.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4738 på: 28. Okt. 2014, 12:42 »
Les noen poster opp. Cinemateket i Trondheim som setter opp Nosferatu 1922 og 1979 på kino på torsdag. Blir stort. 1922 er trossalt tidenes beste horrorfilm, og neste beste film uansett sjanger. 1979 er også fenomenal. 10/10 og 9/10. Gleder meg. :phui:
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4739 på: 28. Okt. 2014, 13:29 »
Ah, ok. Trodde det var noe "nytt" jeg ikke hadde fått med meg :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!