20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890599 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4515 på: 24. Mars 2014, 15:50 »
La no folk få laga dei filmane dei vil. La dei få halda på med det dei har lyst til.

Har jeg nektet noen å lage de filmene de vil? Har ikke nektet hverken Snyder, Nolan eller noen andre å lage noe som helst, jeg.

Han har bare blitt litt ensom i filmtråden slik at han må ty til litt trollig for å få aktivitet

Trolling? Sier jo bare det jeg ser. To av de mest lovende ikke-asiatiske regissørene i gamet de siste 15 +- årene har gått fra å lage gull til gråstein i løpet av få filmer. Jeg synes det er trist. Og når regissører, band eller hva faen som man har ekstremt trua på feiler mer enn noen andre noensinne har gjort før de, må man få lov til å bli butthurt.

Og på samme måte som at Igrinde synes de siste Batmanfilmene er blandt det herligste som finnes, synes jeg det er det dårligste som finnes. Ser ikke helt problemet med det.
« Siste redigering: 24. Mars 2014, 15:52 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4516 på: 25. Mars 2014, 07:41 »
Bra me heiar på same klubben vertfall :pardy:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4517 på: 25. Mars 2014, 09:43 »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4518 på: 27. Mars 2014, 13:40 »
Høer vel ikke hjemme her, men tar det uansett:

Cinemassacre's Monster Madness, sesong 1 - James Rolfe, bedre kjent som The Angry Video Game Nerd, "anmelder" horrofilmer gjennom hele oktober, og i sesong 1 plukker han ut klassikere fra hvert tiår og prater litt om de, pluss et par filmer som ikke er klassikere per i dag. For meg som er relativt interessert i horror, er det ikke noe nytt her. Har sett alt, og kan mer eller mindre alt. Men for folk som ikke er så veldig godt bevandret innen alt som er horror er det nok mye nytt å plukke opp her, og alle filmene her er gode tips. Det er must-sees på rekke og rad. Underholdende, men noe unødvendig for en som meg som er såpass godt kjent med alle epokene i horror og underjsnagere.

Cinemassacre's Monster Madness, sesong 2 - Et å har gått og James Rolfe er tilbake. Denne gangen kjører han et bestemt team igjennom hele oktober. Det er klart for GODZILLA-THON!!! Jepp, går igjennom alle de 28 filmene som finnes, samt den amerikanske. Mye ny info og generelt mer lekent enn den første sesongen. Mer humor, mer tull og mer tøys. Mye bedre enn første sesongen på alle måter. Jeg koste meg som bare pokker!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4519 på: 28. Mars 2014, 10:29 »
Cinemassacre's Monster Madness, sesong 3 - Et ny Halloween og en ny sesong Monster Madness. James Rolfe er tilbake og presenterer denne gangen er fin-fin blanding av klassikere av foskjellig størrelser, oversette filmer og kultfilmer. Større variasjon enn i seong 3, og James Rolfe virker mer komfortabel og selvsikker, og gjør denne sesongen til noe mer underholdende enn de to andre. Alt fra King Kong til House of Wax til Poltergeist til Basket Cage til Coffin Joe er presentert her.

PS: James Rolfe er ikke redd for å spoile. House of Wax-episoden er en eneste stor spoiler. Ville sett en del av filmene før jeg kastet meg over denne, hvis ikke risikerer du og få opplevelsen delevis ødelagt.

Cinemassacre's Monster Madness, sesong 4 - Sesong 4, og James har valgt ut campy horrorfilmer. Alt fra skikkelig kultfilmer som Legend of the 7 Golden Vampires, Critters og Troll-trilogien til kalkuner som The Screaming Skull, From Hell It Came og hele tre Dracula vs. Frankenstein-filmer. Dette er stor underholdning, og jeg fikk endelig noen tips til nye filmer jeg ikke kjenner til. Fantastisk god underholdning. James Rolfe ligner mer og mer på "seg selv" aka The Angry Video Game Nerd, men det gjør ingenting. Dette er rett og slett djevelsk morsomt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4520 på: 28. Mars 2014, 18:16 »
Hallo! Jeg regner ikke med og få noen svar på dette her, men siden jeg allerede har laget osten kjører jeg på her au i tilfelle:

Om det er noen her som har esker med VHS stående på loftet som de vil kvitte seg med, er jeg interest. Er først og fremst ute etter horror og alt av undersjangere, men samuraifilmer, kung fu og andre exloitation flicks er også av interesse. Men det er spesielt horror jeg er interessrt i.

Jeg er også ute etter følgende DVD set:

The Monster Legacy Box Set (14 disc set)
The Ultimate Hammer Collection (21 disc set)
The Wire - The complete series (23 disc set)
MacGyver - The complete series (39 disc set)
Tintin Collection Box (7 disc set)

PS: Jeg betaler ikke blodpriser, så ikke prøv dere.
« Siste redigering: 28. Mars 2014, 19:10 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4521 på: 28. Mars 2014, 20:50 »
Beklagar. Kan ikkke hjelpa deg.

Helvette, eg gler meg til neste X-Men!!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4522 på: 28. Mars 2014, 20:53 »
Hehe, som forventet det. Forventer ikke noen svar her, men i og med at jeg hadde posta dette en annen plass å tenkte jeg at jeg kunne slenge det ut her au. :P
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4523 på: 31. Mars 2014, 19:06 »
The wire samleboksen får du ganske billig på platekompaniet. Lurer på om jeg betalte et sted mellom 3-400 kr for den der. Resten kan jeg ikke hjelpe deg med, men ser for meg at ebay er stedet å lete.
« Siste redigering: 31. Mars 2014, 19:09 av tveit »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4524 på: 31. Mars 2014, 20:13 »
Takk for tips. Ålreit pris det. Men jeg skal innrømme at jeg er mer interessert i pent brukte versjoner til en enda lavere pris i og med at det kun skal være til pynt. Bruker ikke DVDer lenger, så jeg orker ikke å betale for mye for det jeg er interessert i.

Men noe må jeg helt klart kjøpe nytt eller på ebay/liknende. Kjipt, men sånn er det. Ellers blir det nok mange turer å div. bruktbutikker fra nå av. Digger den opplevelsen.

Jeg får rett og slett ikke noe ut av å sette på en DVD lengre. Det gir meg ikke noen bedre følelse enn å streame eller laste ned, så da gjør jeg det. VHS derimot gir meg masse. Jepp, kvaiteten vil aldri være like god som på DVD, men allikevel er følelsen av nostalgi så høy at jeg får en større opplevelse av det.

Samme med musikk au. Kvitter meg med CDer og går for en vinyl- og tape-samling. Hvorfor tape? Pga. følelsen det gir meg, og det er et format som passer perfekt til demoer og råtten musikk. I motsetning til vinyl kan man ikke argumentere om at det låter bedre enn CD, for det gjør det ikke. Men jeg får så utrolig mye mer ut av å høre på tape enn å høre på CD. På CD får jeg kun musikk, mens av tape får jeg musikk OG følelsen av noe større. :D

Og hvis noen har actionfigurer av film-/seriekarakterer er jeg veldig interessert i det au. :rødme:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4525 på: 31. Mars 2014, 21:10 »
Er vel endel musikkfreaker som mener at vinyl gir den beste lyden, er det ikke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4526 på: 31. Mars 2014, 21:29 »
Jo, og jeg er helt enig i det. Men CD er et langt bedre og mer praktisk format enn tapes, men tapes gir meg allikevel mer i form av opplevelsen. CD synes jeg er et utrolig kjedelig format uten noe ekstra å tilby.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4527 på: 01. April 2014, 11:38 »
The Italian Connection - Den andre filmen i Fernando Di Leos Milieu-trilogi. Jeg synes ikke denne var fullt så bra som den første, men den var allikevel dødsbra, dødskul og sinnsykt barsk. Mario Adorf, som stjal showet i Milano calibro 9, er tilbake, men i en annen rolle enn i Milano calibro 9. Denne gangen spiller han den småkriminelle pimpen Canali, og nok en gang er han helt fantastisk. Henry Silva og Woody Strode er også dødsbra (jeg lurer på om disse to var den største inspirasjonen på Vincent Vega og Jules Winnfield fra Pulp Fiction. Jeg vet at Tarantino hyller denne filmen som en galning). Denne filmen er UTELUKKENDE for folk med baller i str. XXL. Rett og slett.

Spring Breakers - Dritkul film, men litt skuffende. Jeg hadde forvenet en langtmer 70-talls exploitation-inspirert film enn dette, med mer vold og farlig kvinner. Litt mer Faster, Pussycat! Kill! Kill! Ikke akkurat det jeg fikk. Men jeg ble godt underholdt og James Franco gjør sin livs beste rolle som Riff Raff... uh, nei. Alien mener jeg. Faen så bra!

Men ellers, underholdt men skuffa. Hadde så jævlig håpt på en modere Russ Meyer-film.

« Siste redigering: 01. April 2014, 13:28 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4528 på: 02. April 2014, 08:34 »
The 36th Chamber of Shaolin - Detteer kung fu-sjangerens svar på Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. Eller Psycho. Eller Die Hard. Ja, du skjønner tegningen. Dette er kanskje den ultimate kung fu-filmen, og hvis man har planer om å kun se en kung fu-film i løpet av sitt liv, burde dette være den utvalgte, for dette er kanskje tidenes beste kung fu flick. Det er sånn ca. ikke noe i denne filmen som ikke er top notch. Chia-Hui Liu er tøffere enn toget, koreografien og slossingen er blodfet, historien er er fet og alt stemmer. Denne filmen er nærmest perfekt. Et must see for absolutt alle med interesse for film.

For de som ikke kjenner igjen Chia-Hui Liu ved navn, så kjenner dere nok han igjen på de bildene her:

Jepp, det stemmer. Chia-Hui Liu spilte både Johnny Mo og Pai Mei i Kill Bill-filmene.

Cinemassacre's Monster Madness, sesong 5 - Sequel-a-thon! I denne sesongen er det oppfølgere som gjelder. De 8 Universal Fankenstein-filmene/filmene Frankenstein's monster var involvert i, Hammer Horror's 7 Dracula-filmer, de 9 A  Nightmare on Elm Street-filmene/filmene med Freddy Krueger og Halloween-serien, med remakes. Jejg har vel sett alt her, så det var ikke noen nye filemer å oppdage. Men jeg ble underholdt uansett. masse spoilere, så om du ikke har sett filmene ville jeg holdt meg unna.

Cinemassacre's Monster Madness, sesong 6 - 80's-a-thon! 16 horrorfilmer fra 80-tallet, både kjente perler (The Toxic Avenger, Killer Klowns from Outer Space) og ukjente godfilmer (Nightbeast, The Stuff). Meget, meget underholdende som alltid.
« Siste redigering: 02. April 2014, 10:24 av boris. »
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4529 på: 02. April 2014, 11:20 »
The 36th Chamber of Shaolin - Detteer kung fu-sjangerens svar på Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. Eller Psycho. Eller Die Hard. Ja, du skjønner tegningen. Dette er kanskje den ultimate kung fu-filmen, og hvis man har planer om å kun se en kung fu-film i løpet av sitt liv, burde dette være den utvalgte, for dette er kanskje tidenes beste kung fu flick. Det er sånn ca. ikke noe i denne filmen som ikke er top notch. Chia-Hui Liu er tøffere enn toget, koreografien og slossingen er blodfet, historien er er fet og alt stemmer. Denne filmen er nærmest perfekt. Et must see for absolutt alle med interesse for film.

Hvor får man sett denne (kunne tenke meg å se den, ja)? Hvor får du forøvrig tak i alle disse "rare" tittlene dine :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!