20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890542 ganger)

0 medlemmer og 10 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4500 på: 13. Mars 2014, 16:51 »
Dr. Mabuse the Gambler - Tidlig 20-talls svart-hvitt stumfilm av Fritz Lang. Hva skal man egentlig si om en sånn film? 4,5 timer med mesterlig krim av en av de virkelig store regissørene gjennom tidene. Dette er en film som må oppleves, akkurat som übermesterverket Metropolis av samme mann. Fritz Lang var en regigud!

Gjør deg selv en tjeneste å se denne, Metropolis og andre Fritz Lang-mesterverk. Med mindre du har en fjernt dårlig smak kommer du til å digge det, og takke deg selv for at du sjekket ut filmene hans.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4501 på: 13. Mars 2014, 21:56 »
A Lonely Place to Die - Middelmådig thriller med kjedelige karakterer og dårlig intensitetsnivå og null stemning. Får pluss for de siste 25 eller noe, som faktisk var overraskende og kule.

« Siste redigering: 13. Mars 2014, 22:53 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4502 på: 14. Mars 2014, 14:54 »
The Testament of Dr. Mabuse - Ti år etter den fantastiske Dr. Mabuse the Gambler var Fritz Lang tilbake med en ny film om Dr. Mabuse. Denne filmen er to og en halv time kortere, så tempoet i filmen er mer stødig, og alt i alt høyere enn i Dr. Mabuse the Gambler. og i motsetning til Dr. Mabuse the Gambler er ikke dette en stumfilm. Filmen er mørkere og henter innflytelse fra både horror og fantasy, i motsetning til den første som var mer et rent mysterium-krim. Hvilken er best? Ingen. Jeg vet ikke. Jeg greier ikke å velge. Begge er helt fantastiske. Hill Fritz Lang. For en mann, og for en utrolig god regissør. Mesterlig!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4503 på: 14. Mars 2014, 23:50 »
Resident Evil: Apocalypse - Jeg skjønner ikke hatet. Bra film? Nei, ikke veldig. Men det er underholdende, hjernedød action pakket inn i en noget slapp sci-fi-horror-drakt. Sci-fi-horror-delen er ikke overbevisende, men fet action er alltid underholdende. Og Milla Jovovich er bra digg.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4504 på: 16. Mars 2014, 08:51 »
Underworld - Denne filmer er så jævlig badass, og så jævlig undervurdert. Herlig film i Resident Evil-gata, men med mindre horror og mer fantasy. Vampyrer, varulver og mennesker i en godt balndet actionfilm uten mye dybde eller noe sånt. Kun 120 minutter med badasseri som faller godt i smak her.

Og det blir jo ikke dårligere av Kate Beckinsale i tettsittende latex. Bra dame.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4505 på: 16. Mars 2014, 17:22 »
The Wolf of Wallstreet - 10/10. Denne likte eg. Sjuk film. Får håpa den er ein smuuuuule overdreven. Kan forstå at Leonardo vart Oscar-nominert.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4506 på: 17. Mars 2014, 13:37 »
Resident Evil: Extinction - Denne er jævlig badass, og den klart beste etter den første. Det er ikke mye Redident Evil-feeling her, bare 95 minutter med ekstremt mye fet action. Dødsmye bra, og gjennomførte actionscener her. Kul setting au.

Trenger jeg å nevne Milla Jovovich? :wub:

Resident Evil: Afterlife - Svakeste i serien til nå. For my slo-mo, og ikke like fet action som tidligere. Men ellers er det mye kult her. Axeman er sinnsykt fet og sinnsykt gjennomført.

Bra film? Nei, men underholdende nok, og jeg ser fremdeles frem til Resident Evil: Retribution og Resident Evil 6 når den kommer.

Milla Jovovich.  :smitten:

he Heartbreak Kid - Temmelig ålreit komedie som er en remake av en eldre film jeg ikke har sett. Ikke en fantastisk film, men jeg lo mye igjennom hele filmen. Herlig barnslig humor. Orginalen skal være tusen ganger bedre enn denne, så jeg ser virkelig frem til og få sett den.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4507 på: 17. Mars 2014, 19:26 »
Safe - Kul, dog veldig standard Jason Statham-film som byr på null overraskelser og fet action. Forventet action og enda litt mer action, og fikk akkurat det. Fin, hjernedød underholdning.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4508 på: 18. Mars 2014, 14:14 »
Pathology - Bra konsept som rotes bort i tull og tøys. Synd, for selve konseptet er tøft som bare pokker. Kjipe karakterer som åpenbart er jordags bunnslam, i tillegg til å være fjasete som faen, ødelegge denne. Fikk lyst til å slå ihjel alle karakterne. Disse var bare kjie få en ødeleggende måte, og ikke på den gode Joffery x Cersei-måten.

The Thousand Eyes of Dr. Mabuse - Den tredje og siste filmen i Fritz Langs Dr. Mabuse-trilogi, og Fritz Langs siste film noensinne. The Thousand Eyes of Dr. Mabuse kom hele 27 år etter The Testament of Dr. Mabuse, og er langt i fra like mørk som nevnte film. Veldig kul krimthriller, men den svakeste i trilogien. Savnet helt klart galskapen fra de to første filmene. Men den falt veldig godt i smak uansett. Fritz Lang var fantastisk.

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4509 på: 22. Mars 2014, 01:07 »
Type du, Boris  :wub: :wub:

Har fått sett Nymphomaniac nylig å må si den innfridde alt av forventninger. Blir bare mer og mer irritert på meg selv for at jeg ikke har fått sett alt av Riget enda. Skal sees i sommerferien.

Så også The Worlds End, men ble ikke særlig underholdt. Ikke spesielt morsom og historien kunne vært fra en "grøsserne" bok.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4510 på: 22. Mars 2014, 08:40 »
Jeg er type, ja. Har tatt over tråden helt og gjør hva faen jeg vil her inne. 8)

:thumbd:

Hvilken versjon så du av Nymphomaniac? Von Triers ukuttede versjon eller produsentens kuttede? Gleder meg til filmen selv, men avventer til jeg kan få sett hele jævla greia.

Hit and Run - Meget kul actionkomedie med Kristen Bell og Dax Shepard. Tøffe biler, teite karakterer og tullete dialog. Funka som bare pokker!

Et par-tre scener her var helt fantastisk. Lemon party var dritbra, og lemon party 2 var enda bedre. Lo meg halt ihjel da. Fengelspratet var også nydelig.

Liker at budsjettet var på rundt $2 000 000, og halvparten av dette ble brukt på musikkrettighetene. Så sånn ca. alle bilene var fra Dax' egne samling, samt at han gjorde sine egne stunt.

Fengselsprat:
 :ler:

M - Fritz Lang regnet denne som sin beste film, og den er ofte nevnt som hans beste film. Jeg er uenig.  La oss være ærlig her. Metropolis er selvfølgelig tusen ganger fetere. Uansett, M er Langs første lydfilm og han fiksa den biten veldig bra. Deler av filmen er fremdeles filmet med et lydløst kamera, da, og det funker så jævlig bra. M er en krimthriller av ypperst klasse, og liker man krimthrillere liker man denne. Det går rett og slett ikke å mislike noe så bra. Blir som å like heavy metal og mislike alt Judas Priests beste album. Funker ikke, vøtt. Det går bare ikke.

« Siste redigering: 22. Mars 2014, 13:35 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4511 på: 23. Mars 2014, 09:15 »
Dawn of the Dead (2004) - When there is no more room in hell, the dead will walk the earth!

Dette er uten et snev av tvil en av tidene beste remakes. Topp 10 remakes er det nok. Den er selvfølgelig ikke i nærheten av orginalen, som har en bedre historie, er vittigere, mer skremmende og ikke minst smartere, men den er allikevel jævlig badass. Effektene er top notch. Old school og fete, akkurat som jeg liker det.

Jeg må legge til at det er trist at Zack Snyder valgte å gå i samme fotspor som Christopher Nolan. Fra det helt fantastiske (Dawn of the Dead, 300, Watchmen) til det helt patetiske (Sucker Punch, Man of Steel (har ikke sett denne enda, men det driter jeg i. Dritt!)

Christopher Nolan valgte jo også den ruten. Fra det helt fantastiske (Following, Memento,     Batman Begins) til det helt ubeskrivelig patetiske (The Dark Knight, The Darkn Knight Rises, Inception). Faen så en helt ubeskrivelig trist utvikling disse to har hatt.

Men selvfølgelig, jeg skjønner godt at det frister med storproduksjoner, mer penger inn på kontoen og få et stort navn blandt mannen i gata. Synd for de at det ikke er sånn man man ender opp blant i de store. Patetisk.
« Siste redigering: 23. Mars 2014, 10:03 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4512 på: 23. Mars 2014, 15:29 »
Styr unna 300: Rise of an empire. Helt ubeskrivelig forferdelig. 1/10

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4513 på: 24. Mars 2014, 14:22 »
Patetisk.

Der fann eg ordet eg leita etter, for å beskriva ditt uendelege hat mot Nolan :D La no folk få laga dei filmane dei vil. La dei få halda på med det dei har lyst til. Og la folk få lika dei filmane dei vil. Og Man of Steel er heilt ok den. Superman er jo ikkje akkurat den lettaste superhelten å laga knallgod film om. Noko bra og noko dårleg. Kven som har laga Batman(Begins, TDK, TDKR) bryr meg midt i røvholet, men dei er nokon av dei herlegaste filmane eg veit om. 
Djiiis, man. Peach and love.

Snakkar om nyinnspelingar. Såg nesten heile Quarentine i helga. Nyinnspeling av Rec. Elendig.
« Siste redigering: 24. Mars 2014, 14:31 av lgrinde »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4514 på: 24. Mars 2014, 14:31 »
Boris elsker Nolan, spesielt de nyeste filmene. Han har bare blitt litt ensom i filmtråden slik at han må ty til litt trollig for å få aktivitet  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: