20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892205 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4245 på: 15. Okt. 2013, 14:51 »
Digger skrekkfilmer, og The Cunjuring er noe av det bedre jeg har sett, hvis ikke den beste.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4246 på: 15. Okt. 2013, 17:34 »
Såg nettopp The Conjuring og må seie at eg er imponert! Lenge siden eg har sett ein skrekkfilm som har holdt meg på "kanten av stolen" på denne måten. Anbefaler denne om du har lyst på noko skumle greier.

Einig! :nervøs:

Bare traileren gjør at jeg IKKE vil se den filmen, men er desverre sammen med en som elsker skrekk filmer. Men hun tør ikke å se de alene, derfor må jeg være med å se på.

:ler:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4247 på: 15. Okt. 2013, 17:51 »
Ble positivt overraska. Skvetter stort sett av alt på skrekkfilmer uansett om den er god eller ikke, derfor sitter jeg stort sett med fingre i øra. Men kvaliteten på skrekkfilmer syns jeg er meget varierende allikevel.
Så denne på kino - og syns den var jævla tøff. Anbefales!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4248 på: 15. Okt. 2013, 20:02 »
Jeg har selvfølgelig jævlig trua på The Conjuring, men det er selvfølgelig ikke en av tidenes beste horrorfilmer. Ikke engang blant de ti siste fra 2000-tallet. Har sjeldent følt meg mer sikker på noe.

Men som sagt, jeg har jævlig trua. Gleder meg til jeg får sett den.

Wolf Creek - Helt streit horror fra 2005. Fokuset ligger åpenbart på de grafiske scenene, og de var godt utført, de. Men langt ifra så spennende som de kunne vært. Historien er helt ålreit. Ikke noe som får deg til å lure, for det er rimelig forutsigbare greier.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4249 på: 16. Okt. 2013, 20:54 »
Storm Warning - Rimelig fet ozploitationfilm fra 2007, selv om den visstnok ble skrevet for 30 år siden eller noe. Det er i såfall rimelig sprøtt. Filmen byr ikke på noe vi ikke har sett før, og etter 5 minutter har du forstått mer eller mindre alt. Men den er nydelig å se på, volden er grusomt fet og den har jævlig god stemning. MacGyver-greiene ble litt for dumt, men sett bort i fra det var dette gode saker.

Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4250 på: 17. Okt. 2013, 12:40 »
Jeg har selvfølgelig jævlig trua på The Conjuring, men det er selvfølgelig ikke en av tidenes beste horrorfilmer. Ikke engang blant de ti siste fra 2000-tallet. Har sjeldent følt meg mer sikker på noe.

Gjerne list opp bedre skrekkfilmer, slik at jeg kan sette det på nedlast ;)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4251 på: 17. Okt. 2013, 12:50 »
Triangle - Så denne en gang til! Liker den fortsatt veldig godt! Det er en film full av twists, og en type horror film som ikke handler om å være så nasty som mulig, og hvor du som seer faktisk må tenke litt. Forvirrende, spennende og full av masse uventede twists og hendelser! Skiller seg også ut fra andre horrorfilmer. Anbefales! :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4252 på: 18. Okt. 2013, 07:47 »

Dheldon Cooper?  ???

Skal se om jeg får fiksa en liste av noe slag etter jobb i dag. Fiks en liste med dine all time favoritter, a. Horror, altså.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4253 på: 18. Okt. 2013, 08:08 »
Kommer ikkje utenom Evil Dead-serien. Der har du nokon herlige klassikere!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4254 på: 18. Okt. 2013, 08:54 »

Dheldon Cooper?  ???

Skal se om jeg får fiksa en liste av noe slag etter jobb i dag. Fiks en liste med dine all time favoritter, a. Horror, altså.

Hehe, nei synes bare du var litt arrogant alla mr Cooper. Men fiks gjerne en liste da jeg digger horror og spesielt Conjuring ;) Skal se om jeg kan ordne en egen, men det blir uten asiatiske og 30 talls for min del.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4255 på: 18. Okt. 2013, 18:24 »
Og den siste delen var poenget mitt. For da kan jeg heller mekke en liste med filmer jeg tror du kan like, i stedet for å lage en liste hvor du garantert misliker de fleste. Sparer deg for tid, vøtt, siden jeg er så snill. Men skal fikse en fet liste i kveld, med kun gull. SKal første pilse og se noen episoder av The Wire først.

Litt overrasket over at du ikke er interessert i asiatisk horror, dog. Den asiatiske horrorboomen som kom på slutten av 90-tallet og eksploderte rundt tusenårsskiftet er jo helt enorm, og det er ikke uten grunn at man finner et lass av (amerikanske!) remakes av disse filmene, men ingen av filmene er i nærheten av disse filmene. Det er sikkert og visst.
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4256 på: 18. Okt. 2013, 23:59 »
Og den siste delen var poenget mitt. For da kan jeg heller mekke en liste med filmer jeg tror du kan like, i stedet for å lage en liste hvor du garantert misliker de fleste. Sparer deg for tid, vøtt, siden jeg er så snill. Men skal fikse en fet liste i kveld, med kun gull. SKal første pilse og se noen episoder av The Wire først.

Litt overrasket over at du ikke er interessert i asiatisk horror, dog. Den asiatiske horrorboomen som kom på slutten av 90-tallet og eksploderte rundt tusenårsskiftet er jo helt enorm, og det er ikke uten grunn at man finner et lass av (amerikanske!) remakes av disse filmene, men ingen av filmene er i nærheten av disse filmene. Det er sikkert og visst.

Har sett nokon asiatiske filmer og har likt det eg har sett. I saw the Devil er jo heilt super.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4257 på: 19. Okt. 2013, 08:45 »
I Saw the Devil er helt toskete bra. Kim Jee-woon lager filmer på en måte som kan få selv englene til Märtha Louise til å sikle. Det er bare å ta av seg hatten.

Men jeg tenkte lit på den boomen som virkelig slo til for fullt i Japan med 1998s Ringu, og som fortsatte med filmer andre asiatiske filmer som Kairo, Ju-on, Dark Water, One Missed Call, Shutter, The Eye, Into the Mirror, A tale of Two Sisters osv. Alle disse har vel, om jeg ikke tar helt feil, fått en amerikansk remake som suger, unntatt Ringus remake som faktisk er ålreit, selv om den er bedriten sammenlignet med orginalen. Men jau, denne bølgen startet i Japan og spredte seg rundt om i asia, før amerikanerne kom og ødela filmene på en måte kun amerikanere greier det. Det ble produsert sinnsykt mange godfilmer i Asia etter Ringu.

Nå, listen min sånn den egentlig ser ut på 2000-tallet:

1. The Call of Cthulhu (B/W stumfilm, som er laget som om den var fra 20-tallet. Perfeksjon, rett og slett!)
2. The House of the Devil (mesterlig sein 70-/tidlig 80-talls worship, og en film som fint kunne byttet plass med The Call of Cthulhu på denne listen. Perfeksjon #2!)
3. The Happiness of the Katakuris
4. Thirst
5. A Tale of Two Sisters
6. Confessions
7. I Saw the Devil
8. Martyrs
9. Dracula: Pages from a Virgin's Diary
10. The Lords of Salem

Må bli noe sånt, tror jeg. Men det er så vanskelig å mekke sånne lister, for jeg glemmer alltid av en del filmer, også forestiller jeg meg at film X og Y ble laget på 90-tallet osv, i tillegg til at noen av filmene nok kunne blitt byttet ut med andre glimrende filmer.

Om jeg skal lage en liste jeg tror kan funke for Andy basert på det lille jeg vet om hans filmsmak, ville den nok sett sånn ut (så lenge uforstålige språk ikke et et problem):

1. The House of the Devil
2. A Tale of Two Sisters
3. I Saw the Devil
4. Evil Dead (2013)
5. The Innkeepers
6. Shutter
7. Ju-on
8. Kairo
9. Insidious
10. The Woman in Black (2012)

Noe sånt, tenker jeg. Skal ikke se bort i fra at en del greier det faller i smak hos Andyboy.
Nei.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #4258 på: 19. Okt. 2013, 21:16 »
Jeg er ikke noen asiatisk filmguru, for å si det mildt, men har da sett noen. Blant annet har jeg sett denne: http://www.imdb.com/title/tt0436769/ Karaoke Terror heter den på engelsk. Problemet er bare at da jeg så den på filmfestival i Tromsø for mange år siden, så ble den brutt pga en teknisk feil på filmen 15 min før slutt. Synes det var en jævla gøy film og har prøvd å finne den på DVD med engelske subs uten hell.

Har du noen tips Boris på en torrentside jeg kan bruke for å få nedlasta den her? Jeg klarer å google meg frem til noen torrents, men regner med at du har peiling på hvilken side det er lurt å bruke til asiatiske filmer?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4259 på: 20. Okt. 2013, 08:55 »
http://www.amazon.com/Karaoke-Terror-Complete-Japanese-Songbook/dp/B0012Z367Q

Der er'n på DVD med subs. Regner med at det der er den.

http://www.asiatorrents.me/index.php?page=torrent-details&id=fbd1fc5cee4bfc436ef172cc8d4efbcc95bc67a7

Torrent. Kun en seed, så det kan fort vise seg å ta lang tid. Men man må registrere seg og sånn her.
Nei.