20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4230 på: 09. Okt. 2013, 11:15 »
http://feber.se/video/art/283194/grym_viral_reklam_fr_carrie/

Reklamestunt i forkant av nyinnspillingen av Carrie. Ganske så tidig

Hehe, artig.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4231 på: 09. Okt. 2013, 23:07 »
Red - Ålreit film med et jævlig bra cast, men den skuffer litt allikevel. En del av one linerne var kleine, og det mangla litt trøkk og baller. John Malkovich er meget god, da.
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4232 på: 10. Okt. 2013, 09:08 »
Noen som har sett Gravity? Er den verdt å se?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4233 på: 10. Okt. 2013, 09:18 »
Noen som har sett Gravity? Er den verdt å se?

Nei, men har teinkt til å sjå den på kino. Er vel ikkje premiere før 6.november her i Noreg.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4234 på: 11. Okt. 2013, 11:43 »
Sant nok, tenkte vel mer på meninger iht trailer, omtaler og meninger :) Ikke om man hadde fysisk sett hele filmen :)

Beklager. Rotete spørsmål.

Mange som har et hat-forhold til Sandra Bullock og ergo er alle filmene hun er med i dårlig, men likte traileren og Bullock kan være ok hun synes nå jeg da.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4235 på: 12. Okt. 2013, 13:09 »
El Topo - Deilig, surrealistisk western av Alejandro Jodorowsky. Rimelig hard på symbolikken, og selv om det var en del jeg ikke tar så setter ikke det noen demper på stemninger. Fet acid western med veldig god stemning.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4236 på: 13. Okt. 2013, 17:15 »
Kiss of the Damned - Ålreit vampyrdrama fra nykommer (?) Xan Cassavetes. Skulle kanskje ønske filmen hadde kjørt på med mer horror og mindre romantikk, men jeg synes det funka ålreit uansett. Jeg synes Joséphine de La Baume var meget, meget god og både Milo Ventimiglia og Anna Mouglais var rimelig gode. Roxane Mesquida derimot, var til tider direkte svak. Mye overspilling og tull fra henne.

Bra soundtrack og god bruk av musikk, og en del jævlig bra kameravinkler og greier. Men historien lider en del av "sett-det-før"-syndromet, og den mangler høydepunktet. Får litt 70's eurotrash feeling av filmen til tider. Litt artsy fartsy og herlig, og det er egentlig det som redder filmen. For under arthouse-inspirasjonen er det egentlig ikke så veldig mye spennende her. Dødsfet filmplakat!

Spoiler (hover to show)

Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4238 på: 13. Okt. 2013, 23:38 »
Såg nettopp The Conjuring og må seie at eg er imponert! Lenge siden eg har sett ein skrekkfilm som har holdt meg på "kanten av stolen" på denne måten. Anbefaler denne om du har lyst på noko skumle greier.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #4239 på: 14. Okt. 2013, 00:34 »
Hehe grepa kar det her, ganske sikker på at han slår film samlinga til Boris  :D

http://www.nrk.no/mr/enorm-nedgang-i-antall-filmbutikker-1.11261850

Er jo litt trist med utviklingen da, husker jo når vi var kids og gikk og leide film og kjøpte godis på lokale video nova sjappa på 90 tallet. Var jo litt sjarm i det. Og selv om jeg har kvitta meg med det meste av dvder så har det jo blitt noen blu-ray filmer gjennom åra.. Men fortsatt Blu-ray>netflix når det kommer til kvalitet da

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4240 på: 14. Okt. 2013, 01:21 »
Ikke ute etter å arrestere deg Leon, men Christian la ut linken to innlegg over deg ;)

Selv har jeg en ok DVD-samling hva angår mengde i forhold til kompisene mine, men det er egentlig altfor få. Er noe eget ved det å ha noen hyller stappa med DVD'er :)
Jeg har selv veldig sansen for det å ha en DVD/BR å sette inn i spilleren, vil nesten påstå at jeg liker det bedre enn å gjøre noen museklikk. Aner ikke hvorfor :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4241 på: 14. Okt. 2013, 06:52 »
Hehe grepa kar det her, ganske sikker på at han slår film samlinga til Boris  :D

Filmsamlingen min er dessverre heler laber. Synes det blir litt for dyrt, og jeg får ikke nok ut av en filmutgivelse. Jeg bruker heller pengene mine på musikk, men har sluttet å kjøpe CDer pga. samme greie. Jeg får ikke nok for pengene mine. Derfor går det meste til vinyl, men jeg er veldig selektiv der også. Jeg betaler for hele pakka, ikke bare musikken, og derfor må hele pakka være gjennomført som are pokker. Derfor blir det lite film. Skal man ha skikkelig DVD-utgivelser må man fort opp i 500-750 kr for en film, og det er litt dyrt. Og da er filmen helt det samme, i motsetning til vinyl og tapes som faktisk er ganske annerledes med tanke på lyd og sjarm (snu osv.).

Men har vudert å begynner å handle VHS igjen, da. Lete opp sjeldne godbiter på bruktbutikker og herje vilt!
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4242 på: 15. Okt. 2013, 11:27 »
Ikke ute etter å arrestere deg Leon, men Christian la ut linken to innlegg over deg ;)

Selv har jeg en ok DVD-samling hva angår mengde i forhold til kompisene mine, men det er egentlig altfor få. Er noe eget ved det å ha noen hyller stappa med DVD'er :)
Jeg har selv veldig sansen for det å ha en DVD/BR å sette inn i spilleren, vil nesten påstå at jeg liker det bedre enn å gjøre noen museklikk. Aner ikke hvorfor :P
Det er noe eget med det å sette en DVD/BR inn i spilleren, ta med seg potetgullposen og krype godt oppe i sofaen. Personlig har jeg heller ikke gode nok løsninger for å overføre bilde fra PC til TV uten at bildekvaliteten går til h......

Og hvis man kan sette et spill inn i PS/Xbox-en, hvorfor kan man ikke sette en DVD inn i DVD-spilleren?

Jeg har en stor DVD-samling, med mye bra, en del humbug, noe sært og noe som aldri i verden skulle vært der. Men det er sånn det skal være for meg. Skuffer fulle av DVD og BR.

Litt på samme måte vil jeg fortsatt ha CD-plater å fysisk putte inn i en CD-spiller og fysisk spille musikk. Kvaliteten er MYE bedre enn å koble til eksterne høytalere til PC-en og spille den samme plata på Itunes eller Spotify. Jeg kjøper ALLTID CD med mine favorittartister når de kommer med noe nytt. Spotify og Itunes er for variert musikk, sette sammen egne spillelister, og for å høre på god musikk når jeg sitter på bussen, på toget, er på trening eller på jobb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4243 på: 15. Okt. 2013, 13:12 »
Såg nettopp The Conjuring og må seie at eg er imponert! Lenge siden eg har sett ein skrekkfilm som har holdt meg på "kanten av stolen" på denne måten. Anbefaler denne om du har lyst på noko skumle greier.

Einig! :nervøs:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #4244 på: 15. Okt. 2013, 14:48 »

Einig! :nervøs:

Bare traileren gjør at jeg IKKE vil se den filmen, men er desverre sammen med en som elsker skrekk filmer. Men hun tør ikke å se de alene, derfor må jeg være med å se på.