20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890945 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4215 på: 02. Okt. 2013, 13:26 »
Fy fasan, eg gler meg til "Hobbiten - Smaugs Øydemark"  :feiring:

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4216 på: 02. Okt. 2013, 13:43 »
Du er ikke alene.

Gleder meg forøvrig til 22 oktober og/eller 5 november. Har ikke bestemt meg enda. Kommer litt an på om jeg kjøper 3D TV når jeg kjøper meg ny TV snart... Det gjelder uansett extended edition av Hobbiten.

Er det verdt det? Så for eksempel på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776015
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4217 på: 02. Okt. 2013, 13:53 »
Har faktisk akkurat kjøpt nøyaktig samme tv. Synes den er knallbra. Veldig kult med ambilight.
3D + smart tv funksjonene er noe jeg ikke la vekt på da jeg kjøpte den, så har heller ikke testet ut dette ordentlig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4218 på: 02. Okt. 2013, 14:00 »
Du er ikke alene.

Gleder meg forøvrig til 22 oktober og/eller 5 november. Har ikke bestemt meg enda. Kommer litt an på om jeg kjøper 3D TV når jeg kjøper meg ny TV snart... Det gjelder uansett extended edition av Hobbiten.

Er det verdt det? Så for eksempel på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776015

Er ute ny trailer, men begynnar nærma seg no, so eg anbefalar å droppa den for å bevara spenningen på ein del områder :P Benedict Cumberbatch som Smaug for eksempel :nikke: :thumbu: It sounds pretty pretty good...
« Siste redigering: 02. Okt. 2013, 14:34 av lgrinde »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4219 på: 02. Okt. 2013, 16:00 »
Er ikke så mye spenning å bevare da jeg har lest boken/bøkene noen ganger allerede ;)
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4220 på: 02. Okt. 2013, 16:40 »
Er det ikke? Altså, ting er vel ikke akkurat som det var beskrevet i hverken boken eller din "indre film", så det må jo være en viss spenning og bevare uansett skulle man tro.

Jeg gleder meg selvfølgelig til The Hobbit: The Desolation of Smaug, men jeg håper den får mer sjel, sjarm og følelse enn The Hobbit: An Unexpected Journey. Glimrende film, og jeg elska den, men det ble for mye CGI-wank, og i tillegg var mye av CGIen direkte svak. Miniatyrer er nok for mye og håpe på, men jeg håper helt klart at de har lagt langt mer arbeid, sjel og følelser i CGIen enn sist. Men som sagt, jeg gleder meg selvfølgelig til filmen. Blir nok knallbra!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4221 på: 02. Okt. 2013, 17:04 »
Trur nok det verte ein god del CGI (slik sett bør du berre førebu deg, Boris). Er einig i at det var litt svak CGI sist. Samtidig trur eg noko har med teknologien filmen er laga med osv. Altfor detaljert for meg, men stor forskjell sjå noko av det i 3D på kino, med 48FPS istaden for nedlasta versjon på nettet. Innbiller eg meg i vertfall :)
Og fortår ikkje kvifor dei ikkje køyrte på med "ekte" skodespelar som Azog! Slik som i LOTR. Ein av dei feitaste scenene nokonsinne er jo Boromir-døyr-scena og sjefs Uruk-hai`n. Slik sett hadde eg likt best, TRUR EG, at dei hadde kledd Manu Bennett(Spartacus) i ekte sminke og ikkje fullt av sensorar for å ta ein "Gollum". Når ein først nemne Gollum so er jo det noko av det beste og mest grensesprengande innan CGI/motion-capture teknologi og det veg opp for det dårlege og meir til. The Riddles in The Dark -scena kunne ikkje vore betre etter mi meining.

Uansett er An Uexpected Journey ein fantastisk film og eg trur at The Desolation of Smaug verte fleire hakk betre! :)

« Siste redigering: 02. Okt. 2013, 17:06 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4222 på: 02. Okt. 2013, 21:33 »
Visuelt forventer jeg ikke stort mer enn noen timer med CGI-wank, så jeg er godt forberedt på akkurat det. Men jeg blir fremdeles jævlig oppgitt over hele greia. Jeg fatter det virkelig ikke.

Return of the Living Dead III - Den tredje filmen i Return of the Living Dead-trilogien, og en skikkelig undervurdert film. Borte er humoren fra de to første, og den er bytta ut med romantikk og sci-fi. Og det funker veldig bra. Sykt fete effekter.

Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4223 på: 03. Okt. 2013, 14:24 »
Uansett er An Uexpected Journey ein fantastisk film og eg trur at The Desolation of Smaug verte fleire hakk betre! :)
Enig i begge deler. Materialet til "del 2" er jo også bedre materiell filmatisk/dramatisk vil jeg mene så alt burde ligge til rette for at de kan bli bra.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4224 på: 04. Okt. 2013, 07:44 »
Enig i begge deler. Materialet til "del 2" er jo også bedre materiell filmatisk/dramatisk vil jeg mene så alt burde ligge til rette for at de kan bli bra.

Ja, veldig spent på Beorn.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4225 på: 05. Okt. 2013, 08:22 »
Fire and Ice - Ålreit S&S animasjonsfilm fra 1983. Plotet er standard og karakterne er litt flate, men den har jævlig god stemning og ser veldig bra ut. Herlig Conansk opplegg.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4226 på: 06. Okt. 2013, 11:35 »
Trance - Nok ein superb film av Danny Boyle.

http://www.imdb.com/title/tt1924429/?ref_=fn_al_tt_1

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4227 på: 07. Okt. 2013, 22:20 »
Europa Report - Denne likte eg. Ein bemanna ekspedisjon til Europa, måne til Jupiter. Elskar Sci Fi. Dette var ei fengjande vinkling og ganske realistisk sci fi.  :thumbu:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4228 på: 08. Okt. 2013, 19:57 »
http://feber.se/video/art/283194/grym_viral_reklam_fr_carrie/

Reklamestunt i forkant av nyinnspillingen av Carrie. Ganske så tidig

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4229 på: 09. Okt. 2013, 07:43 »
Jævlig kult. Synd filmen ikke kommer til å bli halvparten så kult som det der. Filmen er dessverre dømt til å bli en katastrofe.
Nei.