20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890935 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4200 på: 26. Sep. 2013, 20:11 »
Det stemmer selvfølgelig veldig godt. Den scenen er sinnsykt fet. En nytelse for øyne og kropp og sjel og alt.

Hold That Ghost - Dette er Abbott og Costellos fjerde film, og den kom 7 år og 17 filmer før den fantastiske Abbott and Costello Meet Frankenstein. Fantastisk thrillerkomedie med litt horror. Ikke fullt så god som Abbott and Costello Meet Frankenstein, men det var som forventet. Filmen er uansett jævlig morsom og fet. Stearinlysscenen, som ble gjenntatt i Abbott and Costello Meet Frankenstein, er helt fantastisk, og enda bedre enn i Abbott and Costello Meet Frankenstein. Så utrolig herlig!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4201 på: 26. Sep. 2013, 20:20 »
For øvrig heilt enig. Bond er knall, og Daniel Craig gjer ikkje skam på rolla i det heile tatt.

Aye! Det er en annerledes James Bond, men tidene forandrer seg og en reboot var faktisk på sin plass. Daniel Craig er helt fantastisk!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4202 på: 27. Sep. 2013, 09:06 »
Usikker på om dette er teke opp. Kva tykkjer folk om at Ben Affleck skal spela Batman i den kommande Batman vs Superman/Man of Steel 2. Affleck ligg no i hardtrening for å ha fysikken til å spela Batman. Det er i vertfall positivt...

Eg trur dei fleste teinkjer: "Ehh, kva fan..."  Eg tykkjer ein skulle ha gitt seg ei stund med Batman. Etter Christian Bale si geniale prestasjon som Bruce Wayne føler eg at det er vanskeleg å toppa det. Dette trur eg dei innser og eg trur faktisk ikkje dei vil prøva på det heller. Derfor kjem dei nok til å gå for noko nytt og frå ein heilt ny vinkel.

Ein kan først sjå på kven som var aktuelle som Batman: "Josh Brolin, Ryan Gosling, Matthew Goode, Richard Armitage, Max Martini, Armie Hammer, Jensen Ackles and Joe Manganiello were considered to play Batman before Ben Affleck was cast."

Her ville eg sjølv valgt Josh Brolin eller Joe Manganiello.  "Den nye" Batman skal vera eldre, gråsprengt, erfaren, trøytt og lei. Josh eller Joe hadde passa perfekt med tanke på dette. Berre å sjå eit bilde av dei to so tenkjer ein det same.

Det verte sagt at dei teke utgangspunkt i Frank Miller sin miniserie frå 80-talet, The Dark Knight Returns. Den handlar om ein Bruce Wayne som er 50 år og noko, og som kjem tilbake ein siste gong. Det må vel og seiast at her verte Batman framstillt som ein som går meir for rein brutal styrke i staden for detektivarbeid og  taktiske vurderingar.

Dette vil i so fall passa Snyder bra, sidan han går for action føre karakterbyggjing og handling. Dette trur eg er den største grunnen til at eg er skeptisk. Nolan fekk frie tøylar med sin Batman, og her har du gode karakterar og djup handling (såg alle 3 filmane på rad og ein ser då kor tett dei heng samen. Gjorde TDKR betre å sjå dei samen). Han hadde og den perfekte skodespelaren i Christian Bale. Den trilogien viser Batman, den mest populære superhelten av alle, slik me alle ser han for oss og vil hugsa han.

Eg er redd for at filmselskapet Warner og Snyder vil øydeleggja for seg sjølve.

PS. Eg er heilfrelst Batman-tilhengjar!
« Siste redigering: 27. Sep. 2013, 09:27 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4203 på: 27. Sep. 2013, 09:42 »
Man må jo liksom se disse filmene, men jeg kan ikke si jeg bryr meg all verden.

Christopher Nolans Batman-trilogi har vært fantastisk. Og Christian Bale gestaltet rollen på en slik måte at det vil bli husket lenge.

Dette er vel såvidt jeg har skjønt en one off. Man har vel lenge flørtet med tanken på å bringe Batman og Superman sammen. Personlig synes jeg det høres ut som en utrolig dårlig idé, selv om det unektelig kan være spennende å se.

Det vil ikke være noen stor overraskelse om dette prosjektet flopper, og jeg tror uansett ikke det vil forstyrre folks bilde av Batman i Christian Bales skikkelse. Jeg tror ikke det vil gjøre noen større skade enn eventuelt å begrave superheltsjangeren igjen for en god stund. Og det føler jeg er like greit etter Nolans Dark Knight-trilogi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4204 på: 27. Sep. 2013, 14:09 »
Jeg er enig i at kanskje Batman burde få hvile en stund før de implementerte han i et nytt filmkonsept, men når det er sagt er noen av de beste og mest populære comic-book'ene de der Batman jobber både med og mot Superman. De har et herlig elsk/hat forhold som, hvis gjort riktig, kan gjøre seg veldig bra på storskjermen. Men med Man of Steel friskt i minne, så tror jeg ikke at Snyder er rette mannen for å fange dybden i forholdet mellom disse to utrolige heltene. Dette blir nok som lgrinde sier fort en "beat-em-up" orgie på to og en halv time.

I tillegg føler jeg at det er "urettferdig" mot en superhelt som Superman at han bare får en middelmådig origins-film alene før de kaster inn en kanskje ikke bedre, men ihvertfall mer populær superhelt som vil stjele oppmerksomhet, og som helt tydelig er med i filmen KUN for å prøve å ri på hype-bølgen etter Nolans trilogi.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4205 på: 27. Sep. 2013, 16:52 »
Har overhodet ikke trua, men det er ikke pga. Ben Affleck. Tror han kommer til å gjøre en helt kurant jobb. Nå er han relativt heldig som fikk jobben som Batman nå, i og med at Christian Bale var piss-forbanna-kjip i de to siste Batmanfilmene han spilte i. Så Affleck slipper i det minste å hoppe etter Wirkola.

Nå har jeg ikke sett Man of Steel enda, men jeg har heller ikke no' hastverk med og få sett den. Virker som en skikkelig drittfilm. Ser ut som en skikkelig cupcake av en film. Brukt all energi og penger på frostingen og jobba som faen med den, også ender den opp med å være skikkelig kjedelig å se på. Glorete og ekkel. Kunstig og stusselig, i tillegg til jævlig lite smak. Med andre ord jævlig stusselig. Den faller selvfølgelig i smak hos unga, men det hjelper ikke meg stort.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4206 på: 27. Sep. 2013, 21:21 »
The Great Mouse Detective - Dette er uten et snev av tvil tidenes animasjonsfilm, og en alt for oversett film. Alt ved denne filmen er rett og slett mesterlig. Vincent Price, ass. For en mann! Professor Ratigan er ikke bare tidenes Disney-villain, men en av tidenes aller beste villains. Så ond og bra at det gjør litt vondt innvendig.

Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4207 på: 28. Sep. 2013, 01:15 »
Jeg synes det er veldig synd at Affleck skal spille batman. Ikke fordi jeg ikke tror han kan gjøre en brukbar jobb, men fordi jeg har mye større tro på han som regissør enn som skuespiller. Han har virkelig vist de senere årene at han er veldig dyktig regissør. Som skuespiller har jeg aldri vært spesielt stor fan av han, men filmene han har regsissert har jeg virkelig sansen for. Jeg synes det er synd at han nå har latt seg lokke til å spille i studioets pengemaskin fremfor å jobbe for fullt med et nytt prosjekt som regissør.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4208 på: 28. Sep. 2013, 10:42 »
Jeg tror alle som har sett et par Affleck filmer er enig i at han er en langt mer spennende regissør enn skuespiller.

Vacancy - Rimelig ålreit horrorfilm med Kate Beckinsale, Luke Wilson og Frank Whaley. Sistnevnte er jævlig bra som den sleske moteleieren Mason. Helt suveren! Det er ikke mye nytt under solen her, men filmen holder et relativt greit spenningsnivå selv om man vet hvordan sangen går. Men som sagt, kul film. Veldig Hitchcockian greier.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4209 på: 28. Sep. 2013, 22:57 »
Doghouse - Oppbrukte ideer? Ja! Oppbrukte vitser? Ja! Uhm, finnes det noe som helst nytt å spore i denne filmen? Nei! Bryr jeg meg? Selvfølgelig ikke. Jævlig morsom horrorkomedie. Over the top og tullete, akkurat om de skal være.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4210 på: 29. Sep. 2013, 12:36 »
Pain and Gain - Haha, Marky Mark og The Rock er ganske so herlege i denne! :ler:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #4211 på: 29. Sep. 2013, 17:47 »
Pain and Gain - Haha, Marky Mark og The Rock er ganske so herlege i denne! :ler:

Den har jeg lyst å se. Kanskje ikveld =)

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #4212 på: 29. Sep. 2013, 21:52 »
Jeg tror alle som har sett et par Affleck filmer er enig i at han er en langt mer spennende regissør enn skuespiller.

Vacancy - Rimelig ålreit horrorfilm med Kate Beckinsale, Luke Wilson og Frank Whaley. Sistnevnte er jævlig bra som den sleske moteleieren Mason. Helt suveren! Det er ikke mye nytt under solen her, men filmen holder et relativt greit spenningsnivå selv om man vet hvordan sangen går. Men som sagt, kul film. Veldig Hitchcockian greier.

Hey boris jeg har sett denne, kul film ja.. Liker sånne grøsser/thriller filmer. Feks The hills have eyes, la den rette komme inn, saw, cube, panic room,

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4213 på: 30. Sep. 2013, 20:03 »
Bra filmer du nevner der, utenom Panic Room som ikke er mer enn helt grei. Og jeg forventer at du prater om the orginale The Hills Have Eyes, selv om den nye er overraskende kul au.

The Snake Girl and the Silver-Haired Witch - Helt fissebra Japansk fantasyhorror av Noriaki Yuasa, mannen bak den mildt sagt legendariske kaiju filmserien med Gamera, basert på en manga av Kazuo Umezu. Har sett en håndfull eller noe med Gamera-filmer, så jeg hadde selvfølgelig skyhøye forventninger til denne filmen, og den innfridde så inn i helvetes hardt. På den ene siden får man servert et "standard" , søtt eventyr som fint hadde passet for barn, men den er krydret med en god dose horror og surrealistiske scener, noe som gjør den til en voksenfilm. Skikkelig stemningsfull og fete greier.

Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4214 på: 30. Sep. 2013, 22:29 »
Så akkurat Cube igjen, og funderte på å se toern også. Men den er vel gjerne bedriten vil jeg tro?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida