20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890336 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4155 på: 07. Sep. 2013, 16:07 »
Nosferatu: Phantom der Nacht - En av tidenes horrorfilmer, og uten tvil den mest creepy filmen som noensinne er laget. Stemningsfull og grim atmosfære som er meget frysningfremkallende. Historiemessig ligger denne filmen langt nærmere Bram Stoker's "Dracula" enn "Nosferatu, eine Symphonie des Grauens", men stemningsmessig og visuelt er den som en moderne " Nosferatu, eine Symphonie des Grauens". Det er jo en semi-remake, så det er ikke så rart. Klaus Kinski er helvetes creepy som Count Dracula, en karakter som fremstår som direkte truende, og han ser jævlig creepy, og ikke minst fet, ut. Helt sjukt bra. Sitter med frysninger hver eneste gang Dracula får screen time. Uh! Isabelle Adjani var en skjønnhet, og hun leverer som bare pokker i denne.

Elsker måten de portreterer Count Dracula på i denne filmen, som en tragisk ensom mann, og ikke denne fornøyde mannen som elsker å suge blod.

Suverent soundtrack av Popol Vuh, som ikke må forveksles med det norske bandet Popol Vuh med Jan Teigen, som seinere skiftet navn til Popol Ace. Bra band det au.

Alt i alt en kremfilm av dimensjoner! Det er kanskje bare "Nosferatu, eine Symphonie des Grauens" som er bedre innen sjangeren.

Treevenge - Kortfilm fra 2008, og den er akkurat like over the to og cheesy som titlen tilsier. Denne falt jævlig godt i smak, og burde falle i smak hos folk som liker cheesy 80-talls splattere.

Apt. 310 - Enda en kotfilm. Ganske kul thriller, men lider helt klart av å være litt fort kort og regissøren rekker ikke helt å bygge opp stemningen, også ender den opp som veldig forutsigbar. Men den var ganske fet uansett. Bra stemning.

The Plague Doctor - Denne var jævlig fet, spesielt visuelt. Bra stemning, gode skuespillerprestasjoner og, som allerede sagt, jævlig lekker visuelt. Skulle gjerne sett en lenger film av denne.

« Siste redigering: 07. Sep. 2013, 18:39 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4156 på: 07. Sep. 2013, 22:48 »
The Marine - Haha, dette var ikke saker. John Cena i rollen som en ex-marinen, som jakter på sin kidnappede kone. Katastrofalt dårlig. Minner meg jævlig mye om alle disse f-action-filmene fra midten av 90-tallet, bare at den mangler attituden og råheten fra de.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4157 på: 08. Sep. 2013, 13:40 »
Har hatt en liten runde med kortfilmer i dag. Mye bra!

AMP - Denne sci-fi kortfilmen er syv minutter lang. Jævlig lekker sak, fra Adam Morisett, som har jobbet med animasjonen i filmer som District 9, Iron Man og den kommende Ender?s Game. Imponerende sak, men alt for kort. Slutta i det ting virkelig tok seg opp. Satser på at det kommer en film eller serie ut av denne lille saken. Dritbra CGI. <- det er noe jeg ikke sier alt for ofte.

The Final Moments of Karl Brant - Denne seksten minutter lange sci-fi filmen var JÆVLIG fet. Får max Metropolis-vibes av denne, samt at tankene også går til Blade Runner, med et lite hint av noir. Fett konsept og det som er, samt at de har fått med seg Paul Reubens og Janina Gavankar, smo begge er veldig gode her. Ser jævlig frem til en full film av denne, som vistnok skal komme. Krem!

PostHuman Mer sci-fi. Seks minutters animasjonsfilm. Falt godt i smak, men seks minutter er selvfølgelig alt for kort. Veldig cyberpunkish sci-fi, som minner meg litt om Akira, litt om Ghost in the Shell og litt om Elfen Lied. Åpenbart animeinspirert.

Explosions - Oooooooog... enda mer sci-fi. Syv minutter. Visuelt strålende, og et jævlig godt og passende soundtrack. Dødslekkert! Det er mørkt og dystert, men den mangler historie.

Ruin - Åtte minutter med post-apokalyptisk sci-fi. Kul sak, som for det meste består av en fly vs motorsykkel chase. Kul animasjon, selv om det er litt for moderne for min smak. Det beste med denne er koreografien, og mange av vinklene man ser det fra. Bra saker.

The Flying Man - S....ci-fi? Jau! 10 minutter? Jau! Dritfet vigilante-sak, som BURDE få en full film. Jævlig fet, rett og slett. Lekre effekter.

From the Future with Love - Fet (kaboom!) sci-fi-sak på 12 minutter med et jævlig kult konsept. I en dystopisk verden må man betale forsikring for å få hjelp av politi. VIL! SE! MER!

Detrás Del Espejo - Tolv minutters drama-thriller, og en av de beste til nå. Helt der oppe med "The Final Moments of Karl Brant". Jævlig bra fil som tar for seg og utforsker masse i løpet av kort tid, og som får det til å funke. Sinnsykt imponerende!

Alle filmene jeg har sett nå, og mange fler, kan ses her: http://www.shortoftheweek.com/history/page/2/
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4158 på: 08. Sep. 2013, 23:08 »
Ten Thousand Days - Deilig, tjueminutters svart komedie. Jævlig morsom sak. Knall!

The Lords of Salem - Årets mest undervurderte film et et faktum. Rob Zombie kliner til med en jævlig fet og stemningsfull arthouse horrorfilm, som ikke er for alle, men som er full av feeling og uten digitale effekter. Jævlig deilig.

Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4159 på: 08. Sep. 2013, 23:30 »
Noen som har sett Now you see me? Hvis ja, verdt å se?
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4160 på: 09. Sep. 2013, 07:20 »
Mud - bra film. Matthew McConaughey er ein god og tøff skodespelar.
« Siste redigering: 09. Sep. 2013, 07:27 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4161 på: 09. Sep. 2013, 11:36 »
Tell - 30 minutters horror, løst basert på Edgar Allan Poes "The Tell-Tale Heart". Med andre ord er det ikke noe nytt å spore her. Ganske kul sak, men kvinnene i filmen er så JÆVLIG dårlige. Det verste med det er det faktum at hun ene er en skuespillerlærinne, noe som ikke lover godt for folk som går til henne for å bli bedre skuespillere. Uansett, helt ålreit sak. Men blir selvfølgelig ødelagt av nevnte problem.

The Candidate - 19 minutters psykologisk thriller. Fitta feis, dette var bra saker. Åpningsscena alene gjorde denne filmen verdt å se. Perfeksjon! Resten var også meget bra. Feiende flott å se på, godt skuespiller, eksepsjonellt soundtrack og jævlig bra stening. Se!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4162 på: 09. Sep. 2013, 12:46 »
Fist of Jesus - Jesus is always willing to lend a hand to those in need, but there are others ... that will taste his fist.. Å herregud, for en film! Femten minutter med überdeilig, absurd og jævlig morsom splatterkomedie. Noen av effektene er laget digitalt, noe som setter en liten demper på moroa da det ser stusselig ut. Men bortsett fra det var denne helt fantastisk, og mang av effektene er helt forbanna bra. En del anser denne for å være blasfemisk, og det skjønner jeg jo, men faen så morsom. Ja til med blasfemi i film! Anbefales veldig til fans av f.eks Braindead.

Brazzaville Teen-Ager - Regissørdebuten til Michael Cera, som også spiller hovedrollen i denne dramakomedien. Imponerende greier. Koste meg som faen!

The Punisher: Dirty Laundry Åååååh, fy faen! Ti minutters fanfilm hvor de har fått med seg Thomas Jane  (The Punisher, 2004) og Ron Perlman (Sons of Anarchy), og laget en het sjef The Punisher film. Regissør Phil Joanou burde få penger til å mekke en full film i stil med denne. Mørk, skitten og brutal. Suverent, og i motsetning til de tre tidligere The Punisher-filmene (som jeg utrolig nok likte), føltes dette virkelig som The Punisher. Jævlig fett!
« Siste redigering: 09. Sep. 2013, 15:18 av boris. »
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4163 på: 09. Sep. 2013, 15:09 »
Ja, jeg har sett den. Nei, den er ikke verdt å se.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4164 på: 09. Sep. 2013, 16:23 »
Ja, jeg har sett den. Nei, den er ikke verdt å se.

Aldri gått så skuffet ut av en kinosal før.

Så for øvrig "Jobs" i går. Hadde store forventninger, men ender opp med en 2er på terningen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4165 på: 09. Sep. 2013, 23:09 »
Session 9 - Meget god psykologisk horror. Veldig kald og herlig stemning, og ingen billige triks. Dette er ikke en random jumpscare-film eller slasher med masse blod og innvoller. Tvert i mot, denne fokuserer på stemning og feeling. Bra saker!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4166 på: 11. Sep. 2013, 12:08 »
Only God Forgives - Nicolas Winding Refn leverer nok en gang en ekstremt fet film, og blant det beste han har gjort til nå. Litt overrasket over hvor "lite" vold det var i denne, for ut i fra det jeg hadde lest hadde jeg forventet meg vold på vold på vold, og enda mer brutale scener. Men det funka som faen, og visuelt er den Max Mekker superlekker, toppet av et rått soundtrack! Aldri før har neonlys sett så bra ut. Gosling er like god som han er kjekk. Refn + Gosling = suverent! Kremfilm!

Like bra som Drive? Nei, karakterne mangler litt dybde for å nå opp til Drive.

« Siste redigering: 12. Sep. 2013, 13:54 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4167 på: 12. Sep. 2013, 14:06 »
The Man with the Iron Fists - Regissørdebuten til RZA, best kjent som en av medlemene i hip hop-kollektivet Wu-Tang Clan. I The Man with the Iron Fists, hvor han også spiller hovedrollen, gjør han mye bra, men han gjør minst like mye feil. Mannen kjører på med blod, men en stor del av blodet er dessverre lagt på etterpå, ved bruk av CGI. Og det er den aller største feilen her, for det ser helt håpløst ut. Et annet roblem et mye av kameraarbeidet, som er sloppy og ufokusert, bokstavelig talt. Når Madam Blossom (Lucy Liu) holder en tale er fokuset på en av tjenerne. Hvorfor? Det er bare rart. Histoien er litt rotete, og ting hopper unødvendig mye fre og tilbake. Han er ikke helt der som skuespiller heller. Følelser, RZA. Du må vise mer følelser! Men det er også mye bra å spore her. Mye überfet action, en del fete kostymer og sånt og et veldig bra konsept. Og ved flere anledninger er det veldig lett å se at dette er en film laget av en mann som ELSKER martial arts-filmer. Gleder meg til å se flere filmer av RZA, for potensialet er helt klart der. Men kjør mer old school, mann. Drit i CGI og dritt. Lag filme som om det var 1973.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4168 på: 12. Sep. 2013, 17:30 »
Paprika - Hva skal man egentlig si om en film som denne? Paprika er en film så særegen og unik som som en film overhodet kan bli. Paprika er en film som er regnet som både en kultfilm og en klassiker, men som allikevel står som kanskje tidenes mest oversette og undervurderte film. Genialt!

Digger touchen med filmlakatene mot slutten av filmen au. Suverent opplegg!

Wolfgang Petersen jobber vel med en spillefilm av Paprika, men jeg kan ikke si jeg har særlig trua. Han har trossalt ikke laget noe skikkelig siden In the Line of Fire, og det er 20 år siden.

Det er jammen meg synd at Satoshi Kon ikke fikk laget flere filmer Siden han debuterte med en episode av JoJo's Bizarre Adventure i 1994 har han kun laget fire filmer, som alle holder latterlig høy kvalitet. Perfect Blue, Millennium Actress, Tokyo Godfathers og Paprika er alle gedigne mesterverk, og jeg hadde elsket å se mer fra han. Han døde dessverre i 2010, så noen helt ny film av han blir det ikke. Men  Masao Maruyama jobber mest sannsynelig hardt med å fullføre Dreaming Machine, en film Kon startet på før han døde. Håer den snart får se dagens lys.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4169 på: 13. Sep. 2013, 11:46 »
Cure - Fantastisk horrorfilm av Kiyoshi Kurosawa, ikke i slekt med Akira Kurosawa. Unik og stemningsfull. Kald, skitten og rå. Det er mye Se7en og The Silence of the Lambs over denne filmen, uten at det er noen kopi. Det er mye mer horror i denne filmen. Jævlig mørk, dyster og skitten film. Ugh! Topp, topp film! Koji Yakusho er så jævligbra.

Nei.