20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890541 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4170 på: 13. Sep. 2013, 19:28 »
Salem's Lot - Miniserie på tre timer av Tobe Hooper, basert på Stephen Kings bok ved samme navn. Herlig, stemningsfull horror som spiller på de rette stengene. Jævlig bra saker, og jeg ELSKER de åpenbare Nosferatu, eine Symphonie des Grauens-referansene i filmen. Glimrende greier! Reggie Nalder er fenomenal som Kurt Barlow, en karakter som er forandret masse fra boken, noe som er utelukkende positivt.

Jævlig undervurdert sak.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4171 på: 14. Sep. 2013, 08:33 »
Mission: Impossible - Lenge siden jeg har sett den her. Godfilm, ass. Det føles som om det er ti år siden jeg sist så denne, noe som sikkert ikke stemmer helt. Men det må være 6-8 år siden. Uansett, kul film. Overdrevet og tullete, men veldig underholdende.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4172 på: 15. Sep. 2013, 01:13 »
Evil Dead - Herre. Evil Dead (2013) er en oppvisning i hvordan remakes burde være laget. Den er relativt tro mot orginalen, dog uten å kopiere den. Fede Alvarez gjør filmen til sin egen, uten at han forandrer alt for mye. Herlig! Filmen er langt mer seriøs enn den orginale og mangler humoren, men det går helt greit. Herlig voldelig og herlig blodig.

Sitat
Alvarez, who also has a background in CGI, also confirmed in an interview that the film does not employ CGI (except for touch-ups): "We didn't do any CGI in the movie [...] Everything that you will see is real, which was really demanding. This was a very long shoot, 70 days of shooting at night. There's a reason people use CGI; it's cheaper and faster, I hate that. We researched a lot of magic tricks and illusion tricks.

Jeg tar av meg hatten og kler meg naken for denne kisen. Bra innstilling!

Forresten: On Metacritic, the film holds a 58% rating, indicating "mixed or average reviews".[23] Criticism focuses on the characters and some of the story being spoiled by the trailers for the film.

Hæ, blir filmen spoila av trailere? Hohoh, overraskende. Helt utrolig at folk fremdeles ser trailere. :ler:

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4173 på: 15. Sep. 2013, 22:48 »
Oblivion - Så akkurat denne. Ikke fordi jeg ville, men fordi dama ville. Herrefred, for no' piss. Sjelløst og kjedelig. Zzzzznork!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4174 på: 16. Sep. 2013, 09:16 »
Helt utrolig at folk fremdeles ser trailere. :ler:

Kan ikkje folk få sjå so mange trailera dei berre vil? Nei, ein kan ikkje klaga i etterkant viss ein får avslørt eller "SPoooIILa" for mykje, men la folk få gjera som dei vil. 8)

Ein god trailer lenge før du ser ein film "spoiler" ikkje noko. For eksempel sit ein på kino og ser trailer (som er laga "rett") for ein film som kjem om 6 mnd so "spoooiiiiler" ikkje det noko. For min del i vertfall. Kan sei meg einig i at det til nokre filmar og seriar spesielt, ikkje passar seg med trailera. Det passar, men ein risikerar å få sett meir enn ein ønskjer.

Gler meg til å sjå Evil Dead.
« Siste redigering: 16. Sep. 2013, 10:08 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4175 på: 16. Sep. 2013, 18:55 »
Selvfølgelig skal folk få se hva de vil, men for min del virker det sykt fjernt og gi en film middelmådig respons fordi traileren avslørte for mye for dems smak. Helt fjernt.

Og det er ingenting i veien med en god trailer, men av alle trailerne jeg har sett i løpet av åra er det neppe mer enn en håndfull som ikke avslører alt for, alt for mye. Derfor avstår jeg fra trailere til etter jeg har sett en film. Men nå er jeg såpass kresen at jeg ikke engang leser korte sammendrag om filmene jeg ser, så jeg vet egentlig aldri hva jeg ser. Når jeg finner filmer bedømmer jeg de ut i fra poster, sjanger, regissør og skuespillere. Trailere og sammendrag er no-no for min del.

Bram Stoker's Dracula - Alle med en interesse for film vet hvem Francis Ford Coppola, og når du setter på en eldre Francis Ford Coppola-film så har du automatisk skyhøye forventninger. Jeg har selvfølgelig sette denne filmen flere ganger, og jeg blir mer og mer imponert for hver gang. Francis Ford Coppola er en gudommelig regissør, en ekstremt elegant og flott regissør, som gjør akkurat det han vil, sånn han vil. Det liker man!

Feilen Francis Ford Coppola gjorde med denne filmen var å kjøre på med Keanu Reeves, som ikke er veldig god her. Tvert i mot, han er veldig dårlig. Men bortsett fra det en denne filmen helt suveren. Bram Stoker's Dracula er en erotisk, gotisk og artsy horrorfilm med masse følelser (bortsett fra følelsesløse Keanu Reeves, selvfølgelig) og mye snacks. Måten de bruker skygge på i filmen er helt überlatterligfantastisk. Så jævlig bra!

Gary Oldman, Anthony Hopkins og Winona Ryder lever alle fra øverste hylle, og de fleste bikarakterne er håndtert veldig bra au, mius Sadie Frost som leverer litt under par. Godt skuespiller, visuelt fantastisk, stilfull ekstremt deilig kinematografi og et meget godt soundtrack gjør dette til en helt topp filmopplevelse.

Ikke i nærheten av og være den beste filmen basert på Bram Stokers Dracula, men likefullt en knallfilm.

Også må jeg selvfølgelig få hylle Francis Ford Coppola på samme måte som jeg hyllet Fede Alvarez for et par dager siden:

Sitat
Francis Ford Coppola was insistent that he did not want to use any kind of contemporary special effects techniques such as computer-generated imagery when making the movie, instead wishing to use antiquated effects techniques from the early history of cinema, which he felt would be more appropriate given the film's period setting coincides with the origin of film. He initially hired a standard visual effects team, but when they told him that the things he wanted to achieve were impossible without using modern digital technology, Coppola disagreed and fired them, replacing them with his 29-year-old son Roman Coppola. As a result, all of the visual effects seen in the film were achieved without the use of optical or computer generated effects, but were created using on set and in-camera methods.

Den innstillingen der, ass. Jeg elsker det!
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4176 på: 16. Sep. 2013, 23:45 »
Så Evil Dead for litt over en uke siden. Decent skrekkfilm det der! Koste meg gjennom hele. :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4177 på: 19. Sep. 2013, 21:11 »
DodgeBall: A True Underdog Story - Topp film med en Ben Stiller i storslag. Det eneste virkelige minuset med denne filmen er überstusselige Lance Armstrong.
Christine Taylor er helt sjukt fin!

Blades of Glory - Topp film med en Will Ferrell i storslag. Bittelitt bedre enn Dodgeball, og det som skiller filmene er egentlig bare Queens "Flash's Theme" som er mongoloid bra.

Chazz: I'm a sex addict and I'm attracted to women.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4178 på: 20. Sep. 2013, 18:28 »
House of Wax - Fantastisk film, og en få remakes som faktisk er enda bedre enn den orginale perlen av en film, mye takket være en fantastisk Vincent Price og det faktum at de tonet ned humoren veldig i denne. Herlig morbid stemning. Sykt fett med Charles Bronson au. For en fyr! Aaaah!

Og for de som enda ikke har skjønt det prater jeg ikke om pissfilmen fra 2005 med Paris Hilton, men klassikeren fra 1953, med nevnte Vincent Price, som er en remake av den fantastiske Mystery of the Wax Museum fra 1933. House of Wax fra 2005 er ikke engang en remake. Så det er vel egentlig ganske åpenbart hvilken film jeg mente. :ler:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4179 på: 20. Sep. 2013, 18:39 »
Minnes at jeg hadde stor sans for 2005-filmen den gang, antakeligvis fordi Elisha Cuthbert var med. Tvilsomt om jeg liker den like bra nå om jeg ser den  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4180 på: 20. Sep. 2013, 18:46 »
Hohoh! Såpass, ja. Nei, Elisha Cuthbert er jævlig fin og en ålreit skuespiller, men hverken fin eller god nok til å redde katastrofen ved navn House of Wax. Det sier egentlig mest om kvaliteten til House fo Wax. Jaume Collet-Serra, regissøren, har tatt noen steg i riktig retning siden House of Wax, og godt er det.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4181 på: 21. Sep. 2013, 00:16 »
Har nettop sett Riddick, og det er den dårligste filmen jeg har sett på veldig lenge. CGIen er ræva, manuset er ræva og skuespillet er ræva. Jeg er veldig glad for at jeg får ubegrenset gratis kino fra skolen, for dersom jeg hadde brukt penger på denne filmen er jeg redd jeg hadde måttet ta livet av meg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4182 på: 21. Sep. 2013, 01:12 »
Fast & Furious - Var sikker på at jeg hadde sett alle F&F-filmene utenom den siste, men det hadde jeg ikke. Har sikkert alltid trodd at det her var den første når jeg har sett titlen. Overraskende god film til å være F&F. Det vil si, ekstremt mye bedre enn alle filmene som kom før den. Men den er også ekstremt svak i forhold til Fast Five. Ikke et mesterverk eller noe, men jeg ble litt underholdt der jeg satt. Type 5/10.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4183 på: 21. Sep. 2013, 01:30 »
Fast & Furious - Var sikker på at jeg hadde sett alle F&F-filmene utenom den siste, men det hadde jeg ikke. Har sikkert alltid trodd at det her var den første når jeg har sett titlen. Overraskende god film til å være F&F. Det vil si, ekstremt mye bedre enn alle filmene som kom før den. Men den er også ekstremt svak i forhold til Fast Five. Ikke et mesterverk eller noe, men jeg ble litt underholdt der jeg satt. Type 5/10.

Serr? det er 4'ern sant? lenge siden jeg så den, men mener jeg mente den var dårligst i serien

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4184 på: 21. Sep. 2013, 09:27 »
Du må gjerne komme med noen argumenter om hvorfor den er dårligere enn 2 Fast 2 Furious og The Fast and the Furious: Tokyo Drift. Har du i heletatt sett disse? Spesielt Tokyo Drift?

Fast & Furious er jo starten på en mer voksen og "ordentlig" actionfilm, selv om den har et gateløp eller to. Bilkjøringen er lite interessant i disse filmene, og likeså bilene. Men filmen var starten på et mer actionfylt F&F med bedre historier og osv. De andre fremstår jo som filmer utelukkende for rånere og deres 14 år gamle rånerbabes. De sliter på alle måter.

Men som sagt, jeg synes ikke Fast & Furious var kjempebra heller. Bare ikke fullt så dårlig som de filmene som kom før. Langt i fra like dårlig, faktisk.
Nei.