20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 891308 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4140 på: 29. Aug. 2013, 19:01 »
House of Frankenstein - Oppfølgeren til den svært så gode Frankenstein Meets the Wolf Man. Litt skuffende, men allikevel veldig underholdende, mye grunnet cast og karakterer. I løpet av 70 minutter får vi servert følgende cast og karakterer:

Boris Karloff som Dr. Gustav Niemann, den gale doktoren
Lon Chaney Jr. som  Lawrence Talbot, aka The Wolf Man
John Carradine som Baron Latos, aka Count Dracula
J. Carrol Naish som Daniel the hunchback
Anne Gwynne som Rita Hussman
Elena Verdugo som Ilonka
Lionel Atwill som Inspector Arnz
Glenn Strange som Frankensteins monster

For en casting, og for noen karakterer. Herregud! :D

Alle gjør en veldig, veldig god jobb. Boris Karloff er tidenes skuespiller, noe han også viser her. Den største overraskelsen er John Carradine, som er fenomenal som Dracula. For en prestasjon! For noen blikk, og for en tilstedeverelse han har i filmen. Nydelig!
Boris Karloff spilte jo Frankensteins monster i de tre første filmene, så det var litt merkelig å se han i en Frankensteinfilm uten å spille monsteret. Men han bidro og hjalp Glenn Strange veldig på setet, da. Noe som kommer veldig god frem, for det oser Karloff av tolkningen hans.
Og Lionel Atwill spiller i sin fjerde Frankensteinfilm på rad, og dette er hans fjerde karakter i serien. Ganske spesielt.

Sånn ellers er filmen litt skuffende. Filmen føles neste som en double feature, for å være ærlig. Filmen er delt opp i to biter med to forskjellige historier, men med en rød tråd. En hvor Dr. Gustav Niemann og Daniel møter Dracula, og en hvor de møter The Wolf Man og monsteret. Jeg synes "begge historiene" funker veldig bra, men de burde nok helst vært sløyfet sammen. John Carradine, Anne Gwynne og Lionel Atwill hadde fortjent langt mer screentime enn hva de fikk i "act 1", og Glenn Strange hadde fortjent mer i "act 2".

Men alt i alt er jeg veldig, veldig fornøyd, og mye av det kommer pga. skuespillerprestasjonene som er glimrende!

« Siste redigering: 29. Aug. 2013, 19:11 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4141 på: 30. Aug. 2013, 12:08 »
House fo Dracula - Fet film som følger i fotsporene til House of Frankenstein. Mye av det samme som House of Frankenstein, men et kukhode bedre. Jævlig fet historie som selvfølgelig innvolverer Lawrence Talbot aka The Wolf Man (Lon Chaney, Jr.), Baron Latos aka Count Dracula (John Carradine) og Frankensteins monster (Glenn Strange). Lon Chaney, Jr. er meget bra, John Carradine er sinnsykt bra nok en gang og Glenn Strange er overbevisende de få minuttene han får på skjermen. I tillegg til disse karakterne får vi Onslow Stevens som en sinnsykt fet Dr. Franz Edelmann. Jævlig bra! I motsetning til House of Frankenstein føles dette som en film som går i ett, og ikke er "delt opp". Karakterne overlapper en hel del og møtes, og det er mye av det som gjør denne en hel del bedre enn House of Frankenstein. Alt i alt en meget fornøyelig film.

« Siste redigering: 30. Aug. 2013, 12:12 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4142 på: 30. Aug. 2013, 15:28 »
Night of the Seagulls - Dette er den fjerde og siste filmen i Amando de Ossorios Blind Dead-kvadrologi, og kanskje den beste siden den første. Jævlig fet og dyster horrorfilm med en del referanser til H.P. Lovecraft. Slutten burde nok vært litt annerledes, dog. Litt skuffende slutt.
« Siste redigering: 30. Aug. 2013, 15:46 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4143 på: 30. Aug. 2013, 22:03 »
American Mary - Medisinstudenten Mary Mason er godt på vei til å bli en kirurg, men sliter veldig med dårlig råd. Hun begynner å jobbe på si og ting utvikler seg derifra.

Kul horror-esquefilm og jævlig fett konsept. Filmen er for det meste velspilt og velregissert. Femten dager tok det å filme. Flotte greier. Filmens absolutt svakeste punkt er regissørene Jen og Sylvia Soskas cameo, som var veldig lite imponerende. Me bortsett fra det, tommel opp!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4144 på: 31. Aug. 2013, 12:29 »
Catwoman - Jeg hadde fra før gitt denne 2/10 og hatet den intensts, men i natt fant jeg ut at den er ENDA dårligere enn det. Heeeeeelt jævlig!

Tidenes flaueste scene:
Smertefullt!  :ler:

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein - Herregud, for en film! Tidenes aller beste horrorkomedie, lett! Jeg har til gode å se Hold That Ghost, men jeg greier ikke å se for meg at den skal toppe dette mesterverket.

I denne filmen møter vi komikerduen Bud Abbott og Lou Costello som Chick Young og Wilbur Grey, et vennepar som jobber som bagasjemottakere på et eller annet sted i Florida. En dag mottar de to
leveranser til et voksmuseum, McDougal House Of Horrors. Lawrence Talbot ringer fra London og utgir seg for å være McDougal for å advare dem om at disse to leveransene inneholder de ekte kroppene til Dracula og Frankensteins monster. De overser denne telefonen da den faktiske McDougal ankommer stasjonen og frakter begge de to store treskene ned til museumet. Dracula lever(!) og har en plan om å "gjenopplive" Frankensteins monster og gi han full styrke, men med en liten vri. Og derifra baller det bare på seg.

Bela Lugosi er tilbake som Dracula, Lon Chaney Jr. spiller som vanlig     
Larwrence "The Wolf Man" Talbot og Glenn Strange som Frankensteins Monster. Bela Lugosi var egentlig ikke tiltenkt rollen som Dracula, men Belas manager dro ned til studioet og slengte dem denne kommentaren rett i fleisen; "He IS Dracula! You owe this role to Lugosi!", og Universal ombestemte seg. Akkurat det skal de være glade for, for Bela Lugosi lever noe av det beste som noensinne har fanget på film. Helt ekstremt bra! For all del, alle imponerer stort i denne filmen, både hovedroller og biroller. Men Bela Lugosi stjeler i stor grad showet her. Herregud!

Filmen er en fin-fin blanding av kjent Universal-horror og simpel og billig, dog fantastisk morsom slapstickhumor. Absolutt alt funker i denne filmen her. Det som virkelig gjør denne filmen så unik og bra, er det faktum at Bela Lugosi, Lon Channey Jr. og Glenn Strange spiller som om dette var nok en horrorfilm, mens Bud Abbott og Lou Costello står for slapstickhumoren. Dracula, Lawrence "The Wolf Man" Talbot og Frankensteins monster er akkurat de samme karakterne vi har møtt i de tidligere horrorfilmene fra Universal. Sjakktrekk, rett og slett.

I tillegg er det en del scener med flotte feil her, som da Wilbur sitter å fanget til Frankensteins monster og Glenn Strange sliter med å holde seg seriøs, noe som gjør at vi ser et lite smil på monsterets fjes. Denne scenen ble impovisert av Costello mange ganger, og hver gang gjorde han helt forskjellige ting, og hver eneste gang sprakk Glenn Strange og brøt ut i latter. Herlige greier!

Og som bonus får vi servert en liten cameo av Vincent Price som The Invisible Man, en rolle han selv spilte i The Invisible Mans oppfølger, The Invisible Man Returns. Og selv om det bare er stemmen hans er det umulig å ikke sette pris på akkurat det.

10/10
« Siste redigering: 31. Aug. 2013, 12:38 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4145 på: 31. Aug. 2013, 23:48 »
Jack the Giant Slayer - Middels film som aldri blir helt det store. Et lass med helt OK skuespillere, og en god historie. Men manuset er ikke godt nok og dialogen er veldig platt og forglemmelig. I tillegg er det mer CGI-runk fra en planet ukjent. Null egenart, sjel eller noe sånt. Er dette en dårlig film? Nei, absolutt ikke. Den er heller ikke veldig god. Middels.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4146 på: 01. Sep. 2013, 16:46 »
Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #4147 på: 01. Sep. 2013, 17:24 »
Catwoman - Jeg hadde fra før gitt denne 2/10 og hatet den intensts, men i natt fant jeg ut at den er ENDA dårligere enn det. Heeeeeelt jævlig!

Tidenes flaueste scene:
Smertefullt!  :ler:

HEHE  :ler:

Har du synket så lavt ned i filmbunken boris at du har kommet til Catwoman ? Eller var det dama som tvang deg til denne. Eller har du rett og slett sett alt som er å se der ute, at du har begynt å gyve løs på kategori c filmer ?

Jeg kan ikke tro at jeg nettopp brukte  1:44 min av min tid på å se det youtube klippet ! herre

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4148 på: 01. Sep. 2013, 17:50 »
Neida, jeg har ikke det. Jeg hørte på musikk her en kveld, og plutselig begynte Catwoman på TV. Da bestemte jg meg for å se filmen samtidig som jeg hørte på god musikk, siden jeg ikke gjorde noe annet da. Dårlige filmer finner man ikke i samlingen min.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4149 på: 02. Sep. 2013, 17:13 »
The Invisible Man Kremfilm av dimensjoner. Helt latterlig bra, og Claude Rains er briljant i rollen som den usynelige mannen. Han er for det meste dekket med bandasje og full av klær, eller helt usynelig. Det er bare så vidt man får sett fjeset hans i løpet av filmen og allikevel er Claude Rains fenomenal i denne filmen. Bevegelser og ikke minst stemmen er helt topp. Suveren film!

Og effektene holder jævlig mål i dag, hele 80 år etter den ble laget. Jeg tror jeg aldri har sett CGI som er i nærheten av like troverdig og ekte som disse effekente i denne filmen.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4150 på: 03. Sep. 2013, 08:46 »
Come Out and Play - Kul film, selv om den til tider sliter veldig med pacingen og lite vold. Men bra stemning osv. Er en remake av den fantastiske Who Can Kill a Child?, men den er selvfølgelig ikke i nærheten aav den.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4151 på: 03. Sep. 2013, 10:55 »
The Invisible Man Returns - Oppfølgeren til The Invisible Man, og nesten like bra. Det som skiller dem er at The Invisible Man er langt mørkere, mens denne har en lettere og mer komisk tone. Dette er uansett et sci-fi-horror mesterverk, og Vincent Price er glimrende i rollen som The Invisible Man. Og som med eneren får du kun et lite glimt av Vincent Price i løpet av filmen. Spesialeffektene er selvfølgelig så bra som spesialeffekten kan bli. Helt topp!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4152 på: 03. Sep. 2013, 18:29 »
The Invisible Woman - The Invisible Woman er minimalt med forgjengerne å gjøre (ingenting, annet enn at noen blir usynelig), og borte er alle horrorelementene til fordel for komedie og romantikk. Søt, sjarmerende og lett komedie. John Barrymore, Drew Barrymores bestefar, stjeler showet her. Han er jævlig bra! I tillegg imponerer Charles Ruggles, og både John Howard og Virginia Bruce er veldig gode. Men som sagt, denne har ingenting med de foregående filmene og gjøre, hverken historie- eller kvalitetsmessig.

Fete spesialeffekter er det og.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4153 på: 04. Sep. 2013, 12:36 »
The Red Queen Kills Seven Times - Dødsfett giallo fra tidlig 70-tall, som skaper stemning ved å blande giallo med litt neo-gotisk horror, noe som funker utmerket. Morderen er så JÆVLIG bra i denne filmen. Genialt opplegg! Barbara Bouchet er som alltid helt fantastisk, og det samme kan sies om Sybil Danning.

Jeg fant ikke det bildet jeg skulle ha, så da bruker vi coveret til årets Abysmal Grief-utgivelse, "Feretri", siden det bildet er tatt fra den scene jeg tenkte å bruke bilde av. Glimrende album!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4154 på: 06. Sep. 2013, 11:42 »
Bud Abbott and Lou Costello Meet the Killer, Boris Karlof - Denne filmen var ikke like bra som Bud Abbott and Lou Costello Meet Frankenstein, men den falt jævlig godt i smak uansett. Jævlig morsom, og ganske spennende. Bud Abbott and Lou Costello Meet Frankenstein var en parodi på horror, noe jeg også hadde forventet av denne. Men det var det altså ikke. Denne filmen blandet herlig enkel slapstickhuor med murder & mystery, og det funker som fjell. Det som var mest skuffende var at Boris Karloff hadde en såpass liten og betydningsløs rolle. Han fikk tid på skjermen og alt, men han hadde fortjent mer. Uansett, jævlig bra film!

Nei.