20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 890265 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4110 på: 01. Aug. 2013, 23:43 »
Outlander - Meh. Sett den før og mente den var helt OK, men den var dårligere enn det. Ganske slitsom film, og alt for lang.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4111 på: 03. Aug. 2013, 23:56 »
Herregud, Donnie Yen er så jævlig bra. Så noen Ip Man-klipp igjen og blir bare mer og mer imponert over Donnie Yen. Suveren film og. Greit og holde seg unna om man ikke har sett filmen.

Håhåh! :phui:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4112 på: 05. Aug. 2013, 00:20 »
The Hobbit: An Unexpected Journey - Tredje eller fjerde gangen jeg ser den nå, og jeg digger den fremdeles. Men mye av CGIen ser fremdeles helt latterlig amatørmessig ut. Skuffende.

The Return of the Living Dead - Ikke lenge siden jeg så de tre første, men dama har aldri sett disse så da må man se. Kremfilm av dimensjoner, og soundtracket er helt massivt! Herlig å høre legendariske band som Roky Erickson, The Cramps, 45 Grave, The Flesh Eaters, SSQ og The Damned i en så fet film. Genialt!
Nei.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4113 på: 05. Aug. 2013, 10:57 »
The Wolverine: Stakk og så denne på kino igår. Mye fet action (som vanlig når Logan er involvert!), noen kule twister og et par klisjeer jeg fint hadde klart meg uten, uten at det gjorde noe for filmens del.

Så den i 3D, og normalt sett er jeg ikke kjempefan av 3D-formatet enda, men det fungerte ganske greit her. De hadde ikke overdrevet det for mye, så man ble ikke sliten i huet av og følge med på alle tingene som ble kasta mot deg hvert femte minutt.

Kunne gjerne sett at det var med litt fler mutanter (regner 3 med Wolverine selv, men en av dem hadde ikke så mye å legge på bordet). Først og fremst en film man ser om man digger Wolverine, og vil ha badass action, og en relativt kul historie!

Slutten, etter creditsa, var opptur!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4114 på: 07. Aug. 2013, 10:44 »
Analyze This - Jævlig morsom og meget undervurdert film.

Return of the Living Dead Part II - Fremdeles fet, men femten hakk dårligere enn den første. Soundtracket er ikke sammenlignbart heller. Synd, selv om jeg er hvorfor de har gort som de gjorde.
Nei.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4115 på: 07. Aug. 2013, 10:51 »
Ser ut som Rangers var best, men Newcastle skapte da et par gode sjanser. Lekker avslutning av Shola, som i løpet av pre-season har spilt seg til fast plass på laget.

Feil tråd, boris?  :angel:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4116 på: 07. Aug. 2013, 11:20 »
Det var da litt av en feilpost og det da. Jaja, sånn går det når man har oppe femtusen faner samtidlig. :ler:
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4117 på: 08. Aug. 2013, 08:46 »
Oz the Great and Powerful - Over to timer med CGI-oppgulp og dårlig og uinspirert skuespill. Justin Chang sa det ganske greit: "In a real sense, Oz the Great and Powerful has a certain kinship with George Lucas' Star Wars prequels, in the way it presents a beautiful but borderline-sterile digital update of a world that was richer, purer and a lot more fun in lower-tech form. Here, too, the actors often look artificially superimposed against their CG backdrops, though the intensity of the fakery generates its own visual fascination."

Kryssa ut det jeg er uenig i.

Og jeg skjønner at de har prøvd og gå for en klassisk hekselook, men der feila de hardt. Fy faen så mongo heksa så ut.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4118 på: 08. Aug. 2013, 22:18 »
Zatoichi's Vengeance - Dette er nok en ekstremt solid Zatoichifilm, og den fremstår som ganske standard Zatoichi, som mange av filmene har gjort. Uten mye nytt under solen. Og det stemmer forsåvidt her også, men allikevel skiller den seg ut pga. en ting, som jeg ikke skal nevne her. Knallbra!

Berberian Sound Studio - Fet og annerledes psychologisk thriller/horror. Handlingen er satt i Italia i et italiensk filmstudio, hvor de har hentet inn ludteknikkeren Gilderoy fra England, som skal holde orden på lyden i filmen, som er en horrorfilm. Visuelt er den mer eller mindre perfekt, og er en ren nytelse for øynene. Men har du mark i röven er ikke dette filmen for deg, for den er JÆVLIG seig og treig. Men jeg likte den kjempegodt. Fantastisk soundtrack!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4119 på: 09. Aug. 2013, 18:58 »
Amer - Jævlig snål horror/thriller. Filmen er en giallo-hyllest, noe som kommer klart frem om du har sett en del av filmene til både Dario Argento og Mario Bava, og spesielt Suspiria som den låner mye av. Fikk ogsp litt pinky violence-feeling til tider. Filmen følger ikke noen regler og handler om atmosfære og stemning, i tillegg til at den er glimrende visuelt. Ganske kul sak. Posteren er det beste med filmen:

Helvetes fet retroposter. Rått! Lages for få gode postere om dagen. Jævlig synd.
« Siste redigering: 09. Aug. 2013, 20:59 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4120 på: 09. Aug. 2013, 23:22 »
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street - Fantastisk film! Enkelt og greit.

Det er jammen meg på tid eat jeg får sjekka ut de andre adapsjonene av Sweeney Todd. Er jo kommet en del forskjellige.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4121 på: 10. Aug. 2013, 21:15 »
Tango & Cash går på Max nå. Alle som ike har sett denne sinnsykt fete klassikeren burde sjekke den ut. 1/6 av dagbladet, 8/10 av meg. Kremfilm! Sylvester Stallone og Kurt Russell er sykt bra sammen. Kjemi!

Ray Tango (Stallone): Rambo? Rambo's a pussy.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4122 på: 11. Aug. 2013, 09:10 »
Tango & Cash - Kremfilm som bare pokker! Undervurdert perle. Macho!

Devil - Helt grei horror om kunne vært jævlig mye bedre med noen få endringer og litt bedre skuespill av noen.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4123 på: 11. Aug. 2013, 12:49 »
Training Day (2001) - 9/10! Etter min mening en veldig bra film, som ikke er overdrevent mye skyting og urealistiske hendelser. Anbefales!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4124 på: 11. Aug. 2013, 13:31 »
Training Day er grusomt fet. Denzel Washington er så ekstremt hardt i den.
Nei.