20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 888656 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4080 på: 20. Juli 2013, 13:39 »
Ja, kommer jo litt ann på hva man foretrekker. Men jeg merker jo at jeg er dårlig til å variere, for det blir ikke i nærheten av så mye spilling som jeg skulle ønske. Er alltid så jævlig enkelt å bare slenge på en film.

Så lenge du ikke har noe i mot filmer fra 20-tallet så er det et meget godt valg. Utrolig fet film!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4081 på: 20. Juli 2013, 17:23 »
Dracula: Pages from a Virgin's Diary - Ai, for en utrolig lekker film. Bram Stoker's "Dracula" er filmatisert utallige ganger og alle kjenner til historien, men aldri har den blitt filmatisert på denne måten. Denne filmen er basert på en ballett av Royal Winnipeg Ballet, som ballettiserte (hohoh!) Dracula en eller gang i tiden. Og skuespillerne er for det meste de samme som danset i balletten. Og denne filmen har derfor ... masse dans! Masse, masse ballett. Svarthvitt stumfilm som bruker en del dialogplater, som bukt i eldre stumfilmer, men som først og fremst prater igjennom dansen og musikken. Utrolig fete greier, og soundtracket er majestetisk og fortellende. Filmen er stilfull, sexy og erotisk, og har et überlekkert kameraarbeid av Maddin. Og man får faktisk servert litt farger i form av blod, gullmynter og grønne pengesedler.

Scenen dette bildet er hentet fra var helt forbanna rå. FYYYYY faen!
Og la oss være like ærlige som Jonathan Rosenbaum: "Winnipeg filmmaker Guy Maddin's work testifies to the notion that the past knows more than the present and that silent cinema is a richer, dreamier, sexier, and more resonant medium than what we?re accustomed to seeing in the multiplexes ... he belongs in the tradition of such obsessional, poetic tale spinners and studio craftsmen as Erich von Stroheim, F.W. Murnau, Josef von Sternberg, Jacques Tourneur, and Michael Powell, who bend public materials towards private ends, taking us along for a feverish theme-park ride."

Dette stemmer jævlig bra. Fenomenal film!
« Siste redigering: 20. Juli 2013, 17:25 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4082 på: 21. Juli 2013, 00:26 »
Fido - Feiende flott horror/drama/"komedie" som virkelig skiller seg ut i fra mengden. Utrolig sjarmerende og lett film som det er lett å kose seg med, og i motsetning til andre zombiekomedier prøver den aldri og være verken grotesk eller veldig morsom, men søt og sjarmerende. Terningkast veldig godkjent.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4083 på: 22. Juli 2013, 14:08 »
Faen så aleine jeg er i denne tråden, a. Ugh!

Vel, etter at jeg så den helt fantastiske "Dracula: Pages from a Virgin's Diary" av Guy Maddin så følte jeg en trang til å se mer Dracula-related stuff, så da fant jeg ut at jeg godt kunne ta en titt på Hammer Horror Dracula-filmene i rekkefølge, samt et par andre klasikere.

Dracula (1958) - Überklassisk Hammer Horror, med horrorikonene Peter Cushing som Dr. Van Helsing  og Christopher Lee som Dracula. Peter Cushing er som alltid helt forbanna enorm, og Christopher Lee er enda bedre, til tross for at han kun har ti minutters screen time. To av tidenes skuespillere. Suveren film med en tykk, herlig atmosfære og et jælig bra soundtrack. Stort, dramatisk og majestetisk!

The Brides of Dracula - Oppfølgeren til Dracula, men uten Dracula og Christopher Lee. Det er kun Peter Cushing som Dr. Van Helsing som er igjen fra den første filmen, men han driver filmen nesten på egenhånd. For en skuespiller! Men David Peel og Yvonne Monlaur som har de to andre store rollene er også meget, meget gode. Dødsfet film, selv om den ikke når helt opp til Dracula. Det er et par ting her som ikke stemmer med tanke på hva som ble sagt og gjort i den første filmen, men det greier man fint å la gå. Gjør absolutt ingenting. Suverent! Godt soundtrack au, men heller ikke det er like bra som i Dracula. Det er mye mer heroisk, noe selve filmen også er. Men jau, krem!
Nei.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4084 på: 22. Juli 2013, 16:58 »
Vært greit vær i det siste vettu Boris!

Da blir det så fælt gjenskinn i TVen ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4085 på: 22. Juli 2013, 17:03 »
Det er noen som har det, ja. I dag er det første gang på jævlig lenge at det er godt vær oppi her, og det er vel spådd fint vær ut uka tror jeg. Det er jo kos. Har aldri opplevd makan til kjipt vær på en sommer før tror jeg. Sykt bedritent. Akkurat vært ute å grilla, dog. Deilig å kunne sitte litt ute uten å måtte kle på seg genser og tjukksokker.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4086 på: 22. Juli 2013, 21:06 »
Dette er vel noko du, Boris, ikkje har LITT trua på?: http://www.filmweb.no/filmnytt/article1113929.ece

Du hatar jo Nolan...Sett Man of Steel? Eg personleg er veeeeldig skeptisk. Det går mest på at dei er so ufatteleg forskjellige og Superman er jo i grunn ein litt kjedeleg superhelt. Han har fått alt. Han er som ein gud... I Man of Steel fungerar det perfekt, men det er ein Superman-film åleina og mot skurkar som er like gode. Likte faktisk den veldig godt. Eg ventar på din ueinigheit ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4087 på: 22. Juli 2013, 21:50 »
Jeg har ikke helt troa, men jeg håper helt klart på det beste og gleder meg. For jeg digger jo egentlig Batman og Batman-universet, akkurat som jeg digger Superman og Superman-universet. Ikke sett Man of Steel enda, men den skal jo sees. Men jeg har ikke helt troa der heller. Ser for meg at filmen er en eneste stor CGI-klump, og lite annet. Ser også for meg at denne filmen blir litt for "moderne" (i mangel på et bedre ord) for min smak. Men jeg satser på at vi slipper å se en helt standard action-flick ikled Superman/Batman-drakt, sånn som Nolans Batman-trilogi var. Håper på noe litt mer unikt enn som så.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4088 på: 23. Juli 2013, 16:03 »
Jeg synes Man of Steel var totalt håpløs. Hadde ikke forventet meg det helt store storymessig, men ble likevel skuffet. Den kuleste delen var starten og de dårligste delene var den ekstremt dårlig skjulte Jesus-metaforen/patrioti-runkinga pluss de ekstremt langtekkelige slåssescenene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4089 på: 23. Juli 2013, 16:51 »
Starten var konge. Det var til tider som ein reklame for Uncle Sam og militeret.  :nei:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4090 på: 23. Juli 2013, 20:01 »
Dracula: Prince of Darkness - Christopher Lee er tilbake som Dracula, men Peter Cushing er dessverre borte pga. en alvorlig sykdom hos fruen, så Andrew Keir tok over for Peter Cushing, men i en annen rolle laget for Andrew Keir. Det samme skjedde også under innspillingen av Blood From The Mummy's Tomb, da kone til Peter Cushing gikk bort. Da henta de inn Andrew Keir som erstatteren. Men nok om det, Dracula: Prince og Darkness er nok en helt fantastisk Hammer Horror Dracula-film. Masse fantastisk skuespill, spesielt av Andrew Keir og Philip Latham. Men Christopher Lee gjør som han alltid gjør, han vinner filmen på egenhånd - og det helt uten dialog! Christopher Lee sier ikke et eneste ord i løpet av filmen og de få minuttene med screen time som han fikk, han bare hveser og skriker litt. For en skuespiller, og for et nærvær. Alt i alt en glimrende film!

Dracula Has Risen from the Grave - Ah, for en filmserie det her er. Christopher Lee er så JÆVLIG bra! Det er noen ting i denne filmen som ikke stemmer overends med det som har blitt vist før, men jeg overser det så hardt at jeg får vondt, for alt er så jævlig fett omg stemningsfullt i disse filmene. Solod som faen!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4091 på: 23. Juli 2013, 21:45 »
Christopher Lee, ja. Fekk lyst til å sjå The Wicker Man att...

Site ser Expendables 2 no. Litt kjedeleg :P

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4092 på: 24. Juli 2013, 15:31 »
Christopher Lee, ja. Fekk lyst til å sjå The Wicker Man att...

<3

Site ser Expendables 2 no. Litt kjedeleg :P

Litt? :P Hadde det ikke vært for alle retardene som roflet til hver eneste one-liner hadde jeg lett sovnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4093 på: 24. Juli 2013, 15:36 »
he Expendables 2 er helt forbanna suveren. Max fet!
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4094 på: 24. Juli 2013, 15:54 »
Enig, skjønner ikke helt hatet rundt den.