20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887489 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3855 på: 16. Mars 2013, 22:50 »
Vanskeleg og sei om den ser so jevla kjip ut men skal mykje til for å få til ein lika bra film som 1aren var. Få hadde ingen høyrt om den, i vertfall ikkje eg, og ein vart positivt overraska. Då vart eg og litt skeptisk sidan da e ny regissør. At Jim Carrey er med kan slå begge vegar.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3856 på: 17. Mars 2013, 02:52 »
Hva synes folk her om Les Miserables? En av mine absolutte yndlingsromaner noensinne og hører konstant på sangene fra musikalen i 85.

Synes filmen greide seg ganske bra og fikk frem noen følelser, men skulle gjerne kjent litt flere. Alt i alt godkjent og Hollywood kan nok ikke gjøre det så mye bedre med slike klassikere. Egentlig bare mest fornøyd over at de ikke "ødela" historien :)

PS: Tror dere forresten på at det er skuspillernes naturlige sangstemmer vi hører? :) Noen liknet mistenkelig mye på originalene, kanskje spesielt Marius og Gavroche.
Ikke bare er det skuespiellerne, men all lyd ble tatt opp under opptak - veldig spesiell arbeidsform, vanligvis tas sang opp i etterkant og blir lagt til i etterarbeidet. Skal få sett denne, men gruer meg litt, ikke min sjanger :)
« Siste redigering: 17. Mars 2013, 02:54 av Pontare »

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3857 på: 17. Mars 2013, 03:24 »
Vanskeleg og sei om den ser so jevla kjip ut men skal mykje til for å få til ein lika bra film som 1aren var. Få hadde ingen høyrt om den, i vertfall ikkje eg, og ein vart positivt overraska. Då vart eg og litt skeptisk sidan da e ny regissør. At Jim Carrey er med kan slå begge vegar.

Elsker tegneseriene, og syntes at første filmen var fantastisk fet, men traileren til Kick-Ass 2 gjør at jeg tviler på at jeg vil like film nummer to. Ser rett og slett jævla dårlig ut.
Søte, søte blekkspruter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3858 på: 17. Mars 2013, 11:28 »

Syns traileren så lovende ut, jeg. Blir nok skuffa uansett om en forventer en oppfølger like bra som en slik førstefilm. En Jim Carrey i godt gammelt slag kan jo uansett bli fantastisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3859 på: 17. Mars 2013, 16:51 »
Dere bør lese tegneserien. Helt fantastisk, enda bedre enn filmen igjen.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3860 på: 21. Mars 2013, 18:43 »
Jeg er selvfølgelig veldig enig i det. Jeg gir filmen en solid nier, men tegneserien er faktisk lysår forran filmen. Glimrende stuff.

Donnie Darko - Jævlig fet film, men den nedklippede versjonen (som jeg så nå) er ikke i nærheten av director's cut. For en GIGANTISK forskjell!
Maggie Gyllenhaal er JÆVLIG fin i denne filmen her.

How to Train Your Dragon - Bra film, men historien blir i overkant forutsigbar, og far-sønn forholdet er så standard at det nesten blir trist. Samme med hovedpersonenes forelskelse. Og alt dette er toppet av sjarmløs animasjon, og visuelt er den heller ikke noe og hoppe i taket over. Mye kule drager og vikinger, men det blir så forbanna glatt og glorete, noe jeg virkelig ikke liker.

Forbidden Planet - Dette er sci-fi på sitt aller mest klassiske, i tillegg på sitt aller beste. Absolutt alt her er helt forbanna bra. Küng, küng og küng!
En ung Leslie Nielsen (The Naked Gun, Fright Night, Airplane!) gjør en helvetes bra jobb, og Walter Pidgeon gjør en enda bedre jobb.

Liker du ikke Forbidden Planet er du en tølper som burde holde deg unna sci-fi til evig tid.
« Siste redigering: 21. Mars 2013, 18:50 av boris. »
Nei.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3861 på: 21. Mars 2013, 18:53 »
Donnie Darko er en av mine favorittfilmer. Lett topp 5!

Cloud Atlas i går. Makan til kalkun. Har ikke blitt så skuffet over en film på svært lenge. Terningkast 2. Flere som har sett den?

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3862 på: 21. Mars 2013, 19:09 »
Har sett Cloud Atlas og gir den en firer. Kan skjønne at mange vil kritisere den, for den er lang og følger ikke den tradisjonelle oppbygningen, med en klar rød tråd.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3863 på: 23. Mars 2013, 16:40 »

Wages of fear - 9/10. Herlig fransk film! Latterleg spennande.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3864 på: 25. Mars 2013, 15:00 »

Feit film. Feit soundtrack!!!  :happy:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3865 på: 25. Mars 2013, 21:47 »

Anbefales på det sterkeste.

Så den nå. Fin og sjarmerende dokumentar!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3866 på: 25. Mars 2013, 21:51 »
Jepp, den er faktisk helt fantastisk. Hoppa rett opp på topp 5 hva dokumentarer angår for min del. Forbanna konge!
Nei.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3867 på: 01. April 2013, 03:00 »
Ser at det skrytes mye av Django Unchained her. Selv synes jeg at den var moralsk forkastelig. Ikke fullt så ille som V For Vendetta  - det skal vanskelig gjøres - men fremdeles ganske jævlig.
Spoiler (hover to show)

Argo er en veldig god film, men den har beklageligvis noen historiske unøyaktigheter for å gjøre den mer spennende.
Spoiler (hover to show)

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3868 på: 01. April 2013, 07:21 »
Ser at det skrytes mye av Django Unchained her. Selv synes jeg at den var moralsk forkastelig. Ikke fullt så ille som V For Vendetta  - det skal vanskelig gjøres - men fremdeles ganske jævlig.
Spoiler (hover to show)

Argo er en veldig god film, men den har beklageligvis noen historiske unøyaktigheter for å gjøre den mer spennende.
Spoiler (hover to show)

Spent på hvordan du synes V for Vendetta var moralsk forkastelig? Ser problemstillingen i Django, men mener Tarantino er så langt ute i tegneserieland med sine voldsskildringer at jeg syns det er greit. Fantasi er fantasi, og de færreste har problemer med å skille det fra virkelighet.

Angående Argo så var det en spenningsfilm godt plantet i fiksjonssjangeren, basert på virkelige hendelser. Er litt overrasket over folks forventninger om at fiksjonsfilmer skal være nøyaktige. Det er derfor det finnes dokumentarfilmer, der er det lov å ha høye forventninger til at det som blir fortalt stemmer med virkeligheten som skildres.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3869 på: 01. April 2013, 15:08 »
Despicable Me - Meget fornøyelig film. Litt for glatt og det visuelle har vi sett nitusennihundredeognittisyv ganger av de siste tusen animasjonsfilmene fra statene, men denne var såpass herlig at jeg nesten reier å overse det. Til tider herlig Looney Tunes-feeling, og det setter man pris på. Et par virkelig gode karakterer er det også i denne filmen, og da tenker jeg spesielt på hovedkarakteren Gru som er jævlig kul.

Klovn: The Movie - Jeg har selvfølgelig sett denne før, og jeg blir ikke lei. Forbanna morsom, og uten tvil en av de bedre komediene de siste 15-20 årene. Denne kommer til å stå som en moderne klassiker innen 2020. Herlig råtten og usmakelig humor som tøyer grensene veldig, og slutten er noe av det sprøeste jeg har sett på film. Hysterisk!
Marcuz Jess Petersen som spiller Bo fortjener også ekstra skryt. Virker helt fortapt igjennom hele filmen, og ansiktsuttrykket hans skriker etter hjelp. :ler:

Heisei tanuki gassen ponpoko - Denne filmen er faen meg bra, og et mesterverk, men allikevel ikke i nærheten av å være Studio Ghiblis beste film. Isao Takahata hadde fra før denne laget både Grave of the Fireflies og Only Yesterday, så at man får en film av meget, meget høy kvalitet vet man jo lenge før man setter den på. Denne filmen en del til felles med både Princess Mononoke og Nausicaä of the Valley of the Wind, men allikevel er den så utrolig forskjellig fra begge de, og mye av det er fordi den spiller veldig mye på humor. Animasjonen er SELVFØLGELIG top notch, og det meste stemmer. Men jeg ser at filmen kan være litt meg for mange, spesielt om de ikke har noe kunskap om japansk folklore. Uansett, filmen er et mesterverk og absolutt verdt å se. Gull!

Og siden vi (jeg) allerede er inne på Studio Ghibli er det verdt å nevne at BEGGE Studio Ghibli-sjefene, Hayao Miyazaki (Nausicaä of the Valley of the Wind, My Neighbor Totoro, Princess Mononoke, Spirited Away, Howl's Moving Castle mm) og Isao Takahata (Grave of the Fireflies, Only Yesterday, Heisei tanuki gassen ponpoko mm) kommer med nye filmer i år i form av The Wind Is Rising og The Tale of Princess Kaguya. Som jeg gleder meg! Til tross for at Hayao Miyazaki er tidenes animatør har jeg faktisk mest troa på Isao Takahatas film The Tale of Princess Kaguya. Men begge blir mest sannsynelig helt hinsides bra.
« Siste redigering: 01. April 2013, 15:14 av boris. »
Nei.