20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 887494 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3885 på: 07. April 2013, 11:12 »
Anbefalar Amour. Veldig fin film. Slike filmar får ein til å teinkja. Og det er bra.

TDKR er so fantastisk bra.

Gler meg til The Wolverine. Håpar den verte bra.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3886 på: 07. April 2013, 20:28 »
Balto - Fin animasjonsfilm for hele familien. Animasjonen er meget flott og det visuelle er jo helt fantastisk, i tilegg til noen veldig gode karaktere. Meget godt og passende soundtrack au.

Scenen med bjørnen var helt fantastisk. Sinnsykt fett!
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3887 på: 07. April 2013, 21:49 »
The Thing - remake

Gjeeeesp! Dei norske gutt gjer det bra da, det var litt gøy. Jørgen Langhelle var knallhard!
Men ellers mangler denne horrorelementene og stemninga frå den første filmen. 5/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3888 på: 08. April 2013, 09:40 »
Dark Shadows - Tim Burtons mest undervurderte film? Jaggu, jeg tror vi sier det. Herlig gotisk horrorkomedie hvor Johnny Depp brilljerer i rollen som vampyren Barnabas Collins. Visuelt slående og en herlig old school feeling, noe som ikke er veldig rart med tanke på at filmen er basert på horror såpeoperaen fra slutten av 60/begynnelsen av 70-tallet ved samme navn, en serie jeg helt klart må sjekke ut. Fethet!
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3889 på: 08. April 2013, 10:43 »
Dark Shadows - Tim Burtons mest undervurderte film? Jaggu, jeg tror vi sier det. Herlig gotisk horrorkomedie hvor Johnny Depp brilljerer i rollen som vampyren Barnabas Collins. Visuelt slående og en herlig old school feeling, noe som ikke er veldig rart med tanke på at filmen er basert på horror såpeoperaen fra slutten av 60/begynnelsen av 70-tallet ved samme navn, en serie jeg helt klart må sjekke ut. Fethet!

Har hatt denne liggende en stund, men ikke tatt meg tiden til å se den enda. Kanskje på tide å sette seg ned og ta en titt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3890 på: 08. April 2013, 10:56 »
Det synes jeg så absolutt du skal gjøre. Herlig gotisk horrorfeeling, og det elsker jo jeg.

Det er forresten en hel del max fete referanser til bl.a Nosferatu, Dracula, The Omega Man, Dracula Today, Super Fly og Deliverance

Glemte å si at pulescena burde vært droppet eller lagd annerledes, for den var mongo som faen.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3891 på: 09. April 2013, 18:31 »
Dragon Gate Inn - Dragon Gate Inn er en film av mesteren King Hu, mannen som ofte blir sammenlignet med selveste Sergio Leone, og en av mesterne innen wuxiasjangeren. Dragon Gate Inn har en jævlig bra historie, jævlig bra skuespill og et meget godt soundtrack. Til tider har filmen jævlig god westernatmosfære, til tross for at det er en martial artsfilm. Meget kult.

Filmer har også fått hele to remakes over åra. Den første kom i 1992 og heter New Dragon Gate Inn og er laget av Tsui Hark (The Swordsman i & II, Once Upon a Time in China) og har bl.a Donnie Yen, Tony Leung Ka-fai og Brigitte Lin i rollene, den andre heter Flying Swords of Dragon Gate og er også laget av Tsui Hark og har bl.a Jet Li og Zhou Xun i hovedrollene.

Anbefales til Bad Religion, Martin og til fans av Chang Cheh, Sergio Leone og Sergio Corbucci.

I Asia var Kign Hu den store, og mannen som overskygget og tok oppmerksomheten bort fra Chang Cheh.
I vesten var Sergio Leone den store, og mannen som overskygget og tok oppmerksomheten bort fra  Sergio Corbucci.

Opplegg, ass.
« Siste redigering: 09. April 2013, 18:52 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3892 på: 13. April 2013, 10:25 »
Looper - Bra, men jævlig oppskrytt. Filmen er sinnsykt fet frem til Sara (Emily Blunt) og ungen entrer, da går den fra og være en sci-fi film med et meget, meget godt og spennende plot til å bli en døll og uinteressant kjærlighetshistorie og en helt standard sak. Veldig synd, for potensialet var der.

I tillegg er det så og si umulig og la seg imponere av Joseph Gordon-Levitt, med mindre man er tilbakestående eller blind. Det er nesten så han ødelegger filmen på egenhånd. Den første timen går han jo rundt og imiterer Bruce Willis, og det hele fremstår nesten som en parodi. Både måten han prater på og ansiktsuttrykk er jo som en dårlig Bruce Willis-imitasjon. Men det skal sies at han var mye, mye, mye dårligere i den andre halvdelen av filmen.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3893 på: 13. April 2013, 11:15 »
Looper - Bra, men jævlig oppskrytt.  prater på og ansiktsuttrykk er jo som en dårlig Bruce Willis-imitasjon.

Trur han spelar ein yngre versjon av karakteren til Willis ;) Tykkje den ansikts-greia ikkje var noko særleg eg...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3894 på: 13. April 2013, 11:55 »
Virkelig? Det hadde jeg ikke fått med meg.  :ler:
At han spiller en yngre versjon av karakteren til Bruce Willis betyr ikke at det er nødvendig med helræva imitasjoner. Hade da sett flere lass av filmer hvor en ki spiller en yngre versjon av karakteren og en annen spiller den eldre, uten at det har betydd at skuespilleren(e) har drevet med ræva imitasjoner. Det er jo helt unødvendig.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3895 på: 13. April 2013, 13:02 »
Enig med deg her boris. Det ble litt for standard etterhvert med dama og ungen. Kunne, som du sier, gjort den mer interessant.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3896 på: 14. April 2013, 10:50 »
http://www.imdb.com/title/tt1748122/?ref_=fn_al_tt_1

Moonrise Kingdom - Filmen er nydeleg skutt, den er morosam, men eg føler at plottet mistar litt momentum ut i filmen. Den er langt i frå på samme nivå som Fantastic Mr.Fox, men den er verdt å få med seg. Filmen har eit teikneseriepreg over seg som eg likar. Wes Anderson har nok kanskje prøvd å lage ein djupare film enn det utfallet vart, men alt i alt. Ein god film! 

7/10.

The Zodiac - Trur eg valgte feil film. Kjeda meg i hjel! Null spenning overhode! 
Det var Zodiac frå 2007 eg egentleg skulle sjå!  :lol:

3/10
« Siste redigering: 14. April 2013, 11:02 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3897 på: 14. April 2013, 11:05 »
The Day After Tomorrow - Midt i denne filmen slo det meg at det er rundt 10 år siden jeg så denne for første gang. Gud bedre, som tiden flyr. Men over til selve filmen. Jeg hatet den da jeg så den for ti år siden, og jeg hater den nå. Majoriteten av effektene ser sinnsykt utdaterte ut, skuespillet på de fleste er så-så og historien er utrolig simpel og lite gjennomført. Burde uten tvil gjort mer ut av det.

Terningkast DRITT.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3898 på: 14. April 2013, 21:01 »
Taken 2
Hadde aldri troen på denne filmen og den leverte til mine lave forventninger. Temmelig dårlig selv på  dagen-derpå. Liam Neeson gjør at dette ikke er det dårligste jeg har sett på TV idag.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3899 på: 15. April 2013, 01:59 »
City of Lost Children - Sære greier, roter seg bort i uryddig historiefortelling, plottet er utydelig og historien er en blanding av for enkelt og for komplisert. Men det visuelle er fantastisk, tydelig at det har blitt prioritert over manusutvikling. Unik film. 3 av 5.