Slenger meg med her. Nå som jeg har blitt singel har jeg plutselig begynt å se masse film igjen og henter inspirasjon og tips herifra - så da kan jeg jo bidra bittelitt også

JCVD - 7.5
Ser flere nevner JCVD. Må ærlig talt si jeg ble svært overrasket over Claude himself som både spiller svært bra og har en overraskende ironisk tone gjennom hele filmen med tanke på sine tidligere filmer og de rollene han har fått opp igjennom. Anbefales absolutt. Gir den en 7+, mye på grunn av Claude.
The Amazing Spider Man - 5
Siden jeg har vokst opp med spiderman (eller edderkoppen som han het dengang) i bladhylla måtte jeg jo se denne. Angrer. Den første filmen gjenfortelles, men som en "high-school-movie". Den første filmen klarte det mye bedre, dette ble bare en remake, en melkeku som var tippa over ende før den traff lerretet. Noen kule scener skal de ha for, men hva kan man ikke gjøre med litt CGI?
The Prophecy (Army of God) - 8
Anbefaler alle som liker litt spesielle filmer å ta en titt på denne trilogien (som plutselig har blitt 5 filmer la jeg merke til her for en stund siden). Den første filmen får en 8 av meg, deretter kan du trekke av 2 poeng pr film (har ikke sett de siste 2 enda). Christopher Walken som erke-engelen Gabriel, finner ikke noen som passer bedre i en sånn rolle

I tillegg finner man Viggo Mortensen som Lucifer - og han gjør også en god figur

Jeg er nok noe påvirket av at jeg elsker denne typen filmer, men som sagt, den første filmen anbefales absolutt. Forøvrig interessert av å høre andres synspunkter på denne filmen/trilogien da jeg har inntrykk av at det er *mange* som er dypt uenig med min fasinasjon av den

The Warrior's Way - 8
En kongle-film som blander vestlig og østlig filmskaping. Mye flotte farger og koreografi. Den er vanskelig for meg å forklare, men kan vel sies å være en western/samurai film som kombinerer det beste fra begge sjangre. Definitivt ikke verdens beste historie, men måten alt er bygget opp på, sirkus-folkene osv er helt rått.
Terminator 2 - Skynet Edition - 8
Har alltid likt T2 filmen bedre enn de andre, ihvertfall helt til Salvation kom. Anbefaler til andre som liker sjangeren å se "Skynet Edition" av filmen som inneholder mer materiale/flere utvidede scener. Det gir historien betraktelig mer dybde i min mening. Forøvrig er selve konseptet av terminator-filmene egentlig overraskende bra til å være en 80-tallsskapelse

Vil ikke si for mye om de utvidede scenene siden mange sikkert har fått sett T2 i og med den er såpass gammel, men her er det en god del ekstra snacks for de som likte originalen.
Okay, done for now. Kommer kanskje tilbake med mer