20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886165 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3525 på: 16. Nov. 2012, 13:02 »
Hvis en person som ikke har sett Star Wars-filmene, plutselig bestemmer seg for å gjøre det... I hvilken rekkefølge bør vedkommende starte ? :P
Slik de originalt ble gitt ut (4-5-6), eller starter man med #1 først? Regner med at dere skjønner spørsmålet... :P

Herre! Har du ikke sett Star Wars?!! :P

Jeg har sett én Star Wars-film, og det er jeg ikke særlig stolt av. Jeg ville vært langt, langt stoltere om jeg hadde sett null. Til mitt forsvar kan det sies at jeg syntes filmen var dørgende kjedelig, jeg husker ikke en dritt av den, og jeg betalte heldigvis ikke et rødt øre for det.

Jeg skal ikke sittte her og rakke ned på filmer jeg ikke har sett, men jeg kan si såpass at jeg neppe kommer til å se en Star Wars-film igjen, og livet mitt kommer neppe til å ha tatt skade av det. Hvis det verste som skjer er at jeg ikke forstår enkelte filmreferanser, så har jeg virkelig ikke gått glipp av noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3526 på: 16. Nov. 2012, 13:45 »
Hvis en person som ikke har sett Star Wars-filmene, plutselig bestemmer seg for å gjøre det... I hvilken rekkefølge bør vedkommende starte ? :P
Slik de originalt ble gitt ut (4-5-6), eller starter man med #1 først? Regner med at dere skjønner spørsmålet... :P

Herre! Har du ikke sett Star Wars?!! :P

Jeg har sett én Star Wars-film, og det er jeg ikke særlig stolt av. Jeg ville vært langt, langt stoltere om jeg hadde sett null. Til mitt forsvar kan det sies at jeg syntes filmen var dørgende kjedelig, jeg husker ikke en dritt av den, og jeg betalte heldigvis ikke et rødt øre for det.

Jeg skal ikke sittte her og rakke ned på filmer jeg ikke har sett, men jeg kan si såpass at jeg neppe kommer til å se en Star Wars-film igjen, og livet mitt kommer neppe til å ha tatt skade av det. Hvis det verste som skjer er at jeg ikke forstår enkelte filmreferanser, så har jeg virkelig ikke gått glipp av noe.

Hadde du sett de da du var liten hadde du nok syns annerledes ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3527 på: 16. Nov. 2012, 17:34 »
Vel, Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith er jo bra, sjølvsagt ikkje på nivå med 4,5 og 6, men verdt å få med seg!

Jeg så Revenge of the Sith på kino, og det var den første av hele to ganger hvor jeg har hatt lyst til å forlate en kinosal. Noe av det dølleste jeg noensinne har sett av film. Møl, møl og møl. Ræl! Den andre gangen var under The Hunger Games.
« Siste redigering: 16. Nov. 2012, 17:49 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3528 på: 16. Nov. 2012, 20:17 »
Black Swan - Uten et snev av tvil en av de beste filmene de siste 22 årene. Topp 5 1990-2012, lett. Muligens også topp 3. Latterlig intens, hypnotiserende og nydelig. Black Swan snuser på tieren.
Natalie Portman er en gudinne, sånn at det er sagt.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3529 på: 16. Nov. 2012, 20:54 »
Black Swan er fantastisk!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3530 på: 16. Nov. 2012, 20:57 »
Tiltredes. Var skeptisk da jeg så den på kino, tildels fordi jeg egentlig ikke visst stort om den. Men ja - den var ekstremt bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3531 på: 16. Nov. 2012, 20:59 »
Hugsar eg såg den på kino. Fantastisk film! :thumbu:

Boris, har du sett The skin I live under? Ein smule spesiell, men litt same følelsen å sjå den. Og det finst sikkert ekstremt mange andre og so gir ein litt den same følelsen.

Anbefalar Niell Finn sin song of the lonely mountain, som er end credits track på The Hobbit ;)
« Siste redigering: 16. Nov. 2012, 21:02 av lgrinde »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3532 på: 16. Nov. 2012, 21:17 »
Sleuth - 1972 Genial film med Michael Caine.

A man who loves games and theater invites his wife's lover to meet him, setting up a battle of wits with potentially deadly results.

8/10

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3533 på: 16. Nov. 2012, 21:38 »
Black Swan var så bra at det første jeg sa etter filmen var at jeg og dama må sjekke ut litt ordentlig ballett litt nærmere.

Ingride - Nope, har ikke sett den enda, men jeg har hatt den på watchlisten min siden den kom omtrent. Har max troa, men ting tar tid. Har 2500 videoer på watchlisten min og oppdager stadig nye filmer jeg vil se, og noen må komme forran de andre, så det er dessverre en del spenende filmer jeg ikke har sett, både gammelt og nytt.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3534 på: 16. Nov. 2012, 23:14 »
Black Swan er latterlig fet ja.

Beats of the Southern Wild nå nettopp og den var intet mindre enn fantastisk. Anbefaler alle å se denne!  :wub:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3535 på: 17. Nov. 2012, 02:50 »
Casablanca, herlig herlig klassiker.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3536 på: 17. Nov. 2012, 08:56 »
Casablanca, herlig herlig klassiker.

Elsker Casablanca. Kjøpte Limited Edition Boxen fra Amazon.com, ser bra ut på hyllen.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3537 på: 17. Nov. 2012, 11:12 »
Black Swan var så bra at det første jeg sa etter filmen var at jeg og dama må sjekke ut litt ordentlig ballett litt nærmere.

Ingride - Nope, har ikke sett den enda, men jeg har hatt den på watchlisten min siden den kom omtrent. Har max troa, men ting tar tid. Har 2500 videoer på watchlisten min og oppdager stadig nye filmer jeg vil se, og noen må komme forran de andre, så det er dessverre en del spenende filmer jeg ikke har sett, både gammelt og nytt.
Med andre ord, sånn ca 160 dager med film.  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3538 på: 17. Nov. 2012, 11:16 »
Nja, det kommer ann på lengden på filmene. Er jo mye forskjellig lengde på filmene. En del korte, og en del lange. Den lengste er en åtte timer lang film, som jeg gleder meg veldig til og få sett. Har ståltrua.
I tillegg er det ange filmserier på 5+ filmer der, hvor jeg kun har huket av en på watchlisten min for å gjøre det lettere for meg selv å finne filmer. Samt en del serier, da. Så det er mye forskjellige greier.
Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3539 på: 17. Nov. 2012, 11:17 »
Med andre ord, du gjere ikkje stort annet enn å sjå film  ;)