20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 889049 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #180 på: 24. Feb. 2006, 21:22 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Har ikke sett Hurricane. We were soliders var elendig, kan ikke forstå att jeg var så fasinert av den filmen.

Du bør sjå Hurricane. Basert på ein ekte historie trur eg :o . I alle fall meget bra. Vist du laster ned Bob Dylan-Hurricane som er 8 minutt, får du høre handlinga i filmen. Også ein meget rå sang!

We were soldiers er elendig. Det er det ikkje tvil om. Har desverre blitt laga VELDIG mange dårlege krigsfilmer.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #181 på: 24. Feb. 2006, 21:26 »
Herregud, hva er det som feiler meg. Jeg har sett filmen, hadde jo t.o.m prosjekt om den i 10 klasse. Den er bassert på en sann historie. Husket ALT når du nevnte Bob Dylan. Sangen er forøvrig konge den også.

Der får du ett inntrykk av USA som liksom jobber mot rasisme og alt mulig. Det er dog lenge siden dette skjedde. 60 tallet?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Filmtråden!
« Svar #182 på: 25. Feb. 2006, 13:10 »
James Bond er og blir vanvittig bra. Helt fantastisk! Perosnlig favoritt er nr. 1, Dr. No.! Ubeskrivelig bra!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #183 på: 25. Feb. 2006, 13:11 »
Sitat fra: "journalisten"
James Bond er og blir vanvittig bra. Helt fantastisk! Perosnlig favoritt er nr. 1, Dr. No.! Ubeskrivelig bra!

Vel deg om det. Synes at Bond filmane er litt kjedelige eg da.

Men Star Wars serien derimot, er blant det beste som er laga 8)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #184 på: 25. Feb. 2006, 13:14 »
Nei, star wars liker jeg ikke noe særlig. Det synes jeg blir for kjedelig og ikke særlig underholdende. Finnes nok bedre Science-Fiction enn det, vil jeg tro. Uten at jeg har så vanvittig god peiling på den sjangeren.
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #185 på: 25. Feb. 2006, 14:09 »
Danske komedier er tingen!
Adams Epler, I Kina Spiser De Hund, Gamle Menn I Nye Biler, Containerkuppet, Blinkende Lykter...
Slike filmer som kan få deg til å rulle av latter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #186 på: 25. Feb. 2006, 14:11 »
De 3 eldste Star Wars filmene er klart best og går faktisk an å se på uten å sovne. De tre nye synes jeg er katastrofalt dårlige. Til tider er skuespillet så dårlig at jeg får lyst til å grine og dialogene (spesielt episode 3) er minst like dårlige. Det er synd, for jeg hadde faktisk tro på at Lucas (nesten) skulle greie å følge opp de tre andre filmene som var bra. Det virker nesten som om han lagde dem bare får å få litt mer penger i den allerede stappfulle lommeboka sin.

To filmer jeg har sett denne uken som jeg vil anbefale er "True Romance" og "Fear and Loathing in Las Vegas". "True Romance" er en utrolig bra film (filmen er skrevet av Tarantino og regissert av Tony Scott) og har selvsagt meget gode skuespillere i rollene. Filmen har fått ufortjent lite anerkjennelse. "Fear and Loathing in Las Vegas" er kanskje den råeste skuespillerprestasjonen av Johnny Depp jeg noen gang har sett. Han har utrolig mange gullkorn og måten han spiller (kroppspråk og stemmen) er bare helt fantastisk. Filmen er ganske sær og uforståelig, men morsom. Dersom du liker forvirrende kultfilmer, kan denne anbefales.

sofateip

• Scum
  • Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #187 på: 26. Feb. 2006, 22:25 »
FIGHT CLUB!!!!!!!!!!!!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #188 på: 26. Feb. 2006, 23:35 »
Den norsk-samiske filmen "Veiviseren" er jo svært god. Den handler om en veldig dramatisk historie, med situasjoner hentet fra hverdagen til samene for noen hundre år siden. Realistisk, nervepirrende og spennende. Jeg vil på det sterkeste oppfordre folk til å ta en titt på denne filmen, regissert av Nils Gaup.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #189 på: 26. Feb. 2006, 23:53 »
Enig, så den for ikke så alt for lenge siden. Meget immponerende selv om det ble en og annen mindre koselig komentar når skuelspillerene begynte å snakke grunnet deres språk, noe som for min del ødelagte stemningen.

Men filmen var meget bra.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #190 på: 26. Feb. 2006, 23:56 »
Meget immponerende selv om det ble en og annen mindre koselig komentar når skuelspillerene begynte å snakke grunnet deres språk, noe som for min del ødelagte stemningen.

???
Bra du likte filmen, men akkurat dette der skjønte jeg ingenting av.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #191 på: 26. Feb. 2006, 23:57 »
Var ikke alene når jeg såg den for å si det sånn.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #192 på: 26. Feb. 2006, 23:58 »
Meget immponerende selv om det ble en og annen mindre koselig komentar når skuelspillerene begynte å snakke grunnet deres språk, noe som for min del ødelagte stemningen.

Hva mener du med at skuespillerne "begynte å snakke grunnet deres språk"???????
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #193 på: 27. Feb. 2006, 00:00 »
Det var ikke akkurat bergensk. Jeg såg den med en haug med folk i en aldersgruppe fra 16-18 år som ikke akkurat likte samiske ritualer og språk.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #194 på: 27. Feb. 2006, 00:06 »
Å, nå forsto jeg setningen. Jeg er redd det beklageligvis var deg som ikke helt hadde pugget kommareglene fra barneskolen. Det var derfor jeg ikke skjønte setningen. Men nå forstår jeg.

Kan uansett ikke skjønne at en rekke ungdommer i alderen 16-18 år ikke respekterer samiske ritualer og samisk språk. Det er jo så fascinerende. Vi har et unikt urfolk bosatt i deler av landet vårt og bør være svært stolte av det og heller prøve å lære mer om denne fantastiske minoriteten.
Tore Eikeland,