20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 889726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #150 på: 22. Des. 2005, 17:23 »
Når eg tenkjer meg om, så må Forest Gump og American History X være dei to beste filmane eg har sett!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #151 på: 22. Des. 2005, 18:06 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Når eg tenkjer meg om, så må Forest Gump og American History X være dei to beste filmane eg har sett!

Ihvertfall i den klassen som kalles blant beste filmene laget noensinne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #152 på: 23. Des. 2005, 15:32 »
Forrest Gump hører så absolutt hjemme i den kategorien ja. En av de varmeste komediene jeg har sett.  Kanskje kan man være overmoralistisk og kritisere at vi ler av en fyr som Forrest. Samtidig så fortelles historien med en sånn varme og på en så flott måte.

American History X er ingen underholdningsfilm i mine øyne. Jeg synes den er så grusom som det er mulig å få det. Historien er glimrende fortalt, regien er bunnsolid, skuespillerprestasjonene av en annen verden. Edward Norton har laget et navn for seg selv, sannsynligvis ene og alene pga den filmen.

Og når vi først er inne på fantastiske filmer. Requiem For A Dream er til en viss grad i samme klasse som AHX. Skildrer konsekvensene ved misbruk av stoff på en glimrende, men grusom måte. Jeg har vel min tvil til hvorvidt folk som har et liberalt forhold til narkotika egentlig lar seg påvirke av denne filmen, i og med at de ikke enser stort annet enn den kortvarige rusen (noe som forøvrig ikke er helt ulikt alle som røyker og snuser). Likevel.  Filmen er glimrende laget, og den tok meg hinsides alt jeg tidligere har opplevd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #153 på: 23. Des. 2005, 18:48 »
Jess, helt korrekt. Requiem For A Dream er en utrolig god film! Sliter på nervene å se den!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #154 på: 24. Des. 2005, 00:09 »
Sitat fra: "Joakim"
Og når vi først er inne på fantastiske filmer. Requiem For A Dream er til en viss grad i samme klasse som AHX. Skildrer konsekvensene ved misbruk av stoff på en glimrende, men grusom måte. Jeg har vel min tvil til hvorvidt folk som har et liberalt forhold til narkotika egentlig lar seg påvirke av denne filmen, i og med at de ikke enser stort annet enn den kortvarige rusen (noe som forøvrig ikke er helt ulikt alle som røyker og snuser). Likevel.  Filmen er glimrende laget, og den tok meg hinsides alt jeg tidligere har opplevd.

Enig i at Requiem For A Dream er en glimrende film. Jeg har alltid vært en sterk motstander av narkotiske stoffer, og jeg håper at filmen har greidd å skremme vekk potensielle, fremtidige brukere. Glimrende prestasjoner av blant andre det tidligere fjortis-idolet Jared Leto. En av de beste filmene det siste tiåret, i alle fall slik jeg ser det.

Film er jeg svært glad i. Ser film jevnlig, enten det er på tv eller på dvd. En sjelden gang tar jeg en tur på kino, men det er ikke ofte. Jeg venter stort sett til filmen er tilgjengelig på DVD, med mindre det er en film jeg virkelig må se.

Jeg har mange favoritter, og det er blant andre:
- Gudfaren triologien
- Life of Brian
- Frihetens Regn
- Pulp Fiction
- Apokalypse nå
- The Great Dictator
- Jaws
- Monsters Inc

Er glad i film, men er like glad i gode serier som f.eks Seinfeld, The Office og Little Brittain.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #155 på: 24. Des. 2005, 02:05 »
Life of Brian, Pulp Fiction og Diktatoren kan jeg si meg helt enig i. Til nød også gudfaren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #156 på: 30. Jan. 2006, 19:22 »
Noen som vet om noen gode grøssere? Jeg er så heldig at jeg blir vettskremt av denne type filmer og selv om jeg angrer på at jeg begynte å se filmen når den er på sitt skumleste er det likevel gøy i ettertid. Så er det noen som kan fortelle meg en som er skummel og jeg bør se?

Har blant annet sett disse: The Ring 1&2, The Grudge 1&2, The Shining, Blair Witch Project, House of Wax +++

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #157 på: 30. Jan. 2006, 19:30 »
Saw 1 er utrolig god og spennende, og nummer 2 er vistnok enda bedre!
Trainspotting altså! Knallbra film, det! Digger BegBie!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #158 på: 30. Jan. 2006, 19:35 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Saw 1 er utrolig god og spennende, og nummer 2 er vistnok enda bedre!
Trainspotting altså! Knallbra film, det! Digger BegBie!

Hehe, jepp er enig i at de er bra, skal faktisk se Saw 2 akkurat nå. Men kunne tenkt meg å noen grøssere. Jeg er i grøsser-humør for tiden i disse mørke og stormfulle tider  :lol:

Noreng

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #159 på: 30. Jan. 2006, 19:44 »
Sett begge Saw filmene... gøsj. Ekkel.

Thepaul:

Hide and Seek!

plebbster

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #160 på: 30. Jan. 2006, 19:45 »
Trainspotting har liksom ingen mening. Det er bare flere gutter som gjør seg høy på dop før en baby omkommer og alt blir tristere enn det var.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #161 på: 30. Jan. 2006, 19:51 »
Takk for tipset Noreng, men den har jeg selvsagt allerede sett  :wink:
Dersom du likte "Hide And Seek" kan jeg anbefale "Secret Window" med Johnny Depp i hovedrollen.

Når det gjelder "Trainspotting" plebbster er jeg helt enig i at handlingen er meningsløs. Den skildrer det meningsløse livet narkomane lever. Den gjorde hvert fall sterkt inntrykk på meg.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Filmtråden!
« Svar #162 på: 30. Jan. 2006, 22:17 »
Jeg ser for tiden på Life of Brian (liker å ta meg god tid når jeg ser en film). Den er rett og slett ufattelig morsom. Hysterisk morsom rett og slett!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Noreng

• Gjest
Filmtråden!
« Svar #163 på: 30. Jan. 2006, 22:48 »
Sitat fra: "thepaul"
Takk for tipset Noreng, men den har jeg selvsagt allerede sett  :wink:
Dersom du likte "Hide And Seek" kan jeg anbefale "Secret Window" med Johnny Depp i hovedrollen.

Når det gjelder "Trainspotting" plebbster er jeg helt enig i at handlingen er meningsløs. Den skildrer det meningsløse livet narkomane lever. Den gjorde hvert fall sterkt inntrykk på meg.

Hehe.. For å være helt ærlig så liker jeg ikke skrekkfilmer sååå godt og det eneste grunnen til at jeg anbefalte Hide and seek og Sew, er fordi det er de eneste filmene jeg har sett.. Jeg har ei i familen som elsker skrekk, og har tvunget meg på HAS og Saw.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #164 på: 30. Jan. 2006, 23:34 »
Handlingen meningsløs i Trainspotting!?
Det er jo en glimrende skildring av hvordan sykt det livet kan bli. Genial film!
Hide And Seek, møkkafilm syns jeg. Har skrevet en lignende norskstil på ungdomsskolen, og forutså jo hele greia lenge før filmen var ferdig.