20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3375 på: 02. Okt. 2012, 14:22 »
"Hail to the King, baby!"
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3376 på: 02. Okt. 2012, 18:49 »
Dawn of the Dead - Suveren film, men i motsetning til "alle" andre foretrekker jeg Night of the Living Dead over denne. Ikke mye dårligere, men Night of the Living Dead har langt bedre atmosfære og føles langt mørkere enn denne. Men begge to er selvfølgelig max forbanna fete!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3377 på: 03. Okt. 2012, 00:36 »
Day of the Dead - Jævlig fet film, men lett den svakeste i trilogien. Latterlig kule effekter, da. Helt fantastisk!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3378 på: 04. Okt. 2012, 01:30 »
The Return of the Living Dead - Jævlig fet, jævlig morsom og dette er toppet med et jævlig kult soundtrack.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #3379 på: 04. Okt. 2012, 01:49 »
Boris: noen fete 90' talls thrillere/action filmer med noen kule skespillere du kan anbefale?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3380 på: 04. Okt. 2012, 03:02 »
Sikkert sett de, men L.A. Confidential, Se7en og The Usual Suspects er jo tre mer eller mindre perfekte neo-noir-filmer fra 90-tallet.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3381 på: 04. Okt. 2012, 05:27 »
Return of the Living Dead Part II - Tjah hva skal man si? Bedre enn sitt rykte, men fremdeles en gedigen skuffelse etter den førte. Skuffelsen starter faktisk allerede etter et par minutter eller noe sånt. Den første la opp til en oppfølger som fint kunne følge i sporet dens, men det dret Ken Wiederhorn i og lagde heller sin egen greie. Den andre skuffelsen er at de har gått helt bort fra den svarte humoren i den første og erstattet den med helt vanlig tennåringshumor som man finner i tennåringskomedier. Også er soundtracket en veldig stor skuffelse, da. Men joda, jeg liker'n greit, jeg. 6/10, i motsetning til den første som jeg ga 9/10. Den tredje skal jo være enda lengre unna orginalen, og en romantisk horrorfilm uten humor eller noe. Litt skeptisk, men jeg håper den overrasker.
« Siste redigering: 04. Okt. 2012, 05:39 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3382 på: 04. Okt. 2012, 17:58 »
Mondo Cane - Interessant sak. Da den kom i 1962 var dette meget sjokkerende saker, og ingen hadde sett noe lignende før. I 2012 er den (dessverre?) ikke i nærheten av å være sjokkerende, men den er likefult interessant. Mondo Cane skapte exploitationgenre "mondo", og var den første av sitt slag. Mondo = shockumentary. Den viser forskjellige tradisjoner, ritualer, drap av dyr, og til og med et menneske som dør av å bli stanget ihjel av en okse, men ikke så mye mer enn det. Som sagt, spennende saker, men ikke veldig sjokkerende. Hadde forventet en langt mer grotesk og pervers film enn det den faktisk var, men det kommer visstnok i løpet av de 4 neste filmene i serien.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3383 på: 06. Okt. 2012, 01:14 »
The Accidental Spy - Ganske meh, gitt. Middelmådig Jackie Chan-film. Hopp over.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3384 på: 06. Okt. 2012, 11:09 »
Boris, har du trui på Sinister? Får inntrykk av at du ser mykje skrekkfilmar. Du veit sikkert om det er ein remake av ein koreansk/japansk orginal og?
Eg ser sjeldan skrekkfilmar på kino, men det er den og Looper eg har mest lyst til å sjå på kino no framøve. Ja, og so Taken 2 sjølvsagt. Før det brakar laus 14. desember...

Hehe, har ein kamerat som "dør" av å sjå skrekkfilmar, so eg teinkte lura han med på Sinister ;)

Trailer:
« Siste redigering: 06. Okt. 2012, 11:11 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3385 på: 06. Okt. 2012, 12:46 »
Ser mye skrekkfilmer, men jeg kan ikke mye om skrekkfilmer laget etter 80-tallet for å være ærlig. Men er rimelig sikker på at Sinister er en orginal film, og ikke en remake. Den har stått på watchlisten min en stund, da. Så den skal sees.

The Last Mimzy - Meget trivelig familiefilm. Sci fi-eventyr med et greit plot, gode skuespillerprestasjoner av både barn og voksne og bra effekter.
« Siste redigering: 06. Okt. 2012, 12:49 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3386 på: 06. Okt. 2012, 12:50 »
Traileren til Sinister så jo litt interessant ut, men føler jo man har sett det der 100 ganger før i andre skrekkfilmer. Sikkert en film man skvetter litt av, men for meg ser ikke det der ut som noen kvalitetsfilm. Kommer jo litt an på hva man har sett av skrekkfilmer før og. Har man sett 0 skrekkfilmer før, virker jo alt originalt. Har man sett de obligatoriske derimot blir den sikkert litt kjedelig :P Og jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg å se den nå etter jeg har sett traileren på den - var jo et referat av filmen.

Taken 2 har jeg forsåvidt også liten tro på. Skulle bare latt det være med 1'eren. Den var jo konge.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3387 på: 06. Okt. 2012, 13:01 »
Litt uenig i det du skriver der, Martin. At ting er blitt gjort før trenger ikke å være negativt. Kan være, men må ikke. The House of the Devi er jo et godt bevis på dette. Den er jo ikke orginal i det heletatt, og Ti West har jo gjort alt i hans makt for å gjenskape sein 70- og 80-talls horrorfilm, til og med filmtekniker fra den tiden har han tatt i bruk og det funker bra, for man får følelsen av at man ser på en tidlig 80-talls horrorfilm. Har man sett det før? Ja, man har det, men det er utrolig stemningsfullt og herlig. The House of the Devi den absolutt beste skrekkfilmer laget de siste 20 årene. Jeg vil faktisk gå så langt som i å kalle den en moderne klassiker, og si at det er en stor, stor horrorfilm.

Og majoriteten av slashere laget etter 1979 har jo også stor "sett det før"-faktor, men filmer som Friday the 13th, The Burning, The Prowler, The House on the Sorority Row osv. er dødsfete filmer uansett.

Edit: må legge til at det kommer ann på hva slags type horror det er og. Found footage og den bølgen som kom på slutten av 90-tallet med Ringu, Ju-On, One Missed Call osv ble gammle fort, dog.
« Siste redigering: 06. Okt. 2012, 13:20 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3388 på: 06. Okt. 2012, 13:47 »
Du misforstår meg med god grunn. Hvis traileren til denne filmen hadde gitt meg "70/80-talls-skrekkfilm-vibber", hadde jeg hatt store forventninger til den. Men jeg følte heller likheter mot skrekkfilmer fra 2000 og ut, som i mine øyne er ganske håpløse. Som regel er det dritt skuespill, casting, plot og det blir forutsigbart når man skal kveppe (skvette).

De skrekkfilmene som funker for meg, er de som er drittskumle uten at man skvetter èn eneste gang.
F. eks The Omen og The Exorcist.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3389 på: 06. Okt. 2012, 13:56 »
De skrekkfilmene som funker for meg, er de som er drittskumle uten at man skvetter èn eneste gang.
F. eks The Omen og The Exorcist.

Aye, enig i det. Liker en del filmer som tar i bruk billige triks for og få deg til å hoppe, men jeg foretrekker helt klart horror som fokuserer på atmosfære og å bygge stemning (f.eks Nosferatu, eine Symphonie des Grauens og Vampyr), og filmer som har mye thriller i seg og får deg til å sitte på kanten av stolen (f.eks Deep Red, Psycho). Og derfor er horror fra 1915-1989 det jeg bruker mest tid på, og det jeg foretrekker.
Nei.