20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3360 på: 29. Sep. 2012, 02:14 »
James Bond i hemmelig tjeneste - Helt grei film som dessverre ødelegges litt av George Lazenby. Man merker virkelig at dette var veldig tidlig i karieren hans. Til tider svært dårlig skuespille. 6/10
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3361 på: 29. Sep. 2012, 09:59 »
"Vargtimmen" og "Tystnaden" av Ingmar Bergman.
To svært bra filmar, sjølv om dei ikkje er heilt på nivå med "Det syvende Innseglet", "Persona" og "Fanny og Alexander" etc.

Sverige hadde ein STOR regissør i Ingmar Bergman! Kva i alle dagar har Norge? Harald Zwart?  :ler:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3362 på: 29. Sep. 2012, 11:01 »
Norge hadde Wam og Vennerød.

Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #3363 på: 29. Sep. 2012, 11:23 »
James Bond i hemmelig tjeneste - Helt grei film som dessverre ødelegges litt av George Lazenby. Man merker virkelig at dette var veldig tidlig i karieren hans. Til tider svært dårlig skuespille. 6/10

George Lazenby er helt fantastisk. Dette er en av de beste filmene i mine øyne, uten å skulle dra i gang den diskusjonen igjen  :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3364 på: 29. Sep. 2012, 23:33 »
The New Daughter - Dritt.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3365 på: 30. Sep. 2012, 17:56 »
Norge hadde Wam og Vennerød.

Genial scene, men ein kan ikkje sette Warm og Vennerøds materiale opp mot Bergman. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3366 på: 30. Sep. 2012, 23:26 »
Var ment som en spøk.

The Austronaut Farmer - Undervurdert og jævlig trivlig film.
Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #3367 på: 30. Sep. 2012, 23:55 »
Boris er rene film orakelet. Liker det, så kan vi andre få tips om filmer vi burde se.  :nikke:

Texas Chainsaw Massacre 2003 remake, I love it. 4/6
« Siste redigering: 30. Sep. 2012, 23:59 av Leon »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3368 på: 01. Okt. 2012, 00:07 »
The Lord of the Rings - Selvfølgelig latterlig knall. Det er uansett tre scener som fint kunne vært utelatt da de ser helt håpløst mongo ut, og alle tre involverer merkelig nok Legolas. :ler: Uansett ufattelig at Peter Jackson valgte og gjøre scenene på den måten da de ser både mongo og kjipe ut. Men tre scener i løpet av 683 minutter greier man fint å overse. Saft!

Så alle tre i extended edition idag. Hvilke tre scener er det du tenker på? Var litt bakfull idag så alt gikk gjennom filteret mitt :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3369 på: 01. Okt. 2012, 00:16 »
Så alle tre i extended edition idag. Hvilke tre scener er det du tenker på? Var litt bakfull idag så alt gikk gjennom filteret mitt :P

15 sekunder ut i videoen. Rett og slett håpløst utført. Ser helt utrolig billig og dumt ut. Burde gått for en annen løsning.

Bra utførst og alt det der, men jeg føler at scenen er helt malplasert i en film som LotR.

Hele scenen funker dårlig på film, men det er spesielt de 15 siste sekundene som plager meg her. Malplasert og ræva.

Boris er rene film orakelet. Liker det, så kan vi andre få tips om filmer vi burde se.  :nikke:

Texas Chainsaw Massacre 2003 remake, I love it. 4/6

Fnis! Det stemmer.  8)

Om du liker Texas Chainsaw Massacre remaken kan jeg anbefale eneren og toeren (undervurdert til tusen!), som begge er meget, meget fete, såfremt du ikke har sett de, da.
Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #3370 på: 01. Okt. 2012, 22:49 »
hehe har nok det Boris. Men jeg har også sett The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning filmen som kom etter remaken (2006) Også denne er jo kul..

Sjekka ut imdb.com nå og så til min overraskelse at det kommer enda en ny Texas Chainsaw film i 2013 hurra ! Også i 3D å greier. Kan bli stas det, sjekk ut trailern her.

http://www.imdb.com/title/tt1572315/

Ser litt b prega ut da

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3371 på: 01. Okt. 2012, 23:00 »
Selv liker jeg kun The Texas Chain Saw Massacre og The Texas Chain Saw Massacre 2. Remaken synes jeg var helt forferdelig, og de har fjernet alt som gjorde den orginale så fet. Stusselige greier IMO.
Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #3372 på: 01. Okt. 2012, 23:07 »
OK, da vil jeg anbefale en film og det er Let the right one in 2008 svensk horror drama. Denne var veldig bra, liker stemninga og ikke minst det kalde stedet de har filma. Lett 5/6. Liker best horror/thriller
Men svenskene har mye morsomme filmer. Feks jalla jalla, fotballfilmen Offside, kopps osv

Har du sett noe av dette ?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3373 på: 01. Okt. 2012, 23:27 »
Ja, Låt den rätte komma in synes jeg var meget bra. Fin stemning igjennom hele filmen.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3374 på: 02. Okt. 2012, 06:13 »
Night of the Living Dead - Selvfølgelig helt konge, og muligens tidenes zombiefilm. Det funker ikke beskrive kvaliteten til denne filmen med ord. Latterlig bra stemning!

Fun fact: Gangen til zombiene, som etterhvert har blitt et av "varemerkene" til de klassiske zombiene, var veldig inspirert av Boris Karloff "the Uncanny"'s gange i en eller annen film. Max fethet.

Og i den scenen imiterer Johnny Boris Karloff.

I morgen blir det Dawn of the Dead og Day of the Dead, før jeg fortsetter med Return of the Living Dead 1, 2 og 3 litt seinere. Zombies = fethet.
« Siste redigering: 02. Okt. 2012, 06:16 av boris. »
Nei.