20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884733 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3300 på: 11. Sep. 2012, 01:06 »
Eden Lake - Meget bra horror. Hadde sett første halvdel før, men den gangen var jeg så trøtt at jeg ikke greide å fokusere helt på filmen. Det gjorde i dag, og jeg likte den veldig godt. De siste 30 minuttene eller noe var jævlig intense. Kudos for fet slutt.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3301 på: 11. Sep. 2012, 01:24 »
We Need To Talk About Kevin er vel blitt nevnt her tidligere. Syns filmen var meget bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3302 på: 11. Sep. 2012, 01:37 »
The ides of march er en veldig bra film! George clooney viser at han også er en god regissør, og Ryan Gosling spiller som alltid veldig bra.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3303 på: 11. Sep. 2012, 07:48 »
We Need To Talk About Kevin er vel blitt nevnt her tidligere. Syns filmen var meget bra.
Enig! Min type film egentlig.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3304 på: 11. Sep. 2012, 16:05 »
Sleepaway Camp - Sykt fet slasher fra '83. Jævlig god stemning igjennom hele filmen og en liten, men meget god, dose humor. Gode greier!

Spoiler (hover to show)
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3305 på: 11. Sep. 2012, 16:51 »
Sleepaway Camp - Sykt fet slasher fra '83. Jævlig god stemning igjennom hele filmen og en liten, men meget god, dose humor. Gode greier!

Spoiler (hover to show)

Tror jeg må se denne. Sett The Burning?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3306 på: 11. Sep. 2012, 18:01 »
Ja, den er verdt å se. Var fet!
Jepp, sett The Burning, men er en del år siden, så jeg satt den opp på watchlisten min i går faktisk. Tenkte å se den igjen en dag, siden jeg er i slasher-humør om dagen.

Sleepaway Camp II: Unhappy Campers - Ikke like bra som den første, og denne tar seg selv langt mindre seriøst enn den første. Mangler "mystikken", i mangel på et bedre ord. Rimelig trashy slasher med Pamela Springsteen, søstra til Bruce, i hovedrollen. Jeg likte'n godt!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3307 på: 11. Sep. 2012, 23:59 »
Chesstirsdag idag så vi stakk og så The Bourne Legacy nå isted. Så den ikke hadde fått den beste kritikken og det styrte forventningene mine, men jeg ble OK positivt overrasket. Er dog en stund siden jeg så de tre første, men følte denne fortsatt i grei retning. Jeremy Renner er som alltid like mann, men savner jo seff Matt Damon.

En film verdt å få med seg om man likte de tre første. Veldig underholdende film, men følte den kom litt til kort. Gir den en 4'er.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3308 på: 12. Sep. 2012, 00:20 »
Sleepaway Camp III: Teenage Wasteland - Kurant underholdning, men den er hverken like bra eller underholdende som de to andre. Litt mer parodi-feeling over den, men funka da greit uansett. Et par jævlig fete kills, da.
« Siste redigering: 12. Sep. 2012, 00:25 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3309 på: 12. Sep. 2012, 01:26 »
Liker at du holder det gate og ser alle oppfølgerene. Har sett alle Halloween filmene og alle Nightmare on Elm Street filmene selv :P Føler meg så ukomplett om jeg ikke har sett alt. Har tilgode å se de andre Friday the 13th filmene enn 1eren + remaken, men føler det er mye dårlig der :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3310 på: 12. Sep. 2012, 01:41 »
Ja, synes det er greiest å gjøre det sånn. Jævlig kjipt med lange serier som Saw, Nightmare on Elm Street, Friday the 13th (minus remaken av Friday the 13th ) og Helloween (ikke sett Rob Zombie-filmene enda, dog). som består av tusen filmer, hvor de fleste dessverre er dritt. Har jo sett Freddy vs. Jason og Jason X og. Dessverre ble disse filmene så populære at de valgte å dra det helt ut med tusen oppfølgere, osom for det meste er dritt. Men det er uansett greit å se ferdig film-serier synes jeg, selv om man veldig ofte vet at det blir mye dritt å se i gjennom.

Så jeg kommer til å se Sleepaway Camp IV: The Survivor, Return to Sleepaway Camp og den kommende Sleepaway Camp Reunion og, selv om jeg vet at det er snakk om verdiløse filmer. Er vel snakk om en Sleepaway Camp: Berserk og, men der har Michael A. Simpson fra film # 2 og 3 vært med å skrevet manuset eller noe, så da kan det jo bli interessant, selv om jeg ikke har helt troa. Men har man først startet så får man nesten fullføre. :ler:

Slaughter High - Standard 80-talls slasher? Ja. Sykt tynn historie? Ja. Urkjipe karakterer som det er umulig å like? Ja. En veldig skuffende slutt? Ja. Men til tross for det er den jævlig fet. Men effektene er mildt sagt top notch, den har meget god atmosfære og alt er så jævlig over the top, og det er nettopp dette som gjør at filmen ikke ender opp som en nok en forglemmelig film. Den har visstnok litt for mye til felles med The Redeemer: Son of Satan, som kom åtte år før, til at det kan være en tilfeldighet, så det er en film som også må sees. Har troa!
« Siste redigering: 12. Sep. 2012, 03:35 av boris. »
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3311 på: 12. Sep. 2012, 09:37 »
(...)og Helloween (ikke sett Rob Zombie-filmene enda, dog). (...)

Den første remaken til Rob Zombie var faktisk ganske bra. 2'eren er by far den dårligste filmen jeg har sett i hele mitt liv. Jeg kan ikke forstå hvordan det går an å lage en så dårlig film når man kan følge "Halloween malen"

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3312 på: 12. Sep. 2012, 14:08 »
Aha! Har sett mange som er skuffa av den første remaken, siden den følger orginalen slavisk og ikke gjør noe nytt med den, og sånt er veldig kjedelig. Da ser jeg heller orginalen, lzm.

The Slumber Party Massacre - Denne filmen var orginalt ment å være en parodi på slasher-sjangeren, men ble filmet som en pur slasher-film, og ikke en parodi. Men siden den var skrevet som en slasher endte den opp med langt mer humor enn andre slashere fra denne perioden. Sykt fet film med masser av sjarm, atmosfære og ikke minst fete effekter. Gull!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3313 på: 12. Sep. 2012, 15:30 »
Syns ikke de er så alt for lik, og er jo litt begrenset hva man kan gjøre når man skal remake en Halloween film. Syns du bør se den. 2'eren kan du se om du vil se et klasseeksempel på hvordan man ikke skal lage en skrekkfilm. Ble fysisk dårlig av å se på det drittet der.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3314 på: 12. Sep. 2012, 20:23 »
Som du sier er det begrenset hva man kan gjøre med en remake av en film som Halloween, og derfor er det idiotisk å lage en remake til å begynne med, noe som gjør meg skeptisk. Remakes av filmer som ikke bare er gode, men er klassikere og noe av det beste innenfor sin sjanger synes jeg er helt idiotisk. Om Halloween var en film med stort potensiale, men som endte opp som middelmådig pga. dårlig skuespill, effekter eller regi hadde jeg skjønt greia, men filmer som Halloween, Friday the 13th, The Omen osv. trenger ingen remakes. De er perfekte som de er, og har uvanelig få eller ingen flaws. Da blir det poengløst å lage remakes, spesielt når man heller ikke skal tilføre noe sørlig nytt til filmen. Jeg har veldig sansen for Rob Zombie og synes det er trist at han kaster bort tiden sin på remakes. Jeg har kun sett House of 1000 Corpses og The Devil's Rejects og like begge to veldig godt, og da spesielt sistnevnte synes jeg er meget, meget bra. The Haunted World of El Superbeasto tror jeg er rimelig kul og skal  få sett snart, også gleder jeg meg som faen til The Lords of Salem. Tror den kommer til å bli helt sheriff!

Basket Case - Dritkul slasher-komedie. Sjarmerende til tusen!
Nei.