20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 885576 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3285 på: 02. Sep. 2012, 02:50 »
Code Name: The Cleaner - Fy faen! For en jævlig kjip film!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3286 på: 03. Sep. 2012, 21:23 »
Så den Snow White and the Huntsman nå. OK underholdning. Ganske annerledes enn Disney :P

Gleder meg til Lawless på fredag!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3287 på: 03. Sep. 2012, 23:53 »
Man on Fire - Fantastisk film! Denzel Washington er mildt sagt konge og Dakota Fanning er meget, meget bra. Jævlig røff og dyster film.mJeg vet at mange mener filmen er klipt i stykker, men jeg er uenig i det. Synes klippingen er jævlig bra.

Michael Clarke Duncan er død. Trist.
« Siste redigering: 04. Sep. 2012, 00:07 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3288 på: 05. Sep. 2012, 23:53 »
The Sentinel - Helt grei thriller type 6,5/10
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3289 på: 06. Sep. 2012, 07:16 »
Get The Gringo comeback til Mel Gibson. Bra gjennomført Action film, overraskende bra. 8/10

http://www.imdb.com/title/tt1567609/

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3290 på: 06. Sep. 2012, 10:52 »
Nokon som har sett The Hunter med Willem Dafoe? Eg trur det er ein type film som passar meg perfekt.
« Siste redigering: 06. Sep. 2012, 10:53 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3291 på: 07. Sep. 2012, 01:02 »
Death Wish 3 - Jævlig fet film! Den er ikke like bra som Death Wish eller Death Wish II, og den følger heller ikke i sporene til de to første filmene. Denne er fylt med ost, vold og er generelt latterlig over the top. Helt konge!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3292 på: 07. Sep. 2012, 20:37 »
Death Wish 4 - Helt forbanna rå! Charles Bronson var en magisk kis. Digger hvordan Death Wish (1) startet som en uskyldig revenge-film, og i løpet av et par filmer ble helt Rambo. Haha! Mye vold, one liners og gull. Digg!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3293 på: 10. Sep. 2012, 00:00 »
Blitt en del filmer denne helgen:

A Knights Tale: Hadde sett denne før da den kom ut og husket at jeg likte den. Var derfor litt redd for å se den igjen da jeg trodde den kom til å skuffe, men den var ganske så OK fortsatt. God, enkel underholdning. Godt skuespill av Paul Bettany.

The Road: Hadde faktisk ikke sett denne, selv om jeg hadde hatt planer om å se den fra den kom. Kult med sånne post-apocalyptiske filmer. Denne hadde det meste, men var også såpass dyster at jeg aldri kommer til å orke å se den igjen.

Lords of Dogtown: 3. gangen jeg ser denne fra jeg først så den nå i sommer. Syns den er ganske chill og feelgood, men merker at å se den en 3. gang på så kort tid kansje var litt overkill - så blir en stund til neste gang jeg ser den :P

Thriller - en grym film: Hadde en kompis som anbefalte meg denne for et par år siden, men så den først nå i dag. Går vel under "rape and revenge" kategorien, og er nok den feteste filmen jeg har sett innenfor den sjangeren. Syns dog at det ikke er en alt for bra sjanger, men verdsetter denne filmen over det jeg antar er klassikere som "I spit on your grave" og "the last house on the left". Boris har vel litt mer spisskompetanse her har jeg inntrykk av ;)
En ting som var litt tidig med denne filmen er at det er ekte sexscener i den. Til og med litt anal. Morsomt i og med at dette er en svensk film fra '74.

Lawless: Gjør dere selv en tjeneste: stikk å se denne filmen på kino. Jeg syns den var fantastisk. Elsker den settingen den er filmet i. Meget solid skuespill, casting (Tom Hardy, Gary Oldman ++) og historie. Får også ekstrem avsmak for skurken i filmen. Virkelig en film verdt å få med seg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3294 på: 10. Sep. 2012, 01:44 »
Thriller - en grym film er sinnsykt fet. Helt forbanna fet, faktisk. Langt fetere enn både I Spit On Your Grave og The Last House On the Left. Christina Lindberg er jævlig bra og. Helt suveren i Sex & Fury, som er en av tidenes filmer.
The Road er også helt forbanna fet. Sykt dyster og deilig. Digger det!

Kidulthood - Middelmådig. Filmen har sånn ca. bare unge og uerfarne (tror jeg) skuespillere, og det bærer den dessverre preg av. Mye sykt dårlig skuespill her, og en del av volden så utrolig platt ut. Synd, for den kunne faktisk ha vært rimelig bra.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #3295 på: 10. Sep. 2012, 09:31 »
Kidulthood er jo fantastisk! Det er oppfoelgeren Adulthood som suger.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3296 på: 10. Sep. 2012, 14:44 »
The Town - Ein heilt ok film! Filmen lider nok av at Ben Affleck er ein såpass platt skodespelar, men filmen er godt regissert og historia er ok. Hald deg bak kameraet neste gong, Ben! Debutfilmen var langt langt betre (Gone baby Gone). Den er faktisk sinnsjukt bra.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3297 på: 10. Sep. 2012, 15:08 »
Kidulthood er jo fantastisk! Det er oppfoelgeren Adulthood som suger.

Om man setter pris på sykt dårlig skuespill og vold som overhodet ikke er overbevisende på noen som helst måte så er den nok fantastisk, ja. Jeg kan sette pris på dårlig skuespill, ræva vold og sånn, jeg, men ikke når filmen tar seg så seriøst som Kidulthood gjør. Da blir det bare dumt.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #3298 på: 10. Sep. 2012, 15:43 »
Tja, jeg synes hvertfall den var veldig bra :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3299 på: 10. Sep. 2012, 19:58 »
Bride of Frankenstein - Ikke like bra som Frankenstein, men det er ikke mye skiller de to. Helt sinnsykt bra! Boris Karloff er som alltid sjefen, og Ernest Thesiger er helt fantastisk creepy i rollen som     
Doctor Pretorius. Suverent!
Nei.