20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884681 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3255 på: 20. Aug. 2012, 01:06 »
Knowing - Jeg synes ikke denne var så dårlig som alle skal ha det til, men slutten ødela en hel del. Slutte alene gjorde at jeg gikk fra 7/10 til 5/10. Jeg fatter ikke hva folkene bak filmen tenkte når de mekka den. Helt forbanna håpløst.

Forferdelig ræva film. Sjokkerende dårlig, faktisk.
Søte, søte blekkspruter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3256 på: 20. Aug. 2012, 11:49 »
Fikk endelig sett The Dark Knight rises. Satan for en rå film. Tom Hardy er jo en maskin. Gåsehud under hele slutten! 10/10

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3257 på: 20. Aug. 2012, 15:27 »
Så også Dark Knight. 8/10 her fra meg. Synes den er litt for lang, men reddes inn av en fantastisk slutt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3258 på: 20. Aug. 2012, 18:32 »
Fikk endelig sett The Dark Knight rises. Satan for en rå film. Tom Hardy er jo en maskin. Gåsehud under hele slutten! 10/10

:nikke:

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3259 på: 23. Aug. 2012, 00:20 »
Husket ikke helt Batman Begins,så jeg så den på nytt i dag. Absolutt en veldig bra film, men etter å sett alle 3 filmene over en ganske kort periode,er det ingen tvil om at The Dark Knight er den klart beste filmen i serien. Totalt vil jeg gi trilogien 8/10. Fantastisk underholdning i alle filmene!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3260 på: 23. Aug. 2012, 00:25 »
Så alle tre samme dag. Kvaliteten for min del steg for hver film - men vanskelig å kåre hvem som egentlig er best av toern og treern. Det jeg syns er greia er at det er tre ulike fimer som sammen komplementerer en helt fantastisk rå trilogi, og det er en styrke at filmene har ulik spenningsoppbygging, osv. Ser de du tre første Spiderman-filmene er det jo relativt lik oppbygging..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3261 på: 23. Aug. 2012, 14:10 »
De to første er knallfilmer som faen, den siste er en stor, stor skuffelse og mye dårligere enn begge de første.
Søte, søte blekkspruter.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3262 på: 23. Aug. 2012, 14:48 »
Alle 3 er fantastiske både kvar for seg og spesielt når ein ser dei i samanheng. Nolan har vore genial i måten han har lagd dei og bygd opp ein Batman som aldri kjem til å verte betre. Den siste har eg sett to gonger og den er ei stor, stor gleda å sjå og kanskje den beste av alle 3. Det er jo ganske djupe filmar og med den siste presterar han å laga ein perfekt slutt. Sjølv om eg ikkje vil at det skal ta slutt.
« Siste redigering: 23. Aug. 2012, 14:54 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3263 på: 27. Aug. 2012, 12:54 »
The Brave One - Meh. Prøver for hardt å være Death Wish.
Body of Lies - Rimelig fet film som godt kunne ha vært 30 minutter lenger. Men jeg ble underholdt. Leonardo DiCaprio ruler som faen.

Når det kommer til Batman synes jeg Batman Begins er fenomenal, men The Dark Knight har ikke holdt seg veldig bra fant jeg ut. Heath Ledger er fantastisk, men ellers blir det for mye standard hollywood-action. Ga den 10/10 de første gangene jeg så den, per dags dato havner den på 7/10. Batman Begins er 10/10. The Darkn Knight Rises har jeg ikke sett, og jeg etter anmeldelsene jeg har let gidder jeg heller ikke å stresse med å se den. Vedder en femmer på at 85-90gb av de 100gb med usette filmer jeg har på PCen er langt fetere og mer underholdene enn den uansett.
« Siste redigering: 27. Aug. 2012, 12:58 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3264 på: 27. Aug. 2012, 13:18 »
Du ser TDKR på pcen?  ::)

Litt dumt av deg å lese noko som helst av anmeldelsar før du ser filmen sjølv. Det er ikkje det sama å sjå ein film etter du har lese alle anmeldelsar og meiningar som er å oppdriva om filmen. Men men, hadde jo vore rart om deg og meg hadde likt same film. For min del er den siste 10/10 og trilogien totalt soleklar 10/10. Og med det kjem du garantert ikkje til å gi den 9 eller 10, men bevisst leggja deg 2-3 poeng under meg. Ser han har 8.8 på imdb. So då legg vel du deg rundt 5-6.
« Siste redigering: 27. Aug. 2012, 13:42 av lgrinde »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3265 på: 27. Aug. 2012, 13:24 »
Veit du kva, er faktisk litt enig med Boris. Rangerer heilt klart Batman Begins øverst av dei 3 batman-filmane. TDK og TDKR rangerer eg i grunn likt. Begge er feite på sin måte.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3266 på: 27. Aug. 2012, 13:39 »
Batman Begins er helt klart svakest av de tre - uten at det på noen som helst måte betyr at det er noe annet enn en jævla bra film. Ville dog ikke dratt to ganger på kino på den, slik som de andre filmene. De to siste får 10/10 hos meg - Batman Begins får 8/10.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3267 på: 27. Aug. 2012, 13:58 »
Du ser TDKR på pcen?  ::)

Jeg har ikke sagt noe som helst om hvor jeg skal se den.

Litt dumt av deg å lese noko som helst av anmeldelsar før du ser filmen sjølv. Det er ikkje det sama å sjå ein film etter du har lese alle anmeldelsar og meiningar som er å oppdriva om filmen.

Det har jeg heller ikke gjort. Jeg har ikke lest en eneste avis-anmeldelse, IMDB-anmeldelse eller noe sånn. Men jeg vet om en del folk som har mer eller mindre prikk lik filmsmak som meg, og de anmeldelsene leser jeg. Det er også folk som vet hvordan man unngår spoilere, så jeg slipper å få prblemer med at filmen blir spoilet au.
Og jeg greier fint å skapre min egen mening om en film selv om jeg har fått hørt andre folks meninger om filmen. Så det har absolutt ingenting å si for min del. Jeg har egne meninger om ting og tang.

The Dark Knight har 8,9 på IMDB, og jeg gir den 7/10.
The Black Gestapo har 3,1 åp IMDB, jeg gir den 8/10.
Les diaboliques har 8,3 på IMDB, jeg gir den 10/10.
Avatar har 8 på IMDB, jeg gir den 2/10.
Gojira har 7,3 på IMDB, jeg gir den 10/10.
Titanic har 7,6 på IMDB, jeg gir den 2/10.
The Lord of the Rings-trilogien har 8,8, 8,7 og 8,9 på IMDB, jeg gir alle tre filmene 10/10.
Ultra Warrior har 1,5 på IMDB, jeg gir den 7/10.
Megaforce har 2,9 på IMDB, jeg gir den 7/10.
Pulp Fiction har 9 på IMDB, jeg gir den 10/10.

Så hva scoren på IMDB er bryr jeg meg som du ser fint lite om. Jeg gir filmene score etter hva jeg synes om filmene.

Ser han har 8.8 på imdb. So då legg vel du deg rundt 5-6.

Riktig. ::)
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3268 på: 27. Aug. 2012, 14:18 »
Kon-Tiki på lørdag, og til tross for at det satt en liten unge rett bak meg i salen og spurte moren sin spørsmål hvert JÆVLA minutt!!!!, likte jeg filmen veldig godt. Filmen i seg selv var veldig bra og effektene er imponerende! Men på grunn av den lille drittungen som satt bak meg i salen klarte jeg ikke å nyte filmen, jeg satt i stedet og irriterte meg over moren som ikke hadde vett nok til å be ungen sin være stille, til tross for at både jeg og flere andre i salen hysjet et titalls ganger. Så jeg må nok se filmen på nytt, men førsteinntrykket av filmen var veldig bra.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3269 på: 27. Aug. 2012, 17:03 »
Skal se I saw the devil i kveld. Hørt mye bra om filmen, så dette ser eg fram til. Synes forøvrig at The Cabin in the woods var veldig sær, men fet. Den leika jo veldig med grøssersjangeren og var heilt klart ikkje berre ein ordinær grøsser. Veldig underholdende :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.