20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883733 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3120 på: 17. Juli 2012, 18:07 »
Skal du se en bra komedie er det bare å sette på the whole nine yards. Ingen over, ingen ved siden av. Verdens morsomste film.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3121 på: 17. Juli 2012, 21:15 »
Jeg er ekstremt stor fan av The Big Lebowski, men Miller's Crossing er en fantastisk film. Det er det ingen tvil om.
Den er skambra! "Shut the fuck up donny!" Liker Step Brothers og :)
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3122 på: 21. Juli 2012, 14:10 »
The Thing (2011) - Jævlig fet film, men den er et godt stykke unna orginalen for å si det mildt. Kan ikke en gang sammenlignes. Manglet den klaustrofobiske og herlige stemningen, og effektene var dølle. Det som er sprøtt er at 82-versjonen har helt sykt mye bedre effekter enn 2011-versjonen. Tretti år seinere har de ikke sjansen til å gjennskape de fantastiske effektene fra orginalen. Sprøtt. CGI = max døllhet.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3123 på: 21. Juli 2012, 17:52 »
The Thing (2011) - Jævlig fet film, men den er et godt stykke unna orginalen for å si det mildt. Kan ikke en gang sammenlignes. Manglet den klaustrofobiske og herlige stemningen, og effektene var dølle. Det som er sprøtt er at 82-versjonen har helt sykt mye bedre effekter enn 2011-versjonen. Tretti år seinere har de ikke sjansen til å gjennskape de fantastiske effektene fra orginalen. Sprøtt. CGI = max døllhet.

Ja den fra 82 er helt fantastisk. Har den på DVD :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3124 på: 22. Juli 2012, 21:56 »
Jepp. Max knall film. Helt villt bra, faktisk. John Carpenter + Kurt Russel var helt suverent. The Thing, Escape From New York, den undervurderte, dog svakere Escape From L.A. og ikke minst tidenes aller beste film Big Trouble In Little China! Herregud, helt fantastisk! Elvis: the Movie er også knall!

Rise of the Planet of the Apes - Fet film! Likte'n veldig godt.
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3125 på: 23. Juli 2012, 00:53 »
21 jump street

Så ekstremt Conansk av deg.

Har ikke sett den engang, bare fått med meg at det var den typen komedie han var ute etter. Aldri sett conan anbefale folk noe i den sjangeren de ønsker.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3126 på: 23. Juli 2012, 12:53 »
Åfaen! Trodde du akkurat hadde sett den og skrev for å markere det på en Conansk måte.

The Phantom of the Opera (2004) - Veldig bra film. Både Gerard Butler og Emmy Rossum er gode i denne, det visuelle og soundtracket er tipp topp, men filmen er langt i fra perfekt. Horrorelementene er sånn ca. fjerne helt fra filmen, noe som er veldig synd da det er horrorelementene som virkelig skaper The Phantom of the Opera for min del, filmen er litt for lang og det blir litt for mye tennåringsromanse-feeling av det hele. Mangler også den herlige mystikken som de andre filmene har. Men, jeg liker'n godt uansett. Men 2004-filmen er sykt langt unna å kunne mache 1925-, 1943- og 1962-filmene som stiller i en helt annen divisjon.
Lenge siden jeg har sett de, så skal ta meg et The Phantom of the Opera-maraton når jeg kommer hjem igjen, å se de tre, samt en del andre som jeg ikke har sett enda.
« Siste redigering: 23. Juli 2012, 13:00 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3127 på: 23. Juli 2012, 23:49 »
Men in Black III - Jævlig fet! Hadde skyhøye forventninger og de ble mer eller mindre innfridd. Alt for lite Tommy Lee Jones og litt for lite humor, men jævlig kul uansett. Anbefales så absolutt!
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3128 på: 24. Juli 2012, 06:38 »
Vanskelig å finne gode komedier. Jeg syns Harold and Kumar, Van Wilder, The Naked Gun filmene og Johnny English filmene er ganske OK. Personlig sliter jeg med å le av komedier når jeg ser dem alene, men om jeg ser de i rett selskap kan jeg le meg ihjel - rart med det. Har to kompiser som har en utrolig smittende latter :P

Hang hos en kompis og tok noen øl før vi stakk på et vors. Da så vi Van Wilder og ble ganske god i formen. Vi knakk heeelt sammen av latter på 0:58 i denne scenen:

Harold and Kumar er jo helt fantastiske!

Van Wilder er også rimelig morsom imo, men jeg valgte dessverre å se 2ern og 3ern(om man kan kalle de det) og det er seriøst noe av det absolutt dårligste jeg har sett i hele mitt liv
« Siste redigering: 24. Juli 2012, 07:27 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3129 på: 25. Juli 2012, 13:24 »
The Best Exotic Marigold Hotel - Veldig bra film. Hadde forventet litt mer humor, men det funka bra uansett. Tom Wilkinson og Bill Nighy var glimrende!
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3130 på: 25. Juli 2012, 18:36 »
Noen som har sett The Dark Knight Rises enda? Og hva er i så fall dommen?
Jeg skal se den på fredag og gleder meg som en liten unge!!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3131 på: 25. Juli 2012, 21:38 »
Noen som har sett The Dark Knight Rises enda? Og hva er i så fall dommen?
Jeg skal se den på fredag og gleder meg som en liten unge!!

Har sett den! 10/10
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3132 på: 25. Juli 2012, 22:40 »
Har ikke sett den, men gir den 10/10 uansett. Fenomenal film!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3133 på: 25. Juli 2012, 23:54 »
Fyfaen så bra, FYFAEN SÅ BRAAAAAAAA!

Veit ikke om det er en spoiler en gang - men slik at ikke folk med meir peil på Batman-historien enn meg ikke skal bli eventuelt forbanna - setter jeg spoilertag ved en liten setning:

Spoiler (hover to show)

Filmen var faktisk litt annerledes enn hva jeg hadde forventa, og som et par anmeldelser har påpekt, var spennings- og actionkurven annen enn hva de andre filmene gav. Det syns jeg egentlig bare styrket filmen. Er så sykt psyka nå av dette!

Har så sykt lyst til å diskutere et par momenter med filmen med andre - for jeg og kompisen min hadde litt diskusjoner der. Pokker ta :P

Og btw - Anne Hathaway <3
« Siste redigering: 26. Juli 2012, 00:10 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #3134 på: 26. Juli 2012, 00:17 »
Episk. Intet mindre. En av de aller beste filmene jeg har sett.