20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884183 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3045 på: 26. Juni 2012, 08:54 »
We need to talk about Kevin er en fascinerende film, men ikke for den som er ?faint of heart?. Den ble nevnt her i fjor. Husker ikke hvem som anbefalte den.

Peter

• Gjest
« Svar #3046 på: 26. Juni 2012, 11:36 »
100 spenn på at det var Boris  :P

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3047 på: 26. Juni 2012, 21:31 »
We need to talk about Kevin er en fascinerende film, men ikke for den som er ?faint of heart?. Den ble nevnt her i fjor. Husker ikke hvem som anbefalte den.

Ganske drøy den ja. Er vel så langt fra feelgood som det blir, med mindre man er fucked i hodet :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3048 på: 26. Juni 2012, 21:35 »

Neppe. Tror ikke jeg har sett den, men jeg er dårlig til å huske filmtitler, så det kan hende jeg har sett den. Men er 95% sikker p åat jegi kke har gjort det.

Men den skal selvfølgelig sees.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3049 på: 27. Juni 2012, 04:26 »

The Mummy (1932) - Fantastisk film med perfekt atmosfære. Boris Karloff stjeler showet helt og beviser i nok en film at han er perfekt. For en mann!
Det lages dessverre ikke horrorfilmer som dette lenger. Det kommer mye bra, javisst, me ingenting som kan måle seg med filmer som dette. Forbanna knall!

Dracula (1931) -  Fantastisk film med perfekt atmosfære og suverent soundtrack. Bela Lugosi er sykt sjef som Count Dracula og fremkaller frysninger igjen og igjen i løpet av hele filmen. Det blikket... oh. Må sies at Edward Van Sloan ruler så jævlig som Van Helsing og at Dwight Frye ruler så jævlig som Reinfield. Max bra!
Nok en gang må det sies at det dessverre ikke lages horrorfilmer som dette lenger. Det kommer mye bra, javisst, me ingenting som kan måle seg med filmer som dette. Forbanna knall!
« Siste redigering: 27. Juni 2012, 06:46 av boris. »
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3050 på: 27. Juni 2012, 23:47 »

Det var meg  8)

Forøvrig enig med Boris, Fight Club er 9/10.
Søte, søte blekkspruter.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3051 på: 28. Juni 2012, 19:48 »
Meh. Trekker den ett poeng fordi twisten kun funket en gang, og den er en ganske stor del av filmen. Og når man ikke opplever den delen blir litt av Woahwowowow!!!!-følelsen borte.

Vanskelig å få en twist til å fungere mer enn en gang da? :P Og selv om den bare funker en gang føler jeg det er nok. Jeg elsker slike filmer, og bruker å være like underholdt 1. og 2. gang jeg ser de, siden når man kan twisten legger man merke til mange flere detaljer og hint man ikke tenker over 1. gang man ser filmen.

Når det kommer til Fight Club er den perfekt på alle områder. Selve handlingen alene er så rå at selv om man hadde byttet ut Pitt og Norton med sjanseløse skuespillere som Keanu Reeves og Martin Lawrence hadde det fortsatt blitt en bra film.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3052 på: 29. Juni 2012, 04:51 »
Joda, selvfølgelig er det det. Men for min del er effekten der i The Sixth Sense og Oldboy, selv om jeg har sett begge veldig, veldig mange ganger. Jeg blir ærlig talt sjokka hver gang, og da spesielt i Oldboy. Dette er noe som ikke skjer i f.eks Fight Club for min del.

The Body Snatcher - Sykt fet film! Stemningsfull til tusen, og Boris Karloff er helt villt sjef. Faen, han og Christopher Lee er de perfekte skrekkfilm-skuespillerne.
SPOILERSlossscenen mellom Cabman John Gray og Dr. 'Toddy' MacFarlane, hvor de kun filmer mot veggen og man ser katten og skyggene dems, er sinnsykt kul. Helt herlig! Samme med slutten. Sykt fet slutt som sender frysninger igjennom hee kroppen min.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3053 på: 29. Juni 2012, 09:37 »
Boris, er du medlem på ein spesiell torrent-side då du får tak i sjeldne titlar, eller er det berre god researching?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3054 på: 29. Juni 2012, 16:10 »
Nope, alle filmene jeg ser finner man lett på ThePirateBay, som er stedet jeg finner alle filmene jeg ser.

Edit: Er forresten svært få sjeldne titler jeg ser. Det meste jeg har sett de siste ukene har vært klassikere og kultfilmer, noen mer kjente enn de andre, dog.
« Siste redigering: 29. Juni 2012, 16:12 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3055 på: 29. Juni 2012, 21:29 »
Den er grei! Har ikkje gjort nokre research, men der har vore endel japanske filmar som eg har hatt problemer med å finne ved tidlegare tilfelle.

http://www.imdb.com/title/tt0080274/

Kan anbefale denne mini-serien, fabelaktig!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3056 på: 29. Juni 2012, 21:38 »
Sjekk AsiaTorrents.com. Der er det sånn at man må gi noe tilbake, da. Men det er jo bare å seede noe som er litt populært.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3057 på: 29. Juni 2012, 23:44 »
Sin City - Sykt fet film! Absolutt alt er knall med filmen, og den visuelle stilen er så fet at jeg kremer i trusene mine.

Hellboy - Helt OK film, men mangler helt klart en del for å nå opp. CGIen er rimelig kjedelig for det meste, også er ikke historien helt det store. Men grei underholdning. Toern er bedre.

Sleepy Hollow - Knallfilm med en herlig atmosfære, og en fantastisk Johnny Depp. Visuelt er den lattelig lekker, og ganske typisk Tim Burton. Digg!

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy - Fremdeles hysterisk morsom, og Will Ferrell er latterlig bra. Herlig!
« Siste redigering: 30. Juni 2012, 09:31 av boris. »
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3058 på: 30. Juni 2012, 14:48 »

Oioioioi
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3059 på: 02. Juli 2012, 02:24 »
The Bank Job - Jævlig kul film, men den kunne ha vært bedre med små endringer. Synes den føles litt for moderne. Hadde vært langt deiligere med en litt med old school feeling over det hele. Jason Statham er badass, da!

Invasion of the Body Snatchers - Sykt fet film. Perfekt!
« Siste redigering: 02. Juli 2012, 05:24 av boris. »
Nei.