20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884246 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3030 på: 23. Juni 2012, 10:23 »
 :smitten:

LEGEND! takk!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3031 på: 23. Juni 2012, 10:58 »
Bare hyggelig ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3032 på: 23. Juni 2012, 16:49 »
Mortal Kombat: Legacy - Spenstig! I tillegg til de karakterne vi så i filmen Mortal Kombat: Rebirth, blir vi også introdusert for Kano, Raiden fra det orginale Mortal Kombat, Kitana, Mileena, Shao Kahn fra Mortal Kombat II, Cyrax, Sektor, Sindel, Mortal Kombat III, Hydro fra  tegneserien Mortal Kombat: Blood & Thunder, Quan Chi fra animasjonsserien Mortal Kombat: Defenders of the Realm og spillene Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero og Mortal Kombat IV, og King Jerrod som kun har vært en bikarakter i Mortal Kombat universet, i bakhistorien til Sindel og Kitana. Så man får servert en hel del fete karakterer her. Her får vi dog servert litt av det mystiske og overnaturlige fra Mortal Kombat, noe jeg ikke hadde forventet, men jeg synes det funka dritbra. Kevin Tancharoen's visjon av Mortal Kombat er meget interessant, uten å vike for mye bort i fra det man som Mortal Kombat fans kjenner fra før, og det liker man! Dritkult med Scorpion, Sub-Zero og Raiden.

Noen pluss: for latterlig kul og særegen animasjon i et par av episodene, det ser helt utrolig lekket og og koreografien er superduper, og kinematografi er veldig bra. I tillegg til dette bruker de moves rett fra spillene. Faen så jævlig kult!
Noen minus: noe døll CGI, noen skuespillere som ikke helt holder nivået man skulle ønske de gjorde, og at serien er noen episoder for kort. 3-4 episoder til hadde nok gjort serien veldig godt.

Best episode(r): Scorpion and Sub Zero part I & II! Faens fett!
Svakeste episode(r): Johnny Cage. Morsom, men manglet det lille ekstra. Ikke badass nok.

Kevin Tancharoen har nevnt at han veldig gjerne vil lage en sesong to, og det håper jeg, for en fortsettelse på det som ble startet her hadde vært glimrende.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3033 på: 25. Juni 2012, 14:59 »
På tide å varma opp med litt kommande filmmusikk;   (SPOILER Musikk The Dark Knight Rises)
 :drool:
« Siste redigering: 25. Juni 2012, 15:02 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3034 på: 25. Juni 2012, 15:25 »
Veit ikke om jeg noensinne har sett slik frem til en film som denne. Herregud så bra det blir! Er brennsikker på at den blir episk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3035 på: 25. Juni 2012, 19:32 »
Twelve Monkeys - Kongefilm! Bra historie, gode skuespillerprestasjoner og suveren atmosfære. Max baconfett!

Le Samouraï -  For en sinnsykt bra film. Alain Delon er mildt sagt fenomenal som Jef Costello,  en kald, smooth og perfekt leiemorder. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste karakter i filmhistorien som er kaldere og mer smooth enn Alain Delon's Jef Costello. Historien er knallbra og hver scene er perfekt utført. Filmen er rolig, minimalistisk, melankolsk og innehar en følelse av ensomhet. Det er ikke alt for mye dialog i filmen, men når dialogen kommer er den perfekt utført, og ikke et eneste ord er overflødig. Jeg vil gå så langt som å si at Le Samouraï er perfekt utført film noir, selv om den ikke alltid blir sett på som film noir, siden den ikke er fra persioden 1940-1958. Jean-Pierre Melville var så vidt jeg har skjønt en gigantisk film noir fan selv, og da spesielt B-filmene innenfor sjangeren.
The Driver, Drive, The Killer, Ghost Dog: The Way of the Samurai, You Shoot, I Shoot og Leon: The Professional er filmer som åpenbart har lånt og latt seg inspirere veldig av Le Samouraï. Blir veldig overrasket om noen av de ikke er det.
Nei.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3036 på: 25. Juni 2012, 20:44 »
Anatomy Of A Murder In a murder trial, the defendant says he suffered temporary insanity after the victim raped his wife. What is the truth, and will he win his case?

The Best Years of Our Lives Three WWII veterans return home to small-town America to discover that they and their families have been irreparably changed.

Begge filmene anbefales for folk som liker eldre filmer. Begge ligger på IMDB 250 liste. Er oppe i 235/250.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3037 på: 25. Juni 2012, 23:53 »
Fight Club - Kongefilm hvor både Edward Norton og Brad Pitt lever som faen. Det eneste problemet med denne typen filmer er at de funker best den første gangen man ser de. Den første gangen jeg så denne havnet jeg på 10/10, i ettertid er det "kun" blitt 9/10.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3038 på: 26. Juni 2012, 00:43 »
What!? Fight Club er for alltid 10/10!!! har sikkert sett den 10 ganger, like bra hver gang. En av de beste filmene som noen gang er laget!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3039 på: 26. Juni 2012, 00:46 »
Meh. Trekker den ett poeng fordi twisten kun funket en gang, og den er en ganske stor del av filmen. Og når man ikke opplever den delen blir litt av Woahwowowow!!!!-følelsen borte.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3040 på: 26. Juni 2012, 01:08 »
Strengt, strengt forbudt å gi Fight Club noe annet enn 10/10!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3041 på: 26. Juni 2012, 02:01 »
Joda, sant det. Men når du ser den neste gang og vet om twisten, legger du merke til alle hintene som finnes i filmen, som man kan kanskje ikke tenkte om når man ikke visste om twisten. Bla er det noen frames med brad pitt her og der før han egentlig har blitt introdusert i filmen. Gidder ikke å lage spoiler-tag da filmen er såpass gammel nå og de som ikke har sett den enda bør skamme seg.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3042 på: 26. Juni 2012, 02:42 »
Selv jeg, som absolutt ikke er noen film-fanatiker, er helt enig i at alle som ikke har sett Fight Club burde skamme seg!

Jeg er enig i at den absolutt er best første gangen man ser den, men om jeg ser den i morgen, for 25te gang, får den fortsatt 10 av 10. Jeg bruker dette ordet maks en gang i året, men her passer det inn : EPIC.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3043 på: 26. Juni 2012, 04:44 »
 :)

Les yeux sans visage aka Eyes Without a Face - Flott, men farlig creepy - det kan sies å være stikkordene for denne klassiske franske poetiske horrorfilmen fra 1960. Pierre Brasseur er gigantisk som Doctor Génessier, og Edith Scob er enda større som Christiane Génessier, til tross for at man ikke ser henne så mye. Sykt imponerende! De siste scenene i filmen må være det flotteste som er fanget på film noen sinne!? Herre, blir målløs av sånne ting.
Herlig soundtrack au, som passer atmosfæren i filmen utmerket.

In England, Isabel Quigly, film critic for The Spectator, called it "the sickest film since I started film criticism",[27] while a reviewer who admitted that she liked the film was nearly fired.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3044 på: 26. Juni 2012, 07:51 »
We need to talk about Kevin - Forstyrrande og grusom vil eg sei, men samtidig ein veldig bra film. Historiefortellinga er gjort på ein ekstremt bra måte. Anbefalast på det sterkaste.
« Siste redigering: 26. Juni 2012, 07:54 av lgrinde »