20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 883663 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2610 på: 06. Feb. 2012, 09:11 »
Drive på Blu-ray på fredag. Sett den før, men det var nedlastet versjon.

På Blu-ray så ble filmen ENDA bedre enn første gang eg så den. For en film, den bør alle se.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2611 på: 06. Feb. 2012, 09:49 »
Skjønner ikke greia med Drive? Sjelden blitt så skuffet av en så jævlig opphypet film. Forventet en klassiker, men satt ikke igjen med så mye da den var over. Medioker film som får folk til å ta av helt. Satt under hele filmen og ventet på at den skulle "komme i gang".

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2612 på: 06. Feb. 2012, 11:31 »
Skjønner ikke greia med Drive? Sjelden blitt så skuffet av en så jævlig opphypet film. Forventet en klassiker, men satt ikke igjen med så mye da den var over. Medioker film som får folk til å ta av helt. Satt under hele filmen og ventet på at den skulle "komme i gang".

Helt enig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2613 på: 06. Feb. 2012, 12:13 »
Hørt veldig mye ulike oppfatninger av den filmen, jeg. Må vel rett og slett se den selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2614 på: 06. Feb. 2012, 12:16 »

Totalt uenig. En av mine favoritter fra fjoråret. Mange forventer seg en actionfilm som fast and the furious, men det er jo overhodet ikke det denne filmen er. Dette er et drama og en fantastisk skildring av l.a's mørkere liv. Filmen gir meg assosiasjoner til pulp fiction(som er min favorittfilm), og det fantastiske soundtracket og hvor nydelig filmen er skutt gjør opplevelsen enda bedre. Ryan Gosling gjør også en fantastisk rolle. Han sier nesten ingenting i løpet av filmen, men blikkene og "grimasene" hans er perfekte. En fantastisk film!(som bte aldri ville blitt i nærheten av like bra som bok :P)

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2615 på: 06. Feb. 2012, 14:39 »

Totalt uenig. En av mine favoritter fra fjoråret. Mange forventer seg en actionfilm som fast and the furious, men det er jo overhodet ikke det denne filmen er. Dette er et drama og en fantastisk skildring av l.a's mørkere liv. Filmen gir meg assosiasjoner til pulp fiction(som er min favorittfilm), og det fantastiske soundtracket og hvor nydelig filmen er skutt gjør opplevelsen enda bedre. Ryan Gosling gjør også en fantastisk rolle. Han sier nesten ingenting i løpet av filmen, men blikkene og "grimasene" hans er perfekte. En fantastisk film!(som bte aldri ville blitt i nærheten av like bra som bok :P)

Kunne ikke skrevet det bedre

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2616 på: 06. Feb. 2012, 16:26 »
Nå har jeg vel vært en fan av Gosling siden 90-tallet (Joda.. Young Hercules... sjitserie, men tydeligvis artig når man var yngre). Ellers likte jeg rollene hans i filmer som The Notebook, Half Nelson, Lars And The Real Girl og Blue Valentine som kanskje er en favoritt så langt.

Drive hørte jeg mye bra om og jeg likte Valhalla Rising som var den forrige filmen til regissøren. Så jeg tror kanskje forventninge var litt for høye for min del, at jeg ville få servert noe virkelig spesielt.

Filmen er bra klipt, har et skikkelig fett soundtrack og ser veldig bra ut. Gosling gjør en helt okey rolle (Synes han "channeler" Ryan O'Neal fra filmen The Driver), men storyen synes jeg var skikkelig skuffende i forhold til synopsis... En stunt sjåfør om dagen og getaway driver på natten, i en film som heter Drive, og så er det liksom nesten ingeting av... drive. Okey, er jo litt kjøring da. :) Carey Mulligan visste jeg ikke var med, så skikkelig bonus å se henne. Veldig flink jente det.

Filmen er grei den, men langt i fra noen film klassiker for min del. Ganske lunka opplevelse pga storyen.

Men dritfett at Refn og co har gjort økonomisk suksess med filmen, det unner jeg dem virkelig. 8.0 på imdb er dog bare helt kamelåså. Veldig hypet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2617 på: 07. Feb. 2012, 02:14 »
Salt - Nok en lettfordøyelig actionfilm, og nok en film med Angelina Jolie. Kurant underholdning, men langt fra et mesterverk.
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2618 på: 07. Feb. 2012, 02:40 »
Godt oppsummert, tveit. Drive skal vel aldri egentlig "komme i gang"..

Kristoffer, se den! Filmmusikken er god og Ryan Gosling er GUD.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2619 på: 07. Feb. 2012, 19:10 »
RocknRolla - Latterlig fet film!
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #2620 på: 07. Feb. 2012, 20:23 »
Hvor mange timer om dagen er satt av til film, Boris? Virker som om du ser helt sinnsykt mye!  ::p

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2621 på: 07. Feb. 2012, 21:43 »
Synst Drive var ganske bra, eg!

Om ein kutte ned bruken av til dømes facebook per dag så klare ein alltid å flette inn ein film per dag. ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2622 på: 07. Feb. 2012, 21:48 »
Det kommer veldig mye an på hvor mye du sitter på fb!  ::p

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2623 på: 07. Feb. 2012, 21:53 »
Av erfaring; For mykje tid!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2624 på: 07. Feb. 2012, 22:04 »
Hvor mange timer om dagen er satt av til film, Boris? Virker som om du ser helt sinnsykt mye!  ::p

Ingen! Det bare skjer. Har ikke facebook, vøtt. ;)

Lucky Number Slevin - Håhåh! Jævlig fet film!
Nei.