20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884299 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2595 på: 05. Feb. 2012, 15:27 »
Endelig kommer Jim Carrey på banen i denne tråden og da prater dere om The Truman Show og Eternal Sunshine  :feiring:
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2596 på: 05. Feb. 2012, 16:35 »
Har har spilt i mye bra. Ace Ventura: Pet Detective, Dumb & Dumber, Ace Ventura: When Nature Calls, Liar Liar, The Truman Show, Me, Myself & Irene og Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Samt en del helt OK filmer. Jim Carrey er herlig!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2597 på: 05. Feb. 2012, 16:42 »
Joda, The Truman Show er også en herlig film. Syns faktisk også Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events er en fantastisk bra film - han er utrolig god der. En skuespiller som tilbyr langt mer enn han kanskje har fått kreds for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2598 på: 05. Feb. 2012, 16:48 »
Joda, The Truman Show er også en herlig film. Syns faktisk også Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events er en fantastisk bra film - han er utrolig god der. En skuespiller som tilbyr langt mer enn han kanskje har fått kreds for.

Den glemte jeg, men jeg er selvfølgelig helt enig. Herlig film!
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2599 på: 05. Feb. 2012, 19:26 »
Synes lemony snicket-boken var mye bedre enn filmen, men filmen er absolutt sebar den også. Men skal man virkelig sette pris på filmen er det nok lurt å droppe å lese boken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2600 på: 05. Feb. 2012, 19:39 »
Det er vel alltid slik at boka blir bedre enn filmen da!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2601 på: 05. Feb. 2012, 19:50 »
Nei nei nei! Film er så mye mer komplett enn film! Film er perfeksjonering av historiefortelling, der fortelles historien med både lyd og bilde og ikke minst gode skuespillerprestasjoner, i en bok er det bare ord. Ferdig snakka :P

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2602 på: 05. Feb. 2012, 19:56 »
 :-\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2603 på: 05. Feb. 2012, 19:57 »
Hehe. Ikke enig der. Når du leser en bok danner du deg din egen film og dine egne inntrykk ut fra hvordan du opplever boka. Leser du og jeg Halvbroren vil vi sikkert få to helt ulike bilder av hvordan Barnum ser ut f.eks. På mange måter kan en vel si at det å lese en bok krever mer av deg enn det å se en film. Jeg har ihvertfall til gode å se en film som overgår boka - da du alltid vil miste diverse detaljer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2604 på: 05. Feb. 2012, 20:04 »
Nei nei nei! Film er så mye mer komplett enn film! Film er perfeksjonering av historiefortelling, der fortelles historien med både lyd og bilde og ikke minst gode skuespillerprestasjoner, i en bok er det bare ord. Ferdig snakka :P

Jeg nekter å tro at noen kan mene at film er mer perfeksjonert historiefortelling enn en bok. Nekter! :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2605 på: 05. Feb. 2012, 20:10 »
Kommer jo helt ann på personen, det. Enkelt og greit.

Leser ikke mye bøker, men leser mye tegneserier og den slags. Og da er det sånn ca. 50/50 hva som er best av tegneserien og filmen/serien.
Selvfølgelig ikke det samme som bøker, og det er jeg fult klar over.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2606 på: 05. Feb. 2012, 20:37 »
Hehe, det er selvfølgelig veldig satt på spissen :P Men jeg foretrekker helt klart film foran bok, men klarer absolutt å sette pris på en god bok også. Men for en som er såpass interessert i film som det jeg er så får jeg så uendelig mye mer ut av å se på en film fremfor det jeg gjør ved å lese en bok. En perfekt filmscene med akkurat den riktige musikken, riktig dramaturgi, riktig klipperytme osv. vil gjøre opplevelsen av historien mer komplett enn hva noen ord på et ark vil gjøre(igjen veldig satt på spissen :P) Ta f.eks en scene i en skrekkfilm rett før klimaks. Da sitter du og tripper i stolen av spenning, og alle sansene dine er skjerpet til maks, før du plutselig skvetter til. Det klimakset har jeg aldri opplevd ved å lese en bok. Men det er 2 helt forskjellige måter å fortelle historier på, og jeg mener at film er en mye mer kompakt og velgjort form for historiefortelling.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2607 på: 05. Feb. 2012, 20:59 »
Hehe, jeg ser hva du mener, men da har du tydeligvis ikke lest så mange bra bøker  :ler:

Har sittet med nervene i helspenn, har vært forbanna og har grini av bøker, jeg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2608 på: 05. Feb. 2012, 23:20 »
Wanted - Kurant, lettfordøyelig action. Veldig mye som er håpløst mongo, men det funker på en søndagskveld når man er sliten og ikke orker å følge med så bra.
Nei.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2609 på: 06. Feb. 2012, 08:45 »
Så Wanted for noen år siden. Helt tragisk elendig film :P
NewUtd.no: av supportere - for supportere!