20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #2055 på: 03. April 2011, 17:44 »
Silent Night, Deadly Night 2 fra 1987 er en utrolig underholdende film.

Scene fra den ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2056 på: 03. April 2011, 17:58 »
Så burried for en liten stund siden, synes den var overraskende bra tatt i betraktning. Man skulle tror det blir kjedelig å sitte å se på en og samme location i halvannen time, spesiellt når denne ene locationen er en knøttliten kiste, men jeg synes de klarer å holde spenningen opp gjennom hele filmen. Det er ingen klassiker akkurat, men absolutt god underholdning.

Enig i alt det der. Blir selvsagt littegrann dødtid i en sånn film, men den klarte å holde seg intens og spennende hele tida. Slutten er jo også en av de beste jeg har sett på en stund. ;)

Perfekt film å se sammen med kompiser f.eks, da man ikke må konsentrere seg hele tida. Prøvde å se Inception på samme måte for noen dager siden, men det endte bare med at ingen skjønte en dritt av plottet. Får gi den en sjanse til senere, da den visstnok skal være så fantastisk bra...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2057 på: 03. April 2011, 18:30 »
Inception er utrolig bra. Fantastisk film!

Siste filmene jeg så:

Red Cliff I & II - Helt fantastisk! Det er en film, men pga. den lange spilletiden (5 timer) bled en delt i to. Kinoversjonen var ikke mer enn 2,5 timer lang, hørte jeg rykter om. Da har de klippet bort sykt mye gull! Utrolig flott film. Flott historie, veldig bra skuespill, flott filming og klipping, og prikken over i'en er det visuelle. Helt SYKT flott å se på, både landskap, kostymer og slossingen og kampscenene. Det her var rett og slett en fryd for de vakre øynene mine. Episk er rett og slett stikkordet for en film som det her.

The Whole Ten Yard - Har sett både denne og forgjengeren mange, mange ganger, og begge er alltid like morsome. Den er ikke like bra som The Whole Nine Yards, men den er rett og slett sykt morsom uansett.

Analyze This - Hysterisk! Har sett den før, men storkoser meg hver eneste gang. Helt rått! Skal se Analyze That seinere i dag. Også en utrolig morsom film.

Oz, sesong 1, 2, 3, 4, 5 og 6 - Det her var en forbanna bra serie! Rett og slett!

House M.D, sesong 7 - Selv etter 7 sesonger med den samme oppskriftene, så holder den serien her mål. Helt fantastisk!

Entourage, sesong 7 - Fremdeles veldig underholdende. Ari, Drama og Lloyd gjør den serien her alene. Fantastisk!
Ens tor opptur etter sesong 6 som ble veldig ødelagt pga. stygge, mongoloide, kjipe og dølle Alexis Dziena som spiller den ultrairriterende Ashley. Sesongen her ble kun reddet pga. der fantastiske rollene Ari, Drama og Lloyd.
« Siste redigering: 03. April 2011, 18:49 av boris. »
Nei.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2058 på: 03. April 2011, 21:33 »
Jeg så Gjøkeredet på nytt her om dagen. Anbefales!

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2059 på: 03. April 2011, 21:58 »
Silent Night, Deadly Night 2 fra 1987 er en utrolig underholdende film.

Scene fra den ;)

Den var god ja. Men sjekk også ut Deadly Prey (1987), den er hysterisk. Sånne "dårlig" filmer, er vel egentlig best å se med flere.

Noen klipp fra filmen: '

Det er mye mer bra der, lite dødtid. :)

Til Boris ang Inception. Du må også sjekke ut en film som heter Groundhog Day (1993). Den er vel pakket inn i en komedie, men den er så mye mer enn det. #157 på topp #250 på imdb.com også. Fikk selv en Inception feel over temaet.

Bjørni: Ja, Gjøkeredet er helt oppi toppen der hva kvalitet angår.

Og jeg kan ikke slutte å anbefale The Dead Zone (1983). Den fikk jeg The Shawshank Redemption (også Stephen King) og Se7en feel over. Høy kvalitet.

Erlend

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2060 på: 06. April 2011, 18:44 »
Shooter med Mark Wahlberg var god! Ikke det at jeg er en stor fan av Mark Wahlberg, men denne var god.

http://www.imdb.com/title/tt0822854/

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2061 på: 12. April 2011, 09:52 »
Må berre leggja ut eit par klipp ifrå ein fantastisk bra film. Såg han nettopp oppatte, og den var like god.

KICK-ASS;

Soundtrack;

Big Daddy;

:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2062 på: 17. April 2011, 23:04 »
Så 50 First Dates nå - og den var jo faktisk meget bra spør du meg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2063 på: 26. April 2011, 07:20 »
Så nettopp Schindler's List igjen, og må bare si at det er en av de absolutt beste filmene jeg noensinne har sett. Helt klart en topp 10, hvis ikke topp 5. Liker egentlig ikke filmer i svart/hvitt, men de beste filmene som er nettopp det, tenker man ikke over at det ikke er farger føler jeg. Historien om Oskar Schindler er så utrolig, og Spielberg har virkelig laget en bra film ut av den.
Men jeg lurer på en ting. Det er mange her som er mye mer opptatt av film enn det jeg er, og legger mye mer i filmene enn jeg gjør. Har tenkt over det før også, men følte jeg måtte få et svar nå :P
Hva betyr den jenta som løper rundt i rød kåpe? Hvorfor er akkurat hun i farger? Hun dukker opp 3 ganger tror jeg det er, har ingen replikker og betyr "ingenting" for historien sånn rent historisk sett... Men må jo være en grunn til at hun er i farger, mens resten av filmen er svart/hvitt? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2064 på: 26. April 2011, 12:27 »
Pga at du skal legge merke til den enkelte menneskeskjebnen opp i det hele. Det som skjer med henne er det som skjer med utrolig mange jøder. Ei uskyldig lita jente som aldri gjør noe galt, men likevel må bøte med livet pga en syk ideologi om at hennes rase er underlegen alle andre og må ødelegges.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2065 på: 26. April 2011, 15:54 »
Ahh. takk ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2066 på: 26. April 2011, 22:30 »
Meget godt analysert om jeg får si det selv, Geir :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2067 på: 26. April 2011, 23:54 »
Er da brukbar på slike ting så lenge det ikke har med eksamener å gjøre...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2068 på: 30. April 2011, 01:13 »
Har sett noen filmer jeg ikke har sett siden ejg så de på kino:

Inception - Christopher Nolan nærmer seg gudestatus, og Leonardo DiCaprio har med årene gått fra å være ekstremt kjedelig til å bli en av mine absolutt favorittskespillere. For en mann! Og Ellen Page er nesten for søt. 10/10

The Dark Knight - Christopher Nolan, ass. Alt han tar til blir til gull. Heath Ledger stjeler showet med en av tidenes skuespillerprestasjoner, men Bale, Eckhart, Caine, Oldman, Freeman og resten av gjengen gjør det også bra. 10/10

Tropic Thunder - Hysterisk! Robert Downey Jr. og Tom Cruise stjeler egentlig hele filmen. For noen fantastiske prestasjoner! "Full retard"-scenen er legendarisk bra!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2069 på: 30. April 2011, 02:24 »
Sette de to første veldig nylig selv, og veldig enig i oppsummeringa. Tropic Thunder har jeg hatt på vent lenge nå - ikke sett siden kino, og gleder meg til å se den igjen.