Bridget Jones-filmene er selvfølgelig rent avfall, men Nothing Hill og Love Actually er kjempemessig! Hugh Grant er totalt overlegen!
Er faktisk en hel del romantiske komedier jeg virkelig liker. 50 First Dates, How to Lose a Guy in 10 Days, There's Something About Mary, Shrek (tegnefilmen, men allikevel en romantisk komedie), Romancing The Stone (romantisk eventyrkomedie), You've Got Mail, Hitch, Meet the Parents, My Sassy Girl, The Wedding Singer, Keeping the Faith, Annie Hall, Knocked Up, The 40 Year Old Virgin,
Noen av de jeg kom på her jeg satt i natten. Mange av disse filmene preges selvfølgelig av "kan historien fra før og vet hvordan det hele ender"-tingen, men allikevel er dette filmer jeg setter pris på. Synes ikke det er et problem i det heletatt med disse filmene, så lenge humoren og søtheten sitter som det skal. Noen mer enn andre, men alle er filmer jeg gjerne seg en gang til. Og dere ser jo hvilke jeg setter mest pris på.
Synes det her er en sjanger som får ufortjent mye tyn. En del virkelig gode filmer innenfor begrepet "romantisk komedier". Noen legger mer vekt på ren komedie enn romantikken, men er likefult "romantiske komedier". Digger sånne søte og fine, men samtidlig morsome filmer.
Nå er detlenge siden jeg har sett disse, men Four Weddings and a Funeral, Two Weeks Notice og Music and Lyrics er også filmer jeg husker som ekstremt gode. Også Hugh Grant som ruler max overlegent.