20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892184 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4410 på: 06. Jan. 2014, 16:20 »
Strait-Jacket - Fantastisk horror av gimmickkongen William Castle, med manus av Robert Bloch, mannen bak Psycho. Knallbra film som ligger helt der oppe med Homicidal, av samme mann. Det er en del Psycho og Homicidal over denne filme au, selv om den ligger et godt stykke unna. Joan Crawford er helt mongoloid bra her!

Sitat
Lucy Harbin took an axe, gave her husband forty whacks, when she saw what she had done, she gave his girlfriend forty one.

Og et bonusbilde fra end crediten:

Jævlig tøft!
« Siste redigering: 06. Jan. 2014, 16:23 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4411 på: 06. Jan. 2014, 23:27 »
It's Kind of a Funny Story - Ålreit dramakomedie som vinner mye på sjarm. Det er lite nytt å spore her, men den var likandes uansett.

The Hamiltons - Hva får man når man blander ræva drama og ræva horror? The Hamiltons. Überdritt!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4412 på: 08. Jan. 2014, 18:45 »
The Tingler - Nok en kremfilm fra William Castle, og denne gangen med nok en gimmick som kommer frem i filmen, da den stopper opp og man hører litt prating og skriking, samt at visse seter var satt til å vibrere litt nå og da. Må ha vært JÆVLIG rått å oppleve det på en kino. Uansett, The Tingler er en campy horrorfilm med selveste Vincent Price i hovedrolla, og Vincent Price er som alltid helt fantastisk. Filmen er veldig over the top og ut av en annen verden, men det settes veldig pris på, for det funker så utrolig bra.

Filmen er svart hvitt, men det er faktisk brukt litt farger, og det er noe som virkelig drar filmen opp på et annet nivå. Helt fantastisk scene!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4413 på: 09. Jan. 2014, 16:01 »

Red Nights aka Les Nuits Rouges du Bourreau de Jade - En Fransk-Hong-Kong-Belgisk neo-giallo fra 2009. Dette er ikke en ren giallo da den mangler noen elementere elementer fra sjangeren, men den inneholder nok elementer av nevnte sjanger til å kunne kalles en giallo. Skinhansker, sterke farger og frakk, for å nevne noen. Filmen er skutt gjennom røde og blå filter, noe som setter sitt preg å filmen og hjelper til med giallo-feelingen. Mange som ser denne skriker ut "style over substance", men jeg er uenig. Filmen er EKSTREMT stylish, og det på en god måte, men det betyr ikke at de glemte plottet helt eller noe. Plotet duger, fuckers. Det er ikke overdrevent mye vold i filmen, men det som er av volkd er ekstremt grafisk og herlig. Et par sinnsykt brutale scene, samt en hvor blodet ser ut som en hyllest til gamle giallos. Helt topp!

Frédérique Bel og Carrie Ng er helt fantastiske i hovedrollene, og Carole Brana gjør seg ikke akkurat bort hun heller.

Filmen er noe av det lekreste jeg har sett, og setter du pris på giallos og Only God Forgives burde denne filmen passe perfekt for deg. Så lekker, så lekker!

Pluss for en sykt fet poster!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4414 på: 09. Jan. 2014, 20:15 »
Despicable Me 2 - Ålreit film som holder noenlunde det samme nivået som den første. En dårligere historie, men litt mer sjarmerende. Morsom og søt.

This Is the End - Hysterisk komedie med masse "stjerner". James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Danny McBride, Craig Robinson, Michael Cera, Emma Watson og Christopher Mintz-Plasse, for å nevne "noen", og alle spiller "seg selv". Og en del rimelig ålreite parodier på filmer som Rosemary's Baby, The Exorcist og Mad Max. Knallert!

Rihanna er ELENDIG!

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4415 på: 09. Jan. 2014, 21:25 »
Sett The World`s End? Det er den beste komedien eg har sett i det siste. Diggar Simon Pegg og Nick Frost. Hot Fuzz og Shaun of the Dead er kanskje hakket betre.

Må få sett This is the End. 

Rihanna er jo jevla bra i Battleship, var so bra at eg ikkje gadd sjå ferdig filmen :P
« Siste redigering: 09. Jan. 2014, 21:27 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4416 på: 10. Jan. 2014, 14:08 »
Har ikke sett den enda, nei, men den ligger og venter på frøknas PC. Blir vel sett i løpet av helgen eller noe. Jeg digger de to første filmene i Three Flavours Cornetto-trilogien, så jeg har selvfølgelig veldig trua på denne. Jeg nekter å tro at trioen Edgar Wright, Simon Pegg og Nick Frost skuffer. Både Shaun of the Dead og Hot Fuzz var glimrende.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4417 på: 11. Jan. 2014, 09:53 »
Lars and the Real Girl - Sjarmerende dramakomedie med en god historie, bra humor og en fantastisk Ryan Gosling. Veldig bra film!

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4418 på: 12. Jan. 2014, 10:05 »
The Hobbit: The Desolation of Smaug - Fikk aldri sett denne som planlagt pga. sykdom, men nå har jeg også fått sett den. En feiende flott film som tar noen utrolig overraskende vendinger, noen positive og noen negative.

På den positive siden holder det visuelle et helt annet nivå enn den første filmen. Det er ikke perfekt, men det er ikke på langt langt nær like unaturlig og plastikk som den første, og akkurat DET er gjedelig.
Ja, og NECROMANCER, NERCOMANCER og NECROMANCER!!! Gandalf VS Necromancer gruste alt! For noen scener.

På den negative siden synes jeg Jackson & co tok seg alt for lite tid med møtet med Beorn og turen gjennom Myrkskog. Disse tingene kunne gjerne fått 10-15 minutter til.
Ja, og romansen mellom Tauriel og Kili burde vært droppet. Likte Tauriel som en karakter, da. Og Evangeline Lilly har aldri vært bedre... eller finere. Hohoh, feiende flott! Men det ble bare fjas.

Også er jeg veldig usikker på hva synes om at de har droppet den episke eventyrdelen til fordel for action. Jeg digga filmen, men jeg savna helt klart eventyret her. Dette var jo en fast paced actionfilm fra start til slutt, og en film som ikke ga deg en eneste pustepause, men den var ikke veldig episk eller noe sånt. Bare møtet med Beorn kunne forandret det inntrykket.

Scenene med Bilbo og Smaug holdt nesten det samme nivået som riddles in the dark. Fantastisk!

Jaja, alt i alt en fantastisk film, akkurat som forventet. Gleder meg til The Hobbit: There and Back Again! :feiring:

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4419 på: 12. Jan. 2014, 23:50 »
Dog Sildiers - Ofte kalt den beste varulvfilmen i nyere tid, og en av tidenes beste. Tjah, den er langt i fra de store klassikere, men dette er likefullt en skikkelig godbit. Brutal actionhorror men übertøffe varulver. Store, stygge, hårete og brutale. Helt fantastisk! Dette er ikke en film som får deg til å skjelve i buksene av frykt, dette er en film som får deg til å svette på pungen av brutalitet og generel tøffhet.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4420 på: 13. Jan. 2014, 11:40 »
Black Sunday aka The Mask of Satan - En av tidenes horrorfilmer. Det finnes ikke en eneste svakhet ved denne filmen. En av Mario Bavas tre beste filmer. Mørkt og stemningsfullt, fantastiske set design og skutt på en måte som får selv blinde til å kreme i trusa. Og ja, Barbara Steele! Dette er gotisk horror på sitt aller, aller beste.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4421 på: 15. Jan. 2014, 09:44 »
Crash - Langt i fra så bra som jeg husket. Rasismen føles påtvunget, tilfeldighetene føles påtvunget og plotet er altfor safe. Tanken er god, men utførelsen er ikke like god. Blir litt for dumt og tullete. Men filmen har et par høydepunkter i form av Don Cheadle og Matt Dillon, som begge overbeviser veldig, tross for at ting blir litt for dumt. Førstnentes karakter har den eneste virkelige gode historien i filmen.

Rear Window - Klassisk Alfred Hitchcockfilm som jeg regner med at alle som er interessert i denne tråden har sett minst en gang. Plotet er streit nok, men når spenningen først kicker inn så holder den seg på topp resten av filmen, og det er først og fremst det som gjør denne filmen så utrolig bra. Karakterne er bra, soundtracket er bra, regien er mesterlig osv., men suspense er uansett stikkordet her... akkurat som i de fleste av mannens mest kjente filmer. Hitchcock var kongen av suspense, og er fremdeles kongen av suspense, 34 år etter sin død. Ingen som geier å matche'n på akkurat det.

« Siste redigering: 15. Jan. 2014, 11:45 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4422 på: 15. Jan. 2014, 22:21 »
Rope - Dette er Alfred Hitchcocks gigantiske eksperiment, et eksperiment han selv mente han kun lekte seg med. Og selv når han bare lekte for å teste ut ting, lagde han et mesterverk. Rope var veldig forut sin tid, og kan fremdeles sies å være det. Unik film! Den når ikke helt opp til spenningsnivået i Rear Window, men den er ikke så fryktelig langt unna. Likte den homo-viben i filmen. Den tilførte noe ekstra.

The World's End - Nok en glimrende film fra Simon Pegg, Edgar Wright og Nick Frost. Det er den svakeste filmen i Three Flavours Cornetto-trilogien, men allikevel en bunnsolid film.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4423 på: 16. Jan. 2014, 18:24 »
Dial M for Murder - Nok en klassisk Hitchcockfilm, og nok en helt fantastisk film. Ikke helt Rear Window, men jeg synes helt klart at denne holder nivået til Rope. For en nerve Hitchcock skapte i filmene sine. Så fort spenningen kicker inn er det ikke et eneste sekund uten ekstrem spenning. Filmen ser dødslekker ut au. Og da prater jeg ikke om den nydelige Grace Kelly, men om selve filmen. En ren fryd for øyet. Elsker forresten bekledningen til Grace Kellys karakter i denne filmen, og hvordan klærne utvikler seg ettersom filmen går. En herlig detalj.

At Midnight I'll Take Your Soul - At Midnight I'll Take Your Soul er den fjerde filmen til José "Coffin Joe" Mojica Marins, en brasiliansk regissør/skuespiller/manusforfatter/osv. og hans første horrorfilm. Ikke bare er det José Mojica Marins første horrorfilm, men også den første brasilianske horrorfilmen som ble produsert, og den første til å introdusere kultkarakteren Coffin Joe, som er spilt av José Mojica Marins, en karakter han har basert veldig mange av sine filmer rundt.

At Mightnight I'll Take Your Soul er den første filmen i Coffin Joe-trilogien, og er en ekstremt solid film. Kul story, kul karakter (Coffin Joe) og gjennomført slem. José Mojica Marins er ingen stor regissør, ei heller en stor manusforfatter eller skuespiller. Tvert i mot. Men er dette noe som påvirker filmen negativt? Nei, det er ikke det, for det José Mojica Marins mangler som regissør, manusforfatter og skuespiller tar han igjen på evnen til å skape stemning og generel ond og slem fethet. At Mightnight I'll Take Your Sould er sinnsykt slem, ond og herlig, og det er tross alt det som gjelder.

Gleder meg veldig til å dykke lengre ned i filmografien til José Mojica Marins. Regner med å finne en del snadder der.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4424 på: 17. Jan. 2014, 11:26 »
The Man Who Knew Too Much (1956) - Bra film, men den svakeste av Hitchcockfilmene jeg har sett den siste uken. Det er en Hitckcockfilm, så det er åpenbart en god film. Men jeg synes den blir 15-20 minutter for lang, og slutten var drøyt dårlig. Er litt usikker på om den var ment humoristisk eller noe sånt, men den sugde noe så grassalt. Jeg synes også den mangler litt nerve. Spenningsnivået blir litt for variabelt, og humoren treffer ikke meg veldig godt. Men jeg ble da sånn passe underholdt, det skal sies.

« Siste redigering: 17. Jan. 2014, 11:31 av boris. »
Nei.