20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 892184 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4395 på: 01. Jan. 2014, 23:50 »
We're the Millers - Overraskende morsom film. Det er ikke not nytt å spore her. Alt er gjort før, men de treffer på veldig mye, så da sier jeg meg fornøyd. Lo godt filmen igjennom.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4396 på: 02. Jan. 2014, 16:02 »
Homicidal - Homicidal er en horrorfilm som kom året etter Psycho, og som kjører på med mye av det samme som nevnte film. Den prøvde nok uten et snev av tvil og cashe inn på Psychos suksess, men hvem bryr seg som sånt? Homicidal er kanskje William Castles beste film, og det sier en del for mannen har en del virkelig kule filmer bak seg. Litt campy, men det gjør lite for det er en stor del av filmens sjarm, og den føltes veldig forut sin tid. God stemning og gode skuespillerprestasjoner hvor Joan Marshall skiller seg veldig ut, positivt that is. Faen så bra!

Liker man Psycho så anbefales denne på det sterkeste, selv om det er et aldri så lite (stort) kvalitetsdropp fra nevnte film og ned til denne. Men dødsfet uansett. Og hele filmen starter med en introduksjon av regissør William Castles, ala det Hitchcock (og andre) gjorde å sine TV-serier. Spenstig og fett!

Det er forresten veldig interessant med "fright break", som var en gimmick William Castle kom opp ned. Funker nok ikke like bra i 2014 som på 1960-tallet, og i hvertfall ikke hjemme kontra på en kino, men jeg synes det var jævlig kult uansett. Quoter bare Wiki, jeg:

Sitat
A 45-second timer overlaid the film's climax. A voice-over advised the audience of the time remaining in which they could leave the theatre and receive a full refund if they were too frightened to see the remainder of the film. To ensure the more wily patrons did not simply stay for a second showing and leave during the finale Castle had different color tickets printed for each show.[2] About 1% of patrons still demanded refunds, and in response:

"William Castle simply went nuts. He came up with 'Coward's Corner,' a yellow cardboard booth, manned by a bewildered theater employee in the lobby. When the Fright Break was announced, and you found that you couldn't take it anymore, you had to leave your seat and, in front of the entire audience, follow yellow footsteps up the aisle, bathed in a yellow light. Before you reached Coward's Corner, you crossed yellow lines with the stenciled message: 'Cowards Keep Walking.' You passed a nurse (in a yellow uniform?...I wonder), who would offer a blood-pressure test. All the while a recording was blaring, "'Watch the chicken! Watch him shiver in Coward's Corner'!" As the audience howled, you had to go through one final indignity ? at Coward's Corner you were forced to sign a yellow card stating, 'I am a bona fide coward."

Som sagt, i 2014 virker dette kanskje helt mongo, men jeg tør vedde en femmer på at dette var dritfett da den gikk på kino. Garantert!

William Castle ble etterhvert veldig kjent, men ikke først og fremst pga. filmene hans, selv om han har flere veldig fete filmer og flere klassikere på samvittigheten, men pga. all gimmicken han kom opp med. Det er noe annet enn dagens patetiske gimmick det, også kjent som 3D. Om noen er interessert i flere av de kule tingene han kom opp med anbefales det en liten tur til Wikipediasiden hans. Mye som er rimelig tøft, gitt. Skulle gjerne opplevd sånt selv. William Castle er kjent for bl.a House on Haunted Hill og 13 Ghosts, som begge har fått remakes i moderne tid.
« Siste redigering: 02. Jan. 2014, 17:00 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4397 på: 02. Jan. 2014, 23:13 »
Red 2 - Mjeh. Denne var skuffende. Når var ikke Red noe annet en OK, men denne er OK-. Mangler den ålreite humoren fra den første filmen. Noen rimelig kule actionscener, men en del av de virker uinspirert. Byung-hun Lee ser ut til å lide av Jet Li-syndromet. Fantastik i Koreanske filmer, i overkant stiv i engelsktalende filmer. Synd.

Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4398 på: 03. Jan. 2014, 01:46 »
Tok et gammelt Boris tips om La Femme Nikita. Angrer ikke på det, sykt rå film. Tror jeg likte den bedre enn Leon av samme regissør, lenge siden jeg så den så vanskelig å si helt sikkert

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4399 på: 03. Jan. 2014, 18:09 »
Tøft, Martin. Jeg synes ikke den er bedre enn Leon, men den er meget fet uansett.

The Last Stand - Arnold leverer som bare pokker i sitt hovedrollecomeback, ti år etter hans forrige hovedrolle, og mannen leverer som bare pokker. Neida, Arnold har enda ikke blitt en god skuespiller, men når man er så tøff som Arnold er det ikke noe behov for skuespillerevner. Han greier seg fremdeles jævlig fint uten.

Uansett, som en gigantisk fan av Koreansk film så jeg selvfølgelig frem til denne, da dette er den engelskspråklige debuten til Kim Jee-Woon, mannen bak kremfilmer som A Tale of Two Sisters, The Good, the Bad, the Weird og I Saw the Devil. Og jeg kan jo si det med en gang, jeg ble virkelig ikke skuffa. Dette er badass action i stil med det som ble laget på 80-tallet. Rett og slett JÆVLIG kult!

Da har jeg sett to av tre Sør-Koreanske engelskdebuter, og det ser ut som om de leverer varene på engelsk au, gitt. Ikke helt uventet når man har sett hva disse folkene har drevet med de siste 13 årene, men lell. Tøft!. Kim Jee-Woon "The Last Stand" er som sagt skitfet, Chan-wook Parks "Stoker" er helt fantastisk og jeg har så jævlig trua på Joon-ho Bongs "Snowpiercer". Kan jo ikke bli noe annet enn helt sjeft!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4400 på: 03. Jan. 2014, 21:02 »
Hehe, skal akkurat til å sjå Stoker her no ;)

Har du tru på den siste til Arnold? Ser jevla FEIT ut då: http://www.imdb.com/title/tt1742334/?ref_=nm_flmg_act_6

Kanskje ikkje heilt orginal historie då men...

Joe Manganiello er jo jeeeevla badass! I tillegg til å sjå jevla bra ut :smitten: Og Josh Holloway faktisk?Hunks!
« Siste redigering: 03. Jan. 2014, 21:05 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4401 på: 03. Jan. 2014, 21:12 »
Ikke la deg lure av de mindre positive anmeldelsene av Stoker. Kremfilm!

Har ingen spesielle forventninger til den, men jeg ser veldig frem til Escape Plan, en film jeg tror er balletøff. Er dømt til å være knall.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4402 på: 03. Jan. 2014, 23:29 »
The To Do List - Uff, dette var som forventet ekstremt dårlig. Filmen er satt til tidlig 90-tall, og de har faktisk greid å fange den 90-talls teen comedy-feelingen, og det er flere fete skuespillere her, men det meste utenom dette suger. Jævlig dårlig sak!

Gleder meg forresten som bare pokker til Veronica Mars-filmen. Har! Så! Jævlig! Trua!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4403 på: 04. Jan. 2014, 14:48 »
Macabre - Kul thriller med masse horrorelementer av William Castle hvor de må kjempe mot tiden, og den første første filmen hvor han tok i bruk gimmicks. Fantastisk stemning når de trasker rundt på kirkegården. Ikke en stor film og ikke langt nær hans beste, men fremdeles verdt en titt om man liker thrillere med en grei dose horror.

Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4404 på: 05. Jan. 2014, 09:32 »
The Family - Denne krimkomedien med Robert De Niro, Michelle Pfeiffer og Tommy Lee Jones var jaggu meg skuffende, selv om . Filmen er veldig kul når den går for å være hardbarka og voldelig gangsterkrim, men så fort Luc Besson begynner å flørte med komedie går all rett vest, og sånn går det igjennom hele filmen. Synd, for jeg hadde virkelig trua på denne.

The Conjuring - En av de mest hya horrorfilmene de siste 10 årene, og en film jeg virkelig så frem til å se. Og jeg ble ikke skuffet. James Wan imponerer nok en gang med en horrorfilm og det er så utrolig lett å se at mannen ikke bare er glad i å se på horror, men KAN og SKJØNNER horror. Han vet i stor grad hva horror handler om. The Conjuring er en av fjorårets mest uorginale filmer, men hva gjør vel egentlig det når det er så gjennomført, effektivt og bra som i The Conjuring? Hele filmen, inkludert stemningen, skriker 70-tallet, og det er noe enhver horrorfan burde like. Set-designene er forresten top-notch! Glimrende film!

Litt skeptisk til en oppfølger og spin-off da, men så lenge James Wan er regissør så tar jeg gjerne i mot noe sånt.

Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4405 på: 05. Jan. 2014, 10:50 »
Disconnect - Veldig bra drama/thriller. "Excellent character study looking at a group of people who have their lives damaged due to activities that they do through the internet. "

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4406 på: 05. Jan. 2014, 14:31 »
The Family - Denne krimkomedien med Robert De Niro, Michelle Pfeiffer og Tommy Lee Jones var jaggu meg skuffende, selv om . Filmen er veldig kul når den går for å være hardbarka og voldelig gangsterkrim, men så fort Luc Besson begynner å flørte med komedie går all rett vest, og sånn går det igjennom hele filmen. Synd, for jeg hadde virkelig trua på denne.

The Conjuring - En av de mest hya horrorfilmene de siste 10 årene, og en film jeg virkelig så frem til å se. Og jeg ble ikke skuffet. James Wan imponerer nok en gang med en horrorfilm og det er så utrolig lett å se at mannen ikke bare er glad i å se på horror, men KAN og SKJØNNER horror. Han vet i stor grad hva horror handler om. The Conjuring er en av fjorårets mest uorginale filmer, men hva gjør vel egentlig det når det er så gjennomført, effektivt og bra som i The Conjuring? Hele filmen, inkludert stemningen, skriker 70-tallet, og det er noe enhver horrorfan burde like. Set-designene er forresten top-notch! Glimrende film!

Litt skeptisk til en oppfølger og spin-off da, men så lenge James Wan er regissør så tar jeg gjerne i mot noe sånt.

Heilt enig ang. The Conjuring. Folk som er glad i horror bør virkelig sjå den.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4407 på: 05. Jan. 2014, 17:02 »

Håper det blir noe av den filmenher. Faen som jeg ler. Verden trenger mer sånt, og færre Nolan-filmer.

Haha! :D Så den traileren her for et par uker siden, og lo rimelig godt selv. Digger overdrivelsene! :ler:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4408 på: 06. Jan. 2014, 10:47 »
Herlig overdrevent, ja.

The Purge - Home invasion horror med et dødskult konsept, men som har for mange mangler til at den blir noe særlig mer enn en midt på treet-minus film.

Near Dark - Jeg så denne filmen for en 7-8 års tid siden, og da digga jeg den som pokker. Men denne har jaggu meg ikke tålt tidenes tann, for dette ble et heller skuffende gjennsyn. Historien og karakterne blir litt for veike. Ingen håpløs film, bare ikke så jævlig bra den en gang var.

Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4409 på: 06. Jan. 2014, 12:52 »
The Conjuring er en av de beste horrorfilmene jeg har sett de siste åra ja.
Så The Intouchables her om dagen. Stor filmglede :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida