20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 886394 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3555 på: 19. Nov. 2012, 10:30 »
The Darwin Awards

http://www.imdb.com/title/tt0428446/

Ikkje akkurat den beste filmen eg har sett, men var litt artig pga alle Darwin dødsfallene i filmen. Ligg på netflix.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3556 på: 19. Nov. 2012, 19:06 »
Source Code - Meget bra film. Kult plot, og Jake Gyllenhaal var veldig bra. Litt usikker på hva jeg mener om slutten, men den var ikke ødeleggende. Anbefales!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3557 på: 19. Nov. 2012, 20:58 »
Ja, den er bra.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3558 på: 21. Nov. 2012, 00:20 »
Insidious - Ganske teit, men jævlig feit film.
Nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #3559 på: 21. Nov. 2012, 10:29 »
Slenger meg med her. Nå som jeg har blitt singel har jeg plutselig begynt å se masse film igjen og henter inspirasjon og tips herifra - så da kan jeg jo bidra bittelitt også :D

JCVD - 7.5
Ser flere nevner JCVD. Må ærlig talt si jeg ble svært overrasket over Claude himself som både spiller svært bra og har en overraskende ironisk tone gjennom hele filmen med tanke på sine tidligere filmer og de rollene han har fått opp igjennom. Anbefales absolutt. Gir den en 7+, mye på grunn av Claude.

The Amazing Spider Man - 5
Siden jeg har vokst opp med spiderman (eller edderkoppen som han het dengang) i bladhylla måtte jeg jo se denne. Angrer. Den første filmen gjenfortelles, men som en "high-school-movie". Den første filmen klarte det mye bedre, dette ble bare en remake, en melkeku som var tippa over ende før den traff lerretet. Noen kule scener skal de ha for, men hva kan man ikke gjøre med litt CGI?

The Prophecy (Army of God) - 8
Anbefaler alle som liker litt spesielle filmer å ta en titt på denne trilogien (som plutselig har blitt 5 filmer la jeg merke til her for en stund siden). Den første filmen får en 8 av meg, deretter kan du trekke av 2 poeng pr film (har ikke sett de siste 2 enda). Christopher Walken som erke-engelen Gabriel, finner ikke noen som passer bedre i en sånn rolle :D I tillegg finner man Viggo Mortensen som Lucifer - og han gjør også en god figur :) Jeg er nok noe påvirket av at jeg elsker denne typen filmer, men som sagt, den første filmen anbefales absolutt. Forøvrig interessert av å høre andres synspunkter på denne filmen/trilogien da jeg har inntrykk av at det er *mange* som er dypt uenig med min fasinasjon av den :)

The Warrior's Way - 8
En kongle-film som blander vestlig og østlig filmskaping. Mye flotte farger og koreografi. Den er vanskelig for meg å forklare, men kan vel sies å være en western/samurai film som kombinerer det beste fra begge sjangre. Definitivt ikke verdens beste historie, men måten alt er bygget opp på, sirkus-folkene osv er helt rått.

Terminator 2 - Skynet Edition - 8
Har alltid likt T2 filmen bedre enn de andre, ihvertfall helt til Salvation kom. Anbefaler til andre som liker sjangeren å se "Skynet Edition" av filmen som inneholder mer materiale/flere utvidede scener. Det gir historien betraktelig mer dybde i min mening. Forøvrig er selve konseptet av terminator-filmene egentlig overraskende bra til å være en 80-tallsskapelse :D
Vil ikke si for mye om de utvidede scenene siden mange sikkert har fått sett T2 i og med den er såpass gammel, men her er det en god del ekstra snacks for de som likte originalen.

Okay, done for now. Kommer kanskje tilbake med mer :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3560 på: 21. Nov. 2012, 12:04 »
Spoiler for Transformers og The Avengers.
Spoiler (hover to show)

Haha, sykt stusselig. Fikk plutselig greit lite lyst til å se The Avengers. Egentlig ikke. VIl jo se den, men det er ganske stusselig uansett. Litt orginalitet hadde neppe drept noen.
« Siste redigering: 21. Nov. 2012, 12:06 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3561 på: 21. Nov. 2012, 13:18 »
Hehe, orginal er den ikkje. Underhaldande og morosam er den derimot.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3562 på: 21. Nov. 2012, 14:02 »
Det tror jeg på, og jeg skal se den en dag. Har greie forventninger. Tenker det er en 7-8/10 film. Men det er synd de ikke gjør noe mer orginalt ut av den, for The Avengers i seg selv er jo latterlig fett, til tross for at noen filmer har vært fiaskoer i mine øyne. Og med The Avengers har man jo uendelig med fethet og muligheter, så hvorfor i alle dager bruker de ikke litt mer tid på å jobbe med historien? Akkurat det er tamt, men sier dessverre det meste om dagens filmindustri.
Nei.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3563 på: 21. Nov. 2012, 23:28 »
Jeg har begynt på Avengers 2 ganger uten å klare å bli ferdig. Sovnet på omtrent samme sted begge ganger. Får håpe alle gode ting er 3, og at jeg klarer å se hele neste gang.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3564 på: 21. Nov. 2012, 23:33 »
The Avengers - Middelmodig film. Holder å sjå den 1 gong. Meir enn nok. Eg huska at eg nesten søvna i kinosalen når eg såg den.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3565 på: 21. Nov. 2012, 23:38 »
Jeg så Avengers først på kino og syns den var helt latterlig rå. Skal sies at jeg var litt skuffet til starten av filmen, men ettersom minuttene gikk hengav jeg meg mer og mer til filmen. Prøvde liksom å drite i det dårlige, og bare elske det kule / visuelle. Det gjorde at jeg digget den som faen og hadde en rå kinoopplevelse.

Så forresten End of Watch nå nettopp.        http://www.imdb.com/title/tt1855199/
Veldig kul politifilm som absolutt er verdt å få med seg. Fikk den samme gode følelsen som jeg hadde da jeg var liten og spillte SWAT 4.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3566 på: 22. Nov. 2012, 00:38 »
Tar man ikke filmer for hva det er? Forventer ikke noe annet enn hjernedød og god action fra The Avengers  - og det får man da også. Forstår at folk ikke liker Transformers derimot - for de filmene har jeg aldri likt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3567 på: 22. Nov. 2012, 08:59 »
Man kan da bli skuffet selv om man tar filmene for hva de er? Kan nevne et par hundre filmer hvor jeg har fått hva jeg har forventet, og blitt dritskuffet av det.
Nei.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3568 på: 22. Nov. 2012, 09:24 »
Godt å lese at jeg ikke er den eneste som har slitt med å se The Avengers. Har fortsatt ikke sett ferdig filmen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3569 på: 24. Nov. 2012, 10:38 »
Splinter - Ganske kul horrorfilm, til tross for at den roter seg litt bort etterhvert. Men den vinner mye på de sinnsykt fete effektene. 7/10

The Secret World of Arrietty - Dette er en Studio Ghibli-film, så man vet akkurat hva man får - animasjonsfilm av ypperste kvalitet! Jeg har sett denne før, men likte den enda bedre nå. Filmen som kom i 2010 er bassert på The Borrowers av Mary Norton, og Studio Ghiblis grunnleggere, Isao Takahata og Hayao Miyazaki, har tenkt på å adaptere denne filmen i rundt 40 år. Så det er ikke noe som har skjedd fort. Uansett, dette er håndtegnet animasjon som fokuserer på å lage stemninger ved bruk av farger og penselstrøk, og ikke superdetaljerte greier, som i alt for mange nye animasjonsfilmer. Filmen er en fryd for øyet pga. animasjon og det visuelle, en fryd for øret pga. et helt fantastisk soundtrack. I tillegg er historien meget, meget bra og engasjerende.

Som sagt før, dette er en Studio Ghibli-film, så om du liker animasjonsfilmer som fokuserer på annet enn detaljer på pikselnivå, er dette filmen for deg. 9/10
Nei.