20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Keegan`s handleliste  (Lest 7914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Keegan`s handleliste
« Svar #15 på: 07. Sep. 2008, 23:15 »
Kevin Keegan er en hedersmann. Han elsker fotball, og han vil ikke under noen omstendigheter godta at jurister og økonomer fra London skal bestemme hva som er best for fotballklubben Newcastle. Kevin Keegan nekter å underordne seg en gjeng blaserte rikinger fra London som kun er der for å tjene penger på det spillet Keegan er så glad i.

Selvfølgelig har det ikke stått i kontrakten KK underskrev at han ikke skulle ha full kontroll over transfers.
Problemet er at klubben indirekte sier at det gjorde det. De sier at Keegan visste hva han gikk til da han skrev under kontrakten, og at denne situasjonen ikke har endret seg.

Det er jo helt tydelig at den situasjonen har endret seg noe, og at Dennis Wise ikke var fullt så lojal mot Kevin Keegan som han sa han skulle være da han tiltrådte. Jeg tviler ikke på at Wises intensjoner var gode, og det er ikke sikkert han hadde noe stort ønske om å være manager. Men det gjør ikke saken stort bedre, da han har styrt showet i Ashleys fravær og styrt det som en sirkusdirektør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08. Sep. 2008, 00:44 »
At denne klubben driftes etter Arsenal-måten er latterlig å si. Hadde klubben blitt driftet etter den metoden hadde også Keegan fått styre hvem som har kommet inn og ut av denne klubben, slik Wenger gjør.
Det er mange deler av klubbens visjon rundt hvordan vi skal bygge laget som er veldig positivt, men måten Keegan har blitt behandlet på og hvordan hans dømmekraft og ønsker har blitt neglisjert på er for meg amatørmessig og helt bak mål. Total skivebom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Sep. 2008, 00:54 »
Kor mange lag får suksess på måten Arsenal drives ? vel det er Arsenal og ? Eg ser ingen andre lag i toppen som ikkje bruker penger.. Grunnen til Arsenal er i toppen er ene og alene Arsene Wengers fortjeneste Newcastle vil heller aldri få stabiliteten som skal til heh..
Eineste måten og få Newcastle tilbake i toppen på er og bruke penger det er ialfall min meining.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Sep. 2008, 01:04 »
Arsenal har også TOTAL tiltro til manageren sin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Sep. 2008, 01:18 »
Tror du virkelig KK ville godtatt noe slikt? Det ser jeg på som uaktuellt, noe legendene Bobby Robson og Alan Shearer også gjør. Vi vet da hva KK står for. Fat Fred som har jobbet med KK i over 5 år sa også at om man bryter med prinsippene til KK så blir det bråk.

Hvis jeg snur på spørsmålet ditt; tror du Mike Ashley har sagt: Du skal få 2 millareder kroner til å handle spillere for, og bestemme alt av overganger ned til hver minste detalj for så og plutselig snu på flisa og stramme inn på budsjettet og samtidig ansette en fotballdirektør som plutselig skal gå god for alt?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 08. Sep. 2008, 15:33 »
Ashley har jo spillproblemer og skal ha spilt bort nesten 150 mp,  sikkert derfor han endret totalt syn når dollartegnene kom inn i øyene på han. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Sep. 2008, 17:24 »
Arsenal har også TOTAL tiltro til manageren sin.
Til tross for at de har blitt forbigått av Chelsea og fått sterk konkurranse av erkerival Tottenham i jakten på trofeer.
De vurderer ikke engang tanken på at gresset kan være grønnere på den andre siden.

Tror du virkelig KK ville godtatt noe slikt? Det ser jeg på som uaktuellt, noe legendene Bobby Robson og Alan Shearer også gjør. Vi vet da hva KK står for. Fat Fred som har jobbet med KK i over 5 år sa også at om man bryter med prinsippene til KK så blir det bråk.

Hvis jeg snur på spørsmålet ditt; tror du Mike Ashley har sagt: Du skal få 2 millareder kroner til å handle spillere for, og bestemme alt av overganger ned til hver minste detalj for så og plutselig snu på flisa og stramme inn på budsjettet og samtidig ansette en fotballdirektør som plutselig skal gå god for alt?
Jeg tror ikke nødvendigvis at Ashley har sagt og gjort det akkurat på denne måten. Jeg tror ikke Ashley har lovt flere milliarder til spillerkjøp, men jeg tror ikke han sa til Kevin Keegan da han ble spurt om å ta over jobben at han om et par uker kom til å ansette Dennis Wise som sportsdirektør og du må pent finne deg i å samarbeide godt med ham i jobben med å finne nye spillere. Da tror jeg Keegan blankt hadde satt foten ned. Kevin Keegan er en mer prinsippfast mann en noen, og derfor ville han selvfølgelig aldri godtatt noe sånt i utgangspunktet. Ansettelsen av Wise kom selvfølgelig som et lite sjokk på Keegan, og jeg tror, som avisene har spekulert i, at Keegan i aller høyeste grad vurderte å ta hatten sin og si adjø allerede da. Men at han valgte å bite det i seg og jobbe videre, i den tro at dette ikke ville by på nevneverdige problemer, og at han fremdeles kom til å være sjefen.
Men når han etter hvert måtte kjempe en stadig bitrere kamp mot Dennis Wise - sannsynligvis ikke bare på transferfronten - så rant begeret til slutt over for Keegan. Kanskje spesielt etter at han ikke fikk den venstrebacken han hadde lett etter hele forbanna sommeren, og ikke fikk den høyrevingen han var lovet etter at Milner ble solgt (uansett hvilken rolle Keegan måtte ha i det salget).

Når du går fra Stephen Warnock, som absolutt ikke er noen ekstremt dyr verdensstjerne til å bli forespeilet han derre kisen som hanvet i Hull eller Atouba, så tror jeg ikke bare det er Kevin Keegan som må telle til ti for ikke å gå til fysisk angrep på vedkommende som bestemte dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Sep. 2008, 20:38 »
Jeg har problemer med å bastant slå fast at Keegan har blitt behandlet feil. Nå sier ikke jeg at klubben driftes på en skikkelig måte dersom Keegan skal svare til en person som Dennis Wise, men om det var kjent for Keegan den dagen han ble ansatt kan jeg som jeg skrev tidligere ikke se at han har noe å klage over nå.

Det er vel akkurat dette som er det store problemet til Kevin Keegan, prinsippene hans. Tipper at om han hadde "firet" på noen av disse prinsippene som han står så hardnakket på kunne gjort dagene hans og omgivelsene mye lettere. Det MÅ jo være en grunn til at han faller ut med så inni h....... mange, både fra eiere helt ned til spillere.

Synes denne kommentaren fra N-O forumet treffer ganske godt jeg:
Sitat
Keegan has a habbit of going in a huff and leaving clubs in the s***.  He`s a hero but can be f***ing annoying at times.
« Siste redigering: 08. Sep. 2008, 20:40 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Sep. 2008, 21:10 »
Faller ut med så mange?
Det var nytt for meg. Han er da vel ingen utpreget trøbbelmanager. Skal han ikke få lov å bestemme hvilke spillere han ønsker?
Jeg syns det er særdeles trist at du faktisk klarer se slik på denne saken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Sep. 2008, 21:27 »
Faller ut med så mange?
Det var nytt for meg. Han er da vel ingen utpreget trøbbelmanager. Skal han ikke få lov å bestemme hvilke spillere han ønsker?

For det første har jeg sagt at jeg ikke har tatt noe standpunkt før jeg vet mer av hav som har skjedd, så hvordan jeg ser på saken må nesten du fortelle meg.........

Om du ser litt tilbake i tid vil du se at Keegan også falt ut med Sir John Hall, Shepherd og nå dette styret med Ashley, Wise og Jiminez. Av spillere han har falt ut med kan Owen, Barton og Shearer nevnes, selv om de er gode venner nå.

Det jeg sier at Keegan kan helt sikkert ha blitt behandlet urettferdig og galt og med god grunn ha gjort riktig i å trekke seg. Men når Keegan nå har trukket seg fra klubben for andre gang på grunn av styret, hans 5. totalt av 5 manager jobber, velger jeg å ha litt mer info om hva som har skjedd før jeg syter og griner som dere andre.

For meg er Keegan en helt. Jeg var godt oppi tenårene sist han var manager her og den opplevelsen der sitter fremdeles som et særdeles godt minne, både på godt og vondt.

Jeg har poengtert flere ganger nå i det siste at jeg velger å ha mer fakta på bordet før jeg dømmer noen, og velger å se hva som evt vil komme frem. Jeg tror saken kan ha flere sider. Det må da være lov høre på flere parter og ikke dømme noen med en gang, eller er det ikke det Kristoffer?

Og til sist, jeg tror vi vil få vite hvem som har trådt uaktsomt og gjort feil i denne saken til syvende å sist allikevel. Ettersom jeg vet vil styret i NUFC ta Keegan for retten fordi det står at han skylder klubben penger om han velger å trekke seg, og Keegan vil ta NUFC for retten på grun av kontrakts og avtale brudd. Kan være jeg tar feil, men det er ihvertfall slikt jeg har forstått det.....
« Siste redigering: 08. Sep. 2008, 21:30 av Frode »

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. Sep. 2008, 22:00 »
Faller ut med så mange?

For det første har jeg sagt at jeg ikke har tatt noe standpunkt før jeg vet mer av hav som har skjedd, så hvordan jeg ser på saken må nesten du fortelle meg.........

Om du ser litt tilbake i tid vil du se at Keegan også falt ut med Sir John Hall, Shepherd og nå dette styret med Ashley, Wise og Jiminez. Av spillere han har falt ut med kan Owen, Barton og Shearer nevnes, selv om de er gode venner nå.

Det jeg sier at Keegan kan helt sikkert ha blitt behandlet urettferdig og galt og med god grunn ha gjort riktig i å trekke seg. Men når Keegan nå har trukket seg fra klubben for andre gang på grunn av styret, hans 5. totalt av 5 manager jobber, velger jeg å ha litt mer info om hva som har skjedd før jeg syter og griner som dere andre.

For meg er Keegan en helt. Jeg var godt oppi tenårene sist han var manager her og den opplevelsen der sitter fremdeles som et særdeles godt minne, både på godt og vondt.

Jeg har poengtert flere ganger nå i det siste at jeg velger å ha mer fakta på bordet før jeg dømmer noen, og velger å se hva som evt vil komme frem. Jeg tror saken kan ha flere sider. Det må da være lov høre på flere parter og ikke dømme noen med en gang, eller er det ikke det Kristoffer?

Og til sist, jeg tror vi vil få vite hvem som har trådt uaktsomt og gjort feil i denne saken til syvende å sist allikevel. Ettersom jeg vet vil styret i NUFC ta Keegan for retten fordi det står at han skylder klubben penger om han velger å trekke seg, og Keegan vil ta NUFC for retten på grun av kontrakts og avtale brudd. Kan være jeg tar feil, men det er ihvertfall slikt jeg har forstått det.....
håpløst.....

MA og wise har jo sagt di ikke skal gå bak ryggen på keegan om spillere inn og ut a klubben...

og MA kan su P...

uansett va newcastle kommer med på sidene sine...så driter jeg i det for han og wise eller di jævlene der skriver akurat va di vil..for ma eier klubben men har ikke peiling....jo fortrer noen tar livet a han eller noe i den duren...jo fortere kan jeg sprette sjampisen

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Sep. 2008, 22:17 »
Faller ut med så mange?

Vel her fårr du litt info Du seier KK trakk seg fra Ciy :0 Ettersom eg har forstått fekk ikkje KK ny kontrakt av City så KK og City blei enige om og avslutte samarbeidet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Sep. 2008, 22:41 »

Og dette er vel også litt spesielt er det ikke? Når en manager sparkes, eller velger å gå av, skaper det en konflikt mellom de to partene (åpenbart), men det er vel relativt sjeldent at det ender med å bli dratt til retten? Når det ender med rettsak føler vel begge parter at de har en ganske god sak, men det er vel ikke helt vanlig at partene i en rettsak er en fotballklubb og klubbens forhenværende manager?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 08. Sep. 2008, 22:43 »
Faller ut med så mange?

Vel her fårr du litt info Du seier KK trakk seg fra Ciy :0 Ettersom eg har forstått fekk ikkje KK ny kontrakt av City så KK og City blei enige om og avslutte samarbeidet.

Etter hva jeg vet ville ikke Keegan fornye kontrakten som gikk ut etter sesongen og ble derfor enig om å fratre i sin stilling som manager i klubben på et tidligere tidspunkt.
Jeg tror ikke Keegan har blitt sparket fra noen jobb som manager, men heller gått frivillig. Men jeg skal ikke si det sikkert.

PS! Til den som skrev innelegget litt over her. Hev deg litt! Ingen trenger å dø for dette her, ei heller å feire det. Skerpings!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 08. Sep. 2008, 22:49 »
Faller ut med så mange?

håpløst.....

MA og wise har jo sagt di ikke skal gå bak ryggen på keegan om spillere inn og ut a klubben...

og MA kan su P...

uansett va newcastle kommer med på sidene sine...så driter jeg i det for han og wise eller di jævlene der skriver akurat va di vil..for ma eier klubben men har ikke peiling....jo fortrer noen tar livet a han eller noe i den duren...jo fortere kan jeg sprette sjampisen

Grunnen til at KK trakk seg som Newcastle manager den første gangen var vel at klubben skulle legges ut på børsen? Noe han var sterkt i mot. I ettertid er det vel liten tvil om at KK hadde rett. Når det gjelder Man City ble de enige om at KK skulle gå da det var uenighet om kontraktslengden på den nye kontrakten. Er ihvertfall slik jeg har forstått det.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."