20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Keegan`s handleliste  (Lest 7907 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Major

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Keegan`s handleliste
« på: 07. Sep. 2008, 01:14 »
Noen som prøver og sette Keegan i et dårlig posesjon?

Sitat
Keegan wanted to ?spend like Mourinho?
Newcastle say they gave Kevin Keegan a £12m budget ? and he came back with a £200m wish list
JOE LOVEJOY

NEWCASTLE UNITED lost patience with Kevin Keegan because they told him to manage the team in the style of Arsène Wenger and he wanted to do the job like Jose Mourinho. With the credit crunch looming, Keegan was given a £12m transfer budget in the summer, but produced a wish list that would have cost more than 10 times as much. His nominated transfer targets were David Beckham, Frank Lampard, Ronaldinho and Thierry Henry.

Tony Jimenez, Newcastle?s vice-president overseeing recruitment, instead proposed Samir Nasri, before he joined Arsenal, Sebastian Schweinsteiger of Bayern Munich, and Espanyol?s Valmir Valdo. The last straw, which led Keegan to walk out, is said to have been the sale of James Milner to Aston Villa, which the manager sanctioned on the basis that Schweinsteiger, who starred for Germany at Euro 2008, would be signed as a replacement. Newcastle agreed a deal with Bayern, only for the midfielder to turn down the move. The Sunday Times can reveal that neither Keegan nor Dennis Wise, the executive director with whom he fell out, were the original choices for their respective jobs. Club owner Mike Ashley wanted Harry Redknapp as manager and Terry Venables as his eminence gris, but both rebuffed him.

Anxious to set the record straight over the reasons behind Keegan?s departure, the club issued a statement yesterday refuting many of the claims made on his behalf. The most crucial of the points it makes is that Keegan accepted the job last January in the full knowledge he would have to report to a director of football and to the board. The statement insists that Keegan had specific duties relating to training, coaching, selection and motivation of the team and that he was allowed to carry them out without interference from any board member. It continues: ?It is a fact that Newcastle is a business and operates, like all businesses, with financial constraints . . . and those constraints inform its transfer dealings. The structure at [the] club is clear and has been from January 16, 2008.?

A boardroom source told The Sunday Times last night: ?Kevin says a manager should have the right to manage, and nobody would disagree with that, but not to manage regardless. In any business, people have to manage within the constraints and budgets applied by their company. Kevin couldn?t, or wouldn?t, do that.
Multimedia

?Right from the start, at his interview for the job, it was made perfectly clear the way the club wanted the job done. There was not going to be a Chelsea scenario, with Newcastle paying big money and massive wages for established stars. The club was going to be run like Arsenal, and the emphasis would be on scouring the world for the best emerging young talent, like Arsène Wenger has done with Cesc Fabregas and Emmanuel Adebayor. We talked of building the club up over three to five years. Kevin took the job on those terms.?

Against that background, the directors were gobsmacked when Keegan came up with the names of Beckham, Ronaldinho, Lampard and Henry. ?It was so bizarre,? our source said, ?that I wondered if he was doing it on purpose, to try to get sacked. There was no getting through to him. What he wanted would have cost the club £200m in transfer fees and wages, and he had been told that he had around £12m to spend. We have been looking for a centre-half. Kevin?s suggestions were Jonathan Woodgate, Sami Hyy-pia and Richard Dunne. Where?s the residual value in them?

?On the Milner issue, the truth is that Kevin sat in on a meeting where the sale was discussed. Kevin r e c k o n e d J a m e s w a s w o r t h £7m-£8m, and the plan was to use that cash to buy Schweinsteiger. Jimenez did the negotiations with Villa and managed to agree a fee of £12m. Everyone thought it was too good to turn down, so the deal was done. Unfortunately, Schweinsteiger then said he wouldn?t come.?

The board reject suggestions from the Keegan camp that they tried to sell Michael Owen behind the manager?s back. Our source said: ?We definitely didn?t try to sell Michael and didn?t speak to any club about him. On the contrary, we have made him a very good offer to stay. It is an extended and improved contract, the richest ever offered to any Newcastle player. He has sent a letter back, saying he appreciates the offer, and talks are ongoing.?

Newcastle on the attack last night as Keegan row hots up

Anxious to set the record straight over Kevin Keegan?s departure on Thursday, Newcastle issued a statement late last night refuting many of the claims made on his behalf. Attempting to counter ?inaccurate reporting of factual matters and inaccurate allegations?, the statement says:

It is a fact that Kevin Keegan, on appointment on January 16, 2008, agreed to report to a director of football and to the board. He worked within that structure until his resignation. As manager, [he] had specific duties in that he was responsible for the training, coaching, selection and motivation of the team. He was allowed to manage his specific duties without any interference from any board member

It is a fact that Kevin Keegan agreed only to deal with the media [about] matters relating to the team and not to communicate about the acquisition or disposal of players

It is a fact that Newcastle United Football Club is a business and operates, like all businesses, with financial constraints [that] inform its transfer dealings. The board have a responsibility to ensure that the club is able to meet its commitments, which include the wages and the transfer fees for players

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Keegan`s handleliste
« Svar #1 på: 07. Sep. 2008, 02:32 »
Og faktisk er det akkurat noe slikt jeg har tenkt hele tiden. Jeg tviler faktisk på at noen har lovet Keegan milliarder av kroner til å kjøpe spillere for, og nettopp derfor har jeg ikke giddet å kommentere saken ennå. En sak har alltid flere sider.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. Sep. 2008, 06:41 »
Og King Kev hadde gitt seg lenge før dersom han virkelig hadde vært så jævla opptatt av de kravene den derre tullebukken nevner der. Ser ikke bort fra at han antakeligvis hadde såpass store ambisjoner i utgangspunktet, Keegan ville jo som kjent faktisk gjøre noe stort med denne klubben i motsetning til Turkie Ashley. Tror dog han ei stilte seg totalt vrang til litt mer moderat transferpolitikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Sep. 2008, 10:31 »
Virker som et bullshit-innlegg for å styrke sin egen posisjon og sverte Keegan. Tviler faktisk ikke på at Keegan kan ha kommet med en ønskeliste. Men, er nok mange navn på den og variert i prisklasse. Virker som det bare en noen som er ute etter å prøve å forsvare seg selv med noe man finner på. Sammenligner man det med Wenger faktisk. Wenger kjøper tross alt sine "egne" spillere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Sep. 2008, 11:37 »
Det er ikke umulig at  spillere som David Beckham, Frank Lampard, Ronaldinho og Thierry Henry var på KK liste, men så har aldri KK lagt skjul på at han ønsket en verdenstjerne til Newcastle. Noe av det første han sa etter at han skrev under for Newcastle var at det ville vært en drøm å fått Henry til Newcastle. Jeg ser ikke problemet, da KK også ønsket spillere som Dunne, Warnock, Lennon osv. Problemet er at spillere ble hentet og lagt ut for salg bak ryggen til KK.

Klubben snakker hele tiden om at Arsenal er det store forbildet. De har tydeligvis ikke fått med seg at det er kun Man Utd og Chelsea som har høyere lønnsutgifter. Noe Arsenal selv bekreftet for en mnd tid siden.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Sep. 2008, 11:39 »
Jeg synes uansett at det er positivt at klubben vil ha en arsenal approach, og det virker som at Jimenez er en mann vi må beholde selv om MA skulle gå. Jeg er enig med dem som sier at KK nok har deler av skylden selv. Jeg ønsker ham likevel tilbake som manager hvis klubben selges til Ambani

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Sep. 2008, 14:09 »
Prøver å dytte skylda over på keegan som har blitt overkjørt :-[

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Sep. 2008, 14:12 »
Jimenez og Vetere er sikkert fine folk hvis de godtar å være rene speidere. Men problemet er at Jimenez har vært Wises nærmeste støttespiller, og vært veldig innflytelsesrik i de prosessene hvor Keegan har blitt holdt unna. Jimenez må ut hvis han ikke tåler å miste den store innflytelsesrike rollen sin og gå tilbake til en helt ordinær speiderrolle.

Han er ikke så unik.

Jeg vet ikke helt hva Keegan skulle gjort annerledes i denne saken. Selvfølgelig har han ønsket seg spillere med et visst navn. Men jeg tror på ingen måte han har forventet å få så mange slike spillere. Men at han forventer å få spillere som Lennon og Warnock burde være en selvfølge. Og når styret selger og kjøper spillere bak Keegans rygg, så kan han bare ikke akseptere det. Hovedgrunnen til at vi har mistet Kevin Keegan er nok Dennis Wise. Og det faktum at Ashley prioriterte Dennis Wise foran Kevin Keegan sier det meste om hvorfor folk ønsker å skyte Mike Ashley. Og det med god grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 07. Sep. 2008, 20:18 »
Prøver å dytte skylda over på keegan som har blitt overkjørt :-[

Skal ikke klubben ha rett til å komme med sin versjon av saken akkurat som at Keegan skal få ha sin versjon? Vet du alle fakta som har skjedd etter at Keegan ble ansatt? Hvis Keegan fikk fremlagt hvordan klubben skulle styres da han ble ansatt har han etter mitt syn ingenting å klage over.

Er dere sånn i real life også at dere i en krangel eller uenighet mellom to personer lutter øre kun til den parten dere liker best, og sluker all drittslengingen som sies om motparten uten at motparten skal få komme med sin forklaring?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Sep. 2008, 20:20 »
Nå er det jo ikke slik at dette kommer direkte fra Mike Ashley heller da. Det er en avis som skriver dette, og de hevder de har en "club source". Så hva man velger å tro på er jo opp til enhver, men hvis valget står mellom Keegan og Joe Lovejoy som skrev den artikkelen er vel ikke valget så vanskelig!?

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Sep. 2008, 20:35 »
Poenget var egentlig ikke hva som ble sagt av styret, Jimenez eller whoever. Det var heller det at folk tar Keegans parti uten å vite en shit om hva som egentlig har foregått i kulissene. Jeg ville selv beholdt Keegan, men jeg er såpass voksen at jeg kan innse at han ikke nødvendigvis har rett i alt han foretar seg, og at alle andre er onde jævler som tar feil.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07. Sep. 2008, 20:38 »
Selvføligelig.

Og det tror jeg alle vet. Men det er ut i fra de opplysningene, signalene og sitatene vi har sett de siste 2 ukene som vi må lage opp vår egen mening fra. Vi vet ikke alle fakta, og de kommer vi nok aldri til å få vite heller.. Vi må "jobbe" med det vi har, og per i dag så er de fleste enige om at Keegan har blitt behandlet feil.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Sep. 2008, 21:21 »
Jeg har problemer med å bastant slå fast at Keegan har blitt behandlet feil. Nå sier ikke jeg at klubben driftes på en skikkelig måte dersom Keegan skal svare til en person som Dennis Wise, men om det var kjent for Keegan den dagen han ble ansatt kan jeg som jeg skrev tidligere ikke se at han har noe å klage over nå.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Sep. 2008, 22:06 »
Jeg har problemer med å bastant slå fast at Keegan har blitt behandlet feil. Nå sier ikke jeg at klubben driftes på en skikkelig måte dersom Keegan skal svare til en person som Dennis Wise, men om det var kjent for Keegan den dagen han ble ansatt kan jeg som jeg skrev tidligere ikke se at han har noe å klage over nå.

Tror du virkelig KK ville godtatt noe slikt? Det ser jeg på som uaktuellt, noe legendene Bobby Robson og Alan Shearer også gjør. Vi vet da hva KK står for. Fat Fred som har jobbet med KK i over 5 år sa også at om man bryter med prinsippene til KK så blir det bråk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Sep. 2008, 22:08 »
Når ikke Wise var ansatt en gang når KK kom, da sier det seg selv at det er en haug bullshit om at han skulle hatt kontroll på alle transfers i det KK underskriver kontrakten og blir "enig".