20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42017 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #165 på: 10. Des. 2008, 22:25 »
Drillo og Eggen har selvsagt mye til felles. Det har de selv sagt mange ganger. Men når Drillo uttaler seg på den måten han gjør, så høres det ut som han mener at kun han har rett, og at alle andre på denne jord har feil.
Selv Nils Arne Eggen.

Jeg mener NFF bør se etter en trener som kan perfeksjonere det Hareide i utgangspunktet ønsket å gjøre.
Med andre ord burde Nils Arne Eggen passe perfekt.

Men Jan Jönnson bør overhodet ikke vurderes. Han har ikke den erfaringen en norsk landslagssjef nå bør ha.
Trond Sollied er ikke riktig mann akkurat nå, men om fire til seks år, kan han være den perfekte landslagsbossen.

Ståle Solbakken må man for alt i verden utslette fra fotballkartet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 10. Des. 2008, 23:13 »
Eggen senior har bevist før at han ikke dugde som landslagsjef, hvorfor skal han da få en ny sjanse? Akkurat de samme som gnauler om hvor dårlig Kinnear er som manager og som ikke har gitt mannen en ordentlig sjanse vil gi Eggen senior en ny en som landslagsjef!!!!
Eggen beviste sist at dette var noe han ikke taklet, men det gjør ingenting, "det kan jo være han har lært"???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 11. Des. 2008, 01:40 »
For faen, Eggen har jo gjort så ENORMT mye siden den gang, det er vel ikke utenkelig at mannen har vokst på dette og utviklet sine egenskaper som trener!? Ser du ikke den?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 11. Des. 2008, 12:19 »
Tror ikke du ser hele bildet her Frode. Da Eggen prøvde seg som landslagssjef hadde han delt ansvar med en annen. Eggen er i sitt ess når han får være den som bestemmer alt. Og å sammenligne Eggen med Kinnear er skivebom. Det er virkelig klasseforskjell på disse to. Jeg vil påstå at Eggen kunne trent hvilken som helst klubb i Europa, han er en fantastisk god trener.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 11. Des. 2008, 16:47 »
Frode: Nils Arne Eggen var landslagssjef, i delt ansvar med Kjell Schou Andreassen, fra 1974 til 1977.
Hva har Nils Arne Eggen gjort siden 1977?
Hva gjorde Nils Arne Eggen før 1974?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 11. Des. 2008, 17:30 »
Bare sånn i tilfelle det blir altfor vanskelig for deg å finne svaret på spørsmålet mitt, så sier jeg enkelt og greit følgende:
Nils Arne Eggen begynte som fotballtrener i 1971, da han trente RBK sammen med Tor Røste Fossen.

Både Schou-Andreassen og Eggen var uerfarne trenere da de fikk ansvar for a-landslaget.
Så kan vi jo spørre hvlke spillere Eggen og Schou'en hadde å jobbe med på 70-tallet. Tom Lund var bare i starten av sin karriere. Men han alene kunne ikke gjøre Norge til verdensmestere.

Norge har et langt bedre utgangspunkt nå. Og som 67-åring har Nils Arne Eggen et langt bedre utgangspunkt enn i 1973, hvor han nettopp hadde avsluttet spillerkarrieren. Jeg tror for eksempel ikke at Ole Gunnar Solskjær er spesielt godt egnet til å bli a-landslagstrener akkurat nå. Ikke Kjetil Rekdal heller. Og sistnevnte har ikke veldig mye mer trenererfaring enn Eggen hadde da han ble landslagstrener.

Så hvorfor kan ikke Nils Arne Eggen være bedre rustet til å gjøre det norske landslaget gode nå, enn han var på 70-tallet?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 11. Des. 2008, 20:09 »
Tror ikke du ser hele bildet her Frode. Da Eggen prøvde seg som landslagssjef hadde han delt ansvar med en annen. Eggen er i sitt ess når han får være den som bestemmer alt. Og å sammenligne Eggen med Kinnear er skivebom. Det er virkelig klasseforskjell på disse to. Jeg vil påstå at Eggen kunne trent hvilken som helst klubb i Europa, han er en fantastisk god trener.

Har jeg sammenlignet de 2 da?
Det jeg mener er at noen managere rett og slett passer bedre som trener i en klubb fremfor på et landslag. På et landslag har eller får man ikke tid til å "innprente" en spillestil i like stor grad som på et klubblag da samlingene kun er en brøkdel av hva de har med tid på seg i klubbene.

Hareide har også bevist at han er en god klubbtrener. Har flere trofèer og har vunnet serien som trener i Sverige, Norge og Danmark, men med landslaget ville det seg ikke. I motsatt ende er Drillo og Semb som ikke har noen spesiell god CV som klubbtrenere, men er Norges 2 mest suksessrike trenere i nyere tid.

Merklig også at det stort sett er RBK sympatisører som ønsker Eggen Sr som ny landslagstrener, eller lanserer han som en av meget få kandidater. Jeg er ihvertfall veldig skeptisk til å få en pensjonert, nærmere 70 år gammel landslagstrener som i tillegg ikke akkurat tok vare på sjansen sist.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 11. Des. 2008, 20:51 »
Det er jo en fordel å innprente en fast spillestil på landslaget! Det var jo nettopp dette Drillo og Semb skapte suksess på. Hareide har jo aldri hatt noen fast spillestil eller formasjon, og vi ser resultatet. Spillerne bytter roller fra gang til gang, og dette er overhodet ikke et heldig utfall.
Jeg tror nok RBK-sympatisørene har noen gode poenger, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 11. Des. 2008, 20:54 »
Tror Eggen kunne gjort det bra. Men har han motivasjon til og ta denne jobben da ? Slutta han ikkje i RBK for og ta pause og trappe ned ?
Er stor fan av Drillo stilen på landslaget. Norge må spela på det me kan og ikkje prøva slå spania på teknikk og fintspelande fotball for då har me tapt på forhånd.
Sollied hadde vert bra. Nff har vel ikkje råd til og hente ein utenlands klassemangager men det kunne vert spennende og prøvd.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 11. Des. 2008, 21:19 »
Eggen brukte ikke lang tid på å legge taktikken for at RBK skulle slå Valencia i alle fall.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 12. Des. 2008, 11:37 »
Haha, Eggen, Bratseth, Nordlie... Man sliter tydeligvis med å finne en ordentlig kandidat.  Er vel bare et tidspunkt før Mjelde blir lansert også...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 12. Des. 2008, 12:04 »
Jeg tror Eggen ville vært bra, men jeg tror ikke han vil selv. Hadde vært greit å se utenlands. Få kvalifiserte trenere i dette landet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 14. Des. 2008, 15:48 »
I et intervju med VGNetts program Før Avspark tildigere i høst, ble Eggen spurt om mulighetene for videre trenerkarriere, noe han var lunken til, men på spørsmål om en eventuell landslagsjobb, var han mye mer positiv. Han var vel såpass positiv at jeg vil karakterisere det som en åpenlys flørt.

Men NFF virker ikke å ha følere ute på Eggen, som nå har startet i en ny rolle i RBK, denne gang som en mentor for både spillere og trenere for RBKs 2. og 3.-lag.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 08. Jan. 2009, 08:35 »
Hva tror folk nå?

Jønson virker som en het kandidat, og Høgmo og Espelund reiser rundt i England og koser seg på middag med norges englandsproffene. Slik Stabæk spilte sist sesong er det fristende med Jønson, fordi man tror at Norge da kommer til å spille like fin fotball. Jeg håper på en utenlandsk trener. Hodgson kunne vært et bra alternativ, men har skifter jobb oftere en truse.

vi får håpe på Keegan da :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 08. Jan. 2009, 19:50 »
Hehe. Keegan for Norge ja.
La oss starte en kampanje, og teppebombe Lesbelund og Høgmo med e-poster.

Det kan virke som at man nå ser seg om etter en kortsiktig løsning, en Kinnear-løsning, kanskje vi kan kalle det. Og Drillo skal visst ha hintet frempå, skal vi tro en overskrift jeg ikke gadd å se så veldig nøye på, på VGNett for noen dager siden. Da bør man heller gå for Eggen.

Hva NFF skal snakke med Solskjær for, skjønner ikke jeg. Og hvorfor de i det hele tatt har forhørt seg med Ståle Solbakken forteller oss hvorfor Kjetil Rekdal hadde helt rett, da han sa at ledelsen i NFF er inkompetente.

Jan Jönsson er jeg fremdeles veldig skeptisk til. Gjort det kjempebra i Stabæk, men har ingen lang trenerkarriere å snakke om. Har ingen lang merittliste å skryte av, og jeg ser ikke hvorfor han skulle være godt nok skikket til å lede det norske landslaget ut av den lille krisen Åge Hareide har ledet det inn i.