20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #90 på: 17. Nov. 2008, 19:26 »
Greit nok at Moa får prøve seg på landslaget, men kva Daniel Fredheim Holm gjer der er helt uforståelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 17. Nov. 2008, 19:41 »
Igjen, Hareide ser ikke lengre enn han vil over dette landet. Det er jo i og for seg en vits at såpass mange VIF-spillere i år har ikledd seg landslagsdrakten. Kan jo begynne å lure på om Hareide dyrker taperkulturen i troppen...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #92 på: 17. Nov. 2008, 23:16 »
Selvfølgelig blir det DFH-Moa på topp mot Ukraina. Med andre ord all mulig grunn til IKKE å se kampen.

Kvifor det? Janei satse på unge spelerar er heilt feil. Jepp. Nei la oss satse på stutjukken frå RBK.
Synst ærligt talt DFH-Moa kan vere ein spennande duo. Håper Trond Olsen får spele, sjølv om han nok er best i ein 4-3-3 i staden for ein rein 4-4-2.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 18. Nov. 2008, 17:14 »
Moa er en spennende spiller. Og med de spillerne som er igjen på landslaget nå, så sier det jo seg selv at det kun er Moa og DFH som kan spille spiss. Men DFH er ikke god nok for det norske landslaget. Han har jo aldri vært god nok for en fast plass på VIFs a-lag. Ettersom Helstad og Carew begge har meldt forfall er det jo ingen spisser igjen. Jeg kunne dog tenke meg å sett Erik Nevland på landslaget igjen, selv om han sitter på benken for Fulham. Men en treningskamp mot Ukraina kan være en fin anledning for å teste formen til Nevland. Men Åge Hareide nektet jo plent å ta ut Nevland all den tid han var toppscorer i Nederland. Men han hadde jo absolutt ikke stort bedre alternativter, med en Daniel Braaten som ikke presterte mer enn én gang i halvåret i RBK, og som senere ble solgt til Bolton, bare for å knapt nok spille en kamp. Mens Erik Nevland var toppscorer i Nederland var Daniel Fredheim Holm innom landslaget flere ganger. Når har Daniel vært bedre enn Nevland? Han har aldri vært det i Tippeligaen, aldri vært det all den tid Nevland har spilt utenlands. Og selv om jeg mener Zamora ikke er det spor bedre enn Nevland, så er det like fullt Hogdson som bestemmer i Fulham.

Dessuten må man ha lov til å sette spørsmålstegn ved hvorfor landslagsledelsen dyrker VIF-spillere på landslaget, når VIF har hatt en så fantastisk dårlig sesong, og kun har spilt én eneste god kamp, cupfinalen.
« Siste redigering: 18. Nov. 2008, 17:21 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 19. Nov. 2008, 21:22 »
I 2008 er fasiten null seirer, fire uavgjorte og like mange tap: Wales (borte) 0-3, Montenegro (borte) 1-3, Uruguay (hjemme) 2-2, Irland (hjemme) 1-1, Island (hjemme) 2-2, Skottland (borte) 0-0, Nederland (hjemme) 0-1, Ukraina (borte) 0-1.

Heia Norge
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 19. Nov. 2008, 21:27 »
Jaja, i dag kan vi faktisk til en viss grad skylde på SJOKKERENDE dømming. Den mannen  der må være sponset av Ukraina.
For min del syns jeg Olsen gjorde en helt grei figur. Slet litt med å tilpasse seg et ganske annerledes spillesystem enn hva han er vant med i Glimt, samt at jeg syns Riise og den sentrale midtbanen alt for sjeldent benyttet seg av løpene hans. For han gikk på løp bestandig, og det er der han er så fantastisk god, om en spiller på styrkene hans. Han har i det minst ikke spilt seg ut av landslagsdiskusjonen i dag.
Skulle gjerne hatt en spillertype lik Runar Berg med en klassefot og fotballhjerne utover det vanlige. I så måte ville Winsnes eller Strømstad vært sårt tiltrengt i dag. Midtbanen vår har alt for lite kreativitet over seg. Mye løpsstyrke, men lite finesse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 19. Nov. 2008, 21:46 »
Greit nok dommaren var svak, men ellers syns eg vi var elendig, og skal prise oss lykkelige for at det ikkje vart 4-5 mål til for Ukraina. Knudsen og Hangeland var dei einaste som presterte, mens enkelte andre prøvde utan å lykkast. Nei synes det no er på tide for Hareide å pakke kofferten sin og gå!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 19. Nov. 2008, 21:55 »
Haha. Rødt kort for å si "fuck"! Skulle likt å sett han i PL.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 19. Nov. 2008, 23:22 »
Vel eg veit ikkje ka som er normalt i toppfotballen. Er nok mange fuck ord men kor ofte dei bruker det internasjonalt til dommerne veit eg ikkje men uansett latterlig med direkte rødt kort for og slenge litt med leppa. Det skjer jo som regel kver gang dommeren blåser i fløyta bare sjå på når Bellamy får frispark eller offside imot seg..
rekner med han slipper karantene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 20. Nov. 2008, 18:35 »
Mini fikk jo rødt kort for å ha gitt bort trøya si til motstanderen en gang da.

Hadde Steffen Iversen spilt denne kampen hadde han blitt utvist tidlig i førsteomgang, hvis han hadde kjeftet etter å ha blitt holdt av motstanderen uten å få frispark for det, eller om han hadde blitt avvinket for offside.
Alle de fy-ordene den mannen slenger fra seg i løpet av en kamp kan helt sikkert fylle en serie med bøker.

Craig Bellamy er jo et annet glimrende eksempel. Tror han sier verre ting enn "f... shit" etter liknende situasjoner som den Riise klagde på.

Ellers synes jeg det er på tide å prøve noe nytt sammen med Hangeland. Tore Reginiussen takler ikke internasjonalt nivå, og gjør minst en gigatabbe i hver kamp. Denne gangen prøvde han å takle en ukrainsk spiller som ikke var noen stor trussel for Knudsen. Hvis Hareide hadde fulgt samme prinsipp for utespillere som for keepere (han sendte jo Jarstein på dør etter én kamp, hvor han ikke gjorde noen store tabber), så hadde Reginiussen vært sendt på dør for lysår siden.

I tullekampene som venter på nyåret bør Hareide teste andre, unge stoppere i stedet for Reginiussen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 20. Nov. 2008, 23:29 »
Uansett hvordan du vrir og vender på det er det latterlig å gå bort til assistentdommeren og lire av seg bannskap. Om dette var alt han sa bør det ikke være rødt kort, men gult er uansett helt på sin plass. Merkelig at det ikke er fokusert på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 20. Nov. 2008, 23:51 »
Det er vel fordi det bortimot er norm at slikt forekommer. Så vel også ut som om Gamst sa "fuckin' idiot" eller noe i den leia i det han ble bytta ut. Uansett, de må da tåle littegranne. Men disse dommerne var jo kampen gjennom pro-Ukraina.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 20. Nov. 2008, 23:57 »
nettopp. ta fxs Stian Birkeland. Han fekk så vidt gult kort for sitt utbrudd for Løv ham i årets adecco og vil sei han tennte på flere plugger enn Riise.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. Nov. 2008, 23:59 »
Jeg har sett det mye verre ja. Som sagt, Iversen og Bellamy er spillere som kjefter langt mer enn det Riise gjorde der. Jeg kunne nesten være tilbøyelig til å tro at dommerne i går var korrupte, så elendige var de.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 21. Nov. 2008, 00:43 »
Poenget er at det er latterlig av Riise å i det hele tatt komme i en slik situasjon samme hvor uriktig det er. Hadde han bare holdt kjeft hadde jo ikke dette skjedd. Er det sånn som han selv sier, noe jeg virkelig ikke føler meg 100% sikker på, så skal det dog ikke være et rødt kort.