20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #75 på: 13. Okt. 2008, 17:17 »

Jeg har ikke det minste problem med den argumentasjonen. For det er et faktum at Gamst har vært drit elendig på landslaget i ALLE år. Han har knapt en håndfull brukbare kamper. Og har vært Norges suverent dårligste spiller i nesten samtlige av kampene han har spilt.

De svært, svært, svært få gangene Gamst har vært god, kan jeg ikke huske at Riise har spilt.
De to ødelegger mye for hverandre.

Jeg skjønner ikke at du kan si noe sånt; Et faktum at Gamst har vært drit elendig på landslaget i alle år...?? Mannen har 8 landslagsmål på drøye 40 kamper, noe som ikke er så jævli lang unna snittet til John Carew. Han har produsert mye assist, dog ikke siste året. Han er sammen med Riise den som alltid legger ned flest meter ute på banen. Jeg prøver ikke å forsvare Gamst, han har vært dårlig på landslaget siste 15mnd, men jeg synes han får mye ufjortjent dritt hele tiden. Faen så provoserende det er når det forbanna rævva Ullevål publikummet piper på Gamst, eller folk som ikke har grunnlag til å uttale seg rakker ned på Gamsten. Skal vedde på at 2/3 av folk som kritiserer Gamsten ser nada av Blackburn kamper, jeg har sett en del av Blackburn i 2008 og Gamsten har vært brukbar han.

Jeg kommer faktisk opp med et saklig svar til deg, selv om du presterer å skrive 15 linjer med tøv fordommer, uvitenhet og fullstendig mangel på fotballkunnskaper. Gratulerer!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #76 på: 13. Okt. 2008, 17:38 »
Er helt enig med kø1. Gamst har fra og med sin tiende landskamp (sånn ca) blitt rakket ned på for hva som helst. De gangene han spilte gode kamper, så var det et par dårlige cornere og folk ville ha han vekk fra laget. Sånn har det vært alt for lenge. Gamsten bidrar med en god del bra for landslaget (selv om han har mye å gå på) og jeg kan ikke se at vi har noen erstattere som er noe bedre.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 13. Okt. 2008, 17:45 »
Selv er jeg glad for at jeg ikke skal på Ullevål. Desverre har det blitt slik at jeg synes det er en lidelse å se Norge spille...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 13. Okt. 2008, 19:43 »
Selv er jeg glad for at jeg ikke skal på Ullevål. Desverre har det blitt slik at jeg synes det er en lidelse å se Norge spille...

Det er ikke bare det som er en lidelse!
Slik NFF legger opp til kampen med å utdele rosa VG capser, oppblåsbare rosa VG "tullball" som publikum kan klappe med eller hva pokker det er til, det synes jeg er helt på jordet! Jeg møter ikke opp på landskamp på Ullevål for å heie på VG!!

Synes det snart er på tide at NFF legger opp til bedre stemning på Ullevål når landslaget spiller. Få vekk den j.... reklame dritten de gir "oss" ved inngangen eller som ligger på setet og heller ber folk ta med seg flagg, fløyter, trommer eller hva det måtte være som kunne få tlbake stemningen på et av verdens dårligste landslagsarena.

Har så lyst til å skrive et krasst brev til NFF om dette her, har irritert meg så j..... lenge. For slik det er nå møter vi ikke opp for å se landslaget spille, men for å få en hel haug med reklame, først ved inngangen, så ved sitteplassene og til slutt på storskjermen........... Og så var det heia Norge med Bama og VG reklame.
« Siste redigering: 13. Okt. 2008, 19:45 av Frode »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 13. Okt. 2008, 21:28 »
Er det fortsatt så mye reklame nå da, Frode? Var på både på Island og Irland kampene, og da var det ikke noe sport av opplåste vg-effekter, bamaluer eller reklame ved inngangen. Vet at det var slikt før og syntes også det er noe tull.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 13. Okt. 2008, 22:20 »
Landslagskamp må være den kjedeligste totalopplevelsen du kan oppleve som fotballsupporter i Norge. Det blir nok med den ene jeg har vært på i en god stund fremover.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 13. Okt. 2008, 23:04 »
Er synd det er blitt en sånn holdning hos mange rundt det norske landslaget. Jeg er selv veldig engasjert rundt landslaget og synes det er veldig moro å se landskamper.
Stemningen på Ullevål er også skammelig dårlig, og det er flaut av Oslo og ikke fylle 26.000 seter, når landets beste spillere er i aksjon. Håper publikum stiller seg bak landslaget igjen, og gjør det som er mulig for at Ullevål skal bli et fort igjen! Bra det er utsolgt i morra, dessverre har jeg ikke bilett selv.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 13. Okt. 2008, 23:17 »
Er ikke så fryktelig rart at det har blitt en slik holding heller da...

Hareide er en som er meget stor skyld i dette for min del ihvertfall. Jeg er dritt lei av å se de samme, elendige spillerne hver eneste gang. Hvor mange hull har egentlig noen av dem på klippekortet sitt?

Nå så jeg ikke kampen mot Skottland, men hvorfor i all verden starter f.eks. Bjørn Helge Riise? Han har vel spilt ca. 2 kamper til sammen denne sesongen og blir valgt foran andre spillere som faktisk er i kampform. Uforstålig!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 14. Okt. 2008, 14:39 »
Det er ikke bare det at landslaget spiller elendig som er grunnen til dårlig stemning. I Oslo generelt er det egentlig en jævlig dårlig supporterkultur. Verken landslaget, Lyn eller VIF klarer å tiltrekke seg noe særlig folk. Jeg aner ikke hvorfor. I tillegg er NFFs arrangement helt forferdelig. De gir jo blant annet vekk 50 prosent av billettene sine til sponsorer, de kan ikke ønske noe særlig stemning da.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 14. Okt. 2008, 16:54 »
Det er svært vanskelig å ikke få det norske folk til å være medgangssupportere av landslaget. Det var mye folk på kampene på 90-tallet, under Drillos ledelse. Men da var jo også Norge gode, og i stand til å slå hvem det måtte være. I 2008 er ikke Norge i stand til å slå noen som helst. Ikke Island, ikke Wales, ikke Montenegro, ikke Uruguay, ikke Irland, ikke noen.
Så hvorfor skal folk møte opp på Ullevaal på onsdag og se Norges beste spillere spille som om de var Norges dårligste?

Dessuten "Norges beste spillere" er jo et relativt begrep, så lenge Jan Gunnar Solli er med i troppen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 17. Nov. 2008, 16:59 »
Ser ut til enga spissene starter mot Ukraina...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 17. Nov. 2008, 18:29 »
Selvfølgelig blir det DFH-Moa på topp mot Ukraina. Med andre ord all mulig grunn til IKKE å se kampen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 17. Nov. 2008, 18:32 »
Selvfølgelig blir det DFH-Moa på topp mot Ukraina. Med andre ord all mulig grunn til IKKE å se kampen.

Stemmer det. Det var dem som var så dårlige det, eller var det det at de spiller på et annet lag enn RBK..?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 17. Nov. 2008, 18:36 »
Er jo litt morsommt. Er det ikkje Vålerenga som har slitt så med og score mål denne sesongen (?) Greit nok med Moa det er eit spennende navn men har aldri sjønnt ka DFH gjere på landslaget. Eg synes han knappt nok er god nok for Tippeligaen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 17. Nov. 2008, 18:57 »

Stemmer det. Det var dem som var så dårlige det, eller var det det at de spiller på et annet lag enn RBK..?
At de spiller på et annet lag enn RBK har lite med saken å gjøre.
Men Moa har blitt hypet noe enormt denne sesongen, og sammenlignes nå med Solskjær. Han har vært langt unna fast inventar på VIFs a-lag denne sesongen, og har prestert kun i enkeltkamper. Kan ikke huske at Moa har prestert i flere kamper på rad denne sesongen.
DFH har vært en forholdsvis middelmådig, men talentfull spiss helt siden han ble kjøpt fra Skeid samtidig som Braaten gikk til RBK.
DFH har aldri vært fast inventar som spiss i Vålerengen, og etter cupfinalen mot Kalle Anka-Stabæk forlanger alle at han skal være fast inventar på landslaget og førstevalg sammen Moa på topp.

Moa kom rett fra 1. divisjon til Tippeligaen, og har prestert over all forventning. Men å sammenligne han med Solskjær allerede er å gape i overkant høyt. Vadim Demidov kan ikke sammenlignes med Rune Bratseth helt ennå han heller, selv om han til tider har vært ganske god. Men han har også vist klare svakheter, og er ikke klar for Premier League helt ennå.

Jeg mener edruelighet kan være en fordel. Jeg tror edruelighet fra både media og fotball-Norge vil hjelpe disse talentene å utvikle seg i riktig tempo, slik at de blir best mulig. Å sammenligne Moa med Solskjær etter bare én sesong mener jeg er å gjøre Moa en bjørnetjeneste. Med andre ord, jeg tror ikke denne hypingen hjelper Moa særlig mye.
Å gjøre han til fast inventar på landslaget allerede er bare tull.

Greit nok, han skal få lov å spille mot Ukraina. Men å forvente at Moa er den som skal skyte Norge til VM er å tro på julenissen.