20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 41984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #60 på: 07. Okt. 2008, 17:44 »
Christian Grindheim blir nok anker, tror jeg. Og det er nok en riktig løsning.

Ser for meg Tettey, Grindheim og Winsnes på midtbanen, med Gamst i en fremskutt posisjon bak Carew og Tarik.

Jeg vet selvfølgelig at det aldri kommer til å skje. Det blir en ren firer med BH Riise på høyrekanten. Hauger og Grindheim sentralt og Winsnes på venstre.

Helstad og Carew på topp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 07. Okt. 2008, 19:50 »
Tror nok Grindheim endelig kommer til og starte igjen ja, og ingen grunn til og sette Winsnes ut etter det han presterte sist.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 11. Okt. 2008, 10:24 »
Kva kanal viser kampen idag?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 11. Okt. 2008, 11:29 »
Enten tv3 eller viasat4 regner jeg med.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 11. Okt. 2008, 11:42 »
Oki. Såg det sto utpå oddsprogramet at det var viasat 4.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 12. Okt. 2008, 16:48 »
Hareide begynner å imponere gitt. Har tatt ut Helstad, Tarik og Huseklepp til en kamp mot trege forsvarsspillere, og ingen av dem starter. Da var det visst riktigere med Helstad mot Island. Godt tenkt.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 12. Okt. 2008, 17:07 »
Å setja innpå Braaten var jo og eit sjakktrekk... Fekk til slutt gøymt han fekk utpå venstrekanten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 12. Okt. 2008, 17:10 »
Det er jo det jeg har sagt lenge. Åge Hareide er ingen taktiker. Å ta ut en landslagstropp er vanskelig nok for mannen. Å velge ut hvilke 14 som skal brukes i løpet av kampen er enda verre. Og det er klart, mot trege skotter som er veldig gode i lufta, så må vi jo satse på trege, hodesterke Steffen Iversen. Jeg mener Hareide burde ha spilt med tre på midten og tre på topp. Carew og Helstad/Elyounoussi på topp, Iversen hengende bak. Da hadde han fått mer fart, mer uforutsigbarhet på topp, samtidig som han hadde fått Iversens uvurderlige luftstyrke.

Og når Bjørn Helge Riise ikke er i nærheten av noen form, og Gamst Pedersen ødelegger mer enn han hjelper, så hadde det vært like greit å satse på en tremannsmidtbane: Grindheim - Tettey - Strømstad

Mot Nederland er det ekstremt viktig med fart i laget. Winsnes er ikke kjapp nok, og bør derfor vrakes til fordel for Tettey.
Riise kan få fortsette på høyrekanten og Strømstad kan få fortsette på venstrekanten. Et alternativ kan være å bruke Strømstad som indreløper og Tarik evt. Huseklepp på venstreving i 4-5-1

Men uansett hvordan man legger opp taktikken, så er Nederland altfor gode for Norge. Og Nederland kommer til å vinne kampen uten å slite seg ut.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 12. Okt. 2008, 17:13 »
Fortell meg hva Morten Gamst gjorde feil i går!!?? Han gjorde det meste rett og skapte sjanser for Norge i går, men det er kanskje ikke så nøye siden han har noen dårlige landskamper bak seg?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 12. Okt. 2008, 17:39 »
Gamst gjorde ikke det så dårlig den tiden han spilte i går. Men min generelle erfaring er at han ødelegger mer enn han hjelper når han starter kamper. Og spiller han sammen med Riise på venstrekanten er katastrofen et faktum. De gangene Gamst har spilt virkelig gode landskamper har ikke Riise spilt. De beste landskampene til Riise har gått uten Gamst.

Enn så lenge føler jeg vi har flere og bedre alternativer på venstrekanten enn på venstrebacken.
Så da må vi enten finne en ny posisjon til Gamst, eller droppe ham helt.
I mine øyne er det siste alternativet det beste.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 12. Okt. 2008, 18:21 »
Slik Gamst spilte igår er han nok nærmere en startplass mot Nederland. Han gjorde omtrent alt rett og hadde regien til Norges største sjanser. Nesten helt utrolig at ikke Iversen eller Braaten setter den.
Synes Gamst virket piggere enn på lenge igår, og det på høyrekanten. Kansje han passer bedre der på landslaget.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 12. Okt. 2008, 18:29 »
Gamst gjorde ikke det så dårlig den tiden han spilte i går. Men min generelle erfaring er at han ødelegger mer enn han hjelper når han starter kamper. Og spiller han sammen med Riise på venstrekanten er katastrofen et faktum. De gangene Gamst har spilt virkelig gode landskamper har ikke Riise spilt. De beste landskampene til Riise har gått uten Gamst.

Enn så lenge føler jeg vi har flere og bedre alternativer på venstrekanten enn på venstrebacken.
Så da må vi enten finne en ny posisjon til Gamst, eller droppe ham helt.
I mine øyne er det siste alternativet det beste.

Riise har vel knapt stått over en landskamp de siste 5 årene. Så den påstanden der tror jeg du får et forklaringsproblem med. Gamst er uten tvil den kantspilleren vi har med høyest potensial, så vi bør prøve å få det beste ut av han. Her har Hareide også et ansvar.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 13. Okt. 2008, 15:50 »
Ja, Riise har knapt nok gått glipp av en eneste landskamp de siste fem årene. Det har du nok rett i. Og det betyr bare at Morten Gamst Pedersen har særdeles, særdeles få gode kamper på det norske landslaget.

Jeg har ikke det minste problem med den argumentasjonen. For det er et faktum at Gamst har vært drit elendig på landslaget i ALLE år. Han har knapt en håndfull brukbare kamper. Og har vært Norges suverent dårligste spiller i nesten samtlige av kampene han har spilt.

De svært, svært, svært få gangene Gamst har vært god, kan jeg ikke huske at Riise har spilt.
De to ødelegger mye for hverandre.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #74 på: 13. Okt. 2008, 16:50 »
Jeg gleder meg faktisk til kampen på onsdag. Det er ingen umulighet at vi slår Nederland. Selvsagt er Nederland et mye bedre lag enn oss, spiller for spiller, men de har også sine svakheter. Like før EM spilte Nederland mot Danmark på hjemmebane. Danmark var klart bedre, men hadde uflaks og kampen endte vel uavgjort. Nicolas Bendtner drev det nederlandske forsvaret til vannvidd og klarer Carew å være et like stort uromoment, kan dette bli gøy.

Ja, Nederland var gode i EM (spesielt tidlig), men i det mesterskapet hadde de utrolig mye flyt. De fikk tidlige scoringer og kunne kontre inn noen flere. Er Carew i toppform og resten av laget også henger godt med, blir dette gøy. Selvfølgelig må vi ha litt flaks også, men følelsen sier at det får vi.

Selv skal jeg sitte på pressetribunen på Ullevaal og gleder meg til det! :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP