20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 174462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #645 på: 18. Nov. 2008, 00:27 »
Det er vel derfor jeg også etterspør en resursrik eier, eventuelt flere eiere. Men vi trenger alikevel ikke blåse av flerfoldige millioner på et tonn nye spillere. Men det hadde uten tvil vært fint at vi kunne vist litt ambisjoner med å smelle til på noen gode enkeltspillere som vil være med å heve laget mye. Vi har faktisk ikke et forferdelig utgangspunkt om en ser på stallen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 18. Nov. 2008, 00:31 »
Helt enig Kristoffer! Vi har et brukbart lag, og en 11'er som kan slå de fleste lagene i PL, men vi er sårbare på noen punkter og sliter hvis vi får skader. Tre-fire kvalitetsspillere, så skal vi ha et lag som uten særlige problemer skal kjempe på øvre halvdel. Venstreback, stopper, sentral midtbanex2.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 18. Nov. 2008, 08:35 »
Rob Lee tror at sier at Shearer bli newcastles nye manager, og at Shearer hadde tatt jobben om han hadde fått et tilbud av Ashley.
Jeg vil helst ikke at Shearer blir manager under Ashley, og hvis han skulle bli vår nye managger må de være på de primissene at Wise holder seg langt unna transfers.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1086906/Shearer-ready-Newcastle-boss-says-close-friend-Rob-Lee.html?ITO=1490
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #648 på: 18. Nov. 2008, 09:24 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4514719,00.html
Kinnear backed for Toon job
Duff praises interim manager and says he deserves full-time role
Ok. Jeg hadde iallefall ikke valgt den løsningen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 18. Nov. 2008, 09:50 »
Rob Lee tror at sier at Shearer bli newcastles nye manager, og at Shearer hadde tatt jobben om han hadde fått et tilbud av Ashley.
Jeg vil helst ikke at Shearer blir manager under Ashley, og hvis han skulle bli vår nye managger må de være på de primissene at Wise holder seg langt unna transfers.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1086906/Shearer-ready-Newcastle-boss-says-close-friend-Rob-Lee.html?ITO=1490

Dette er jo draumescenariet. Men då utan Ashley. Eg vil ha inn ein ny eigar, som har ressursane. Slik at Alan får alt han treng og krevje for å ta jobben og gjera jobben. Og at han får tillitt, ubegrensa tillitt. I minst 5 år. Dei bør og setja opp ein plan, med realistiske målsetninga. Det bør nesten vera som vi nettopp har rykka opp. Dette bør planen ta i betraktning. Og dei som då krevje topp 4 neste år kan gå ta seg ein bolle...For neste år bør då målet foreksempel vera å stabilisera oss på tabellen. Få eit lag som fungerar. Og så år for år sjå framgang spelemessig og resultatmessig.
DETTE BØR FANSEN VERTE HJERNEVASKA TIL Å FORSTÅ.
Hmm nesten som eg nettopp skulle ha beskreve min beste draum ever...

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #650 på: 18. Nov. 2008, 11:36 »
Disse klubbene kan jo bare overføre gjelden sin til eierne. F.eks. Roman kan jo bare overføre Chelsea sin gjeld til seg selv eller t.o.m slette den av egen lomme. De fleste klubber har denne mulighet, og da spesielt topplagene. Så dette er ikke noe problem for dem.

Gjelden Chelsea har er allerede lån fra Abramovitsj. Liverpools gjeld får ikke Gillett&Hicks refinansiert personlig og det er derfor de kan bli tvunget til salg i vinter fordi RBS ikke kan/vil refinansiere lånet og Glaziers lider vel litt under det samme som Gilett&Hicks.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #651 på: 18. Nov. 2008, 15:31 »

Dette er jo draumescenariet. Men då utan Ashley. Eg vil ha inn ein ny eigar, som har ressursane. Slik at Alan får alt han treng og krevje for å ta jobben og gjera jobben. Og at han får tillitt, ubegrensa tillitt. I minst 5 år. Dei bør og setja opp ein plan, med realistiske målsetninga. Det bør nesten vera som vi nettopp har rykka opp. Dette bør planen ta i betraktning. Og dei som då krevje topp 4 neste år kan gå ta seg ein bolle...For neste år bør då målet foreksempel vera å stabilisera oss på tabellen. Få eit lag som fungerar. Og så år for år sjå framgang spelemessig og resultatmessig.
DETTE BØR FANSEN VERTE HJERNEVASKA TIL Å FORSTÅ.
Hmm nesten som eg nettopp skulle ha beskreve min beste draum ever...

ENIG. 1 sesong nr 9, så nr 6, 7, 4 og 2. Da blir 5 nye år til Kong AL med UDISKUTABEL TILITT :D
Who else...... Alan Shearer

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 18. Nov. 2008, 16:24 »
Kva med Slaven Bilic? Han er visstnok interessert i å jobbe i ein engelsk klubb..
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 18. Nov. 2008, 16:42 »
Slaven Bilic er ikke en world class manager. Punktum.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #654 på: 18. Nov. 2008, 16:58 »
Laveste tilskuerantall? Har vel hatt mindre enn i går flere ganger tidligere denne sesongen?

Stemmer det. Så det bare i en avisartikkel om at det var "All time low" denne sesongen på kampen.

Penger er en forutsetning men å gå 50-60 millioner i minus i et overgangsvindu er ingen garanti på suksess. Ta Hull som et eksempel. De brukte £4.4 mill på kjøp i sommer og forsterket stallen med 10 spillere pluss mange på lån. Året før brukte de £1.6 mill og fikk inn £1 350 000. For de som ikke har fått det med seg så har de en stall som har sørget for at de ligger 2 poeng bar Arsenal på 4.plass. En klubb som var under administrasjon for 7 år siden og som nå eies av et konsortium bestående av 3 mann. Er penger nøkkelen til umiddelbar suksess???

Hull har overprestert noe sinnsykt sålangt denne sesongen, men når vi nærmer oss mai er jeg ganske sikker på at de ligger på nedre halvdel av tabellen. Penger er dessverre blitt veldig viktig i dagens fotball, ManU, Arsenal, Chelsea og Liverpool har staller vi ikke er i nærheten av.

Men ikke alle har bygget laget sitt opp av "penger"! Av de du nevner der er det vel kun Chelsea som har tatt snarveien. Og selv det å bruke massevis av penger på transfers er slettes ingen garanti for umiddelbar suksess, det er vel ManCity et veldig godt eksempel på.

Såklart er penger (som med alt annet) viktig i dagens fotball, men det er ikke alt og slettes ingen garanti for noe som helst. Det ligger mye mer bak et suksessfult fotballlag enn kun å strø seg rundt med penger.

Se på Arsenal, de har kjempet i toppen i flere 10 år nå uten å ha vært i nærheten av å bruke usannsynlige mye penger verken på transfer eller lønn. Manchester United kjøper veldig dyrt men sjelden mange. De nøyer seg gjerne med 1 eller 2 spillere pr sesong. De har jo i likhet med Arsenal også satset en del på akademiet og har bygget klubben opp derfra.

Jeg skjønner at mange vil se NUFC kjøpe 11 verdenstjerner hver sesong i likhet med Chelsea og nå også ManCity for at klubben skal kunne hente noen trofèer. Men for min del er fotball mer enn pokaler og trofèer. Det handler vel så mye om å bli underholdt, respekten, følelser, osv. Trofèer og pokaler er jo kronen på verket, men veien dit, hvordan klubben har oppnådd det vil snakkes like mye om, om ikke mer. Alt har en historie, noen litt bedre og flottere enn andre.
Derfor i mine øyne vil ALDRI Chelsea nå opp til ManU (selv om jeg hater klubben), Liverpool eller Arsenal, selv om klubben har et par seriegull og FA cupgull etter Abramovich inntreden.  

Nok en gang tolker du det jeg skriver helt feil. Jeg har aldri ønsket at vi skal bli som Chelsea som kjøpte et helt lag bare på en sommer, Man City kommer nok til å gjøre det samme. Men det er stor forskjell på den situasjonen vi befinner oss i der vi måtte selge Milner for å kjøpe, Owen får ikke ny kontrakt og er nok tapt i januar. ManU som "liksom" bruker penger for å oppnå suksess, du kan jo prøve å finne ut hva de har brukt på følgende spillere de siste årene:
VdS
Rafael-Vidic-Ferdinand-Evra
Nani-Carrick-Anderson-Ronaldo
Rooney-Berbatov

ManU har brukt enorme summer for å være der de er idag, hva har Liverpool brukt på Keane, Torres og Mascherano de siste årene? Å tro at vi skal kunne holde følge med de andre klubbene når vi må selge de beste spillerne bare ved å satse hardt på talenter tror jeg er å tro på julenissen. Ja Arsenal har klart det, og det er ikke mange andre enn Wenger som kunne fått det til. Men husk en viktig ting, ligaen har utviklet seg voldsomt de siste årene og det skal mer og mer til for å hevde seg. Arsenal per i dag skal være svært fornøyde om de i det hele tatt kommer blant de 4 beste.

Synes det blir helt feil å slakte oss som vil ha en ny eier som er villig til å bruke mere penger, jeg tror det er en forutsetning for at klubben skal utvikle seg. Det er ikke her snakk om å bruke 2 mrd på en sommer, men å forsterke en stall som er all for liten. Jeg er helt enig at det er bra klubben satser på talenter, men å tro at dette i seg selv skal være nok til å bli et topplag tror jeg ikke på. En blanding av rutinerte spillere og unge talenter er det beste. Når vi først snakker om talenter så koster også de største talentene mye penger, se bare på hva Manu betalte for Ronaldo, hva Arsenal måtte ut med for Walcott.

Slik situasjonen er idag står vi i fare for å miste de beste spillerne vi har, og hvis ikke de blir erstattet er veien ned fryktelig kort. Derfor håper jeg, og mange andre her inne at vi får inn en ny eier som er villig til faktisk satse på denne klubben. For det er liten tvil om at stallen vår må forsterkes.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 18. Nov. 2008, 17:12 »
Slaven Bilic er ikke en world class manager. Punktum.

Ingen som har påstått det heller, men en bra trener er han. Tror du skal fire litt på krava dine, for det kommer ingen Capello, Hiddink, Hitzfeld, Mourinho til St.James Park med det første.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 18. Nov. 2008, 17:27 »
Jeg har heller ingen tro på at noen av de har tenkt seg til Tyneside med det første. Men jeg har et soleklart krav om World Class eller Shearer/Keegan likefullt. Fordi jeg mener det er ENESTE vei fremover for Newcastle. Hughes, Bilic eller hvem det måtte være vil kun få begrenset med tillit av fansen, og styret vil bruke det som en unnskyldning for å hive vedkommende på dør hvis resultatene ikke er helt som ønskelig, med mindre vi skulle få et nytt styre som faktisk har hørt om begrepet langsiktig tenkning.
Jeg er litt redd for å få inn et ubeskrevet blad utenfra. Enten må vi ansette en mann vi kjenner ut og inn, og som fansen elsker mer enn sine koner og barn. Eller så må vi ansette en mann med en proven record. En mann som alltid er i stand til å gjøre gull ut av gråstein. En mann som vet hva det handler om, og som har vært ut for verre stormer enn å få hele SJP mot seg for en kort periode, og som har en sånn status at ingen styreformann i verden tør å gi vedkommende sparken.

Det er kun to muligheter. Alan Shearer eller World Class.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 18. Nov. 2008, 19:19 »
Og da er den eneste muligheten Alan Shearer. Det finnes veldig få verdensklasse managere, og ingen av de vil komme til Newcastle.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 18. Nov. 2008, 20:27 »
Det er jeg fullt klar over. Men jeg mener ikke det er bortkastet tid å spørre. Jeg har ingen som helst tro på det, men vi kan ha høyere makter med oss for en gangs skyld, og faktisk få napp. Hvis både Shearer og alle uinteresserte klassemanagere der ute sier nei, så må vi ha en plan B. Men det tar vi da. Ny eier er første bud. Eiere som faktisk er villig til å bruke mye penger.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 18. Nov. 2008, 21:13 »
Nok en gang tolker du det jeg skriver helt feil. Jeg har aldri ønsket at vi skal bli som Chelsea som kjøpte et helt lag bare på en sommer, Man City kommer nok til å gjøre det samme. Men det er stor forskjell på den situasjonen vi befinner oss i der vi måtte selge Milner for å kjøpe, Owen får ikke ny kontrakt og er nok tapt i januar. ManU som "liksom" bruker penger for å oppnå suksess, du kan jo prøve å finne ut hva de har brukt på følgende spillere de siste årene:
VdS
Rafael-Vidic-Ferdinand-Evra
Nani-Carrick-Anderson-Ronaldo
Rooney-Berbatov

Om jeg har tolket dine meninger feil beklager jeg det.

Uansett så er ikke jeg imot en ny eier, men jeg vil heller ikke ha en eier som har som plan å "kjøpe" seg noen pokaler, ei heller "kjøpe" seg popularitet hos fansen. DE må tåle å få seg en på trynet av og til, så får de heller gi tilbake når tiden er inne.

Selvfølgelig har ManU brukt store summer på spillere. Men hele storhetstiden dems under Ferguson har vært forbundet med talentutvikling, og det var også talentene han avla frem som har vært med å føre klubben opp dit de er idag.
Giggs, Butt, Scholes, Neville brødrene, Beckham og Gillespie var alle med på ManU i begynnelsen av 90 tallet, noen av dem er i klubben enda. Talentutviklingen har også fortsatt til den dag idag, det viser laget ManU stilte med borte mot Chelsea der 4 av dem som startet er kommet opp igjennom klubbens akademi. Neville, Evans, Fletcher og Scholes startet den kampen, og Giggs, Brown og O`Shea var innbyttere.
I sist kamp ManU hadde mot Hull fikk de ytterlig presentert 3! nye unge talentfulle spillere ved Welbeck, Gibson og Manucho. Egentlig har det grodd godt i rekkene der siden Busby Babes herjet på 50 tallet.

Det samme er det med Arsenal og Liverpool, det har alltid grodd godt i rekkene i akademiene der også. Da lager klubbene en tradisjon eller fundament om du vil, som gjør at de kan holde seg i toppen over tid, og dyrker frem verdenstjerner og "egne" helter.

Det er dette jeg også vil se NUFC gjøre. Er bare så dritt lei av at klubben kjøper dyre B og C stjerner som forlanger skyhøye lønninger og som fansen dikter opp som klassespillerer før sesongen og lager seg store forventninger utad. For det er slik vi har drevet i de aller fleste sesongene. Da er jeg heller villig til å vente på at klubben dyrker gode spillere i akademiet og heller bruker transferbudsjettet på klassespillere frefor å handle 11 søppelspillere. Men det krever en dyktig manager som kan tenke langsiktig, og ikke minst en del mer tålmodighet fra fansen.

Men slik ståa er nå har fansen god grunn til å være utålmodige da vi ikke vet om klubben er til salgs, om den blir solgt, hvor lenge Kinnear er manager eller hvem som tar over etter han. Håpløst nå, men med Shearer om en uke vil det igjen bli stor optimisme, ihvertfall hos meg!!