20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem ønsker du som neste manager i NUFC?

Alan Shearer
95 (59.4%)
Dennis Wise
4 (2.5%)
David Moyes
12 (7.5%)
Marcelino
3 (1.9%)
Frank Riijkard
31 (19.4%)
Alan Curbishley
8 (5%)
Steve Bruce
7 (4.4%)

Stemmer totalt: 152

Skrevet av Emne: Hvem ønsker du som neste manager?  (Lest 173931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem ønsker du som neste manager?
« Svar #300 på: 17. Sep. 2008, 14:06 »
Skjønner egentlig heller ikke hvorfor Ashley skal sprute ut sign on fee og feit lønn for en topp manager når han vet at han skal selge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 17. Sep. 2008, 16:08 »
Hvem i helvete vil overta en klubb som man VET får nytt styre om ikke så lenge?
Nå prøver jeg å se forbi Mike Ashley jeg da.
Det ser ikke ut til at Mike Ashley har tenkt å ansette en manager med det første. Ser at Chronicle spekulerer i at O'Leary eller Curbishley kan bli hentet inn som midlertidige assistenter til den gamle assistenten som midlertidig er sjef.

Men når vi får inn nye eiere, så MÅ vi sikte mot aller øverste hylle. Kanskje ikke vi får noen Mourinho eller Ferguson. Men vi kan ikke begynne å ansette Steve Bruce,  Temuri Ketsbaia eller noen i den duren.
Vi kan heller ikke ansette David O'Leary på full tid. Selv om han nådde semifinale i CL med Leeds og la et brukbart grunnlag for Martin O'Neill i Villa. Sam Allardyce hadde et langt dårligere utgangspunkt.

Men eventuelle nye eiere MÅ bruke penger på å ansette en manager av høy, høy internasjonal klasse. Om vedkommende snakker engelsk eller mandarin er fullstendig uvesentlig. Og det er en mann eller en dame er fullstendig uvesentlig. Det viktigste er at vedkommende ikke står mye tilbake for Wenger, Ferguson, Mourihno, Benitez etc.

Det samme gjelder for Ashley hvis han ikke finner noen egnede kjøpere. Da MÅ han bruke de pengene han ikke vil bruke på å ansette det beste av det beste hva gjelder manager.

Det er ingen bønn. Selv ikke Alan Shearer aksepteres her i gården, med mindre jeg får konkrete håndfaste bevis på at samtlige av verdens ypperste managere, enten de heter Sir Alex Ferguson, Jose Mourinho eller Ottmar Hitzfeld er spurt og har takket nei.
Skal vi oppnå noe. Skal vi komme tilbake der vi vil være, så må vi ansette det beste av det beste på managersiden. Vi kan ikke begynne å ta til takke med det nest beste, bare fordi vedkommende eventuelt måtte være geordie eller fordi det er større sjanse for at vedkommende takker ja.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #302 på: 17. Sep. 2008, 18:37 »
Da kan vi like greit hente Allerdyce som midlertidig manager. Evt, Nils Johan Semb.
« Siste redigering: 17. Sep. 2008, 22:41 av Wroom »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 17. Sep. 2008, 19:37 »

Men når vi får inn nye eiere, så MÅ vi sikte mot aller øverste hylle. Kanskje ikke vi får noen Mourinho eller Ferguson. Men vi kan ikke begynne å ansette Steve Bruce,  Temuri Ketsbaia eller noen i den duren.
Vi kan heller ikke ansette David O'Leary på full tid. Selv om han nådde semifinale i CL med Leeds og la et brukbart grunnlag for Martin O'Neill i Villa. Sam Allardyce hadde et langt dårligere utgangspunkt.

Jeg ser faktisk på Steve Bruce som et godt valg for Newcastle. Han har gjort gode ting i Wigan, samt at han er en Geordie. Hadde du spurt meg for 2 år hadde jeg aldri ville hatt han, men nå er oppfatningen min en annen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #305 på: 17. Sep. 2008, 20:31 »
steve Bruce - Nei takk. Tror du han spiller noe særlig attraktiv fotball da? Er han et stort nok navn til å hente de spillerne vi vil ha? Niks og Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 17. Sep. 2008, 21:00 »
steve Bruce - Nei takk. Tror du han spiller noe særlig attraktiv fotball da? Er han et stort nok navn til å hente de spillerne vi vil ha? Niks og Nei.

Vi er ett midten lag i PL, men en ikke spesielt spennende tropp. Vi må rett og slett begynne å bygge, og eg mener Bruce vil vere en godt alternativ.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 17. Sep. 2008, 21:43 »
Ikke Wise ihvertfall! ;) Synes Shearer er litt for lite erfaring til å ta over klubben i denne situasjonen, men en reansettelse av Keegan hadde kanskje gjort susen...  ;)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #308 på: 17. Sep. 2008, 21:47 »
KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 17. Sep. 2008, 21:51 »
Jeg mener det er totalt feil å begynne å tenke at vi er en middelmådig klubb, og må bygge fra grunnen og opp, og da er Steve Bruce en god mann, bare fordi han har gjort det brukbart med Wigan og er geordie.

Når vi nå får inn nye eiere får vi inn mye mer penger enn Ashley kan rutte med. Forhåpentligvis. Og da kan vi ikke begynne å tenke middelmådig klubb, middelmådig manager, middelmådige spillere. Vi har hatt nok middelmådighet i denne klubben.
Skal vi komme noen vei, så er det kun én mulighet, å investere mer penger enn noen gang før i spillere og manager for å få denne klubben tilbake der den hører hjemme.

Og før vi ansetter Steve Bruce kan man ikke gå forbi Alan Shearer. Alan Shearer er en Newcastle-legende. Bruce er riktignok født geordie, men han er en "legende" i Manchester United. Det er grunn nok til at Alan Shearer skal gå foran i rang. Selv om han ikke har managererfaring fra før.

Anthony

• Gjest
« Svar #310 på: 17. Sep. 2008, 22:05 »

Men eventuelle nye eiere MÅ bruke penger på å ansette en manager av høy, høy internasjonal klasse. Om vedkommende snakker engelsk eller mandarin er fullstendig uvesentlig. Og det er en mann eller en dame er fullstendig uvesentlig. Det viktigste er at vedkommende ikke står mye tilbake for Wenger, Ferguson, Mourihno, Benitez etc.

Musikk i mine ører!. Som du sier trenger klubben en manager med erfaringer og autoritet ifra langt større anledninger enn det som holdes som standard i Newcastle, Shearer. Shearer er da naivt valg som manager. Rent juridisk er ikke det et bra aktuelt manager-valg pågrunn av hvilke resultater det ville fulgt av det presset klubben er i for øyeblikket, slik jeg ser det har ikke han vært i en lignende situasjon tidligere. Selvsagt har Shearer lederegenskaper og en autoritet som kan måles opp mot en trenerrolle, men ser uansett ikke for meg han i en managerrolle i tilfellet her.

Valget av den perfekt utkårede manageren er det nok ingen fasitsvar på. Så lenge den andre 'hoved-autoriteten til klubben; styret, styreformannen og Dennis "iwhoremyselftomikeashley" Wise tar seg en pause fra sadismen. De med kapital overlever i fotball, det kan vi faen ikke gjøre en dritt med uansett hvor mye vi prøver.(vel, vi kan få tittelen: universets-mest-loyale-supporterskare-evvah!). Fotball er ikke demokrati, det er diktatur. Skulle bare mangle. Faktumet er at; Folkets/Managerens fornuft, og evne til selvstendig tenking er blitt tært ned som faen. Da tenker jeg på manageren(es) rolle i Newcastle United Football Club, hvor de blir styrt av krekene i dress. Resten er det meste et spill for galleriet. For å si det sånn, gjør ikke England sine og verdens medier for den del tilstanden i klubben noe bedre.

Ser det slik at det er umulig å unngå å bli herset med av det nåværende styret osv, noe som gjør at managerrollen blir uattraktiv for en potensiell kommende manager noe som gjør at (i mine øyne) vi må se lengre etter den autoriteten flere gjerne vil se. I såfall hvis det hadde kommet et stort navn til St. James er det da mulig at han/hun (http://no.wikipedia.org/wiki/Likestilling) kke hadde blitt værende lenge, slik vi har sett hvordan det er til nå.

Siden Rekdal er en...legende...Kunne de jo like godt ansatt han pågrunn av at han er en...legende...,Men har han det som trengs trenerkvaliteter, erfaring osv?. Skeptisk, jævlig sleptisk...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 17. Sep. 2008, 22:26 »
Per i dag er managerrollen i Newcastle fullstendig uattraktiv for gode managere. Det sier seg sjøl.
Det er nettopp derfor vi er nødt til å holde ut med en caretaker inntil vi har fått et nytt styre og nye eiere med mer penger enn Mike Ashley.
De nye eierne må umiddelbart starte en sjarmoffensiv. Både overfor fansen OG overfor yppersteprestene av verdens fotballtrenere.
For er det noe denne klubben trenger mer enn noensinne, er det en manager med bøttevis av erfaring fra langt, langt større anledninger enn det Newcastle United kan by på i nær fremtid. Vi trenger en manager i verdensklasse. En manager med lang erfaring, en naturlig autoritet som bare ved navnet tiltrekker seg drøssevis av gode spillere. Vi trenger en manager som kan lage gull av gråstein.

Verken Steve Bruce, Alan Shearer eller David O'Leary oppfyller disse kriteriene.
Ei heller Kevin Keegan.

Selv ikke en slik yppersteprest vil være i stand til å revolusjonere Newcastle, og skape et uslåelig vinnerlag på bare en uke.
Det å bygge opp Newcastle er en prosess som vil ta tid. Og får vi inn et ordentlig stort navn, fra en eller annen plass i verden, som virkelig har meritter å vise til, så kommer fansen til å gi denne mannen unison støtte. Det er jeg 100% sikker på.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 17. Sep. 2008, 22:36 »
Ka ska me med ein manager egentlig ? Er jo Wise og Ashley som bestemmer uansett ;) Den eineste manageren som kunne boosta laget har jo nettopp forlatt klubben.. E kje vits og leite etter ny manager før Ashley har solgt klubben. Og btw er det jo ingen managere med ambisjoner som kommer til takke ja til jobben under nåverdenede situasjon uansett.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 18. Sep. 2008, 10:48 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 18. Sep. 2008, 10:51 »
Hahaha tenk dere om OBleary ble den nye manageren. Det ville vært prikken over ien av galskap.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/newcastle/2980552/Newcastle-turn-to-David-OLeary-as-short-term-successor-to-Kevin-Keegan---Football.html

Er det galskap å få inn ein manager? Alt e no bedre enn det er no. Uansett, når klubben får nye eigarar då sparka dei Oleary. Ha du ikkje fått med deg at vi sparkar manageren kvart år? Er då dette prikken over ien?!? Den prikken kom for leeenge sidan.