20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Keegan har sluttet  (Lest 16998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Keegan har sluttet
« Svar #90 på: 08. Sep. 2008, 00:48 »
Joa, du har unektelig rett i at vi vet alfor lite og spekulerer altfor mye. Poenget mitt var bare at den modellen Newcastle styres etter fungerer IKKE, mens modellene i de klubben du sammenligner Newcastle med, de fungerer. Det tror jeg vi kan enes om?

Er det ikke samme model da?

Forskjellen slik jeg ser det er at Keegan rett og slett ikke passer i et slikt system. Han liker å ha kontrollen 100%, på ALT og er vant med at alle danser om han sier så.
Skal man følge et slikt system MÅ man ha en manager som er vant med å jobbe under slike omstendigheter og da må man lete utenfor de britiske øyer, det tror jeg du er enig i.

Jeg må også si at uansett hvem som står bak spillerutskiftningene i troppen denne sommeren er jeg fornøyd med ALLE som er gått og NESTEN ALLE som er kommet inn. Skulle gjerne hatt et par til, blant annet en venstreback og sentral midtbanespiller, men alt i alt kan jeg ikke si jeg er skuffet over det. Vi har handlet ungt, billig og kvalitet.

Problemet er at det ikke var Keegans ønsker som ble fulgt.
Slik jeg ser det funker en slik modell, DERSOM en prioriterer rollene slik de burde vært prioritert. Sir Bobby Robson sa det perfekt i dag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 08. Sep. 2008, 17:43 »
Joa, du har unektelig rett i at vi vet alfor lite og spekulerer altfor mye. Poenget mitt var bare at den modellen Newcastle styres etter fungerer IKKE, mens modellene i de klubben du sammenligner Newcastle med, de fungerer. Det tror jeg vi kan enes om?

Er det ikke samme model da?

Forskjellen slik jeg ser det er at Keegan rett og slett ikke passer i et slikt system. Han liker å ha kontrollen 100%, på ALT og er vant med at alle danser om han sier så.
Skal man følge et slikt system MÅ man ha en manager som er vant med å jobbe under slike omstendigheter og da må man lete utenfor de britiske øyer, det tror jeg du er enig i.

Jeg må også si at uansett hvem som står bak spillerutskiftningene i troppen denne sommeren er jeg fornøyd med ALLE som er gått og NESTEN ALLE som er kommet inn. Skulle gjerne hatt et par til, blant annet en venstreback og sentral midtbanespiller, men alt i alt kan jeg ikke si jeg er skuffet over det. Vi har handlet ungt, billig og kvalitet.

Det handler ikke om hvorvidt man er direkte skuffet over hvem som har dratt og hvem som har forsvunnet, selv om jeg faktisk begynner å savne Emre litt med tanke på at vi ikke har hentet en fullverdig erstatter. For NEI en unggutt fra Urugay som er nesten uprøvd i Europa,  helt uprøvd i England, og bare reserve på et såpass middelmålig landslag er IKKE en fullverdig erstatter.

Ellers er jeg enig i at managere fra kontinentet kanskje passer bedre inn i en slik modell som det Ashley har innført på Tyneside. Dog med et lite forbehold. Som jeg hele tiden har hevdet, forskjellen på Newcastle og klubben du sammenlignet med er at det faktisk virker i de andre klubbene. Hvorfor? Fordi manageren har noe han skulle sagt når det kommer til "spillermateriell". Hvis du tror det Ashley har innført i Newcastle er samme modell som f.eks Milan så tror du altså at Galliani fartet rundt og forhandlet om Ronaldinho og hvem han ville, mens han ga hardt faen i Ancelotti som satt hjemme i Milano og skulle være AC Milans trener.Selvfølgelig var det IKKE slik. Tror du jernmannen "Don" Fabio Capello hadde funnet seg i trene Real Madrid dersom Mijatovic hadde bestemt ALT på spillerfronten, selvfølgelig ikke!

Keegan ble hentet tilbake til Newcastle på helt andre premisser enn det som etterhvert har blitt praktisert, det er jeg ikke det minste i tvil om. Og det er ganske enkelt dømt til å mislykkes.

kennethgol

• Flaskebærer
  • *
  • Kun Newcastle united for meg!!!
    • Vis profil
« Svar #92 på: 09. Sep. 2008, 19:31 »
Nå håper jeg de fleste holder seg borte ifra kampen.
Det er eneste måten og bli kvitt ashley fort nok før vi ødelegger
hele neste sesong. Det går bare ikke ann og drive en klubb
med det oppsette de har nå.
Ashley skuffa meg noe J****** når han ikke backa keegan.
Nå som akkurat folket hadde begynnt og få troa på underholdene
fotball igjen etter souness, roeder og allerdyce tida!

Sjekk ut youtube linken her! det ser ihvertfall positivt ut med boycotten ifølge
diverse engelske forum  :)

Ashley out !!!

"We didn't underestimate them. They were a lot better than we thought" - Sir Bobby Robson

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #93 på: 09. Sep. 2008, 19:52 »
Hva i alle dager er vitsen med å ikke møte opp på kampen? Spillerne trenger fansen mer enn noen gang, så hva tror du skjer med dem hvis ingen møter opp? Spillerne har ikke gjort noen ting galt, og derfor bør ikke en eventuell boikott gå utover dem.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 09. Sep. 2008, 19:55 »
Jajajajaja..... Hvorfor skal vi laga tråder om dette igjen ? Vi lager jo tråder om alt for tiden. Ting som blir diskutert i nesten alle andre tråder. For ¨si min mening; Boikott blir barnslig...

luny_81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #95 på: 09. Sep. 2008, 19:57 »
Fantisk video

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 09. Sep. 2008, 19:58 »
Fra N-O:

The Mag ? true faith Newcastle United Fanzines joint statement

Like many Newcastle United supporters we have been sickened by the events of the last week and the departure of Kevin Keegan from his position as manager of our club. We believe Kevin had little alternative but to resign given the gross incompetence and mismanagement of Dennis Wise, Executive Director of Football and Derek Llambias, Managing Director who like Kevin were appointed by Mike Ashley. While Kevin Keegan remained at Newcastle United the fans trusted that the club was moving forward at last, with Keegan?s departure all trust has gone.

Both The Mag and true faith believe there has been a fundamental break in trust between board and the support.

Both true faith and The Mag have been inundated by requests from supporters keen to take action against those within the boardroom of Newcastle United.

Having read many hundreds if not thousands of e-mails sent into both fanzines we are recommending the following action in protest at its appalling treatment of Kevin Keegan and the entirely unworkable structure it has established at the club, namely around the club?s transfer policy.

That initial action includes;

1. An immediate and indefinite boycott of all Newcastle United merchandise to include replica shirts, other club clothing and any items sold at official NUFC outlets. It will also include the non-purchase of all Newcastle United programmes and magazines as well as food, drinks and beverages of any description. This boycott will include raffle tickets, lotteries and any other products associated with Newcastle United Football Club. This to include also a boycott of all club bars including Shearer?s Bar as well as club cafes, official club tours, visits to the NUFC museum and any other activity which generates an income for Newcastle United.

2. This boycott to be extended to any retail outlet or product owned either in full or in part by Mike Ashley e.g. Sports Soccer, Lillywhites etc.
We do not advocate a boycott (this is backed up overwhelmingly in the emails we have received) of the game against Hull City at SJP on Saturday 13/Sep/08. Newcastle United?s players have done nothing wrong and certain individuals have behaved impeccably given the manner in which their manager and team-mates have been treated this last week. They remain deserving of our support.

3. We advocate supporters vocally expressing their disgust against the current regime whether they are at the match or not, which will act as a clear demonstration of the antipathy of supporters towards Ashley, Llambias and Wise. There should be no abuse directed at any Newcastle United player.

4. We insist that Mike Ashley does not attend away games amongst the travelling support. He is not a Newcastle United supporter and as far as true faith and The Mag are concerned he is not welcome amongst our ranks. If any effort is made by Ashley to attend future away games we would recommend the away support to vocally remind him he is not wanted amongst us. We do not advocate violent disorder of any description.

Michael Martin,
Editor, true faith

Mark Jensen,
Editor, The Mag

Har ikke fulgt så godt med i tråden så vet ikke hvor mange som støtter dette (er sikkert noen som ikke kommer på kampen vil jeg tro) , men personlig liker jeg godt dette forslaget.

kennethgol

• Flaskebærer
  • *
  • Kun Newcastle united for meg!!!
    • Vis profil
« Svar #97 på: 09. Sep. 2008, 20:06 »
Les dette !!! Det er foresten jeg som har lagd videoen  :) la den ut idag.

Based upon some of the comments that have come out in recent days, he just might ride this one out.

The furious reaction that took place last week has become more of a mild apathy, with people saying they will attend the Hull game and all the home games that follow, leaving us again as a club with passionate fans afraid to show the passion by boycotting to help get the person who is the root of the problem out of our club. If we go, it is still his club.

To those who say a boycott would be bad for the players - have the players at Newcastle ever played in front of a small crowd or even no crowd before...yes. They are professional players who began like the rest of us kicking a ball around in the street or the park, and not having a big support for a few games until the owner clears off would not adversely impact them.

Will the first team lose any money if people don't come to the home games...no. Their wage packets will still have more in them for one week than most of us get in one year, they are professionals doing a job, so I'd expect them to do it in any circumstance.

Will the team understand if people don't turn up to watch...I'm absolutely sure they will having worked with Keegan and know the strength of feeling the fans have for him.

My view is simple - until Ashley sells up, it is not our club anymore, it is just another one of his businesses. The way to make him sell this particular business is to stay away from games until he goes, otherwise we just make it easier for him to stay.

If the next 5-6 home games had crowds under 10,000 do you think he'd keep the club...not a chance.

My suggestion is this - go and watch non league teams in and around the north east on Saturday and on the following home game dates, like Gateshead, Blue Star, Blyth Spartans...whoever. They are local teams who need support I'm sure, and could use your fiver or whatever it costs these days, and I'll bet a pint isn't 5 quid there either. Now that would be a great protest that actually did some good for football in the north east...can you imagine if Gateshead got 20,000 for their match...how funny would that be!!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #98 på: 09. Sep. 2008, 20:08 »
Jeg håper de fleste velger å gå på kampen som vanlig og støtter spillerne, samtidig som de viser hvor lite fornøyd vi er med måten klubben styres og drives på. Tror det går ann å kombinere de to tingene.
Hvis mange lar være å komme på stadion rammer det laget mer enn det rammer Fat Ashley, så bedre å boikotte på andre måter enn å la være å gå på kamp.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 09. Sep. 2008, 20:09 »
Er det ingen som leser nyheter på forsiden? Slike nyheter kommer der også....på norsk

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #100 på: 09. Sep. 2008, 20:09 »
Synst ikkje vi skal boycotte kampen. Kva med å lage ein sjuk stemning inne på stadioen + før og etter kamp rop? Vil berre skade laget visst folk ikkje møte opp.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #101 på: 09. Sep. 2008, 20:12 »
Enda en tråd hvor dette diskuteres? Kan ikke folk drite i å ta standpunkter før vi kommer til bunns i hva som har skjedd. Ikke bruk avissitater og andre tåpligheter som backup for argumentasjonene deres.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #102 på: 09. Sep. 2008, 21:09 »
Det er bare to alternativer de kan gjøre.

1. La være å møte opp. Spillerne har da som sagt over et sted, vitterlig spilt for få tilhengere igjennom hele oppveksten. Akkurat det klarer de å takle rimelig godt.

2. Lag et helvete på stadion i en eller annen form. Kanskje Bosnia-lignende tilstander må til?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 09. Sep. 2008, 22:13 »
Snakka med en kamerat i dag som er sesongkortholder og det ser ut til at de forsøker å få folk til å boikotte 1.omg, komme i pausen, heie fram laget til seier for så å demonstrere etter kampen med bl.a synging av Keegansanger. Har ikke billett til kampen men vurderer sterkt å joine denne ideen.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #104 på: 10. Sep. 2008, 09:14 »
Kanskje ingen dum ide det. Da støtter man laget samtidig som man gjør det helt klart for eiere og styret, at dette er en uakseptabel måte å drive Newcastle på.

Så en eller annen plass at både Wise og Ashley ikke kommer på kampen til helga. Feigt, men slik er det å ha folk som styrer som ikke har et forhold til klubben overhodet.