20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Keegan har sluttet  (Lest 17021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Keegan har sluttet
« Svar #75 på: 06. Sep. 2008, 23:01 »
Denne informasjonen må tydeligvis ha stått i en del av kontrakten som Kevin Keegan aldri fikk se.
Aldri i verden om Kevin Keegan hadde godtatt å bli degradert til hovedtrener fra starten av.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 06. Sep. 2008, 23:33 »
It is a fact that NUFC is a business and operates, like all businesses, with financial constraints.

Trodde nufc var ein fotballklubb eg. Så feil kan ein ta.

It is a fact that that Mike Ashley is a fucking rat that should be given the right amount of poison.
« Siste redigering: 06. Sep. 2008, 23:42 av Radar »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 06. Sep. 2008, 23:51 »
Styret har gått fra at alle trodde de var idoter til å gjøre det til fakta. Håper vi får inn nye eiere med en gang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Sep. 2008, 06:35 »
Mike Ashley is a cunt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Sep. 2008, 09:49 »
Jesus. Hvor dypt klarer Newcastle å synke? Legger de ut den dritten der på sin offisielle hjemmeside!? Herreminhatt...

Edit: Etter å ha lest den der to-tre ganger nå så klør jeg meg fortsatt i hodet om hvem i all verden som er korka nok i hodet til å legge ut slikt oppgulp!?

Det høres ut som det er en furten fjortis som skriver på MSN eller noe.. Skulle ville la dette ligge for sin egen del. Dere kan jo bare se for dere overkskriftene på tabloidene i morgen! Kommer til å elske at Newcastle går i ordkrig med Keegan. Herregud som jeg håper Ashley og resten av det tragiske styret forsvinner.!! Trodde aldri jeg skulle si det, men Fat Fred er faenima velkommer tilbake for min del!!

Akkurat nå er det jo et forsvar fra klubbens side om å forsvare seg fra gjentatte "angrep" eller uttalelser fra LMA som forsvarer Keegan.

Jeg ser heller ikke det store problemet med disse opplysningene eller faktaene de kommer med der. Det er jo flere STORE klubber lenger sør i Europa som driver akkurat slik. Jeg kan nevne de mest kjente som Real Madrid, Barcelona, Valencia, Bayern Munchen og Milan. Men fakta er at dette er en mer "normal" måte å fordele oppgaver på i de aller fleste andre store ligaer i verden (også i Sør-Amerika).
Når vi forhandlet med Deportivo om Coloccini så var det vel klubbens direktør vi forhandlet med og ikke treneren/manageren dems!?

Uansett er jeg utrolig skuffet over hvordan dette har endt med at Keegan trakk seg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Sep. 2008, 09:57 »
Det eneste jeg reagerer på med den "statementen" der er de latterlige dårlige nivået de legger seg på. Hadde Newcastle vært halvprofosjonelle hadde de aldri lagt ut en slik statement, men heller latt ting kjøle seg ned litt. Nå har de hisset på seg de engelske Newcastlefansen nok engang, ved å legge ut slikt oppgulp.

En ordkrig mellom Keegan og Newcastle trener vi så absolutt ikke nå. Men dersom vi må velge hvem vi skal tro på, så tipper jeg 99% av fansen velger å tro Keegan.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #81 på: 07. Sep. 2008, 12:04 »
Skal innrømme at eg ikke har lest igjennom hele tråden, så sikkert noen som har sagt dette før, men; forstår godt at Keegan sa opp og forstår godt at Big Al ikke vil ha jobben i Newcastle når styret er så inkompetent at de tror at bare ved å finne de spillerne de selv vil ha så skal Newcastle reise seg igjen.... Det er en managers jobb i samråd med styret å velge hvilke spillere laget trenger for å reise seg igjen og skal det sittende styret fortsette med den "politikken" de driver så må de leite lenge etter en manager som godtar dette......

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 07. Sep. 2008, 13:57 »
Selv om man i flere klubber i Europa opererer med en sportsdirektør og en hovedtrener, så betyr ikke det at direktøren overkjører treneren fullstendig. Det betyr ikke at det er vanlig med ekstreme samarbeidsproblemer.

Men uansett, vi er i England. Og Kevin Keegan er og blir en engelsk manager. Du kan ikke be en engelsk manager innfinne seg i en sportsdirektør som bestemmer hele showet, bortsett fra treninger og laguttak.
Det går bare ikke an.

Og minst av alt kan du be Kevin Keegan om dette, når du ikke har sagt fra om det på forhånd. Uansett hva klubben måtte hevde.
Kevin Keegan er Kevin Keegan - og du er splitter pine gal hvis du ber han om ikke å være Kevin Keegan.
Da må du glemme hele mannen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 07. Sep. 2008, 18:02 »
Denne informasjonen må tydeligvis ha stått i en del av kontrakten som Kevin Keegan aldri fikk se.
Aldri i verden om Kevin Keegan hadde godtatt å bli degradert til hovedtrener fra starten av.

Spot on Jokke!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 07. Sep. 2008, 18:04 »
Mike Ashley is a cunt.

"it's a fact...." for å bruke klubbens eget favouritt uttrykk.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 07. Sep. 2008, 18:28 »
Jesus. Hvor dypt klarer Newcastle å synke? Legger de ut den dritten der på sin offisielle hjemmeside!? Herreminhatt...

Edit: Etter å ha lest den der to-tre ganger nå så klør jeg meg fortsatt i hodet om hvem i all verden som er korka nok i hodet til å legge ut slikt oppgulp!?

Det høres ut som det er en furten fjortis som skriver på MSN eller noe.. Skulle ville la dette ligge for sin egen del. Dere kan jo bare se for dere overkskriftene på tabloidene i morgen! Kommer til å elske at Newcastle går i ordkrig med Keegan. Herregud som jeg håper Ashley og resten av det tragiske styret forsvinner.!! Trodde aldri jeg skulle si det, men Fat Fred er faenima velkommer tilbake for min del!!

Akkurat nå er det jo et forsvar fra klubbens side om å forsvare seg fra gjentatte "angrep" eller uttalelser fra LMA som forsvarer Keegan.

Jeg ser heller ikke det store problemet med disse opplysningene eller faktaene de kommer med der. Det er jo flere STORE klubber lenger sør i Europa som driver akkurat slik. Jeg kan nevne de mest kjente som Real Madrid, Barcelona, Valencia, Bayern Munchen og Milan. Men fakta er at dette er en mer "normal" måte å fordele oppgaver på i de aller fleste andre store ligaer i verden (også i Sør-Amerika).
Når vi forhandlet med Deportivo om Coloccini så var det vel klubbens direktør vi forhandlet med og ikke treneren/manageren dems!?

Uansett er jeg utrolig skuffet over hvordan dette har endt med at Keegan trakk seg.

For å legge til litt her: Ja, denne oppgavefordelingen fungerer tydligvis i flere store klubber i Europa. Men den fungerte IKKE for Kevin keegan i Newcastle. Hvorfor? Fordi det kan virke som Kevin hadde NULL OG NIKS han skulle ha sagt og bare måtte finne seg i at "folka over han" (idioter som dvergen Dennis Wise) gjorde som de ville. De solgte Milner med lovnader om å hente andre spillere(?) for å få Keegan til å gå med på det. Men de kjøpte helt andre spillere enn Keegan var lovet. De prøvde iflg rapportene å selge Owen (som keegan hadde gjort til kaptein) mot Keegans vilje, og kanskje tilogmed uten at Keegan viste det.

Slik foregår det IKKE i de store klubbene. Milans store overgangsguru, Galliani fartet ikke rundt i Europa og forhandlet om spillere uten at Ancelotti hadde en finger med i spillet. Ancelotti var tidlig i sommer klar på hva han ønsket av forsterkninger, og sakte men sikkert ankom disse forsterkningene. Txiki Beguiristain har møtt hard kritikk av Barca-fansen for å være feig på overgangsmarkedet, hvilket også Frank Rijkaard etterhvert så seg nødt til å forsvare. Rett og slett fordi Rijkaard så hva han behøvde av forsterkninger og Txiki jobbet ut ifra det senere. De forsterkningene Rijkaard ønsket seg før fjorårssesongen ankom Camp Nou, og det var aldri snakk om spillere de hentet på billigsalg.
Bernd Schuster ønsket seg en eller to forsterkninger foran denne sesongen og da Kristine Ronaldo var tapt så bar det rett til Hamburg for å hente Van der Vaart. I tillegg har (dessverre) de kongelige hvite gjort noen spennende forsterkninger for fremtiden denne sommeren.
Valencia var i store økonomiske problemer denne sommeren etter at vannstyret av "reservepave" Koeman ikke førte til nevneverdige resultater, men Los Che's nye styre klarte etterhvert å grave frem de nødvendige millionene til å beholde sine to gull Davider til tross for enorm interesse fra mange giganter i europeisk fotball.

Bayern og Kaiser Franz sin styring skal jeg ikke uttale meg for mye om da jeg ikke følger tysk fotball godt nok, men de andre klubbene har tydlig funnet modeller som fungerer. Det er deres resultater fra de siste sesongene ett bevis på. Den modellen Ashley har innført i Newcastle fungerer åpenbart ikke. Jeg tillater meg å spekulere i at årsaken er at manageren har altfor han skulle sagt. Keegan fant seg IKKE i det, og jeg tror ikke noen andre toppmanagere er villige til å finne seg i det heller. Men Ashley og gutteklubben hans fra London har jo selvfølgelig muligheten til å bevise at jeg tar feil. De har også muligheten til å gjøre drastiske forbedringer i "styringsmodellen" sin, hvilket jeg håper på!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Sep. 2008, 19:54 »

For å legge til litt her: Ja, denne oppgavefordelingen fungerer tydligvis i flere store klubber i Europa. Men den fungerte IKKE for Kevin keegan i Newcastle. Hvorfor? Fordi det kan virke som Kevin hadde NULL OG NIKS han skulle ha sagt og bare måtte finne seg i at "folka over han" (idioter som dvergen Dennis Wise) gjorde som de ville. De solgte Milner med lovnader om å hente andre spillere(?) for å få Keegan til å gå med på det. Men de kjøpte helt andre spillere enn Keegan var lovet. De prøvde iflg rapportene å selge Owen (som keegan hadde gjort til kaptein) mot Keegans vilje, og kanskje tilogmed uten at Keegan viste det.

Dette er jo bare spekulasjoner foreløpig, ihvertfall angående Owen og salget av Milner.
Jeg leste tidligere idag at Keegan verdsatte Milner til mellom 7 og 8 millioner pund, og var strålende fornøyd da Jiminez fikk 12 millioner pund for han. Keegan hadde da satrt seg Bastian Shcweinsteiger som erstatter, men han ville selvfølgelig ikke. Da ble det reserve på reserve løsning. Men igjen dette er bare spekulasjoner.......
Et par dager før transfer deadline day ble det rapportert at Owen var blitt tilbudt ny 3 års kontrakt med lønnsøkning, da ser jeg det som merklig om de plutselig ville selge han, med mindre han allerede hadde bestemt seg for å si nei til det tilbudet. Men igjen bare spekulasjoner.

Å basere sannheten på alle de forskjellige historiene og spekulasjonene som dukker opp blir jo bare tull for min del ihvertfall.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Sep. 2008, 19:58 »
Joa, du har unektelig rett i at vi vet alfor lite og spekulerer altfor mye. Poenget mitt var bare at den modellen Newcastle styres etter fungerer IKKE, mens modellene i de klubben du sammenligner Newcastle med, de fungerer. Det tror jeg vi kan enes om?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 07. Sep. 2008, 20:12 »
Joa, du har unektelig rett i at vi vet alfor lite og spekulerer altfor mye. Poenget mitt var bare at den modellen Newcastle styres etter fungerer IKKE, mens modellene i de klubben du sammenligner Newcastle med, de fungerer. Det tror jeg vi kan enes om?

Er det ikke samme model da?

Forskjellen slik jeg ser det er at Keegan rett og slett ikke passer i et slikt system. Han liker å ha kontrollen 100%, på ALT og er vant med at alle danser om han sier så.
Skal man følge et slikt system MÅ man ha en manager som er vant med å jobbe under slike omstendigheter og da må man lete utenfor de britiske øyer, det tror jeg du er enig i.

Jeg må også si at uansett hvem som står bak spillerutskiftningene i troppen denne sommeren er jeg fornøyd med ALLE som er gått og NESTEN ALLE som er kommet inn. Skulle gjerne hatt et par til, blant annet en venstreback og sentral midtbanespiller, men alt i alt kan jeg ikke si jeg er skuffet over det. Vi har handlet ungt, billig og kvalitet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 07. Sep. 2008, 23:36 »
Men når man først ansetter Kevin Keegan,  så kan man jo ikke begynne å ansette Dennis Wise i en director of football-rolle et par dager senere. Alle vet at Kevin Keegan er en erkebritisk manager.

Vil man ha en europeisk styringsmodell i en engelsk klubb, så kan man overhodet ikke ha noen Alan Shearer eller Kevin Keegan som "manager". Og da må man ha en sportsdirektør som faktisk har noe for seg. Som vet å skaffe de beste spillerne til de riktige prisene - og som ikke bare må hente inn billig og ungt.
Man må ha en sportsdirektør som er 100% lojal mot manageren, og som ikke prøver å dytte på manageren noen han ikke under noen omstendigheter vil ha.

Nå er du vel ganske sprø om du takker nei til Luca Toni da. Så om Beckenbauer har kjørt sololøp i München, så tror jeg ikke treneren fortviler for mye av den grunn.

Uansett, hvis Mike Ashley hadde planlagt at han skulle hente inn Wise i direktørrolle, så kan han umulig ha sagt det til Keegan da han ble ansatt. For jeg tror ikke Kevin Keegan i sin villeste fantasi hadde hatt noe ønske om å overta Newcastle igjen, hvis han måtte kjempe om Ashleys gunst med en gammel drittsekk av en fotballspiller, som ikke var det spor bedre enn Joey Barton er.

Jeg tror nok Kevin Keegan vurderte å ta hatten sin å gå allerede da Wise ble ansatt, men valgte å bite det i seg og fortsette, til det beste for klubben - og i den tro at det måtte da gå an å samarbeide sånn noenlunde med den fyren. Noen måneder senere viser det seg at det ikke er mulig å samarbeide mer med den mannen, da Dennis Wise helt tydelig må ha gått langt utover de grensene Kevin Keegan trodde han hadde.