20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittkommentator  (Lest 10875 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Favorittkommentator
« Svar #15 på: 24. Aug. 2008, 08:48 »
Synes Terje Langli er en av de bedre jeg.
an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 24. Aug. 2008, 10:30 »
Terje Langli var en glimrende langrennsløper på starten av 90-tallet, men har nok aldri kommentert så mye som EN fotballkamp :P....Morten Langli?

-------------

Mine favoritter er uten tvil Kenneth Fredheim og Thor Eggen. Jeg liker kommentatorer som kan snakke med litt glimt i øyet, og kanskje legge inn en historie underveis som ikke trenger å være direkte sammenhengende med det som skjer utpå matta..
« Siste redigering: 24. Aug. 2008, 10:32 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24. Aug. 2008, 11:17 »
Liker også Eggen og Fredheim. Han med den spesielle dialekten som kommenterer Serie A på C+ er også bra. Kan gjøre en kjedelig kamp spennende og kan mye. TV2 sin journalistikk er elendig. Virker som de prøver å drite ut dommeren, en spiller eller en trener i hver kamp de sender referat fra. Ikke akkurat sjelden dommeren må stå og svare på spørsmål om hvorfor han gjorde det og det. Dommerene i TL kunne vært bedre, men de er bare mennesker de også og vi skal være glade for at de i det hele tatt gidder å dømme. De er de beste vi har og vi som har spilt litt under vet at alternativene er mye verre. 

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24. Aug. 2008, 11:23 »
Fredheim og Eggen!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 24. Aug. 2008, 11:52 »
Per Jarle Heggelund du tenker på fredd...det er også en jeg har sansen for, sannsynligvis den kommentatoren med best fagkunnskaper!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #20 på: 24. Aug. 2008, 12:20 »
Per Jarle er kommet seg veldig. Var meget kjedelig i sine første år, men som har blitt bedre og bedre etter hvert. Er forøvrig født og oppvoksen på Finnsnes. Har spilt en del kamper i barndommen og ungdommen mot han.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 24. Aug. 2008, 12:30 »
Per Jarle Heggelund du tenker på fredd...det er også en jeg har sansen for, sannsynligvis den kommentatoren med best fagkunnskaper!

Han jeg tenkte på ja. Har ikke hatt Canal + så veldig lenge så vet ikke hvordan han var før, men de gangene jeg har hørt han syntes jeg han vært bra.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 24. Aug. 2008, 13:25 »
Den beste eksperten er helt klar Bengt Eriksen ! Fyren blander peiling og humor på en perfekt måte  :D Om eg skal si hvem som er den mest elendige, så er det Myhre. Han passer rett og slett ikke som ekspert, og har ikke noe serlig peiling heller.

Tjærnås er grei, men blir patetisk når han begynner å skal annalysere angrep til lagene i Premier League, ved å lage streker og kryss. Ofte er det helt tilfeldige sekvenser i spiller som han mener er helt fantastisk gjort... Det gjelder for øvrig flere av ekspertene i Norge...

Man må ikke glemme Rekdal heller. Ubrukelig

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 24. Aug. 2008, 14:01 »
I mine øyne er det ingen tvil om at Tsjærnås kan sakene sine fotballfaglig! Han kan kanskje fremstå som litt tørr, men med Dag Solheim ved siden av seg synes jeg Tsjærnås/Solheim blir et genialt par! Var litt lunken til Tsjærnås før, men jeg ville vel sagt han hvis jeg skulle nevnt den beste fotballeksperten på norsk tv.

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener analysene til Tsjærnås er så tilfeldige.. Synes veldig ofte Tsjærnås(og spesielt han) kommer med gode eksempler! En del av folka på tv2 kommer med masse rart..men ser generelt ikke altfor mye av disse overfødige TL programmene som går i hytt å gevær på TV2

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 24. Aug. 2008, 17:33 »
ja så er jo du joakim nøytraliteten selv i den saken...
I den saken er jeg minst like nøytral som TV2. Jeg vil faktisk påstå at jeg er MYE mer nøytral i den saken, enn det TV2 er.
Du får se på kveldens kamp, og hør nøye etter hvor mange ganger John Pelus navn blir nevnt, selv om han sannsynligvis ikke sitter på benken en gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #25 på: 24. Aug. 2008, 22:14 »
Synes det største problemet vi har her i Norge er Karl Petter Løken. Ja, jeg mener han er et større problem enn både miljøproblemer og dårlige veier. Er det noen her som kjenner en fyr som er kjedeligere og tørrere enn den mannen?

Jeg elsker Arne Scheie, men når Løken er ekspertkommentator blir den samla opplevelsen trasig. Vi får bare krysse fingrene for at NRK fikser en ny ekspert til de begynner med tippekamper igjen. HVEM som helst, bare en annen enn Løken!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 24. Aug. 2008, 22:28 »
Løken er forferdelig å høre på, ja. I likhet med Thor Eggen (var ikke det han tørre som forvekslet Robert med Dyer da vi spilte cupkamp mot L'pool?)

Arne Scheie var konge, men han har ikke imponert like mye de siste gangene jeg har hørt ham. Muligens fordi han er litt rusten fordi han får alt for få kamper for tiden.

Semb og Alsaker funker bra, med unntak av kamper hvor Arjen Robben spiller, da jeg mistenker Semb for å komme i buksene sine hver gang Robben er nær ballen.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 24. Aug. 2008, 23:17 »
ja så er jo du joakim nøytraliteten selv i den saken...
I den saken er jeg minst like nøytral som TV2. Jeg vil faktisk påstå at jeg er MYE mer nøytral i den saken, enn det TV2 er.
Du får se på kveldens kamp, og hør nøye etter hvor mange ganger John Pelus navn blir nevnt, selv om han sannsynligvis ikke sitter på benken en gang.

Sant det. Dekningen av kampen druknet rett og slett i omtalen av John Pelu i dag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Aug. 2008, 16:04 »
Sitat fra: Mikael
Løken er forferdelig å høre på, ja. I likhet med Thor Eggen (var ikke det han tørre som forvekslet Robert med Dyer da vi spilte cupkamp mot L'pool?)
Den kampen ble sendt på TV2 og kommentert av Ernst A. "Se på Djemba-Djemba dere!" Lersveen.
Thor Eggen er kanskje ikke verdens beste kommentator, men mitt inntrykk er at han bruker å se forskjellen på en svart engelskmann og en hvit franskmann. Og han bruker å vite hvem som kan å skyte og hvem som ikke kan det.

Tror ikke Thor Eggen kommer til å gjøre særlig skam på Newcastle i morgen kveld.

Semb og Alsaker fungerer ok som par, men det gjør ikke saken stort bedre. Begge er ganske trasige. Semb hadde jo en fin en i går kveld, når han serverte en Løken. "Rosenborg lever farlig når de ikke scorer på sjansene sine. Risikoen for et baklengsmål er stor".
Sier du virkelig det, Semb? Og jeg som var så rolig at det. Jeg trodde jo Rosenborg hadde full kontroll jeg, inntil du sa det der.
Jeg tror Semb bruker begge hendene når Robben spiller...

Overraskende nok hørte jeg ikke et ord om John Pelu i går. Det var faktisk særdeles overraskende. Trodde faktisk at Semb og Alsaker skulle hyle seg hese av Pelu-kritikk i dag. Men det er meget mulig at de sørget for å nevne det hundretusener av ganger under Viking-kampen tidligere i sommer, om det nå var de to som kommenterte den. Uansett, TV2 har aldri lagt Pelu-saken død. Selv flerfoldige uker etter at doms og sanksjonsutvalget i NFF hadde frikjent Pelu.

Helt enig i at NRK må finne seg andre ekspertkommentatorer enn Kalle Løken. Jeg synes han gjør skam selv på kvinnefotballen.
Synes Eli Landsem var en helt ok makker til Scheie i OL, men når NRK får Tippeligaen, så bør de finne noe bedre enn henne også.
Hent tilbake Drillo!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #29 på: 25. Aug. 2008, 16:36 »
Joaki, nå har du klaget og sytet over denne Pelu saken lenge nok. Han dreit seg loddrett ut, og fortjente ALL den kritikken han fikk. Så er det bare med den saken! Og det sier seg selv at det blir nevnt i diverse medium når saken er aktuell. Det er slik verden er i dag. Men nå har folk for lengst glemt denne talentløse mannen, og saken er ikke lenger like aktuell. Hvis du forventet å kun høre snakk om Pelu i gårsdagens kamp, så vil jeg faktisk talt tørre å påstå at du har et ørlite problem.

Og når han i tillegg er i samme klubb som Steffen Iversen, hvorfor skulle de da fokusere på ukjente Pelu? Vi på storestå tok ihvertfall tak i går, og lot Steffen få mimre tilbake til "glansdagene" forrige uke. Her er et aldri så lite utdrag fra de MANGE Steffen-baserte sangene fra i går.

Melodi: Fader Jakob
"Lille Steffen
lille Steffen
sover du?
Sover du?
Har du vært på fylla?
har du vært på fylla?
Ding dang dong
Ding dang dong"
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.