20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittkommentator  (Lest 10823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

• Gjest
Favorittkommentator
« på: 23. Aug. 2008, 08:05 »
Prøver et nytt "lavmålsemne" :) Kven er din favorittkommentator og kvifor? Min er Thor Eggen fordi han kan gjøre ein kjedelig kamp verdt å se. Har ein innlevelse som berre Kenneth Fredheim er i nærheten av.

Ekspertkommentator vil eg faktisk trekke fram Petter Myhre som ein favoritt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Favorittkommentator
« Svar #1 på: 23. Aug. 2008, 10:09 »
Synes TV2-kampene med Øyvind Alsaker og Nils Johan Semb er helt greie å se på. Arne Scheie er Arne Scheie og kampene han kommenterer er verdt å se uansett.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. Aug. 2008, 11:40 »
Liker Alsaker og Fredheim, hater Øivind Johannesen. Er faktisk litt lei av Scheie og

RHCP14

• Gjest
« Svar #3 på: 23. Aug. 2008, 13:02 »
Er einig i at Scheie er kjedelig! Han er jævlig tørr rett og slett. Blir altfor masse snakk om statistikk og faktastoff om ting som ein ikkje egentli trenger å vite. Han er ein komentator som er veldig dårlig uten ein ekspertkomentator ved siden av seg....

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. Aug. 2008, 15:53 »
Scheie og Alsaker er vel de beste i Norge. Olav Traaen den desidert dårligste jeg har vært borti. Vanvittig mye dårlige eksperkommentatorer også, men er  enig i at Petter Myhre er bra der.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Aug. 2008, 16:06 »
Ingen er i nærheten av Arne Scheie på sitt beste. Man trenger ikke hyle seg hes bare for en overstegsfinte.
Arne har titusener ganger mer kunnskap enn alle de andre til sammen. Han har vært "ute av det" noen år nå. Men jeg har tro på at han kommer seg igjen når han får kommentere lørdagskampene i Tippeligaen. Arne Scheie er og blir Norges suverent beste fotballkommentator.

Øyvind Alsaker har tapt seg veldig etter at han fikk muligheten til å kommentere Brann på TV2. Likevel må man vel bite i det sure eplet og gi ham andreplassen. Man kan ikke komme utenom at Alsaker er Norges nest beste kommentator.

Kenneth Fredheim hører jeg altfor sjelden, i og med at jeg omtrent aldri ser Newcastle på c+. De få gangene jeg gjør det, er det som regel Øyvind Johannesen som kommenterer. Derfor er jeg usikker og plasserer Thor Eggen på tredjeplass.

Olav Traaen og Øyvind Johannesen får konkurrere om å være de verste av alle.

Synes forøvrig at salige Kjell-Kristian Rike var en habil fotballkommentator.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Aug. 2008, 16:22 »
Kjell Kristian Rike var jo komplett uinteressert i fotball. Husker han kommenterte en helt grei kamp en gang, og maste hele tiden om "gud, så kjedelig dette er" og "nå må det snart skje noe her" og lignende. Helt elendig fotballkommentator.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Aug. 2008, 16:48 »
Det kan umulig ha vært representativ for den Rike jeg husker. Men så husker jeg ikke at han har kommentert spesielt mange fotballkamper heller da.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 23. Aug. 2008, 16:52 »
Scheie er god kommentator når han kommenterer Norge da finner han det rette engasjemanget.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #9 på: 23. Aug. 2008, 18:42 »
Prøver et nytt "lavmålsemne" :) Kven er din favorittkommentator og kvifor? Min er Thor Eggen fordi han kan gjøre ein kjedelig kamp verdt å se. Har ein innlevelse som berre Kenneth Fredheim er i nærheten av.

Ekspertkommentator vil eg faktisk trekke fram Petter Myhre som ein favoritt.

Finnes allerede en tråd om dette. Søk neste gang. (Nei, jeg kaller deg ikke Hitler av den grunn)

http://www.newutd.no/diskusjon/index.php?topic=1257.0
« Siste redigering: 23. Aug. 2008, 18:45 av Lasse »
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Aug. 2008, 18:42 »
Scheie og Semb er nok de to jeg liker best. Tjærnås er også fin å høre på som ekspertkommentator.
Johannessen er BAD, Traaen og Løken er forferdelige.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Aug. 2008, 00:54 »
Skal man begynne å søke i arkivet før man oppretter en ny tråd? En tråd som ble avsluttet i april 06, skal man altså forventes å starte opp igjen, i stedet for å starte en ny tråd? Det synes jeg er et urimelig krav.

Petter Myhre er en meget god ekspertkommentator. Og hans kommentatormakker som jeg aldri husker navnet på, er nok TV2s minst partiske kommentator. Noe som faktisk fører han ganske høyt opp på lista mi. Men utenfor topp 3.

Nils Johan Semb synes jeg er en platt og kjedelig fyr, som egentlig ikke forteller meg så forferdelig mye nytt og spennende.
La oss alle hylle Alanzinho, i stedet for å skyte Rosenborg-forsvaret som gir han flere tusen meter å boltre seg på. Selvfølgelig scorer Alanzinho når han får all mulig tid i verden på å sikte og lade kanonen.

Jan-Derek Sørensen fikk stå mutters alene på 20 meter, og banket inn et imponerende velplassert langskudd for Glimt. Men hallo da, hvor er forsvaret? Selvfølgelig scorer Derek i den situasjonen. Tror bare såvidt det ble nevnt på FotballXtra. Om kommentatoren av kampen nevnte det, tviler jeg på.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 24. Aug. 2008, 00:58 »
Jeg liker ikke allsaker for jeg mener han er partisk. Liker Fredheim godt. Av ekspertr liker jeg Bengt eriksen. Han har peiling og er aldri partisk.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 24. Aug. 2008, 01:02 »
Bengt Eriksen er så som så.
Partisk? Nja...

Egentlig fortjener jo hele TV2s sportsredaksjon full stryk på grunn av måten de har omtalt Pelu-saken på. Det er overhodet ikke god journalistikk. Det er faktisk ikke journalistikk i det hele tatt. Det er ren mobbing.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #14 på: 24. Aug. 2008, 01:34 »
ja så er jo du joakim nøytraliteten selv i den saken...